یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ملت بزرگ ایران 37 سال پیش، در تداوم جنبش آزادی‌خواهانه‌ای که با مشروطیت آغاز کرده بود، با رهبری امام خمینی (ره)، انقلابی شکوه‌مند و سترگ پدید آورد تا خودکامگی، استبداد و فردسالاری را بر چیند و نظامی عادلانه، قانون‌مدار و مردم‌سالار بر پا سازد و بر پایه‌ی تعالیم و آموزه‌های رهایی‌بخش اسلام، الگویی از جمهوری را بنیان گذارد که حقوق مردم را محترم بدارد و راه پیشرفت و آبادانی ایران را هموار کند.
لرستان عزیز نیز در همراهی با خیل عظیم جریان انقلاب و افکار مردم کشورمان همواره در صف اول مبارزه بوده و از این قاعده مستثنی نبوده و نیست.
رکن اصیل و نوبنیاد در اندیشه سیاسی امام، هم‌سو با خواست همه گان، پذیرش نقش مردم در حکومت و به رسمیت شناختن حقوق و سخنی با حامیان اصلاحات در لرستان/ اگر پيروز شديد، مردم را فراموش نكنيدحضور آنان در تعیین سرنوشت خود و جامعه بود. قانون اساسی نیز با شناسایی این حق به عنوان حقی که از سوی خداوند به انسان واگذار شده و هیچ کس نمی‌تواند آن را سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد، رای ملت را میزان قرار داده و تاکید می‌کند که "هیچ مقامی حق ندارد آزادی‌های مشروع را هر چند با وضع قوانین و مقررات، از مردم سلب کند". بر این اساس، ساختار حقوقی جمهوری اسلامی، پیوند و یگانگی دولت و ملت را با انتخابی بودن قوا و نهادهای سیاسی نظام  تضمین می‌‌کند و انتخاباتِ اعتماد آفرین را به عنوان روشی موثر برای تحقق جمهوریت به رسمیت می‌شناسد.
پیشرفت و اعتلای نظام جمهوری اسلامی در گرو اعتماد به مردم و فراهم کردن مقدمات و شرایط لازم برای نقش‌آفرینی آنان در تعیین سرنوشت خویش است. در این راستا، نهادهای گوناگون حاکمیت باید کوشش کنند با گشایش فضای سیاسی، زمینه را برای مشارکت و حضور نیروهای گوناگونی که قانون اساسی را به عنوان چارچوب فعالیت سیاسی پذیرفته‌اند، فراهم سازند.
در شرایطی که حل مشکلات ناشی از اقتصاد وابسته به نفت و اثرات تحریم بالطبع نگاه به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب تنها با همراهی و مشارکت همه نیروهای موثر ممکن است با نادیده گرفتن بخشی از موثرترین و پر توان‌ترین نیروها نمی‌توان به حل چنین مشکلاتی به این زودی نایل گردید.
اینک اما، پس رد صلاحيت شماري از كانديداها که باعث شد برخي از نيروهايي كه مردم براي رأي دادن در نظر داشتند، باز هم نيروهايي تا اخرين مهات قانوني، تاييد صلاحيت شدند . دست مردم و طرف‌داران جناح‌هاي سياسي براي رأي دادن بيش‌تر باز شد.
اكنون امت خداجوی لرستان در معرض آزمونی دیگر است. تجربه عملی در طول سال‌های پر فراز و نشیب گذشته به خوبی نشان داده که تحقق ظرفیت‌های مردم‌سالارانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دست‌یابی ملت به جایگاه راستین و شایسته خود در تعیین سرنوشت سیاسی، جز با احساس مسئولیت و مشارکت فراگیر و موثر همه‌ی اقشار مردم در انتخابات امکان‌پذیر نیست.
در شرایط کنونی که استان لرستان از وجوه مختلف دارای مشکلات و معضلات گسترده و عمیق است و مشکلات اقتصادی و معیشتی، نومیدی بخشی از جامعه به ویژه جوانان بیکار و طبقات زحمتکش و محروم را در پی داشته است، بایستی به چند نکته توجه شود:
نخست این که این مشکلات حاصل خط مشی‌های  نادرست کدام اندیشه بوده است؟ آیا دولت‌مردان کنونی ایجاد کننده این مشکلات است و یا وارث آن‌ها؟
دوم این که این مشکلات راه حل دارد، اما نه راه حل کوتاه‌مدت. آيا در حال حاضر توازن اندیشه‌های سیاسی در استان همسو با دولت است یا غیر همسو؟
سوم این که اقدام‌های انجام شده توسط دولت تدبیر و امید، به ویژه موفقیت آن در برجام و نگاه مثبت روابط بین‌الملل به جایگاه ایران چشم‌اندازی برای گشایش "نسبی" در آینده پدید آورده است؟
به همین جهت اصلاح‌طلبان تصمیم گرفته‌اند به پشتوانه‌ی بدنه‌ی اجتماعیِ قدرتمند حامی خود در سطح کشور و پیرو آن استان لرستان با گوهر صبر و تحمل ناملایمات، برای بهبود نسبی اقتصاد و وضع معیشتی مردم، بهبود فضای سیاسی داخلی، بهبود و توسعه متوازن روابط بین‌الملل، اعتلای فضای فرهنگی استان و فاصله گرفتن از اندیشه‌های متحجرانه و مسدود کردن نفوذ نیروهای ناکارآمد به ارکان سیاسی کشور، در انتخابات حضوري قدرت‌مندانه داشته باشند.
امید که مردم هوشیار و با تجربه لرستان یک بار دیگر موفقیت خود را در آزمون جدید به نمایش گذارند و با مشارکت حداکثری خود فارغ از طایفه‌بازی و کشمکش‌های قومی، به وضعيت موجود نگريسته و جهت همراهي مجلس با دولت، نمايندگاني همسو با دولت را برگزينند. به همين منظور فهرست‌هايي توسط ائتلاف‌هاي مختلف و همسو با دولت ارائه گرديد و از جمله اصلاح طلبان استان نيز فهرستي ارائه دادند كه هر چند این شورا می‌توانست وزنه‌هاي سنگین‌تری داشته باشد و نیروهای قوی‌تر اين جناح را به عرصه انتخابات وارد کند، اما به هر حال حمايت از اين فهرست نيز به شرطي كه اگر فردا موفق شدند كرسي‌هاي بهارستان را كسب كنند، مردم لرستان را فراموش ننمايند، توسط ميرحسين شيخي‌بهاروندحاميان اين جناح ضروري مي‌نمايد.
روشن است که به این هدف جز با حضور گسترده مردم در انتخابات و رأی دادن در هر دو مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمی‌توان دست یافت. پس به اميد حضور پرشور و پرشمار شما پاي صندوق‌هاي رأي.
 
میرحسین  شیخی‌بهاروند
کارشناس ارشد روابط بین‌الملل
 

دیدگاه‌ها  

#1 جوانی از ایل بزرگ بالا گریوه 1394-12-06 17:18
با سلام ......ونمایندگا نی قوی وکار بلد فارغ از هرگونه حزب بازی وارد مجلس کنید .
یافته جان نه حاوی تهمته نه افترا لطفا به خاطر وظیفه ای که به گردن دارید چاپ نمائید.
_______________________
يافته: سلام.
كاملا از مصاديق توهين و تخريب بود(با نشانه‌هاي مدرك تحصيلي و گرايش سياسي مشخص بود منظور چه كسي است!)
به همين دليل اعمال قانون شد و حذف گرديد

بايد فرهنگ سازي شود تا اخلاق "تخريب ديگران" از فرهنگ استان حذف كنيم.
به جاي پايين كشيدن ديگران، خودمان را بالا بكشيم
بسياري از نظارت گذاشته شده توسط مخاطبان، متاسفانه جهت تخريب ديگران است كه معمولا با اسم‌هاي مستعار هم نوشته مي‌شوند.
اين موضوع وجهه‌ي مناسبي ندارد و نشان از ناجوانمردي اشخاص نظردهنده (با هر هويتي= معلوم يا مجهول) است
از قديم لرها را به جوانمردي مي‌شناخته‌اند، درست نيست به خاطر راي آوردن و پست و مقام و ... سعي كنيم ديگران را تخريب كنيم ....
نقل قول کردن
#2 جوانی از ایل بزرگ بالا گریوه 1394-12-06 18:16
متا سفم برا یافته که خطی وجناحی عمل می کنه پس رسالت خبر گزاری وخبر رسانیت چه می شود.
______________________
يافته: سلام
از اين ابراز تاسف‌ها همواره از سوي طرفداران دو جناح‌ سياسي، سهمي نصيب يافته مي‌شود! حال آن كه ما عاري از تعصب جناحي هستيم و معتقديم هر كسي اين حق را دارد كه حرفش را بزند.
اما شما چون متعصب و وابسته به يك جناح خاص هستيد و منفعتي هم از اين لحاظ داريد، به هيچ وجه سخني خلاف ميل‌تان بر نمي‌تابيد! (معمولا افراد بسيار متعصب هر دو جناح، چنين هستند)
به آرشيو سايت يافته مراجعه كنيد تا مراتب متعدد ابراز تاسف جناح مقابل‌تان براي ما و تهمت طرفداري از جناح مورد علاقه سركار را مشاهده نماييد ...
حضرت علي (ع) چه نيك فرمود: تعصب؛ انسان را كور و كر مي‌كند ...
نقل قول کردن
#3 الف ح 1394-12-07 12:38
منم با دوستمون موافقم من همیشه پیگیر اخبار شهرمون از سایت یافته هستم ولی به نظرم در این مورد و با انتشار این مقاله خارج از رسالت خبرنگاری و اطلاع رسانیتون عمل کردید و اصل بیطرفی رو رعایت نکردید...
نقل قول کردن
#4 رضا 1394-12-07 20:45
سلام
اگر کسی انتقاد میکنه شما باید با دید باز قبول کنید حتی اگه انتقادش بحق نباش،نه اینکه یکطرفه به اون شخص تهمت وابستگی و منفعت طلبی بزنید.متاسفم
نقل قول کردن
#5 جوانی از ایل بزرگ بالا گریوه 1394-12-08 16:49
الف ح و رضا از حمایت شما متشکرم واقعا مردم ما نشون دادن که خیلی از مسائل روز رو به خوبی درک می کنند و نمی شه اونها رو به راحتی گول زد.
نقل قول کردن
#6 شا صنم 1394-12-11 08:12
دوستان و همراه هان گرامی لطفا خودرا برای یک لحظه در موقعیت مسئولین سازت یافته قرار دهید البته با تمام محدودیت های قانونی و عرفی .آنگاه گلاهمان را قاضی کنیم . به خاطر خدا دست از تعصبات فکری خویش برداریم تا ببینیم آن چه را تاکنون نمیدیدیم و با وجدان راحتری زندگی میکنیم . ارادتمند دوستان هردو جناح
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا