یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شايد این گفته معروف را شنيده باشيد که می‌گوید انسان سالم، محور توسعه است و انسان مریض و رنجور، باعث توسعه و پیشرفت نمی‌شود. پس ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سطوح بالا یک ضرورت است‌.
بیکاری مفرط جامعه نباید ما را از این اصل مهم غافل کند و بهداشت و درمان، هم‌پای امنیت ما اهمیت دارد.
یکی از مطالبات مردم، دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی با کیفیت بالاست. یکی از اساسی‌ترین کیفیت‌ها‌، میزان دسترسی مردم است.  این مطالبات هم در شهرها و هم در بخش‌ها و روستاها قابل مشاهده است.
هنوز بسیاری از مردم لرستان برای تزریق یک آمپول مجبورند فاصله روستا تا شهر را طی کنند. به رغم اجراي طرح تحول سلامت، هنوز کیفیت خدمات رضایت‌بخش نیست و جز کاهش مبلغ پرداختی، اتفاق خاصی نیفتاده است.
خارج از طرح تحول سلامت، هنوز هم مطالبات زیادی وجود دارد. شاید یکی از دلایل این موضوع عدم حضور نمایندگان خرم‌آباد در کمیسیون بهداشت و درمان بوده که بعد از دکتر "اكبر فرید" هنوز اتفاق نیفتاده است.
مطالبات بهداشتی درمانی در جای‌جای استان مثل بیران‌شهر، زاغه، رازان‌، ویسیان، سپید‌دشت و رومشكان قابل مشاهده است.
شهرستان دوره و چگنی با جمعیتی نزدیک به 50 هزار نفر نیازمند توجه بیش‌تری در زمینه‌ي بهداشتی درمانی است. ضروری‌ترین خواسته، ساخت بیمارستان شهرستان دوره است.
ساختار اداری (‌فرمانداری) و جمعیت زیاد منطقه و کمبود سایر امکانات این خواسته را منطقی می‌سازد. ساخت این بیمارستان بار بیمارستان‌های مركز استان را نیز کاهش می‌دهد.
مهم‌ترین موانع این خواسته کمبود بودجه‌های دولتی و کمبود مجوز استخدام نیرو است که بخش اول با کمک گرفتن از مجمع خیرین سلامت پروفسور بهرام دلفان قابل رفع شدن است.
امروز مجمع خیرین سلامت استان در حال شکوفایی است و می‌تواند کمک کننده بسیار خوبی باشد تا بتوان در نقاطي از لرستان مثل دوره چگني كه نيازمند وجود بيمارستان هستند، اقداماتي اساسي انجام داد.

 بهرام دلفان

استاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان

دیدگاه‌ها  

#1 لرستان مظلوم بی کس 1394-11-28 21:11
هیچیک از نمایندگان فعلی عضو کمیسیو تلفیق نیستند
بودجه لرستان کجا ميرود ؟
برخي اقایان دنبال تبلیغ هستند ولی اون نماینده ها كه دارند عملا برای استانشان کار می کنند نیاز به تبلیغ ندارند......
نقل قول کردن
#2 وبگرد 1394-11-29 10:51
يافته جان سلام .
تو را به خدا يه چيزي بفرماييد كه بگنجه !!!
چند وقت پيش هم تو اين سايت از نياز پارك بانوان براي شهر چگني نوشته بوديد ...
خيلي سال بود كه آنجا را نديده بودم و چند وقت پيش كه از آن مسير عبور مي كردم ، تعمدا توقف كردم و به همراهانم عرض كردم هر طرف اينجا را نگاه كني طبيعت است و اصلا طول و عرض آنجا چقدر است و با چه جمعيتي ؟؟؟
اگر بيمارستان مي خواهيد بسازيد همه جوانب را بسنجيد !!!
نقل قول کردن
#3 از پرسنل علوم پزشکی لرستان 1394-11-29 20:36
سلام.مرکز استان بیمارستان که بتواند جوابگو باشد ندارد چه رسد به چگنی یا کوهدشت و الشتر. اقا شماها اگر همین چند بیمارستان مرکز استان را نجهز به تجهیزات کنید کمک بزرگیست به استان .استان ما هنوز ازمیشگاههای خاص زنتیک ندارد .استان ما هنوز عکسیرداری هسته ایی ندارد و استان ما خیلی امکانات و تجهیزات ازمایشگاهی و درمانی ندارد که مجبوریم به استانهی همجوار یا تهران مراجعه کنیم.حالا طرح احداث بیمارستان برای چگنی طرح خوبی است اما در استانه انتخابات کمی به واقعیت نزدیک نیست. اقای دکتر ایشا اله اگه جنابعالی رفتید مجلس مجوز طرح ها را برای بخش دولتی بگیرید. برخي نمایندگان گذشته طرحها را برای خود رزرو نموده و اجازه ندادند کسی که اهل فن میباشد وارد شود. چرا بعضی از پزشکان دارو ساز نمیتوانند مجواز داروخانه بگیرند اما بعضی از پزشکان که در مدیریت علوم پزشکی هستند چندین مجوز دارند و در هر کجای شهر بخواهند داروخانه تاسیس میکنند؟
نقل قول کردن
#4 بازوند 1394-12-01 13:09
با سلام،شهرستان رومشکان نیز قریب به 80 هزار نفر جمعیت دارد و متاسفانه بیمارستان ندارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا