یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برگزاری انتخابات در کشور اسلامی ایران را باید مظهر و نماد واقعی مردم‌سالاری دینی دانست که با سه ضلع مهم حضور داوطلبان، تلاش مجریان و ناظران و در نهایت مهم‌تر از همه مشارکت مردم، این حماسه خلق می‌شود.
 بی‌تردید در این نزدیک به 4 دهه که از عمر پر‌برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، همواره برگزاری انتخابات یکی از شاخصه‌های مهم و بی‌بدیل بوده که در نهایت اقتدار نظام را در معرض چشمان بهت‌زده دشمنان داخلی و خارجی قرار داده است.
 هر چند در ادوار مختلف برگزاری انتخابات بی‌حواشی نبوده و حتی بعضا باعث تلخی‌کام ملت شده است، اما این حواشی هر چند تلخ را باید برای نظام رحمت و به نوعی واکسینه انقلاب و در منظر مردم و مسوولین هم عبرت و تجربه برای ادامه مسیر دانست، انقلاب نوپایی که با هدایت حضرت امام خمینی (ره) به عنوان پرچم‌دار نهضت عاشورایی در سرزمین قهرمان‌پرور ایران پایه‌گذاری و با خون بهترین و پاک‌ترین فرزندان این مرز و بوم آبیاری شد و به درختی تنومند مبدل گردید و در مقابل طوفان‌های سهمگین ایستادگی نمود و تا به امروز که بر پیشانی منطقه  بحران‌زده و پر‌تلاطم خاورمیانه به عنوان جزیره‌ای امن و با ثبات می‌درخشد.
 بی‌گمان این امنیت نعمتی است که ارزان و به راحتی میسر نشده و وجود رهبری بی‌بدیل و غیرت و دلبستگی ملت ایران به نظام و انقلاب عامل مهم این شرایط می‌باشند که همواره باید قدردان آن باشیم.
جمعه هفتم اسفندماه موسم برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است، انتخاباتی که به واسطه تغییر و تحولات منطقه خاورمیانه و شرایط کشور پس از توافق هسته‌ای و برجام از اهمیت بالایی برخوردار است و بی‌شک حضور معنا‌دار مردم در این پروژه باید با مشارکتی کم‌نظیر همراه شود و بار دیگر اقتدار نظام و انقلاب به تصویر کشیده شود تا دشمنان گمان نبرند پس از اجرای برجام، ملت ایران دچار انفعال شده است، آن‌ها باید بدانند که ملت ایران حمایت از مظلومان را وظیفه و تکلیف خود می‌داند و با هیچ ملتی نیز مخاصمه ندارند و اگر چنان‌چه کشوری بخواهد ملت ایران را تحقیر کند و یا چشم طمع به مرزهای ایران عزیز داشته باشد از کرده‌ي خود نادم و پشیمان خواهد شد.
اگر چه حضور گسترده مردم در انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یقینا باید مد نظر قرار بگیرد، اما آن‌چه مسلم است اهمیت نوع انتخاب‌ها کم‌تر از مشارکت حداکثری نیست زیرا مجلسی که می‌خواهد در مسیر اقتدار ملت ایران گام بردارد باید از نمایندگان مقتدر تشکیل شود و بی‌گمان وادادگان سیاسی توان مقابله با کنگره آمریکا که دموکرات‌ها و جمهوری خواهان متعصب اهداف صهیونیست را پی می‌گیرند، را ندارند و همواره با اغماض و تساهل با آن‌ها برخورد خواهند نمود.
البته این گفته به این معنا نیست که ورود تندروها از هر دو جناح مطرح می‌تواند بر اقتدار مجلس افزون نماید و بی‌گمان آن‌چه امروز نیاز نگاهي به مهره‌چيني و شطرنج اصلاح‌طلبان و اصول‌گرايان اليگودرز در انتخابات مجلس دهماساسی و مهم کشور و جامعه ما در راستای مقابله با کید و ترفند دشمنان و خنثی کردن  دسیسه‌های آن‌ها می‌باشد، عقلانیت و منطق همراه با روحیه انقلابی و ولایت‌پذیری تمامی مسوولین و به ویژه نمایندگان است که ضرورت دارد مورد توجه قرارگیرد و اعتدال‌گرایی به معنی واقعی آن می‌تواند برای اعتلای کشور موثر باشد و بی‌تردیداگر این اعتدال با روحیه انقلابی همراه باشد تاثیر به‌سزایی در مقابله با دشمنان خواهد داشت.
از جمله دیگر معیارهای انتخاب، سوابق اجرایی و مدیریتی داوطلبان می‌باشد که مردم به آن توجه ویژه‌ای دارند.
 همان‌گونه که پیش از این عنوان شد وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانون‌گذاری است اما به جهت محرومیت‌ها و انتظارات مردم نماینده نقش واسطه بین مردم و قوه مجریه را ایفا می‌کند و بی تردید این واسطه هنگامی تاثیر‌گذار خواهد شد و می‌تواند دولت را مجاب به توجه به محرومیت‌های منطقه و رفع آن‌ها نماید که بتواند از ارتباطات ویژه خود جهت تحقق خواسته‌های به حق مردم بهره‌مند شود.
اگر بخواهیم به انتخابات الیگودرز، ترکیب فعلی ونوع صف‌آرایی داوطلبان و گرایش‌های سیاسی آن‌ها اشاره نماییم تقریباً از همه طیف‌ها در رقابت دهم حضور دارند‌، اگر چه امکان دارد با رسیدگی شورای نگهبان به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده و تایید برخی از آن‌ها (که نتایج نهایی در 27 بهمن اعلام خواهد شد) تغییراتی در آرایش موجود پدید آید اما در شرایط فعلی، گذری بر گرایش‌های سیاسی داوطلبان خالی از لطف نیست:
در طیف اصول‌گرایان "حجت‌الله رحمانی" نماینده دوره هشتم الیگودرز، "باقر ولیان" و "هادی نجفی" به عنوان داوطلبان تایید شده انتخابات حضوری جدی دارند و تلاش بزرگان این طیف برای ائتلاف آن‌ها تا کنون به نتیجه نرسیده است. با توجه به این که اصول‌گرایان الیگودرز که بیش‌تر با جناح راست شناخته و معرفی می‌شوند رای قابل توجهی دارند به صورت طبیعی در سبد این سه داوطلب تقسیم خواهد شد و این شرایط مناسبی برای این طیف نخواهد بود و عدم توافق بر روی یک داوطلب، اوضاع را به نفع رقیب ایده‌آل در جناح مقابل يا گروه مستقل خواهد نمود.
اما در طیف اصلاح‌طلبان پس از رد صلاحیت 3 نفر شامل "داراب گنجی"، "علی‌محمد احمدی" و "عیسی کریمی"؛ در حال حاضر تنها "محمد‌تقی توکلی" نماینده فعلی شهرستان و داوطلب جناح دولت حضور دارد. اگر چه اصلاح‌طلبان برای تایید یکی از این سه نفر به پی‌گیری‌های رییس جمهور و تجدید نظر شورای نگهبان دل بسته و حتی امیدوارند و برگزاری جلسات شبانه خود را فعال نگه داشته و تا کنون هم اظهار نظری نکرده‌اند اما در صورتی که این اتفاق میمون برای آن‌ها رخ ندهد باید منتظر حرکت‌شان به سمت نامزد دولت و شاید داوطلبان مستقل باشیم.
هر چند برخی داوطلبان دیدگاه نزدیک به اصلاح‌طلبان دارند اما آن‌گونه که از شواهد پیداست این طیف تا کنون روی آن‌ها برای حمایت حسابی باز نکرده است.
 "محمد خدابخشی" یکی دیگر از داوطلبان این دوره می‌باشد که از جمله داوطلبان مستقل است و حضور در 4 دوره انتخابات را در کارنامه خود دارد. شاید او را به همراه "محمد‌ناصر بابایی" دیگر داوطلب مستقل بتوان از باسابقه‌ترین‌ها دانست که در این دوره نیز قصد آزمایش شانس خود را دارند.
همچنین در انتخابات دهم، مردم الیگودرز شاهد حضور چهره‌هایی دیگر نظیر "رمضان اسکندری‌بساک"، "منوچهر کاظم‌اصلانی"، "سعید عابدینی"، "محمد تسلیمی" و "سعید بهرامی‌فرد" هستند که برخی از آن‌ها مستقل و برخی هم گرایش به دو جناح دارند.
در نهایت "سمیه شیخ‌انصاری" به عنوان تنها داوطلب زن این دوره حضور دارد و شاید با این هدف که طلسم عدم راه‌یابی یک نماینده زن از الیگودرز و حتی لرستان به مجلس را بشکند.
بی‌گمان در ادامه پروژه عظیم سیاسی انتخابات دهم و تا قبل از آغاز مهلت زمان قانونی تبلیغات شاهد تغییر و تحولاتی خواهیم بود و با احتمال کناره‌گیری برخی داوطلبان و شاید ائتلاف اصول‌گرایان و اعلام نتایج رسیدگی به شکایات رد صلاحیت‌شدگان و احتمال تایید آن‌ها، معادلات را به هم خواهد زد.
اما آن‌چه مسلم است تا کنون نه داوطلبی به نفع داوطلب دیگر کناره‌گیری نموده و نه ائتلافی صورت گرفته و حتی نه داوطلب رد صلاحیت عباس شاه‌عليشده‌ای به تایید شورای نگهبان رسیده است.
لذا لازم است مردم به شایعات توجه نکنند، زیرا از این پس شاهد رواج شایعات بی‌شمار و بی ‌اساسی در جامعه خواهیم بود و متاسفانه در این دوره تکنولژی فضا‌های مجازی هم به مدد شایعه‌سازان آمده و بازار این پدیده بد‌شگون داغ‌تر شده است.
 
عباس شاه‌علی
خبرنگار کیهان در اليگودرز
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمود 1394-11-04 14:19
بابایی و تسلیمی هم اصولگرا هستند اصولگرایان اگر نخواهند روی یک گزینه تمرکز نمایند قافیه را باخته اند
نقل قول کردن
#2 حامیان مهندس محمدتقی توکلی 1394-11-04 14:36
بنام خدا
باسلام خدمت مردم شریف الیگودرز
احتراما به عرض میرساند هرگونه برنامه و زمان سخنرانی
وتشکیل ستاد مهندس محمدتقی توکلی وهمچنین هرگونه
اخبار در مورد ایشان و برنامه ایشان ازطریق وبسایت
نماینده محترم و دفتر ارتباط مردمی ایشان به اطلاع عموم
خواهد رسید. لذا باتوجه به داغ بودن بازارشایعات
انتظار میرود مردم عزیز به دقت مراقب باشند.
ما حامیان مهندس محمدتقی توکلی انتظار حمایت را تا
آخر از شما پشتیبانان وحامیان فهیم و باغیرت داریم.
التماس دعا
نقل قول کردن
#3 محمود 1394-11-04 23:35
اصلاح طلبان منتظر بمانند سردارگنجی تایید خواهد شد
نقل قول کردن
#4 محسن 1394-11-05 00:39
چپی های الیگودرز در انتخابات پنجم حامی مداحی بودند در انتخابات هفتم حامی سید مرتضی موسوی و در دوره هشتم حامی نماینده اصولگرا بودند از همان زمان فاتحه جناح و حزب و تفکر خوانده شد حالا ایراد می گیرند که توکلی نماینده دولت است یا اصولگرا که فکر نمی کنیم تفاوتی داشته باشد مردم ازچپ و راست خسته شده اند کاش شورای نگهبان احمدی را تایید می کرد تا وزن خود را بداند
نقل قول کردن
#5 عيسوند 1394-11-13 21:32
انشالله به اميد خدا حجت رحماني با اقتدار به اعنوان نماينده انتخاب ميشه
نقل قول کردن
#6 مهیوند 1402-06-27 21:51
در الیگودرز انتخابات نماینده قومی،طایفه ای،همسایگی،است.
به کرات مشاهده شده که اصولگرایان به فامیل اصلاح طلب خود رای داده اند وبالعکس اصلاح طلبان به فامیل اصول گرای خود رای دادند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا