یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از زمان ثبت‌نام کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی چندین روز می‌گیرد؛ بعد از اعلام تائید شده‌ها از سوی شورای نگهبان که با بار زیاد شوراهای نظارت روبه‌رو شد، توهمات انتخاباتی نیز پررنگ‌تر شده است.
یک انتخاب خوب لرستان را می‌سازداستان لرستان جزء استان‌های غربی کشور و در آمارهایی مانند بیکاری، روند رو به رشد طلاق، مهاجرت به شهرهای بزرگ و ...رکورددار شده است.
شاید باعث‌ و بانی خیلی از این اتفاقات را خود مردم دانست چرا که در بزنگاه‌های مهمی مانند انتخابات با انتخاب‌هایی نه‌چندان خوب آینده‌ای تاریک را برای خود و دیگران رقم می‌زنند.
بیش از 140 نفر در لرستان تائید شورای نگهبان را گرفتند و به صورت غیررسمی در مراسمی مانند شب‌نشینی‌های طایفه‌ای، مراسمات ترحیم و ... به ابراز دیدگاه‌های خود می‌پردازند.
این که از کدام طیف و گروه هستند را کاری نداریم، اما این که چه می‌گویند برای هر مخاطبی جالب‌تر است.وعده‌هایی مانند رفع بیکاری، بهبود وضعیت مردم و گاها رؤیاهایی که در دوران زندگی داشته‌اند را بیان می‌کنند.
به‌ واقع چرا استانی مانند کرمانشاه و خوزستان باید بر موج پیشرفت سوار شوند و ما به حسرت نظاره‌گر باشیم و هر بار خود را لعن و نفرین کنیم که چرا فلانی را به مجلس فرستادیم و فلانی را نفرستادیم.
چرا سهم لرستان از اعتبارات و پیشرفت‌های ملی باید اندک باشد؟ تعطیلی برخی کارگاه‌ها و مشاغل، فسادهای مالی و مدیریتی، عدم توجه دولت و ... بار فشار اقتصادی و فرهنگی را بیشتر از روزهای قبل بر دوش مردم می‌توان احساس نمود.
افرادی که برخی از آن‌ها این روزها قرار است با رای مردم در 7 اسفند اسب خوشبختی پای آن‌ها را به بهارستان باز کند در تدارک برنامه‌هایشان هستند برنامه‌هایی که در نگاه مردم بسیار زیبا و خوب جلوه می‌کند اما دریغ از اینکه کار نمایندگان وضع قوانین می‌باشد و وعده‌هایشان یک توهم تبلیغاتی بیش نیست.
بررسی سابقه برخی افراد نشان می‌دهد که برخی در پست‌های مدیریتی هستند و یا بوده‌اند و برخی دیگر نیز بیکار. خدمت به مردم و کمک به توسعه یک شهر و یا کشور تنها با نمایندگی مجلس میسر نمی‌شود چرا که در هر جایگاهی می‌توان احساس وظیفه و خدمت به میهن را داشت و راهه‌ای خدمت به مردم به تعداد آن‌ها هست.
افرادی که در پست‌های سازمانی و غیرسازمانی با شعارهایی فضایی پای به میدان انتخابات می‌گذارند چگونه می‌توانند به خطه خودشان کمک کنند در حالی که هنوز نتوانسته‌اند به خود کمکی بکنند؟!
در لرستان، پیروزی در انتخابات در گرو توجه به چند عامل مهم و تأثیرگذار است: طایفه، قوم و قبیله، خواص و شخصیت‌های موثر، موج‌سواری و جریان‌سازی، جریان‌های سیاسی، درک نیاز مناطق شهری و روستایی به‌صورت جداگانه.
 در نهایت می‌توان گفت در لرستان شرایط به‌گونه‌ای است که مردم و مشخصاً فضایی که در روزهای تبلیغات انتخابات حاکم می‌شود، تعیین‌کننده‌ی همه‌چیز است. مردمی که در روزهای تبلیغات پشت سر کاندیدای خود کارناوال خیابانی راه می‌اندازند و به عرض‌اندام می‌پردازند.
اما چیزی که نباید از آن غافل شد این است که فقط "یک انتخاب خوب لرستان را می‌سازد" انتخابی که با ورود افراد دارای صلاحیت بیش‌تر و تخصص بهتر به مجلس می‌تواند تصمیماتی مهم و حیاتی را برای استان بگیرد. انتخابی که افراد بعد از کسب رأی مثبت مردم همچنان خود را یک فردی از جنس مردم بداند و از حقوق آن‌ها دفاع کند نه این‌که "مشترک مورد نظر در دسترس نباشد".
منبع: پایگاه خبری سفیر افلاک

دیدگاه‌ها  

#1 سينا 1394-10-29 12:53
كاريكاتور عاليه ، بيشتر بهش دقت كنيد ;-)
نقل قول کردن
#2 حسین 1394-10-29 13:29
مسائل کلان کشور مثل سیاست خارجی اعم از مسائل منطقه ای و جهانی (انرژی هسته ای و غیره) در مجلس یا همون کمیسیون امنیت ملی با نمایندگان تهران و اصفهان وغیره اداره بشه بهتره نماینده ما ضمن برخورداری از شرایط التزامی کشور صرفا باید به عمران وآبادانی شهرستان خودمون بپردازه منظورم اینه نماینده خرم آباد در کانال های قانونی حقوق مردم رو پیگیری کنه،اشتغال،ورزش وغیره واون مسائل کلان رو بیخیال بشه و گلیم شهرش رو از آب بکشه بیرون
نقل قول کردن
#3 شهروند 1394-10-29 14:18
با سلام
ممنون از مطلب خوب و بجايي كه ارائه شده
لطفا در جايي كه عنوان كرديد در ٧ اسفند فرد انتخاب شده سوار بر اسب خوشبختي ميشود بيان كنيد سوار بر اسب مسئوليت ميشود تا كساني كه توان پاسخگويي به مسئوليتشان ندارند از عرصه رقابت خيلي عاقلانه كنار بكشند
نقل قول کردن
#4 سامان 1394-10-29 16:09
باسلام کسانی که وعده های اشتغال زایی و کارخانه و... میدهند ومیگن که همه کارها درست میکنیم بفهمید آنها فقط دورغ گویان خوبی هستند و کساین که وعده وعید نمیدن و صادقانه با مردم صحبت میکنن واعتقاد به خرد جمعی و استفاد از نخبگان و راه اندازی کارگروها فعال جهت رفع مشکلات دارند این کاندیداها میتونن با پشتوانه مردمی وحمایت همه جانبه خودمون ودر صورت نیاز بابایی وشرکت در اعتراضات مدنی میتونن برای هزاران مشکل عدیده این استان قدمی بردارن.
تو رو خدادیگه به کاندیداهایی که به شعور ماتوهین میکنن ومیگن یک تنه مشکلات ما رو حل میکنن یک نه بزرگ بگیم تادیگه جایی برای افراد دروغگو نباشه
نقل قول کردن
#5 حجت 1394-10-29 16:25
تنها راه نجات اين شهر تكرار نماينده از جنس مردم كه عملكردش قابل قبول بوده دكتر عبدى هست و انشاله اين بار شخصيتى از جنس خود دكتر عبدى اين بار در كنارش قرار گيرد يعنى خدمتگذار و همراه و همسو با دولت
نقل قول کردن
#6 سامان 1394-10-30 01:12
به نقل از حجت:
تنها راه نجات اين شهر تكرار نماينده از جنس مردم كه عملكردش قابل قبول بوده دكتر عبدى هست و انشاله اين بار شخصيتى از جنس خود دكتر عبدى اين بار در كنارش قرار گيرد يعنى خدمتگذار و همراه و همسو با دولت

بله برادر ماهم باشم هم نظری البته بایک تفاوت نمایندگانی که برای احقاق حق مامردم جانانه تلاش کنند وبه دور بردگی حزب وباند و...فقط وفقط برای خدمت به مردم دل به دریا بزنند ونه اینکه تفکر مال اندوزی وزیاد کردن کارخانه ها وصدالبته زمینهایی کشاورزی صدها هکتاری دراستانهای همجوارباشند آگه این نماینده ها بخداقسم حداقل آگه بدنبال کارخانه وزمینهای ...درشهرخودمن ب
این کارکنندتا چندتاجوون هم به اشتغال برسند خوبه.وامصیبتا اینجاست آقایون به خاطر پنهان کاری استانهایی دیگر رو اباد کردند.بله برادر تکرار نماینده خوبه آگه ...وگرنه مثل آون آقا که دیگه ثبت نام نکرد بقیه ادوار ها هم ازاون این حسنه رویادبگیرن ودیگه داغ مردم تازه نکن وبه شعور مردم توهین نکن.باتشکر
نقل قول کردن
#7 بیرا 1394-10-30 09:00
بعضی از کاندیداها که برای تایید صلاحیتشان هیچ دغدغه ای ندارن وهر کاری انجام میدهند . اصلا ساکن خرم اباد نیستند . انتخاب این افراد ظلم مضاعف است .
نقل قول کردن
#8 وحید 1394-10-30 15:38
ای کاش همه مردم همه کاندیداها را می شناختند و به طور قطع دکتر مهرداد ویسکرمی با رای غیر قابل مقایسه با دیگر کاندیداها وارد مجلس میشد . البته دور از انتظار نیست . . .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا