یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برخی سايت‌های خبری كشور با انتشار قبض عوارضی آزادراه خرم‌آباد- پل زال نوشتند كه اين‌جا گران‌ترين عوارضی كشور است.
به گزارش پايگاه خبری يافته، عوارض عبور از اين آزادراه 104 كيلومتري برای خودروهای سواری 11 هزار تومان و براي ماشين‌های سنگين تا دو و سه برابر اين قيمت در نظر گرفته شده و به همين دليل بسياري از كاميون‌ها از مسير خرم‌آباد- معمولان- پلدختر به انديمشک عزيمت مي‌كنند كه بازيكي اين جاده و حادثه‌خيز بودن آن در برخی نقاط نظير تونل‌ها و تنگ‌فنی باعث بروز حوادث رانندگی بسياری مانند تصوير زير مي‌شود:
 گران‌ترین عوارضی ایران در لرستان است! + تصاوير تصادفات نوروزي
ساخت آزادراه خرم‌زال با مشاركت 50 درصدي پيمانكار طرح به نام "فرخ‌ هاشم‌زاده‌فلاح" از دي‌ماه 1384 آغاز و پس از 5 سال در 11 آبان‌ماه 1389 با صرف هزار و 500 ميليارد تومان (750 ميليارد سهم بخش خصوصي بوده است) با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور وقت كشورمان، به صورت رسمي بهره‌برداري از آن آغاز شد. قرار شد مبلغ سرمايه‌گذاري و سود آن ظرف 18 سال با افزايش شيب ملايم عوارض آزادراه به سرمايه‌گذار باز گردد اما مشخص نيست چرا مبلغ عوارض اين آزادراه تا اين حد افزايش يافته كه باعث اعتراض اكثر كساني كه قصد عبور از اين مسير را دارند، شده است.
طبق قانون 25 درصد عوارض دریافت شده باید صرف نگه‌داری آزادراه شود اما شرکت بهره‌بردار 35 درصد عوارض دریافتی را برای نگه‌داری آزادراههزینه می‌کند! نگه‌داری و تعمیر آزاد‌راه به طور دائم انجام می‌شود. طبق قرارداد باید سالانه یک بار عوارض این آزادراه افزایش یابد كه آخرين بار شهريور 1394 عوارض آزادراه افزایش یافته است.
به نظر مي‌رسد آقاي هاشم‌زاده چندان احتياجي به پول اين عوارضي نداشته باشد چرا كه به پاس رفتار نيك مردم خرم‌آباد با ايشان، حاضر شده است 2 پل با هزينه شخصي روي رودخانه بزرگ خرم‌آباد در محدوده علوي به سمت پارك بهشت و خضر با هزينه‌اي بالغ بر 10 ميليارد تومان احداث نمايد. لذا بايد ديد به چه منظور عوارض آزادراه خرم‌آباد- پل زال تا اين حد سنگين در نظر گرفته شده كه به جاي  جلب رضايت و استفاده مردم، تقريباً نيمي از آن‌ها ترجيح دهند هنوز از مسير قديمي يعني پلدختر طي طريق نمايند.
اگر چه کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و ایمنی در تردد از ویژگی‌های مثبت آزاد‌راه خرم‌زال است اما باید دقت کرد این آزاد‌راه در یکی از استان‌های محروم واقع شده که افزایش عوارض آن موجب کاهش استقبال رانندگان و مسافران در استفاده از این مسیر شده است.
نرخ كنوني عوارض آزادراه خرم‌زال (نوروز 1395): سواری 11 هزار تومان، وانت و ميني‌بوس 22 هزار تومان، خاور 25 هزار تومان، اتوبوس و کاميون دو محوره 27 هزار تومان، کاميون سه محوره 33 هزار تومان و تریلی 40 هزار تومان!
نرخ عوارض آزادراه خرم‌زال در زمان افتتاح (آبان 1389): سواري 5 هزار تومان، وانت و ميني‌بوس 10 هزار تومان، اتوبوس و کاميون دو محوره 12 هزار تومان، کاميون سه محوره 16 هزار تومان و تريلي 20 هزار تومان
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حمیدت 1395-01-12 13:50
خدا به آقای هاشم زاده عمر بابرکت عنایت کند چرا که دو تا پل مستحکم و دائمی بر روی رودخانه خرم آباد داره میسازه...واقعا باید قدر دان چنین فردی باشیم. ده ملیارد تومان واقعاً پول کمی نیست ......در ضمن ایشان هزینه زیادی بابت ساخت آزاد راه متحمل شدن پس حق دارن عوارض بالا بگیرن..
نقل قول کردن
#2 آرمین 1395-01-12 14:06
بهترین آزادراهی هست که تابه حال دیدم هرکی هم ناراحته ازاون جاده پلدختر بره
نقل قول کردن
#3 آرمین 1395-01-12 20:27
حق داره افزایش بده خب پولش می خواد
نقل قول کردن
#4 سلام 1395-01-12 21:52
مگه جاده پلدختر چشه
نقل قول کردن
#5 کوشکی 1395-01-12 23:20
کار بسیار مفیدی انجام شده و مردم همه قدردان آقای هاشم زاده هستند اما عوارض رو باید دولت پرداخت کنه نه مردم کم بضاعت لرستان، دولت از مردم مالیات میگیره که کالای عمومی مثل جاده پارک و ... را در اختیار مردم بگذارد نه از دستشویی هم برای تلکه کردن مردم استفاده کند
نقل قول کردن
#6 حمید 1395-01-13 00:27
درود بر اقای مهندس هاشم زاده عزیز که این راه پر هزینه را با مشکلات فراوان پیش رو ساختن به نظر بنده باید تندیس ایشان در ورودی ازاد راه نصب نمایند بخاطر ایثار ایشان خداوند بزرگ همواره نگهدار ایشان و خانواده محترمشان باشد در ضمن هزینه نگهداری این ازاد راه بسیار بالا می باشد
نقل قول کردن
#7 همشهری 1395-01-13 02:31
ازاد راه رشت تهران چند سال پیش که رفتیم نه هزار تومان بود یعنی سال 92 الان نمی دانم چقدر است تازه یک میان بر زده اند که می بایست به اجبار مسافتی را در داخل شهر منجیل و رود بار عبور کنی خداوند خیر دنیا واخرت به مهندس هاشم زاده عطا فرماید اگر در خصوص کاهش عوارض اقدامی کنند بهتر است ضمنا اگر امکان دارد همانطور که اشاره فرموده اید با توجه به محرومیت استان دولت بخشی از هزینه عوارضی را تقبل کند.
نقل قول کردن
#8 مسافر 1395-01-13 08:24
ارزش داره واقعا خدا عوض خیر بهش بده
نقل قول کردن
#9 شهروند 1395-01-13 09:28
به نقل از آرمین:
بهترین آزادراهی هست که تابه حال دیدم هرکی هم ناراحته ازاون جاده پلدختر بره

برادر بزرگوار وظیفه دولت بوده مثل بسیاری از نقاط کشور امکانات و مسیرهای امن ایجاد کند اونم جاده ترانزیته شمال به جنوب ... عوارض باید مثل عوارض قم به تهران بشه ....
نقل قول کردن
#10 میر 1395-01-14 09:42
برخلاف مسئولان شهرخرم آبادماقدردان آقای هاشم زاده هستیم خداوندعمرباعزت به ایشان عطافرماید
نقل قول کردن
#11 مگی 1395-01-15 23:30
با سپاس فراوان از جناب آقای هاشم زاده ، که موجب شدند که وقت و انرژی مردم بی جهت هدر نرود .
نقل قول کردن
#12 حسین 1395-01-16 23:51
با سلام وتشکر از شما خبرگزاری محترم جهت بیان مسائل ومشکلات مردم لرستان وتشکر ازتمامی کسانی که در ساخت این جاده نقش داشته اند با توجه به وضعیت اقتصادی ضعیف مردم شایسته است که اولا دولت وثانیا شرکت خصوصی شریک در عواید حاصل از عوارض در مبلغ دریافتی تجدید نظر نمایند تا هم تردد وبهره برداری از این جاده بیشتر وهم بالطبع بازگشت سرمایه بیشترشود وهم تلفات کم گردد
نقل قول کردن
#13 مهسا مستان 1396-01-16 23:11
خدا عمر با عزت بده به ایشون دستش درد نکنه یه کار عمرانی انجام داده واقعا کارش بسیار بزرگه ما هر وقت از اون جاده میریم برای امواتش و هر کسی توی اون جاده احیانا عمرش و از دست داده فاتحه میگیم. من به شخصه از ته دلم دوستش دارم و میگم خداقوت.
نقل قول کردن
#14 امیر ع 1396-03-29 18:19
واقعا گرونه. خدا میدونه این پولی که از مردم میگرین انصاف نیست. لرستان استان محرومیه
نقل قول کردن
#15 یه همشهری 1396-04-22 13:24
ضمن خسته نباشی از ایشان. وتمام کارکنانش که زحمت کشیدن برای ساخت این راه .ولی قرار نیست مردم پولشو بدن در ضمن داره از منابع استان استفاده میکنه .تو دنیا هیچ استانی اندازه لرستان همکاری نکرده با ایشان .
نقل قول کردن
#16 کارداران 1396-11-10 21:34
بنظر اینجانب ۱۲ هزارتومان عوارض برای عبورازاین مسیر رویایی نه تنها با نیست بلکه باید برای گذرازهرتونل این مبلغ را بگیرند.کاهش زمان سفرومصرف سوخت تنها مزیت آن نیست بلکه تسخیر زاگرس وبازگشایی مسیربکروچشم اندازهای ناب نیز از مزایای دیگر آن می باشد
نقل قول کردن
#17 قوقولی 1397-03-08 04:18
واقعا دست اقای مهندس درد نکن مهندس فرخ نژاد خدا قوت
نقل قول کردن
#18 قوقولی 1397-03-08 04:19
خدا قوت مهندس
نقل قول کردن
#19 باقر 1398-01-09 17:04
باعرض سلام وادب خدمت اقای مهندس هاشم زاده شما کهاین همه تو کار خیر کوتاهی نمیکنی ملیاردی خرج میکنی من یک جوان نیازمند هستم سر پناه ندارم برای بچهام حساب کردم صد سال دیگه هم نمیتونم سر پناه براشون بسازم این پولهای میلیاردی میتونید هزاران جوان مثل من رو دارای سر پناه بکنی ثوابش هم نسلها بعد به روح رفتگانت میرسه من باشم درنگ نمیکنم پول یک ماه عوارضی میتونه هزار جوان مثل من رو مشکلشون رو حل کنه لطفا یه کم فکر کنید متشکرم از حوصله شما
نقل قول کردن
#20 سجاد ویسی 1398-04-21 15:42
:-) سلام و درود به آقای مهندش هاشم زاده دمت گرم بزرگوار با این کار خیر و بزرگت خداوند عمر با عزت به شما بدهد
نقل قول کردن
#21 Morteza 1398-07-22 11:03
با سلام خدمت جناب مهندی هاشم زاده عزیز..واقعا دیتت درد نکنه زحمت بسیار زیاد کشیدن تا ازادراه خرم زال به اتمام رسید ...از دوستان به نکته بسیار جالبی اشاره کردند که مردم لرستان با اقای هاشم زاده همکاری کردند ..چه همکاری چه دلسوزی کردند مردم
نقل قول کردن
#22 اسماعیل 1399-06-08 02:50
حرف نداره این جاده
نقل قول کردن
#23 اسماعیل 1399-06-08 02:52
بسیار عالی
نقل قول کردن
#24 محمد 1402-01-12 01:26
به نقل از آرمین:
بهترین آزادراهی هست که تابه حال دیدم هرکی هم ناراحته ازاون جاده پلدختر بره

برای خودم متاسفم که از سال ۸۹ تا امسال بمدت ۱۲سال لج کردم و ازین جاده عبور نکردم و ده ها بدابر مبلغ عوارض پول تعمیر جلوبندی و لاستیک ماشینم شد. گاهی انسان حماقت هایی میکنه که حتی خودشم جوابی بداش نداره، امسال شاهکار مهتدسی ایرانی را دیدم و بابت اون ۲۶ تونل زیبا به ایرانی بودنم افتخار کردم که هموطن مهندسینی مثل جنای هاشم زاده هستم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا