یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بی‌انگیزگی برخی نمایندگان در روزهای آخر مجلس نهم گفت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "غلام‌رضا تاج‌گردون" با انتشار یادداشتی بر روی کانال تلگرامی منتسب به خود از وضعیت این روزهای مجلس http://yaftenews.ir/images/94/94-8/parleman.jpgگزارش داده است.
در این گزارش کوتاه آمده است:
این روزها مجلس دوره نهم آخرین روزهای کاری خودش رو طی می‌کند. خیلی از نمایندگان انگیزه ندارند و در اکثر مباحث مشارکت ندارند. بودجه ۹۵ در همین بی‌انگیزگی تمام شد و قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه هم که من رییس کمیسیون ویژه آن بودم تقریباً در صحن تمام شد. می‌ماند برنامه ششم که امیدوارم در این مجلس تصویب نشود. البته در همین شرایط نیز برخی از نمایندگانی که رأی هم نیاورده‌اند خیلی با انگیزه حضور دارند مثل دکتر توکلی. امثال من هم که رأی آورده‌ایم چون می‌دانیم خیلی از این مباحث و مصوبات را در دور بعد مشغولش هستیم باید توجهمان به آن بیشتر باشد.
در قانون احکام دائمی به مباحث مهمی توجه شد. برخی ملی و برخی کاربرد محلی و استانی‌اش زیاد است؛ مباحث جانبازان و ایثارگران که خیلی اهمیت داشت تقریباً کامل بررسی کردیم و مباحثی مثل توجه به تولید و زیرساخت‌ها هم توجه کافی شد؛ اما آن‌هایی که برای مردم استان و حوزه و مناطق محروم خیلی اهمیت داشت و توانستم مصوبه‌اش را از مجلس بگیریم و می‌توانم در چند بند خلاصه بگویم که:
اول این که بالاخره در آخرین روزهای مجلس توانستیم سهم دو درصدی نفت و گاز برای مناطق نفت‌خیز و توسعه‌نیافته را به سه درصد افزایش دهیم؛ یعنی ۵۰ درصد افزایش؛ به عبارتی از سال ۹۵ این سهم ۵۰ درصد افزایش میابد. امیدوارم شورای نگهبان ایرادی به این موضوع نگیرد. البته اصلاح دیگری هم شد که تا حدود قابل‌توجهی سهم مناطق نفت‌خیز که سال‌ها تضییع می‌شد اصلاح گردید.
مصوبه دیگرمان در خصوص افزایش سهم اعتباری و تسهیلاتی و همچنین تخفیفات خوب برای مناطقی که نرخ بیکاری‌شان بالاتر از میانگین کشور باشد. این یک کار بسیار خوبی است که خیلی به نفع استان‌هایی است که نرخ بیکاری‌اش بالاست.
مصوبات لازم در خصوص زمین‌های عرفی عشایر، اسنادشان و از این قبیل مصوبات که می‌تواند خیلی از گیرهای موجود را حل کند. انشالله فرصت شود این نوع قوانین را متناسب با نیاز جامعه و بالأخص مردم مستضعف اصلاح کنیم.

دیدگاه‌ها  

#1 نوید 1395-02-17 21:47
جناب مهندس تاجگردون
نماینده خدوم واصلاح طلب مجلس
بابت زحمات شما تشکرنموده وانتخاب مجددتان را
به مردم شریف استان کهگیلویه تبریک میگویم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا