یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حالی که سخنگوی شورای نگهبان هر گونه گمانه‌زنی در رابطه با تایید صلاحیت‌ها را نادرست دانست و عنوان نمود تازمان اعلام نتایج در مهلت‌های قانونی نظر شورای نگهبان اعلام نخواهد شد.
اما برخی داوطلبان رد صلاحیت شده و هواداران آن‌ها در محافل و فضاهای مجازی تایید صلاحیت خود را اعلام و حتی به دنبال برگزاری جشن این موفقیت هستند که یقینا این از ترفندهای انتخاباتی می‌باشد و به جهت ممانعت از اتلاف زمان و همچنین جلوگیری از پراکندگی اعضای ستاد به کار می‌رود و یقینا اگر جنبه تبلیغی نداشته باشد هیچ‌گونه منعی هم درآن وجود ندارد، زیرا تا قبل از اعلام نظر قطعی شورای نگهبان در رابطه با لیست نهایی، افراد رد صلاحیت شده به عنوان داوطلب انتخابات محسوب شده و در عین حال اگر تخلف انتخاباتی هم مرتکب شوند، در صورت تایید صلاحیت لحاظ خواهد شد، اما آن‌چه مسلم است قانون زمان مشخصی برای رسیدگی به اصول‌گرایان لرستان در تکاپوی ائتلاف و اصلاح‌طلبان چشم به راه تأييد صلاحيتشکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در نظر گرفته و احتمال تایید صلاحیت این افراد در شورای نگهبان وجود دارد.
 در ادوار گذشته هم شاهد تایید صلاحیت‌ها حتی در روزهای پایانی مهلت قانونی تبلیغات بوده‌ایم و بی‌شک اگر افراد رد صلاحیت شده مورد تایید واقع شوند همچون دیگر داوطلبان حق انجام فعالیت انتخاباتی را دارند، اگر چه بازگشت آن‌ها به انتخابات معادلات را بر هم خواهد زد اما شایسته نیست این اتفاق موجب ناخشنودی داوطلبان حاضر در صحنه و هواداران‌شان شود زیرا طبیعت یک انتخابات پر‌شور حضور داوطلبان شاخص و سرشناس می‌باشد که بود نشان تاثیر به‌سزایی در افزایش شور انتخابات خواهد داشت و در مقابل هم داوطلبانی حضور دارند که بود و نبودشان تاثیری در بر هم زدن معادلات ندارد و بی‌شک این افراد با آراء 3 رقمی نمی‌توانند شور و حالی در انتخابات ایجاد نمایند، هر چند در انتخابات برخی بد اخلاقی‌ها وجود دارد که یک نمونه از آن تلاش برای حذف رقیب از صحنه می‌باشد و در این رابطه سخن بسیار گفته شده است.
بنا بر اعلام برخي سايت‌هاي خبري بين استان‌هاي كشور بيش‌ترين ميزان تأييد صلاحيت اصلاح‌طلبان مربوط به استان لرستان است. در شرايطي كه اكثر اصلاح‌طلبان رد يا عدم احراز صلاح شده در لرستان طي روزهاي اخير در تلاش براي تاييد صلاحيت هستند و شنيده مي‌شود برخي از آن‌ها موفق به گرفتن چراغ سبز شوراي نگهبان در اين زمينه شده‌اند، در شهر اليگودرز نيز صف‌آرايي كانديداها حالت جالبي پيدا كرده است.
این دوره از انتخابات در شهرستان الیگودرز به کلاف سردرگمی مبدل شده است به طوری که حجت‌الله رحمانی، هادی نجفی و باقر ولیان از جمله اصول‌گرایان هستند که هر کدام بخشی از آرای این طیف را کسب می‌نمایند و البته در این دوره چهره‌های نزدیک به اصول‌گرایان نظیر محمد‌ناصر بابایی نیز حضور دارند که بخشی از آرای این سبد را به نام خود ثبت خواهند نمود و این شرایط مناسبی برای هیچ‌کدام از این 4 داوطلب نخواهد بود.
یکی از سران اصول‌گرا از تلاش برای ائتلاف نامزدهای این جناح خبر داد و گفت: هیچ‌کدام از داوطلبان حاضر به گذشت به نفع ديگري نیستند در حالی که اگر ائتلاف صورت بگیرد یقینا پیروزی اصول‌گرایان در انتخابات دهم  دور از دسترس نیست و بار دیگرمجلس هشتم تکرار خواهد شد.
 وی افزود: باز هم برای شکل‌گیری این ائتلاف با دیگر دوستان پی‌گیر هستیم و اعلام نموده‌ایم که داوطلبان خودشان شرایط را بسنجند و هر کدام که موقعیت بهتری دارد در صحنه بماند و دیگر داوطلبان این جناح کنار بروند.
هر چند شایعاتی مبنی بر کناره گیری باقر ولیان در فضاهای مجازی مطرح شد اما وی به صراحت این شایعه را تکذیب نمود و گفت تا پایان رقابت‌ها در صحنه باقی خواهم ماند و به هیچ عنوان کنار نخواهم رفت.
در مقابل طیف اصول‌گرا، جناح اصلاح‌طلبان قرار گرفته که آخرین حضور جدی در انتخابات را در دوره ششم تجربه نموده و پیروز انتخابات شدند و پس از آن اگر چه به صورت جدی وارد انتخابات نشده‌اند اما در نهایت یکی از داوطلبان را مورد حمایت قرار داده‌اند و آخرین نمونه آن در دوره نهم حادث شد که به صورت جدی حامی محمد‌تقی توکلی نماینده فعلی شهرستان بودند، اما در این دوره متفاوت از دوره‌های گذشته به صورت جدی با اولویت‌بندی نسبت به حمایت از علی‌محمد احمدی، داراب گنجی و عیسی کریمی وارد صحنه شدند که هر سه داوطلب توسط هیات نظارت رد صلاحیت شدند.
یکی از اصلاح‌طلبان الیگودرز با عنوان این مطلب که مشکل رد صلاحیت داراب گنجی رفع شده است و این موضوع نیمه دوم بهمن‌ماه علنی خواهد شد افزود: پس از این زمان به صورت جدی تبلیغات خود را آغاز خواهیم نمود.
وی این پرسش که اگر چنان‌چه داراب گنجی تایید صلاحیت نشود اصلاح‌طلبان از کدام داوطلب حمایت خواهند نمود پاسخ داد ما تا پایان زمان قانونی در انتظار تایید صلاحیت داراب گنجی خواهیم ماند اما در صورتی که این اتفاق رخ ندهد این موضوع نیاز به تصمیم بزرگان اصلاحات دارد.
این فعال سیاسی افزود: در بین داوطلبان حاضر نظر ما برای اجماع بر روی محمد‌تقی توکلی به عنوان نامزد مورد حمایت دولت یازدهم بیش‌تر از دیگر داوطلبان است اما باز هم باید منتظر بمانیم  و ببینیم چه پیش خواهد آمد.
وی در رابطه با شایعاتی مبنی بر حمایت اصلاح‌طلبان از محمد خدا‌بخشی گفت: این شایعات پایه و اساس ندارد زیرا هیچ‌گونه قرابتی میان تفکر اصلاح‌طلبان و ایشان وجود ندارد و همان‌گونه که عنوان شد ما تا لحظه آخر به انتظار داراب گنجی خواهیم ماند.
گفته‌های برخي سران این دو طیف مهم سیاسی را شنیدیم‌. اصلاح‌طلبان از تایید صلاحیت نامزد اول خود نا‌امید شده و به مساعدت شورای نگهبان برای تجدید نظر در صلاحیت داراب گنجی دل بسته‌اند و آن‌گونه که عنوان شده نتیجه رسیدگی به شکایت رد صلاحیت‌شدگان شانزدهم بهمن‌ماه به آن‌ها اعلام خواهد شد و اصلاح‌طلبان و حتی هواداران برخی دیگر از رد صلاحیت شدگان سعی دارند حد اقل تا این زمان چراغ ستاد خود را روشن نگه دارند و برخی هم حتی تا 27 بهمن کور‌سوی امیدی خواهند داشت، اما در نهایت با علم و آگاهی نسبت به عواقب بی‌تفاوتی و عدم شرکت در انتخابات نه تنها سخن از تحریم انتخابات به میان نخواهند آورد بلکه به صورت جدی در این دوره شرکت می‌نمایند و این عزم منوط به تایید و رد صلاحیت داوطلب نخست آن‌ها نخواهدبود و بی شک نظر شورای نگهبان تاثیری در حضور آن‌ها نخواهد داشت زیرا همان‌گونه که عنوان شد این طیف محمد‌تقی توکلی را مورد حمایت قرار خواهند داد.
اما اصول‌گرایان نگرانی بابت رد صلاحیت ندارند و بزرگ‌ترین دغدغه آن‌ها عدم رسیدن به یک توافق و ائتلاف می‌باشد که اگر این اتفاق نیافتد، این طیف را به رغم این که رای قابل توجهی دارند نا‌کام خواهد گذاشت.
در این‌جا اگر داراب گنجی تایید شود اصلاح‌طلبان رقيبي به نام محمد‌تقی توکلی را پیش رو دارند که مورد حمایت برخی اصلاح‌طلبان و احزاب کار و مردم‌سالاری قرار گرفت و این جلب حمایت از سوی این نماینده فعلی مجلس همچنان ادامه دارد و در حقیقت طیف اصلاح‌طلب هم در صورت تایید صلاحیت گنجی دو نامزد خواهند داشت و وضعیت آن‌ها هم به شرایط امروز اصول‌گرایان شباهت خواهد یافت و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
به هرحال باید منتظر بمانیم تا نظر نهایی شورای نگهبان از گمانه‌زنی‌ها کاسته و فضا را بیش‌تر به سمت واقعیت هدایت نماید.
ارسال کننده: مهران  حقگو / اليگودرز

دیدگاه‌ها  

#1 رای درست 1394-11-17 10:58
با تایید شدت دو تا نماینده نزدیک به دولت و اصلاح طلب. خرم آباد دوتا نماینده اصلاح طلب میفرسته مجلس دو تاشونم باسواد و باسابقه هستند ودر میان نخبگان استان و مدیران دولتی شناخته شده اند .
نقل قول کردن
#2 شهروندخرم آبادی 1394-11-17 15:06
اینکه اون به اصطلاح فعال سیاسی گفته بود اجماع مابرروی محمدتقی توکلی نامزدموردحمایت دولت است واقعاباعث تعجبه مگردولت می تونه ازنامزدی حمایت کنه !!!؟
نقل قول کردن
#3 ID 1394-11-17 20:08
کاش شبکه افلاک بین این افراد مناظره میگذاشت

لا اقل بشناسیم و بعد بدونیم به کی رای میدیم

مدرک مهم نیست مهم عمل هستش

و بدونیم چند مرده حلاج هستند
نقل قول کردن
#4 علوی 1394-11-18 10:24
مدرک مهم نیست اصالت شخص مهمه تا زمانی که دیدگاهها در حد طایفه و عشیره باشه این شهر رشد نمیکنه . ما نماینده ای میخوایم که از منافع شخصی بخاطر منافع عمومی بگذره
کاش از بین این نمایندهها یکیشون شخصیتی همچون شادروان آقای ساکی (شهردار اسبق ) داشته باشه
این شهر خوشبختانه نعمتهای خدادادای زیادی داره که با کمترین هزینه میشه بهترین شهر کشور باشه ولی....
نقل قول کردن
#5 غلام 1394-11-18 10:33
با سلام هر گرابش سیاسی که داشته باشن مهم نیست البته مخالف با اصل نظام و ولایت فقیه نباشن ولی به درد مردم وملت بخورن به نظرم انتخاب درستیه من نظر خودمو میگم استاد مجید حسینی جوان پر تلاشیه و میشه روش سرمایه گزاری کرد موفق باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا