به جرم این که در شهر بروجرد زاده و زندگی می‌کنم(!) هر گاه نوشتیم و گفتیم سرنوشت بعضی قسمت‌های مختلف مدیریتی یک استان تقریبا دو میلیون نفری را به دست نااهلان ندهید، سریعاً به خاطر نقدهايم انگ بروجردی بودن خوردم!
هر گاه گفتیم و نوشتیم متاسفانه عده‌ای در بعضی ادارات در مرکز استان، نه توان اداره شهر زیبای خرم‌آباد را دارند و نه می‌توانند یک استان را مدیریت کنند، انگ خوردیم که باز طرف بروجردی‌بازی درآورد!
گوزن زرد باردار بسیار کمیاب گران‌قیمتی به هر دلیل، چه پرتاب سنگ، چه بیماری، چه استرس و ... به خاطر شکسته شدن گردنش کشته شده است، باز هم بازی "کی بود کی بود من نبودم" شروع شده و امروز و فرداست که اصلا از بیخ و بن وجود چنین گوزن کم‌یابی در باغ وحش ظاهراً بی در و پیکر خرم‌آباد را حاشا کنند!
گوزن زرد باردار کم‌یاب به اتفاق فرزندش یک سرمایه ملی بودند که با مدیریت صحیح مي‌توانستند جاذبه‌ای برای گردشگری لرستان باشند، می‌توانستند روزانه صدها نفر را به باغ وحش خرم‌آباد بکشانند و کاری را که فرنگی‌ها از "آدامس جویده" آلکس فرگوسن سرمربی سابق منچستر یونایتد در موزه‌شان با در‌آمد‌زایی بسیار انجام می‌دهند این دو گوزن با در آمد‌زایی هر چند اندک برای مرکز استان زیبای ما انجام بدهند؛ اما دریغ و درد که این کارمان هم به مانند دیگر کارهای‌مان در این استان پهناور است!
بی‌قیدی و بی‌مسوولیتی و چسبیدن به فلان چهره سیاسی صاحب نفوذ باعث می‌شود سرنوشت لرستان زیبا در دست کسانی بیفتد که این استان بهشت‌گونه را به سرازیری بیش‌تر محروم شدن سوق می‌دهند!
کشته شدن و تلف شدن یک سرمایه ملی در باغ وحش شهری که می‌خواهد نماد یک استان تاریخی در ایران باشد اصلاً و ابداً زیبنده نیست. طی 24 ساعت گذشته تمامی خبرگزاری‌های داخلی و خارجی کشته شدن این گوزن زیبا را با ذکر نام شهر مورد نظر در بوق و کرنا دمیده‌اند، اما هنوز هم بعضی‌ها در این استان ساده‌ترین راه را برای فرار از زیر بار مسوولیت "سر کردن در زیر برف" می‌دانند و مشغول حمايت از فلان كانديدا براي پس از راي آوردن و تثبيت پست و مقام‌هاي‌شان هستند يا تنها چيزي كه تا كنون نشنيده‌اند گوزن زرد لرستان فرهاد داودوندي / بروجرداست!
سخن بسیار است، اما به واقع برای شروع شایسته‌سالاری در لرستان باید از یک جایی شروع کرد. با انگ زدن به دیگران و فرار از زیر بار مسوولیت نمی‌توان استان خوبی ساخت. وقتش رسیده برای نمونه با پی‌گیری مسوولین محترم ارشد استان، یافتن جدی مسببین کشته شدن این گوزن‌های گران‌قیمت و كم‌ياب، آغازی برای پرونده پایان دادن به هدر رفت سرمایه‌های لرستان توسط برخي مدیران نالایق باشد.
 
فرهاد داودوندی/ بروجرد