یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ریزگردها به ايران و لرستان آمدند اما کمی زودتر از موعد هر سال؛ آن‌قدر ریز هستند که دیده نمی‌شوند بخصوص در میان هیاهوی سیاسی انتخابات!
به واقع یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در جوامع انساني بخش سلامت است. سلامتی که تحت تاثیر بسیاری از عوامل قرار دارد.
سال گذشته که اعلام شد از نظر ذرات معلق در هوا‌، خرم‌آباد هشتمین شهر آلوده‌ي جهان است کسی آن را جدی نگرفت، اما چه کسی باید اين موضوع را جدی بگیرد؟ به يقين: سیاست‌مداران و سیاست‌گذران. با اين وجود بسیاری از آن‌ها با مفاهیم تخصصی موضوع آشنا نبوده و تعهد سیاسی لازم را در اين خصوص ندارند.
ىروفسور بهرام دلفاناعتباراتی که سال گذشته برای مقابله با ريزگردها در نظر گرفته شد معلوم نشد سر از کجا در آورد و صرف کدام پروژه گرديد.
بدون شک یکی از اولویت‌های نمایندگان مجلس آینده، بخصوص نمایندگان استان‌هاي نیمه غربی کشور باید توجه به موضوع آلودگی هوا بخصوص موضوع ریزگردها باشد؛ و گرنه باید تاوان اثرات مضر این ریزگردها را به سنگيني بپردازیم.
 
 بهرام دلفان
استاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان


دیدگاه‌ها  

#1 ع.ج 1394-12-02 22:47
جناب دکتر سلام.
بنده حقیر آب و هواشناسی خوانده ام-گرایش مخاطرات آب و هوایی
در مورد ریز گردها به عرض می رسد؛ تا کنون 48 کانون ریز گرد شناسایی شده که فقط 20 درصد آن منشاء داخلی دارد و مابقی از بیابان‌ ربع الخالی عربستان و بیابانهای کویت، عراق، سوریه، سودان و...به کشورمان وارد می شوند.اگر تمام مسولین بسیج شوند و مشکل ریز گرد را درداخل حل کنند فقط 20 درصد کار انجام شده است. برای از بین بردن مشکل ریزگردها (به طور کامل) فقط و فقط عزمی بین المللی چاره ساز است. امیدوارم بشود کاری از پیش برد. به هرحال بنده مطلب شما را شعار تلقی نمی کنم، خواستم به روشن شدن موضوع کمک کنم.
نقل قول کردن
#2 شهروند خرم اباد 1394-12-03 14:13
به نظرم در مطلب جناب دکتر دلفان اشاره ای به اینکه منبع ریزگردها داخلی و یا خارجی است اشاره نشده بلکه ایشان گفته اند در جهت مقابله با این ریزگردها عتباری در نظر گزرفته شده ولی معلوم نیست این مبلغ در کجا هزینه شده ضمننا مقابله با ریزگردها یکی از موانع جلوگیری ازان پوشش جنگلی و کاشت درختان می باشد کاری که هم اکنون در استان کرمانشاه دوسه سال است دارند روی ان کار می کنند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا