یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بدون شک یکی از بهترین وزیران بهداشت و درمان بعد از انقلاب و یکی از بهترین و شاخص‌ترین وزرای دولت تدبیر و امید "سيد‌حسن قاضی‌زاده‌هاشمی" است.
وزیری مردمی‌، سخت‌کوش‌، پرتلاش و بابرنامه که با اجرای طرح تحول سلامت تحول بنیادی در نظام بهداشت و درمان کشور ایجاد کرد به طوری که مردم آثار این تغییر و تحول را مشاهده و با رضایت اجرای آن را دنبال کردند؛ طرحی که به موجب آن همه ایرانیان دارای دفترچه درمان شدند، زیر‌میزی تا حد زيادي حذف گردید‌، بیمارستانها تجهیز شدند و دارو و درمان روندی قانونی و دردسترس قرار گرفت.
در رسانه‌های مختلف و درجریان سفر‌های استا‌نی با بعضی روحیات کاری و اخلاقی وزیر بهداشت بیش‌تر آشنا شدیم و دیدیم و شنیدیم که وزیر با اشتیاق در بعضی از شهرها و استان‌ها یا در تهران‌، خودش بیماران را می‌بیند و در صورت امکان آن‌ها را به اتاق عمل برده و معالجه و درمان می‌کند.
وي "شوخان براخاصی" 5 ساله را 5 ساعت به اتاق عمل برد و بخشی از بینایی اورا احیاء كرد و در سفر استانی دولت به استان کردستان شخصا به روستای محل زندگی شوخان رفت و با او و خانواده‌اش دیدار كرد. این رفتار انسانی و تعهد اخلاقی دکتر، حس خوبی در بیننده و شنونده ایجاد می‌کند.
وزیر روز دیگر و در حادثه‌ای دیگر باز به شایستگی حضور پیدا می‌کند و به درمان و کمک دانش‌آموزان سوخته شین‌آباد می‌پردازد. او شخصا در جریان مداوای آنان قرار می‌گیرد. حادثه‌ای که وزیر آن را سهل‌انگاری می‌نامند و در پی آن دو دانش‌آموز از دست می‌روند و انگشتانی کوچک به هم می‌چسبند و از حرکت باز می‌ایستد‌. روزها می‌گذرد و دانش‌آموزان شین‌آباد درمان می‌شوند و بعدها دانش‌آموزی از آنان نقاشی و دل‌نوشته‌ای برای وزیر می‌فرستد تا به پاس زحماتی که برای درمان سوختگی‌شان کشیده را در مراسمی تقدیم او کنند. وزیر هم با خوشحالی آن را به عنوان نماد مظلومیت و احساسات پاک به موزه می‌سپارد.
وزير در سفر چندي قبل به استان لرستان در منزل "سيد نور‌خدا موسوی‌منفرد" شهید زنده انقلاب حاضر می‌شود و ضمن عیادت و از نزدیک در جریان وضعیت این شهید زنده قرار گرفت و از خانواده‌اش دلجویی كرد. وي چند روز بعد در اینستاگرام خود با نوشتن "نورخدا این‌جا‌ست" از مقام بلند و ایثار و رشادت این شهید زنده و صبر و شکیبایی خانواده‌اش دلجویی می‌کند‌.
چند روز قبل از حضور وزیر بهداشت در شهرستان کوهدشت لرستان من هم از طریق رسانه‌ها باخبر شديم که دکتر هاشمی مهمان ما خواهد بود. با خود فکر كردم فرصت خوبی است تا اکرم دختر 25 ساله نابینایي را که به تدریج در مدت کوتاهی بینایی هر دو چشمش را از دست داد و تلاش بسیار زیاد خانواده‌ای روستایی با پدری پیر که الان دیگر در میان ما نیست برای درمان او به جایی نرسید را از نزدیک و در حاشیه بازدید از بیمارستان امام کوهدشت نزد آقای وزیر ببرم تا شاید با دست شفابخشش را بر پلک‌های منتظر و امیدوار اكرم بكشد و از روی حس انسان‌دوستی و تعهدش به چشمان بی‌رنگ و بی‌نور اين دختر نابيناي لرستاني هم نگاهی بیاندازد و چاره ای پیش رویمان قرار دهد؛ چشمانی که سال‌هاست جاده دور و دراز کوهدشت تا تهران و برعکس را به امید شفا و درمان در کف دستان رو به آسمانش قرار می‌دهد؛ اما هر بار این تیم پزشکی بیمارستان حضرت رسول (ص) تهران است که جواب ناامیدی و تاسف را به گوش‌های بی‌قرارمان می‌رساند.
آن روز از ساعت 10 تا ظهر مقابل بیمارستان امام کوهدشت و در محل مقرر برای استقبال ایستادیم و علت حضور‌مان را هم به گوش خبرنگاران رساندیم و هم به گوش تعدادی از مسولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان و استان تا شاید آن‌ها هم با دلسوزی و مهربانی زمینه این دیدار را برای‌مان فراهم کنند.
خبرنگارا صدا و سیمای مركز لرستان هم با من و هم با خانم‌های همراه من در خصوص وضعيت اكرم  مصاحبه كردند و دلیل همرا‌ه آوردن بانوی نابینا را به محل استقبال از وزير مطلع شدند؛  مصاحبه ای که چند روز بعد از صدا سیما‌ی استان در قالب پوشش تصویری سفر وزیر بهداشت پخش شد.
به هر روي، در روز سفر وزير به كوهدشت انتظار ما چند ساعت طول كشيد و تعداد زیادی از مردم شهرستان هم به علت علاقه به وزیر بهداشت برای استقبال آمده بودند و البته تعداد اندکی هم نامه‌ در دست منتظر ماندند تا مهمانان از راه برسند، اما متاسفانه چند نفر فریاد می‌زنند که وزیر از راه دیگر وارد بیمارستان شده و مراسم افتتاح را انجام داده و از کوهدشت هم رفته است و جمعیت نااميد با ناراحتی متفرق شدند!
نابينايي كه در لرستان ديده نشد/ صداي مرا به وزير بهداشت برسانيد
من هم با ناامیدی خودم را جمع و جور مكردم تا راه برگشت به خانه را در پیش بگیریم که یک دفعه تعداد زیادی از خودروهای پلاک قرمز دولتی را ديدم مقابل بیمارستان امام كوهدشت یکی پشت سر هم پارک می‌کنند و مسئولین و مهمانان وارد بیمارستان می‌شوند و با صدای صلوات و خیر مقدم از مقابل چشمان ما دور می شوند‌.
تلاش‌های من و اکرم که علاوه بر نابينايي، دچار معلولیت از ناحیه پا هم هست به گام‌های بلند مسئولین نمی‌رسد و درب بیمارستان محل افتتاح توسط نیروهای انتظامی و حراست بسته می‌شود و صدای تقاضاي ملاقات ما با آقای وزیر در شلوغی جمعیت گم می‌شود.
 بعد از چند ساعت با ناامیدی به خانه بر می‌گردیم‌. با اطلاعاتي که از روحیات آقای هاشمی وزیر محترم بهداشت پيدا كرده بوديم، اميد بسياري داشتيم كه در آن روز گره از مشكل بزرگ انساني نيازمند در مقطه‌اي محروم توسط او حل شود اما نمي‌دانم چرا اين داستان‌ها فقط در نقاط ديگر كشور روي مي‌دهد و وقتي مسئولين به استان ما مي‌آيند، قضيه جور ديگري رقم مي‌خورد؟!
البته اطمینان داشتم که اگر به ما اجازه ملاقات داده می‌شد و یا جایی برای اکرم و دیگر بيماراني که برای دیدار وزير آمده بودند در نظر كريم دوستيگرفته می‌شد، ايشان حتما سخنی می‌گفت و راهی نشان می‌داد.
اكنون هم دیر نشده؛ از مسئولان بهداشت و درمان و اصحاب رسانه در‌خواست دارم این دل‌نوشته را به اطلاع وزیر بهداشت و درمان برساند شاید چون شوخان و نورخدا و دختران شین‌آباد، قدمی براي اكرم لرستاني هم بردارد و دلی را شاد کند.
 
کریم  دوستي / كوهدشت
 09166601368
 

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری خرم اباد 1394-11-22 20:00
به امروز برای عیادت یکی از دوستان که در بیمارستان شهید رحیمی بستری می باشد رفتم متاسفانه از نظر نظافت صفر می باشد
حیف این همه سرمایه ملت که صرف این بیمارستان شد
نمی دانم مسولین مربوطه برای سرکشی به این بیمارستان رفته اند یا نه
البته مردم نیز در ریختن اشغال در اسانسور وو... بی تقصییر نیستند
تقاضا داریم نظافت که از اصول اولیه یک بیمارستان است را به ان رسیدگی شود.
نقل قول کردن
#2 محمد اكبري 1394-11-22 22:26
برادرعزيز احساسات شما قابل تحسين است اما ماهم كه معلول نبوديم و دونوبت خدمت شخص وزير مراجعه كردم فرمودند بنده وقت ندارم
زيادغصه دار ديدار وزير نباشيد واقع گرا باشيد مشكل ما اينست كه واقع گرايي را با هيجان عوض ميكنيم
اگرخواستيد فايل صوتي ملاقات هم موجوداست
بي دليل نبود امام جمعه پلدختر به نحوه سفر ايشان اعتراض كرد
شما بهتراست به خدا توكل كني
نقل قول کردن
#3 محمد اكبري 1394-11-24 01:03
اميدوارم جناب آقاي وزيرهم چون سايرموارد صداي شمارابشنوندوكمك تان كنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا