هفتم اسفندماه انتخابات مجلس خبرگان رهبري هم‌زمان با دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار مي گردد. انتخاباتي كه به علت شرايط سياسي جامعه و حضور سلايق متفاوت و افرايش تعداد كانديداها نسبت به دوره‌هاي گذشته از هيجان بيش‌تري برخوردار خبـرگان را عرصه وحدت بدانيم/ عمران و توسعه لرستان فداي سياست‌گرايي شداست.
در لرستان انتخابات خبرگان هر چند تا حدودي در سايه تبليغات و فعاليت‌هاي مجلس شوراي اسلامي قرار گرفته است، اما اين انتخابات- خبرگان-  به چند جهت شايد براي لرستان اهميت بيش‌تري دارد:
اول اين كه بايد نمايندگاني انتخاب شوند كه علاوه بر اين كه وظيفه‌ي قانوني خود را به درستي انجام دهند و با عنايت به شرايط سياسي كشور در مقابل برخي توطئه‌گران و متحجرين؛ با بصيرت و آگاهي عمل نموده  و از حريم ولايت و رهبري نظام آن‌گونه كه در شان مردم لرستان باشد جسورانه دفاع نمايند.
دوم اين كه لرستان سال‌هاست از عدم وجود محوريت در مسايل سياسي و اجتماعي رنج مي‌برد. محور اتحادي كه همگي در جهت منافع استان و مردم گرد آن جمع آيند و اندكي از اختلاف‌هاي خود را كنار گذارند. لرستان در گذشته نه چندان دور با وجود روحانيون عظيم‌الشأني همچون حضرات آيات بروجردي، كمالوند‌، طاهري و شهيدان رحيمي بر عليه رژيم پهلوي مبارزه كردند و همواره از اركان صادق انقلاب بودند اما متاسفانه در اين چند سال اخير پس از جنگ تحميلي كه به دلايلي از توسعه بازمانده - و همگي بدان واقفند و مطابق ديدگاه هاي خود آن را تحليل مي‌كنند و بعضا براساس توانايي‌هاي‌شان اقدامي در جهت رفع اين محروميت‌ها انجام داده‌اند- اما شايد بيش‌تر به دو دليل اصلي تغييري در وضعيت نابه‌سامان اين استان به عمل نيامده است:
1- عدم وجود محوريت و وحدت لازم در جامعه و بالاخص سياسيون و مديران در بيان صحيح خواسته‌ها و مطالبات استان؛ كه موجب گسترش تفرقه عمومي و انشقاقات داخلي بي‌مورد شده است.
2- عدم فرهنگ‌سازي مناسب در راستاي مطالبه‌گري چه در بين سياسيون و چه آحاد مردم كه از  عوارض آن مي‌توان به اين موضوع اشاره كرد كه مردم تمامي مطالبات شخصي و اجتماعي و عمراني را از نمايندگان خود طلب مي‌كنند و معياري براي گزينش قرار مي‌دهند، آن‌چنان كه گويي اين وظايف فقط بر عهده‌ي نمايندگان مي‌باشد و كم‌تر نقشي براي خود‌مان و مديران اجرايي قائليم و نتايج آن هم شعارزدگي و پوپوليسمي است كه در انتخابات مجلس به وضوح مشاهده مي‌كنيم.
مجلس خبرگان قطعاً عرصه‌ي سياست مي‌باشد آن هم در مهم‌ترين ركن نظام اسلامي، اما نبايد اين عرصه و انتخابات آن را محل بازي‌هاي سياسي و اختلافات حزبي دانست و به شأن والاي اين مجلس و كانديداهاي آن كه روحانيت معظم مي‌باشند، خدشه‌اي وارد كرد.
سال‌هاست كه عمران، آباداني و توسعه اين استان، بازنده‌ي اصلي بازيگران صحنه سياست اين استان شده است. به واسطه‌ي اختلافات داخلي بي‌مورد و خارج از چارچوب‌هاي اعتقادي كه حكميت و قضاوت هيچ محور‌، قاضي و داوري را هم برنتابيده‌ايم، اما مي‌توان انتخابات خبرگان را يك فرصت دانست و با ديدي وسيع، نگاهي عميق و بصير و آگاهي و تحليلي درست از شرايط كشور و بالاخص استان، انتخابي حسام بابابيك‌مرادعليوندصحيح و شايسته و درد آشنا و از جنس مردم بين آن‌ها داشت. كسي كه طعم تلخ فقر و – متاسفانه- تفرقه و دودستگي را چشيده باشد و بتواند به جنجال‌هاي سياسي بي‌مورد وقعي ننهاده و خود عاملي باشد براي اتحاد و وحدت مردم و اهل سياست متفرق و پشتيبان و حمايت كننده برنامه‌هاي مسئولين براي رفع و جبران كمبودهاي توسعه‌اي و اقتصادي استان.
 ارسال کننده:
حسام  بابابيك‌مرادعليوند