یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طي دو روز اخير دو گزارش به صورت مكرر از اخبار شبكه‌هاي سراسري صدا و سيما در خصوص مرگ مشكوك يك گوزن در باغ وحش كاسيت خرم‌آباد، با اطلاعاتي نادرست و هدف‌دار، باعث مخدوش شدن چهره مردم لرستان نزد هم‌وطنان گرديد كه اين موضوع باعث آزردگی خاطر بسياري از مردم اين استان از اقدام نابخردانه واحد خبر صدا و سيما گرديد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، واحد خبر صدا و سيما كه سابقه تخريب قوم لر را پيش از اين نيز داشته و همواره ضد مردم اين منطقه اقدام به تهيه گزارش‌هاي مشكوك مي‌نمايد، در اخبار روز چهارشنبه و همچنين بخش‌هاي شبانگاهي 25 فروردين به نقل از خبرگزاري‌ها و بدون پخش تصويري مستند، تصوير  شخصي كنار شكم دريده يك گوزن را نشان داد و از قول مدير كل دام پزشكي لرستان مدعي شد كه به دليل سنگ زدن بازديد كنندگان از باغ وحش خرم‌آباد به سمت اين گوزن، حيوان خود را به فنس‌هاي قفس كوبيده و مرده است!
اين در حالي است كه مدير كل دامپزشكي لرستان روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران عنوان كرد كه پس از بررسي كارشناسي، مشخص شد اين حيوان بر اثر استرس تلف شده است. (اين‌جا كليك كنيد)
دادستان پي‌گير پخش خبر كذب در مورد باغ وحش خرم‌آباد از صدا و سيما باشد 
 همچنين در بخش‌هاي خبري پنج‌شنبه 26 فروردين‌ماه نيز باز هم شيطنت شبكه‌هاي سراسري صدا و سيما تداوم يافت و اين بار به نقل از مدير كل محيط زيست لرستان اعلام شد بهتر است باغ وحش خرم‌آباد تعطيل شود بدون اين كه به كذب بودن خبر روز گذشته خود در تيتر كردن يكي از چند گمانه در خصوص دليل مرگ حيوانات اين باغ وحش اشاره‌اي داشته باشد!
اين خبر 4 روز پس از انتشار اولين خبر در خبرگزاري‌ها توسط صداوسيما پخش شد و گويا خبرنگاران صداوسيما در تهران طي اين چند روز خواب بوده‌اند يا چيزي در خصوص تازگي زمان خبر نمي‌دانند؟ شايد هم مي‌دانند و با هدفي خاص پس از اين مدت به آن پرداخته‌اند!
نكته قابل تامل وراي وضعيت اسف‌بار تغذيه و نگه‌داري از حيوانات باغ وحش خرم‌آباد كه به اختصاص ندادن بودجه نگه‌داري توسط مسئولان باز مي‌گردد (اين‌جا كليك كنيد)، اين است كه چرا صدا و سيماي سراسري مدت‌هاست گزارش‌هاي عليه قوم لر را مكرر و هدف‌دار تهيه و پخش مي‌كند در حالي كه پشت هر يك از اين گزارش‌ها، مراد و مقصودي نهفته است كه مردم كشور از آن اطلاعي ندارند؟
چندي پيش گزارشي از اقدام ناشايست يك معلم اليگودرزي در كتك زدن يك دانش‌آموز از شبكه‌هاي سراسري پخش شد. اگر چه كار اين معلم ناشايست و محكوم است اما سؤالي در اين بين براي مردم لرستان از عملكرد ضعیف سازمان صدا و سيما پيش مي‌آيد كه بهتر است آن‌ها پاسخ دهند:
در همين زمينه چند فيلم از رفتار زننده‌تر برخي از معلمان در نقاط روستايي ديگر نقاط كشور از جمله كوبيدن سر دو دانش‌آموز به هم منتشر شده، اما صدا و سيما از انتشار آن كه گسترده‌تر  و وقيح‌تر از كار معلم اليگودرزي است طفره رفته است. چرا؟
اگر خبرنگاران واحد خبر صدا و سيما كليپ اليگودرز را به سادگي به دست آورده‌اند اما اين كليپ كه به صورت وسيع‌تري منتشر شده را هنوز نديده‌اند، بايد به حال واحد خبر صدا و سيما گريست كه چنين خبرنگاران بي‌اطلاعي دارد!
پشت پرده ماجراي كليپ كتك زدن دانش‌آموزان در اليگودرز
چند نفر از فرهنگيان اليگودرزي نقل مي‌كنند كه كليپ كتك زدن دانش‌آموزان اين شهرستان توسط يكي از خبرنگاران اين شهرستان كه در تهران و در صدا و سيما فعاليت دارد منتشر شده و اين خبرنگار كه وابسته به جناح مخالف مدير كنوني آموزش و پرورش اليگودرز است، براي انجام كاري شخصي به نزد وي مي‌رود و تقاضايي در خصوص استخدام يكي از اقوامش دارد كه پس از شنيدن پاسخ رد از مدير مربوطه، تصميم مي‌گيرد وي را نزد مسئولان تخريب نمايد و به عنوان سوغاتي كليپي كه هنگام سفر به شهرش براي او بلوتوس شده را به تهران مي‌برد و تقديم واحد خبر مي‌كند!
اينك به نظر مي‌رسد پس از پخش دو گزارش متوالي با اطلاعات نسبتاً كذب از باغ وحش خرم‌آباد، منتفع برخي پشت اين موضوع باشد وگر سازمان صدا و سيما كه با يك تلنگر هم‌وطنان آذري در خصوص برنامه "فيتيله" شعله‌هاي غيرتش در خصوص برخي اقدام كشور به سرعت پايين كشده شده و دست پاچه سعي مي‌كند طرف حساب برخي اقوام نشود، چطور و با چه هدفي به صورت مكرر قوم محروم و مظلوم لر را هدف تخريب قرار مي‌دهد بدون اين كه يك بار در خصوص وضعيت اسف‌بار اقتصادي اين استان شهامت پخش گزارشي درست از شبكه‌هاي سراسري را داشته باشد؟
جالب اين جاست كه سه‌شنبه 24 فروردين، پس از مدت‌ها گزارشي در خصوص وضعيت كارخانه تعطيل شده پارسيلون خرم‌آباد با سانسور بسيار از شبكه سراسري پخش شد كه در آن بخش تجمع كارگزارن اين كارخانه مقابل ساختمان استانداري لرستان كه يك روز قبل از اخبار شبكه استاني پخش شده بود، از اخبار شبكه سراسري پخش نشد و پس از پخش اين گزارش برخي همكاران رسانه‌اي كه تجربه‌اي در اين خصوص دارند، ضمن اعلام تعجب از اين اقدام صدا و سيماي سراسري در پخش بخشي از محروميت لرستان پس از مدت‌ها، اعلام كردند كه احتمالاً كاسه‌اي زير نيم‌كاسه باشد چرا که سازمان صدا و سیما بارها ثابت کرده که دلسوز مردم لرستان نیست و با پخش دو گزارش تخريبي طي روزهاي بعد از اين گزارش مشخص شد كه هدف اصلي از پخش گزارش سانسور شده، پارسيلون، همانا مقدمه‌چيني براي پخش اخبار چند روز قبل گورزن باغ وحش خرم‌آباد است كه صداوسيما آن را چند روزي در آب نمك خوابانده بلكه عليه قوم لر به كار گيرد.
با تكرار اين رفتار وقيحانه از سوي شبكه‌هاي سراسري و عدم اقدام قاطع مسئولين لرستان، از اين پس گستاخي كساني كه جرأت و شهامت پخش اخبار و گزارش و نيز برنامه طنز عليه برخي اقوام خاص و نورچشمی کشور را ندارند، اينك با خيال راحت نوك پيكان را به سمت قوم لر هدف قرار داده و مشغول تخريب وجهه مردم محروم اين منطقه هستند، لذا از دادستان خرم‌آباد كه خود اهل اين خطه است تقاضا مي‌شود به عنوان نماينده مدعي‌العموم پي‌گير مسائل پشت پرده توسط صدا و سيما در تهران باشند و با طرح شكايت قضايي، مدارك و منابع آن‌ها را در پخش اين گزارش‌ها شناسايي و در صورت اطمينان از موضوع جهت‌دار تخريب، برخورد قانوني لازم با اين افراد صورت گيرد.
راستي چرا صدا و سيما گزارشي در خصوص خطوط ريلي پوسيده راه‌آهن منطقه لرستان تهيه نمي‌كند كه از سال 1317 تا كنون هنوز يك سانتي‌متر به آن اضافه نشده و دولت حتي حاضر نيست هزينه خسارت‌هاي ناشي از واژگون شدن گاه و بيگاه واگن‌هاي قطار در طبيعت لرستان و تخريب محيط زيست اين خطه را پرداخت نمايد؟
م- سلاح‌ورزي
پايگاه خبري يافته/ خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1395-01-27 08:27
بهتر بود با اخذ مجوز همچون هموطنان ترک تجمع میکنیم تا بفهمند لر با فرهنگ هستند
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1395-01-27 09:14
احسنت
کاملا درسته
واقعیتی انکارناپذیره
نمونه اش پخش گزارش های تخریبی علیه تیم گهر دورود برای به حاشیه کشاندن این تیم و
نمونه دیگر آن کتمان کردن و پخش نکردن پیروزی ها و افتخارات نخبگان ورزشی و علمی و پژوهشی لر می باشد که به طرز ماهرانه و هدفداری صورت می گیرد
باید واکاوی و بررسی صورت گیرد که چه کسانی و با چه اهداف پلیدی پشت این قضایا هستند
نقل قول کردن
#3 سعید 1395-01-27 09:46
بعد میگن رسانه های خارجی میخوان تفرقه ایجاد کنن!
نقل قول کردن
#4 محسن 1395-01-27 09:55
درود بر تو یافته. میخوام سر به تن گوزن ایرانی نباشه. اینقدر توهین شنیدیم حالا همه شدن دوست دار محیط زیست چرا موقعی که سگ ها رو تو شیراز میکشتن کسی نگفت شیرازی ها فلانن واقعا كه توي این مملکت نسبت به قوم ما محبت زییییییییاد دارن
نقل قول کردن
#5 محسن 1395-01-27 10:00
ولی یه خیری هم دارن این جوک ها این توهین ها که یه کم به خودمون بیایم که شبکه افلاک هی نگه مهمانوازیم مثل اصفهان اعتنا نذاریم مثل تبریز اخه دیگه چقدر توهین بشنویم
نقل قول کردن
#6 حمیدت ت 1395-01-27 11:08
گمانه زنی های بسیاری در رابطه با مرگ گوزن باغ وحش خرم آباد وجود دارد ولی هیچ کسی بطور یقین نمی داند که چه اتفاقی برای این گوزن افتاده چون دوربینی در محل وجود نداشته....ولی بعضی ها فرصت رو مناسب دیدن و شروع به تخریب کردن....مردم این شهر همانهایی هستند دهها مرغابی و قو رو در دریاچه کیو آزاد کردن .مردم این شهر همانهایی هستن که ایام نوروز امسال خدمات رایگان شهری در اختیار مسافران قرار میدادن واقعا چرا خوبیها رو نمی بینند.
نقل قول کردن
#7 پاپی 1395-01-27 12:06
من یه چند سالی هست تهران هستم. وقتی خبر خبرگزاری ها رو می خونم کاملاً متوجه می شم که قصد تخریب دارن. همین خبر ده بار از طریق دوستانم بوسیله تله گرام به من ارسال شد. نوشته بود که یه آهو در لرستان بوسیله مردم سنگسار شد. به طرز ساده لوحانه ای از ترکیب سنگ و لرها استفاده شده بود تا بهتر بتونن تخریب کنن. من ازشون پرسیدم آخه چرا باید این کارو کنن؟ ما مردم لر باید جلوی این هجمه وایسیم. یواش یواش داره حس آپارتاید بهم دست می ده.
نقل قول کردن
#8 رامین 1395-01-27 14:06
ای کاش کمی برخی مسولین و مردم به فکر ابروی قوم لر که با اصالت ترین قوم ایران است می بودند کس اوه از کنار این موضوعات نمی گذشتیم این چندومین بار است که صدا وش سما به قوم با اصالت لر اهانت می کند ولی افسوس و هزاران افسوس
نقل قول کردن
#9 رضا 1395-01-27 20:21
حالا قراره کاری صورت بگیره یا در حد حرفه؟
نقل قول کردن
#10 ناشناس 1395-01-27 22:18
به نقل از رضا:
حالا قراره کاری صورت بگیره یا در حد حرفه؟

هیچوقت صورت نمیگیره چون اكثر مسئولان ما مثل مسئولان ساير استانها پيگير نيستند
نقل قول کردن
#11 امیر محمد 1395-01-28 01:54
لر ها بهترین آدمای روی زمینن
الان تو استان لرستان سیل اومده بیش از صد نفر مردن
هیچ کس یه تسلیت به مردم لرستان نگفته!!!!!
لر ها خیلی برای ایران زحمت کشیدن و جانفشاني كردن
این حق لرها نیست
نقل قول کردن
#12 حمید 1395-01-28 12:08
هرجاخطاوتخلفی صورت گرفته باشد، بایدواضح و
بدون قصدوغرض درمعرض دیدمردم گذاشته شود..
ازاینکه درسرزمین مابی مهری های نسبت به
طبیعت وجانداران بی آزارآن رخ میدهد شکی نکنیم
به جای متهم کردن همدیگرشیوه ی مدیریتی و
نگاه دیارمان رابه سمت حفاظت اززیست بوم این
طبیعت زیبا تغییردهیم ....
وهنوز کشتن قوهای دریاچه کیو فراموش نشده
هنوزمرگ خیلی ازجنگلهای بلوط سرزمینمان را
نمی توان باورکرد..
همه چیزرابه هم ریخته ایم ....
نگاه مسئولانمان قشری نگری است ، باامتداد
این روشهای مخرب راه به جایی نیک نمی بریم
باشدکه به خودبیائیم ........
نقل قول کردن
#13 عابد بابك بهاروند 1395-01-29 09:48
همانطوري كه آقاي سلاحورزي در نوشته شان آورده اند به نظر ميرسد دستهايي پشت پرده باشد. مدتي است كه قوم لر توسط صدا و سيماي ميلي تخريب ميشود و اين موضوع ممكن است دلايل متفاوتي داشته باشد از جمله فرد يا افرادي در صدا و سيما حضور داشته باشند كه زماني از اين استان عبور كرده باشند و به نوعي آزار ديده باشند و الان در صدد انتقام به اين صورت هستند دوم ممكن است رشد فرهنگي و توسعه اجتماعي و گردشگري لرستان را ميبينند و براي جلوگيري از سرمايه گذاري در استان به اين اقدامات دست ميزنند. و سوم هم ممكن است اهداف سياسي پشت پرده باشد كه تا زماني كه مشخص نگردد نميتوان قضاوت كرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا