یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هفتم اسفندماه انتخابات مجلس خبرگان رهبري هم‌زمان با دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار مي گردد. انتخاباتي كه به علت شرايط سياسي جامعه و حضور سلايق متفاوت و افرايش تعداد كانديداها نسبت به دوره‌هاي گذشته از هيجان بيش‌تري برخوردار خبـرگان را عرصه وحدت بدانيم/ عمران و توسعه لرستان فداي سياست‌گرايي شداست.
در لرستان انتخابات خبرگان هر چند تا حدودي در سايه تبليغات و فعاليت‌هاي مجلس شوراي اسلامي قرار گرفته است، اما اين انتخابات- خبرگان-  به چند جهت شايد براي لرستان اهميت بيش‌تري دارد:
اول اين كه بايد نمايندگاني انتخاب شوند كه علاوه بر اين كه وظيفه‌ي قانوني خود را به درستي انجام دهند و با عنايت به شرايط سياسي كشور در مقابل برخي توطئه‌گران و متحجرين؛ با بصيرت و آگاهي عمل نموده  و از حريم ولايت و رهبري نظام آن‌گونه كه در شان مردم لرستان باشد جسورانه دفاع نمايند.
دوم اين كه لرستان سال‌هاست از عدم وجود محوريت در مسايل سياسي و اجتماعي رنج مي‌برد. محور اتحادي كه همگي در جهت منافع استان و مردم گرد آن جمع آيند و اندكي از اختلاف‌هاي خود را كنار گذارند. لرستان در گذشته نه چندان دور با وجود روحانيون عظيم‌الشأني همچون حضرات آيات بروجردي، كمالوند‌، طاهري و شهيدان رحيمي بر عليه رژيم پهلوي مبارزه كردند و همواره از اركان صادق انقلاب بودند اما متاسفانه در اين چند سال اخير پس از جنگ تحميلي كه به دلايلي از توسعه بازمانده - و همگي بدان واقفند و مطابق ديدگاه هاي خود آن را تحليل مي‌كنند و بعضا براساس توانايي‌هاي‌شان اقدامي در جهت رفع اين محروميت‌ها انجام داده‌اند- اما شايد بيش‌تر به دو دليل اصلي تغييري در وضعيت نابه‌سامان اين استان به عمل نيامده است:
1- عدم وجود محوريت و وحدت لازم در جامعه و بالاخص سياسيون و مديران در بيان صحيح خواسته‌ها و مطالبات استان؛ كه موجب گسترش تفرقه عمومي و انشقاقات داخلي بي‌مورد شده است.
2- عدم فرهنگ‌سازي مناسب در راستاي مطالبه‌گري چه در بين سياسيون و چه آحاد مردم كه از  عوارض آن مي‌توان به اين موضوع اشاره كرد كه مردم تمامي مطالبات شخصي و اجتماعي و عمراني را از نمايندگان خود طلب مي‌كنند و معياري براي گزينش قرار مي‌دهند، آن‌چنان كه گويي اين وظايف فقط بر عهده‌ي نمايندگان مي‌باشد و كم‌تر نقشي براي خود‌مان و مديران اجرايي قائليم و نتايج آن هم شعارزدگي و پوپوليسمي است كه در انتخابات مجلس به وضوح مشاهده مي‌كنيم.
مجلس خبرگان قطعاً عرصه‌ي سياست مي‌باشد آن هم در مهم‌ترين ركن نظام اسلامي، اما نبايد اين عرصه و انتخابات آن را محل بازي‌هاي سياسي و اختلافات حزبي دانست و به شأن والاي اين مجلس و كانديداهاي آن كه روحانيت معظم مي‌باشند، خدشه‌اي وارد كرد.
سال‌هاست كه عمران، آباداني و توسعه اين استان، بازنده‌ي اصلي بازيگران صحنه سياست اين استان شده است. به واسطه‌ي اختلافات داخلي بي‌مورد و خارج از چارچوب‌هاي اعتقادي كه حكميت و قضاوت هيچ محور‌، قاضي و داوري را هم برنتابيده‌ايم، اما مي‌توان انتخابات خبرگان را يك فرصت دانست و با ديدي وسيع، نگاهي عميق و بصير و آگاهي و تحليلي درست از شرايط كشور و بالاخص استان، انتخابي حسام بابابيك‌مرادعليوندصحيح و شايسته و درد آشنا و از جنس مردم بين آن‌ها داشت. كسي كه طعم تلخ فقر و – متاسفانه- تفرقه و دودستگي را چشيده باشد و بتواند به جنجال‌هاي سياسي بي‌مورد وقعي ننهاده و خود عاملي باشد براي اتحاد و وحدت مردم و اهل سياست متفرق و پشتيبان و حمايت كننده برنامه‌هاي مسئولين براي رفع و جبران كمبودهاي توسعه‌اي و اقتصادي استان.
 ارسال کننده:
حسام  بابابيك‌مرادعليوند
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 بیرانوند 1394-10-22 08:47
سلام علیکم. احسنت بسیار جالب و عمیق و موشکافانه به تحریر در امده است شان خبرگان و مجتهدین والا تر از افتادن در دام سیاست بازان منافع طلب است
ضمن تکریم تمام نامزدهای مجلس خبرگان از محضر مبارکشان تقاضامندیم در خصوص مسایل مهم کشور من جمله موضوع فتنه و پیامدها و اسیب های ان شفاف اطلاع رسانی نمایند
نقل قول کردن
#2 رضا 1394-10-22 09:55
احسنت
نقل قول کردن
#3 آتوسا 1394-10-22 10:10
جانا سخن از زبان ما میگویی
نقل قول کردن
#4 طاهری 1394-10-22 18:06
احسنت بر دید باز و قلم توانمند شما
نقل قول کردن
#5 علی 1394-10-29 01:42
کجاست شرکت چرم وپوست کجاست شرکت یخچالسازی کجاست کشت وصنعت کجاست شرکت ماشین سازی کجاست شرکت پارسیلون اینها مطالبات همه مردم خرم اباده مقصر کی بوده چرا عواملش پیدا نمیشن ومحاکمه نمیشن مگه کی هستن که مردم یک استان رو اواره شهرهای مجاور کردن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا