یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در زمان‌های بسيار قدیم از لحاظ تاریخی، پزشک و علم پزشکی همواره وجهه بسیار بالایي در بین جوامع مختلف و بالاخص ایران داشته‌اند. تاریخ ایران نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است، افرادی چون ابن سینا که هنوز هم آثاراش از جمله کتاب قانون در علم پزشکی حرف برای گفتن دارند چندین سال در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌شده‌اند، همگی مويد این موضوع است که ایران و ایرانی همواره در علم پزشکی و بهداشت حرف برای گفتن داشته و از نگاه دیگر در بحث اجتماعی این قشر برای مردم بسیار با اهمیت و مورد توجه بوده تا جایی که اگر بخواهیم از کودکان این مرز و بوم شغل آینده‌شان راسوال کنیم تعداد چشم‌گیری از آنان شغل پزشکی را  نام می‌برند.
با این تفاسیر متاسفانه این علم و این جایگاه باعظمت با میزان درآمد و به زبان ساده "پول" گره خورده است! حال بايد ديد علت چيست و چه کسی می‌تواند پاسخ‌گوی این اشتباه تاریخی شود؟ در بیش‌تر شهرهای کشور و از جمله خرم‌آباد می‌بینیم که بزرگ‌ترین برج ها، هتل‌ها و پروژه‌های ساختمان‌سازی متعلق به پزشکان است!
 مگر چه درآمدی به این قشر افزوده شده و چه کسی پاسخ‌گوی این درآمد است كه برخي از پزشكان به جاي حرفه خود به تجارت روي آورده‌اند؟
 حال با تمام این تفاسیر وقتی از چرایی این موضوع سوال می‌شود، عده‌اي می‌گویند درس خوانده است! مگر همه این علما درس نخوانده‌اند؟ مگر یك جامعه‌شناس، یک معلم، یک مهندس و ... درس نخوانده‌اند؟! پس چرا این‌ها وضعیت اجاره‌نشینی تجربه می‌کنند؟
از همه این مسائل بگذریم متاسفانه تشخیص‌هاي درست هم در علم پزشکی بسیار کم شده و البته طولانی! یعنی علم پیشرفت كرده یا پسرفت كه اكثر پزشكان "درس‌خوانده" گاهي از تشخيص امراض عاجز مي‌مانند يا شايد زماني را كه بايد صرف مطالعه و آپديت اطلاعات خود كنند، به نظارت بر برج‌سازي و كسب درآمد اختصاص داده‌اند!
 افزايش پزشک‌هاي بورژوا در لرستان!
اين روزها تا به اكثر پزشکان متخصص مراجعه می‌شود بدون هیچ معطلی آدم را در یک پروسه پیچیده آزمایش گرفتار می‌نمایند كه احتمالاً دیگر عمر بيمار کفاف انجام آزمايشات را براي تشخيص پزشك ندهد!
به موضوع قبلي بازگرديم كه چرا رقابت مالی عظیمی بین پزشکان شكل گرفته و از نگاه دیگر، باعث بی‌اهمیتی بعضی از پزشکان نسبت به بیماران‌شان و زايش نگاهي درآمدزا به آنان گشته است.
نگارنده چندي قبل جهت معالجه به مطب پزشک متخصص عزیمت نمودم و نوبت گرفتم. حين معاينه زماني كه متوجه شدم در حال نوشتن آزمايش است، از پزشک خواهش کردم چند دقیقه‌ای تحمل بفرمايد جواب چند آزمايش اخير را كه پزشکان قبلي برایم نوشته بودند را محمد دالوند/ خرم‌آبادخدمتش بیاورم بلكه از اين وقت‌كشي بي‌مورد جلوگيري شود، اما متاسفانه در یک رفت آمد کوتاه به مطب هنگامی مراجعه کردم که پزشک محترم بدون توجه به وضعيت بيمارش رفته بود.
به راستي اين عدم تعهد نزد برخي از پزشكان از کجا سرچشمه می‌گیرد؟
 
ارسال کننده:
 محمد  دالوند / خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 لر 1394-12-19 22:38
احسنت. حرف دلمون رو زدی.
نقل قول کردن
#2 هادی 1394-12-19 23:51
درود بر شما جناب دالوند به موضوع مهمی اشاره کردید، برخوردهای به دور از تعهد پزشکی بخشی از پزشكان نشانه ی آشکار غرق شدن این قشر در حساب کتاب های مالی است که هزینه های بعضا غیر قابل جبران آن را بیماران دردمند می پردازند.
نقل قول کردن
#3 سعید 1394-12-20 00:26
به نکته جالبی اشاره شده خدا به دادمون برسه
نقل قول کردن
#4 حامد دالوند 1394-12-20 13:25
واقعیت امر همینه ولی افسوس...
نقل قول کردن
#5 نگار 1394-12-20 15:10
سلام،به نظرم عين واقعيته صحبتهاي آقاي دالوند، اميدوارن مسئولين محترم به جاي اهميت دادن به پزشكان ، فكري به حال بيماران كنند.
نقل قول کردن
#6 شهروند خرم ابادی 1394-12-20 21:53
متاسفانه یکی از مشکلات پزشکان متخصص در خرم اباد عدم معاینه دقیق بیمار می باشد بنده برای معیا ینه به چندین پزشک متخصص مراجعه اولا منشی مربوطه می بایست بیمار را به تنهایی نزد پزشک بفرستد در حالی که چندین بیمار را با هم نزد پزشک فرستاده و چنانچه بیمار بخت برگشته بخواهد بیماری خود را بطور خصوصی به دکتر بگوید مجالی نیست و اکثرا بخاطر شرم حضور دیگران فرصت بیان مرض خود را ندارند و فقط جناب دکتر تند تند نسخه را نوشته و بدون معاینه بیمار را بدرقه می کند و شاید دلیل این کار نیز ناشی از شغل دوم برخي پزشکان باشد که جناب دالوند به ان اشاره فرمو ده اند.
نقل قول کردن
#7 علی 1394-12-20 23:12
وقتی خوندم با خودم فکر کردم ب این نتیجه رسیدم ک یارها واسه خودم همچین موضوعاتی پیش اومده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا