یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

باروی کار آمدن دولت اعتدال در کشور، امید به تغییر در میان مردم قوت گرفت. پس از استقرار دولت‌، در استان‌ها به شکل مثبت تغییرات اكثر مدیران آغاز گردید و برخي نیروهای معتدل، باتجربه، متخصص و کارآمد دولت تدبیر و امید مورد توجه استانداران سراسر کشور قرار گرفتند و منصوب شدند.
 در اين بين، توجه به مدیریت بومی توانمند یکی از مولفه‌ها و جنبه‌های مثبت تمرکز‌زدایی دولت می‌باشد که همین روش و مدل مدیریتی، باعث می‌گردد هر استان بر اساس ظرفیت‌های بالقوه استانی و موقعیت ژئوپولتیکی فرهنگی، اقتصادی‌، اجتماعی و سیاسی خود در انتخاب مدیران نقش موثر داشته باشد. این امر، زمینه‌ي فرآیند رشد و توسعه را فراهم کرد.
اما در استان لرستان افکار عمومی چندان از سیستم انتصابات در اين استان رضايت ندارند چرا که سیستمی در پیش گرفته شده که باعث توجه خاصی به جذب مدیران غیربومی شده(ورود از خارج استان به داخل و بي‌توجهي به كاركنان نهادهاي داخل استان) به طوری که توانمندی‌های مدیران بومی در قبال غیربومی‌ها نادیده گرفته می‌شود.
 گویا در استان ما نیروهای متخصص و توانمند پیدا نمی‌شود که مجبور می‌شویم نیروهای غیر‌بومی آن هم به صورت گسترده به استان دعوت کنیم؟! باید گفت که با این روش‌ها فرصت از مدیران توانمند و متخصص بومی گرفته می‌شود و شاهد مهاجرت نخبان لرستان و استفاده دیگر استان‌ها از پتانسیل فرزندان لرستان می‌باشیم.
اگر نگاهی به سبک و سیاق انتصاب مدیران در استان داشته باشیم متوجه حضور گسترده عده زیادی از مدیران غیر‌بومی در پست‌های کلیدی استان می‌شویم که در قیاس با دولت‌های گذشته این امر بی‌سابقه بوده و گویا استان لرستان محلی برای کارآموزی برخي از اين مدیران و سکویی برای ارتقاء آن‌ها به سطوح مدیریتی بالاتر به حساب می‌آید که همین امر باعث نارضایتی مردم و حامیان دولت تدبیر و امید و فعالان سیاسی و اجتماعی استان شده است؛ لذا مردم و شماري از فعالان سياسي به علت تداوم این انتصابات، سکوت اختیار کرده‌اند.
تامل برانگیز‌تر این که این روزها شاهد تداوم ثبات مدیریت مدیرانی هستیم که برخی از آن‌ها عملکرد چندان مثبتی نداشته و برخلاف تصور تا کنون بيش از 6-7 سال سال بر مسند مدیر کلی تکیه زده‌آند و استاندار محترم نيز همچنان سایه همراهی را بر سر آن‌ها انداخته و از مديريت يك‌نواخت و طولاني برخي از آن‌ها حمايت مي نمايد.
با تمام احترامی که برای مدیران غیربومی قائل هستیم و تشکر از خدمات‌این عزیزان به استان لرستان، اما معتقديم حمایت و توجه خاص به مدیران غیربومی بیش‌تر از حد انتظار رخ داده به طوری که اين موضوع نگرانی‌های زیادی در پی داشته است. تا کنون استاندار محترم نيز پاسخی در اين خصوص نداده و نگفته به چه علت از فرزندان لرستان در کابینه‌ي خود کم‌تر استفاده می‌کند؟! لذا شاهد ضعف‌های اساسی و مشکلاتی که مردم با آن‌ها در این خصوص دست و پنجه نرم می‌کنند هستیم.
 طبق بررسی‌هایی که از پست‌های مدیر کلی در لرستان به عمل آمده مشخص شده  که حدود 25 مدیر غیربومی یعنی بیش از نیمی از پست‌ها در اختیار مدیران  خارج استان و جالب‌تر این که برخلاف تصور، مدیران متخصص مرکز استان حضور بسیار کم‌ر‌نگی در کابینه‌ي مهندس بازوند دارند. تعداد مدیران اهل خرم‌آباد در کابینه کاری استاندار فعلی بسیار کم و تقريباً هيچ است و بسياري معتقدند كه مدار مديريتي ادارات استان بر 3 چرخه‌ي استان مركزي، استان ايلام و يك شهرستان خاص در استان لرستان مي‌چرخد!
 شاید کسی تا کنون به این مسئله توجهی نکرده اما آن‌چه در حال تداوم است، بی‌اعتمادی و عدم توجه به نیروهای لرستان و به‌خصوص مرکز استان است. این چنین انتصاباتی که عمدتاً غیربومی هستند و هم‌چنین عدم اعتماد به نیروهای مرکز استان، اولاً کم‌سابقه بوده، دوم اين كه مشخص نیست بر چه اساسي می‌گیرد‌؟
مردم حق دارند بدانند چرا  به توانایی و توانمندی مدیران بومی لرستان کم‌تر توجه مي‌شود. با کدام شاخص‌ها به این نتیجه رسیده‌ايم که مدیران غیربومی از مدیران بومی این استان توانمندتر هستند‌؟ آیا اكثر مدیران غیربومی که در لرستان حضور دارند و از استان‌های ديگر کشور برای خدمت به مردم لرستان آمدند، استان لرستان پله‌ي ترقي مديريتي آن‌هاست يا ‌آن‌ها پله‌ي ترقي استان هستند؟
 واقعیت اين است که حضور نیروهای غیر‌بومی، متناسب با نیازهای استان لرستان و حجم مشکلات این استان نبوده و باید از استاندار و تيم مديريت ارشد استان پرسید: ملاک این چنین انتصاباتی چه بوده است؟ ایشان در این خصوص توضیح دهند که ضرورت حضور مدیران غیر‌بومی در استان و به خصوص از استان‌هاي كوچك‌تر از لرستان چیست؟! آیا فرزندان تحصیل‌کرده و باتجربه لرستانی توانایی و توانمندی قبول مسئولیت اداره یا سازمان‌های استان خود را ندارند‌ و شناخت آن‌ها از نيروهاي بومي كم‌تر است؟
اگر دليل اين امر را گرايش برخي از مديران بومي به سمت طايفه‌گرايي و قوم پرستي و استخدام‌هايي از اين روي مي‌دانيد، خوب چرا افرادي در استان را كه روي چنين مسائلي حساس نيستند را به خدمت نمي‌گماريد؟ آيا غير از اين است كه اين شائبه پيش مي‌آيد كه برخي از كساني كه اطراف استاندار را گرفته و در اين زمينه به ايشان مشاوره مي‌دهند، خود طرف‌دار طايفه‌گرايي و مشوق اين نوع انتصاب‌ها هستند؟
 
سیداحمد  موسوی
 

دیدگاه‌ها  

#1 امین 1394-12-24 09:58
احسنت به این قلم شیوا
عرصه مطبوعات ورسانه نیازمند قلمها آگاه وشجاع می باشد.
متاسفانه درصد رسانه که ركن چهارم دموكراسي ونظرات هر کشور آزاد میباشد.
خیلی از قلمها در غلاف تبانی و معامله گری گیر کرده.
وقتی چشمآن نظارتی رسانه عمدا و یا سهوا برروی اقدامات برخي دولتمردان بسته شده باید شاهد واردات مدیران غیر بومی وضعیت جهت سپری دوران طرح کاد و تجربه اندوزی این آقایون در استانی که سالهاست دست بی تدبیری و ضعف اكثر مدیران ضعیف کمر توسعه و پیشرفت آن را شکسته را شاهد باشيم.
بازهم جای امیدواری جوانان فهیم وآگاهی مانند اقای موسوی پیدا میشوند که رسالت ذاتی خودشون رو فارغ از زدو بندها انجام دهند.
تشکر وسپاس ازیافته عزیز
نقل قول کردن
#2 ص 1394-12-24 11:05
نظر حضرت عالی متین ودرددل مردم استان میباشدفقط استان همدان را فراموش کرده اید نام ببرید
نقل قول کردن
#3 فرهاد 1394-12-24 12:18
جای تشکر داره از اقای موسوی واقعا در زمان دولت يازدهم مدیران بومی را منزوی شدند و اهمیتی به انان نمی دهند
نقل قول کردن
#4 ناصری 1394-12-24 12:39
در کنار بی تفاوتی نمایندگان مردم و عدم توجه آنها به بحث انتصاباتی که در حال انجام است درد دل مردم بیان شده
امیداست منتخبان جدید مردم در مجلس شورای تذکرات لازم را به مسئولان امر بدهند و جلوی انتصاب بی رویه غیربومی ها گرفته شود
نقل قول کردن
#5 سعید دلفان 1394-12-24 12:59
چرا همه مدیران استان بایستی از شهرستان [...] باشند؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#6 پیمان 1394-12-24 13:33
جانا سخن از زبان ما میگویی
درود بر خبرنگار به معنای واقعی دلسوز و دغدغه مند جناب آقای موسوی. امیدوارم با شروع به کار نمایندگان جدید شاهد اصلاح این شرایط باشیم
نقل قول کردن
#7 رضا 1394-12-24 14:02
متاسفانه نخبه های مرکز استان {خرم اباد } بصورت مهندسی شده از گرفتن پست محروم شده اند جناب موسوی
نقل قول کردن
#8 حسن 1394-12-24 15:18
این مطلب رو احزاب باید دنبال کنن که سنگ دفاع از مردم را به سینه می زنند. اگر بدنبال کار مردمند چرا سکوت کردن
نقل قول کردن
#9 شاپور 1394-12-24 16:45
وضعیت مدیریت در برخی ادارات خنده آور است !!!
نقل قول کردن
#10 معلم 1394-12-24 18:29
این جمله آقای موسوی را باید با آب طلا نوشت و تقدیم استاندار محترم کرد:
چرا مدار مديريتي ادارات استان بر 3 چرخه‌ي استان مركزي، استان ايلام و يك شهرستان خاص در استان لرستان مي‌چرخد!
درود خدا بر شما
نقل قول کردن
#11 شهروند 1394-12-24 20:11
در سیستم اداری استان مرکزی که سایه لرهارو با تیر می زنند ... آنچه مهم است اینه که اکثر مدیران بومی هم در حد و اندازه یه مدیر بخش هم نیستند ... از جمله مدیر ادارات ...
خدایا خودت کمکمان کن
نقل قول کردن
#12 محمد حسین احمدی 1394-12-24 22:13
منظور ایشان مدیران 911 هستند که از دولتهای نهم و دهم و یازدهم بافی مانده اند
نقل قول کردن
#13 شهروند 1394-12-25 01:34
#4 ناصری 1394-12-24 12:39
در کنار بی تفاوتی نمایندگان مردم و عدم توجه آنها به بحث انتصاباتی که در حال انجام است درد دل مردم بیان شده
امیداست منتخبان جدید مردم در مجلس شورای تذکرات لازم را به مسئولان امر بدهند و جلوی انتصاب بی رویه غیربومی ها گرفته شود
نقل قول کردن

ببخشيد يعني ارجمندان ،استاندار و تيمش كارشون به جايي رسيده كه به جاي مردم، نماينده تعيين ميكنه ؟!
نقل قول کردن
#14 سید 1394-12-25 09:57
سلام این حرفها هیچ اثری ندارد. کسی گوشش بدهکاراین مطالب نیست واهمیتی به مدیران خرم ابادی نمیدهد .....
نقل قول کردن
#15 امید به آن روز 1394-12-25 11:36
سلام ضمن تشکر از شما دوست عزیز که نسبت به این مهم اقدام کردی ولی دوست عزیز یک دست صدا ندارد .جایه سوال دارد که همکاران دیگر شما چرا سکوت اختیار کردند؟
نقل قول کردن
#16 دانشجو 1394-12-25 20:33
کاملا بجا فرمودند آقای موسوی: "ضرورت حضور مدیران غیر‌بومی در استان و به خصوص از استان‌هاي كوچك‌تر از لرستان چیست؟!"
نقل قول کردن
#17 اسی 1394-12-25 23:18
دمت گرم
نقل قول کردن
#18 مجید 1394-12-26 22:57
باسلام شایعه شده چون استاندار را می خواهند بردارند ...
نقل قول کردن
#19 تحلیلگر 1394-12-28 01:54
دسته ای از سازمانها تخصصی هستند، پس بایستی از نفر متخصص استفاده کنند، دسته ای دیگر تابع سیاستهای کلان کشوری هستند، یعنی رییس سازمان انتخاب کننده است. اما در بقیه ادارات کل استفاده نکردن از نیروهای توانمند بومی خیانت به استان است.
نقل قول کردن
#20 گودرزی 1394-12-29 09:00
یکی از وظایف نمایندگان اینده مجلس خاتمه دادن و اصلاح این روش غلط است ...
نقل قول کردن
#21 محمد 1394-12-29 15:19
باسلام درزمان مجلس هشتم وضعیت مدیران بومی خیلی خوب بود وانسانهای کاری خوبی مدیرشدند وهنوز بعضی از آنها درحال خدمتندوباعمل کرد خوبشان هنوز مورد خشم بعضی ها قرارنگرفته اند ولی تعدادشان راکم کرده اندامیدواریم بسراغ افرادتوانمندی که درتهران وشهرهای دیگرداریم ومسئولیتهایی مانند مناطق آزادتجاری صنعتی ومعاونتهای وزارتخانه ها راداشتند مانندآقایان مهندس عبدلعظیم بازگیر دکترفتوحی جناب سعادت فردی بیرانوندوافرادی که بیرون ازاستان گل کاشته اند بروندوتجربه های بیش از 20سال خدمتشان رابه لرستان بیاورند
نقل قول کردن
#22 محمدکریم بازگیر 1394-12-29 15:25
باسلام لطفا درصورت قابل دونستن وبلاگ کلام الاجداد راازطریق گوگل مطالعه وراهنمای فرمائید باتشکر از جناب آقای موسوی ، مدیروبلاگ محمدکریم بازگیر
نقل قول کردن
#23 زهابی 1395-01-01 03:00
مدیربومی یاغیربومی می بایست باتقوا وکارآزموده ودلسوز واقعی مردم باشد وبرای رضای خداتمام تلاش خودش رابکند تامردم هم ازآنها راضی باشند چه اشگالی دارد مدیری غیربومی باشد ولی ازخودبومی هم ممکن است دلسوزتر وبا تجربه ودانش بیشترباشد
اصل درانتخاب مدیر شایسته ایمان وتقوا وعلم ودانش وتجربه اوست که نشان می دهد شایستگی خدمت به مردم رادارد
مهم این است که همه مسولان با هم برادر وهمسنگردر خدمت رسانی به مردم باشند وخدا راازخودخشنودساز ند
نقل قول کردن
#24 خوردبین 1395-01-01 16:57
جناب آقای زهابی مهم عملکرد است که متاسفانه برخی مدیران غیربومی که سالهاست در لرستان جا خوش کردند و قصد دارند تا بازنشسته می شوند در این استان بمانند قابل دفاع از نظر مردم نیست و کم کاری و ناکارآمدی های زیادی در کارنامه کاری خود دارند
نقل قول کردن
#25 حقگو 1395-01-05 20:55
ممنون میشیم اگه این قدر پارتی بازی نکنید و مدام این تیتر رو تو صفحه اصلی به همراه عکس نویسنده اش اقای موسوی را نمایش ندید . در حال حاضر بهتر است تصاویر طبیعت لرستان و اثار آن را برای میهمانانی که وارد شهر ما شده اند نمایش بدید . باید به فکر توسعه شهر بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا