برخی سايت‌های خبری كشور با انتشار قبض عوارضی آزادراه خرم‌آباد- پل زال نوشتند كه اين‌جا گران‌ترين عوارضی كشور است.
به گزارش پايگاه خبری يافته، عوارض عبور از اين آزادراه 104 كيلومتري برای خودروهای سواری 11 هزار تومان و براي ماشين‌های سنگين تا دو و سه برابر اين قيمت در نظر گرفته شده و به همين دليل بسياري از كاميون‌ها از مسير خرم‌آباد- معمولان- پلدختر به انديمشک عزيمت مي‌كنند كه بازيكي اين جاده و حادثه‌خيز بودن آن در برخی نقاط نظير تونل‌ها و تنگ‌فنی باعث بروز حوادث رانندگی بسياری مانند تصوير زير مي‌شود:
 گران‌ترین عوارضی ایران در لرستان است! + تصاوير تصادفات نوروزي
ساخت آزادراه خرم‌زال با مشاركت 50 درصدي پيمانكار طرح به نام "فرخ‌ هاشم‌زاده‌فلاح" از دي‌ماه 1384 آغاز و پس از 5 سال در 11 آبان‌ماه 1389 با صرف هزار و 500 ميليارد تومان (750 ميليارد سهم بخش خصوصي بوده است) با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور وقت كشورمان، به صورت رسمي بهره‌برداري از آن آغاز شد. قرار شد مبلغ سرمايه‌گذاري و سود آن ظرف 18 سال با افزايش شيب ملايم عوارض آزادراه به سرمايه‌گذار باز گردد اما مشخص نيست چرا مبلغ عوارض اين آزادراه تا اين حد افزايش يافته كه باعث اعتراض اكثر كساني كه قصد عبور از اين مسير را دارند، شده است.
طبق قانون 25 درصد عوارض دریافت شده باید صرف نگه‌داری آزادراه شود اما شرکت بهره‌بردار 35 درصد عوارض دریافتی را برای نگه‌داری آزادراههزینه می‌کند! نگه‌داری و تعمیر آزاد‌راه به طور دائم انجام می‌شود. طبق قرارداد باید سالانه یک بار عوارض این آزادراه افزایش یابد كه آخرين بار شهريور 1394 عوارض آزادراه افزایش یافته است.
به نظر مي‌رسد آقاي هاشم‌زاده چندان احتياجي به پول اين عوارضي نداشته باشد چرا كه به پاس رفتار نيك مردم خرم‌آباد با ايشان، حاضر شده است 2 پل با هزينه شخصي روي رودخانه بزرگ خرم‌آباد در محدوده علوي به سمت پارك بهشت و خضر با هزينه‌اي بالغ بر 10 ميليارد تومان احداث نمايد. لذا بايد ديد به چه منظور عوارض آزادراه خرم‌آباد- پل زال تا اين حد سنگين در نظر گرفته شده كه به جاي  جلب رضايت و استفاده مردم، تقريباً نيمي از آن‌ها ترجيح دهند هنوز از مسير قديمي يعني پلدختر طي طريق نمايند.
اگر چه کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و ایمنی در تردد از ویژگی‌های مثبت آزاد‌راه خرم‌زال است اما باید دقت کرد این آزاد‌راه در یکی از استان‌های محروم واقع شده که افزایش عوارض آن موجب کاهش استقبال رانندگان و مسافران در استفاده از این مسیر شده است.
نرخ كنوني عوارض آزادراه خرم‌زال (نوروز 1395): سواری 11 هزار تومان، وانت و ميني‌بوس 22 هزار تومان، خاور 25 هزار تومان، اتوبوس و کاميون دو محوره 27 هزار تومان، کاميون سه محوره 33 هزار تومان و تریلی 40 هزار تومان!
نرخ عوارض آزادراه خرم‌زال در زمان افتتاح (آبان 1389): سواري 5 هزار تومان، وانت و ميني‌بوس 10 هزار تومان، اتوبوس و کاميون دو محوره 12 هزار تومان، کاميون سه محوره 16 هزار تومان و تريلي 20 هزار تومان