یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

«قانون‌گذاری» و «نظارت بر کار دیگر قوا» دو وظیفه اصلی و مهمی است که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر عهده  نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است.
در اجرای وظیفه‌ی نخست، اصل ۷۱  قانون اساسی این حق را برای مجلس به رسمیت شناخته است که «در عموم مسائل، در حدود مقرر در قانون اساسی می‌تواند قانون وضع کند». برابر اصل ۷۶ قانون اساسی، نمایندگان مجلس در اِعمال وظیفه‌ی نظارتی خود «حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارند».
در اصل هفتاد و چهارم اشاره شده «هر نماینده در برابر تمام ملت، مسئول است و حق دارد در همه­ ی مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید» و در اصل هشتاد و ششم نيز آمده است «نمایندگان مجلس، در مقام ایفای وظایف نمایندگی و اظهار نظر و رأی خود، کاملاً آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند تعقیب یا توقیف کرد.»
با چنین پشتوانه‌ی محکمِ قانونی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند عملکرد تمامی دستگاه‌های اجرایی را مورد «تحقیق و تفحص» قرار دهند و به هنگام نیاز، از دو ابزار قدرتمندِ «سؤال» و «استیضاح» استفاده کنند و عالی‌ترین مسئولین اجرایی کشور یعنی وزیران و حتی شخص رئیس جمهور را به صحن مجلس بیاورند و به پاسخ‌گویی در برابر خود وادار سازند.
در عزل و نصب‌های مدیران اعلام شده است که نماینده می تواند در تمام بندها‌، جزئیات و امورات کشور مخصوصاً منطقه دخالت و نظارت لازم را به عمل آورد و در مقابل بی‌عدالتی‌، فساد اداری‌، زد و بندها‌، پارتی‌بازی‌، تعصبات قومی و قبیله‌ای دخالت داشته باشد چیزی که قانون هم به صراحت به آن پرداخته است.
هفته گذشته 7 نفر از 9 نماینده لرستان در مجلس دهم در راستای وظایف نمایندگی خود به وزیر کشور درباره عزل و نصب‌های سیاسی در استان تذکر دادند و خواستار توضیح وزیر کشور در این مورد شدند‌. این تذکر قانونی واکنش هوشنگ بازوند استاندار و سید سعید شاهرخی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي و تعدادی از بزرگان اصلاح‌طلب استان را به همراه داشت‌.
 لزوم اتحاد بین نمایندگان و مدیریت ارشد استان/ پرهيز از سخنان تفرقه‌افکنانه
بازوند استاندار لرستان در موضع‌گيري خود اظهار داشت‌: مدیری که سیاست‌های دولت را قبول نداشته باشد طبعاً جایی در دولت و تیم مدیریتی استان ندارد. این در حالی است که خود مهندس بازوند یکی از مدیران مشترک دولت احمدی‌نژاد و دولت روحانی بوده است و اگر چنين است خود ايشان اگر شرايط دولت قبل را قبول نداشته، نبايد در چند استان مناصب معاونت استانداري را مي‌پذيرفت!
شماري از اصلاح‌طلبان استان هم که همواره به دنبال سهم‌خواهی هستند و بارها از استاندار خواسته‌اند که  از نیروهای معتقد به اصلاحات در پست‌های مدیریتی استفاده شود به انتقاد از نمایندگان مردم به خاطر اين تذكر پرداخته‌اند. حال این اصلاح‌طلبان که به دست گرفتن پست‌هاي مدیریتي مهمترین مطالبه آن‌هاست چگونه برای خود این‌چنین حقی قائل هستند ولی برای نمایندگان استان که نظارت بر عملکرد مدیران جزو وظایف قانونی‌شان است، را قبول نداشته و به انتقاد از آن‌ها می‌پردازند‌؟!
معاون سیاسی امنیتی استانداري نيز که پاشنه آشیل مهندس بازوند در استانداری لرستان است در واکنش به تذکر نمایندگان استان به وزیر کشور در مورد عزل و نصب‌های سیاسی  ابراز داشته که نمایندگان مجلس دهم استان پیام 24 خرداد 92 را درک نکرده‌اند. در اين خصوص باید گفت آیا فقط انتخابات 24 خرداد 3 سال پیش پیام داشت‌ و آیا انتخابات 7 اسفند و 10 اردیبهشت مجلس دهم پیامي نداشت که از 9 نماینده استان فقط یک اصلاح‌طلب به مجلس راه یافت، آن هم در شرايطي كه بسياري معتقدند اين انتخاب علاوه بر حمايت همه‌جانيه اصلاح‌طلبان از ايشان، بيشتر با پشتوانه رای طایفه‌ای صورت گرفت؟
گمان مي‌رود این سخنان آقاي شاهرخی جهت به دست آوردن دل مخالفان اصلاح‌طلب ايشان ذكر شده که مهم ترین مطالبه‌شان از دولت  و استاندار برکناری خود اوست!
نباید فراموش كرد که نظارت بر مدیریت‌ها، هم از مطالبات مردم لرستان از نماينده‌ها و هم وظیفه قانونی نمایندگان‌ مي‌باشد، پس بهتر است که مدیریت ارشد استان همگام و همسو با نمایندگان در رفع مشکلات اساسی مردم لرستان گام بردارند.
محمدرضا گودرزيبهتر است طرفين از سخنان تفرقه‌افکنانه پرهیز کرده و از ظرفیت نمایندگان برای توسعه و عمران استان بهره‌گیري شود زیرا اتحاد‌، انسجام و هم‌گرایی تیم مدیریتی استان و نمایندگان فارغ از هر گونه گرایش‌های سیاسی گامی مهم در راستای توسعه و پیشرفت استان است و مجمع نمایندگان لرستان می‌تواند بازویی بسیار قوی برای مدیریت ارشد استان در مهم‌ترین مرکز تصمیم‌گیری کشور باشد‌.
 
محمدرضا گودرزی
 

دیدگاه‌ها  

#1 همشهري 1395-03-29 10:43
بنظر بنده هم بيش از حد عزل نصب داريم بعد اونهاي كه از نمايندگان مردم انتقاد كردن آيا نظارت بر كارهاي استان وقانون گذاري يعني دخالت براستانداري
نقل قول کردن
#2 دد 1395-03-29 10:57
اقای استاندار که در دولت قبلی پست داشته اند پس خیلی هم نمیتواند همسوی دولت باشند
نقل قول کردن
#3 سید محمد قاسمی 1395-03-29 11:05
وقتیکه اسب های تیزرو و قوی را براحتی از مسابقه حذف میکنند هر ....( اقای گودرزی بقیه رو خودتون میدونید )
نقل قول کردن
#4 شهروندخرم آبادی 1395-03-29 14:14
احسنت به سایت محترم یافته که بدون ملاحظه کاری انتقاد از مسیولان را حق مسلم خود و مخاطبان پروپاقرصش می داند .
درود بر آقای محمدرضاگودرزی که اینگونه موشکافانه این مساله رابررسی کردند.
نقل قول کردن
#5 منتقد 1395-03-29 14:23
اسب های تیزرو هم امتحان خود را پس دادند. جناب قاسمی در دور دوم خرم آباد یک نامزد موتلفه ایی داشت که اصولگرایان با او بودند چرا اصلاح طلبان بین سه نامزد تقسیم شدند. برخی با بیرانوند بودند برخی خانم محمدی و برخی محمودوند! !! آیا این نشان از پراکندگی و عدم اتحاد اصلاح طلبان مرکز استان ندارد؟ ! اگر اصلاح طلبی یک تفکر و مشی است چرا فقط حلقه خاصی در استانداری نفوذ دارند؟ فقط افراد خاصی پست میگیرند؟ جناب گودرزی اقای بیرانوند بیشترین رای ش مال طایفه بود ولی نماینده دیگر هم رای طایفه ای او را بالا آورد. تحلیل شما مبنی بر اصولگرا بودن غالب استان درست نیست.عدم اتحاد بین اصلاح طلبان عامل اصلی شکست بود
نقل قول کردن
#6 شهروندخرم آبادی 1395-03-29 15:06
خوب اینکه جناب منتقدمی فرمایند عدم اتحاد بین اصلاح طلبان عامل شکست بود پس انتخابات ۹۲ هم افتخاری برای اصلاح طلبان نیست چون عدم اتحادبین اصول گراها باعث شکستشون بود.
باور کن جناب منتقدانتخابات در استان لرستان نمی گم همه مردم چون توهین به مردم درست نیست امااکثرش ازروی طایفه گراییه.اینیم که من اصلاح طلب واصول گرامی کنم والله قسم نه اصلاح طلبم نه اصول گرا چراکه معتقدم مسیرانقلاب مشخصه و همه باید تابع ولی فقیه باشن
امااصلاح طلباواقعا شورشو در آوردن .استعفا دسته جمعیشون در مجلس ششم فتنه سبز عقایدانحراف یشون که صدوهشتاددرجه بااسلام زاویه داره حمایت غربی هاازاین حزب عملکردشون تواستان خودمون که تعطیلی چهارتاکارخانه تنها یک نمونشه تخریب شورای نگهبان مانوری که روی برجام دادن( که حالاخودشون فهمیدن البته به روی خودشون نمیارن) مبنی براینکه ماتا حلا اشتباه کردیم اصلا مرگ بر آمریکا یعنی چی کی گفته آمریکادشمن ماست و....
این که هاشمی رویک زمانی عالی جناب سرخ پوش گفتن امازمانی که اومدطرف خودشون یاردیرین امام و رهبریه وده هاو صدها از این تناقضات دررفتارشون باعث دلخوری من وماهاازاین حضراته
.یاعلی
نقل قول کردن
#7 بازگیر 1395-03-29 15:53
سلام دورود برسایت یافته وجناب گودرزی دورودبر 7نماینده ای که اتحاد دارند دورود بر رای اکثریت مردم لرستان کسانی که انتظار دارند نمایندگان دولتی باشند وتابع دولت پس چرا انتخابات برگزار می کنند خودشان چند تا کدخدا بفرستند تا از آنها حمایت کنند مسئولین چرا به رای واندیشه مردم که نمایندگان نماد آنند توهین می کنید اگر مردم از جریان شما روگردان شده اند باید به آنها توهین کنید ؟
نقل قول کردن
#8 شهروند 1395-03-29 15:56
[quote name="منتقد"]اس ب های ...........
جناب منتقد در انتخابات حاضر همانطور که مستحضر هستید اکثر نامزد های اصلاح طلب که رد صلاحیت شدند ... و به ناچار هر نامزدی که خود را با اهداف دولت امید همراه می دانست مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گرفته ... قابل ذکر است بیش از 50 درصد انتخاب مردم در لرستان علایق طایفه ایی هستش نه دیدگاه سیاسی ...امید است این نمایندگان محترم در راستای حق و عدالت به فکر توسعه همه جانبه لرستان باشند ... و از نفاق و طایفه گری و تقابل با دولت پرهیز کنند ...چرا که لرستان بیمار نیازمند درمان است این درد را وخیم تر نکنند. :zzz :zzz :zzz :zzz :zzz :zzz :zzz
نقل قول کردن
#9 شاهین 1395-03-29 17:49
استاندار محترم شایسته سالاری را در انتصابات مدنظر قرار دهید
نقل قول کردن
#10 محمد 1395-03-29 18:33
جناب قاسمی در هر صورت نمایندگان کنونی قابل احترام هستند و توهین به منتخبان مردم پسندیده نیست . در همین دوره کاندیداهای زیادی از اصلاح طلبان ثبت نام کردند ولی شاخص ترین آنها همان نمایندگان سابق (؟؟؟ و ؟؟؟ ) بودند که در زمان نمایندگی نتوانستند انتظارات مردم را برآورده کنند و دور بعد با نه مردم روبرو شدند . تکلیف دیگر کاندیداهای ناشناخته اصلاح طلب هم که مشخص است و اگر هم در صحنه میماندند رای نمی آوردند . مگر نه این است که تمام اصلاحات از ؟؟؟و ؟؟؟حمایت کرد ولی نتیجه چی شد ؟ واقع بین باشید!
نقل قول کردن
#11 بازگیر 1395-03-29 19:18
در کل کشور اصولگرایان رای آوردند الی تهران که تهران پنداری باعث شد مانند سال 88فکر کنند رای آوردند
ولی در عمل به ریاستهای مجلس خبرگان وشورای اسلامی که نگاه می کنیم فقط یک دکور از این جریان اصلاح طلب در مسند قدرت وسیاست حضور داره که آنهم با فروکش کردن موضوع برجام بخاطر کلک غربی ها به ایران ظاهرا به دنبال راه چاره ای برای فرار از خدمت به مردمه ودر 24خرداد با انتقادات آنها در سراسر کشوراز دولت قبلی که نزدیک به 4سال پیش مسئول بوده در متینگهای کم جمعیت وکم فروغشان در این روز ثابت شد حرفی برای گفتن که درد اقتصادی ومعیشتی وحتی اقتدار ملی را درمان و نشان دهد ندارند
نقل قول کردن
#12 امید 1395-03-29 19:30
سلام ، پاشنه آشیل رو خوب اومدید، واقعا بعضی ها تبدیل شده به پاشنه آشیل استانداری
نقل قول کردن
#13 حسام 1395-03-29 20:50
اتحاد تا موقع انتصاب مدیر کل آمورش پرورش است چند ماه دیگه دوباره تفرقه شروع میشه
حالا ببینید
نقل قول کردن
#14 جوادی 1395-03-29 21:57
بسیار مقاله شایسته ایی بود ....
نقل قول کردن
#15 محمودي 1395-03-31 10:35
آقاي بازگير تعداد اصلاح طلبها كه در مجلس بيشتر است چرا وارونه حرف ميزني زبانتان روزه و دروغ كمي به هم جور درنمياد قاطبه مردمي كه سواد سياسي دارند به اصلاح طلبها راي دادند آنان هم كه به اصولگراها راي دادند
نقل قول کردن
#16 طولابی 1395-03-31 18:19
اکثریت مجلس اصولگراست و در انتخابات هیات رییسه لاریجانی رییس شد و عارف و لیست امید شکست خوردند . و 80درصد کمیسیونها هم به اصولگرایان رسید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا