یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حالی که که کم‌تر از دو ماه تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است با ثبت نام داوطلبان این پروژه وارد فاز جدیدی شده است.
اگر چه همزمان انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری هم در هفتم اسفندماه رقم می‌خورد اما در این‌جا قصد نداشته و ضروری نمی‌دانیم وارد مبحث مهم انتخابات مجلس خبرگان رهبری شویم و این مهم را به مطلعین و خبرگان مبحث مذکور می‌سپاریم و تنهابه بیان نکاتی چند در رابطه با ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی کفایت می‌کنیم.
پس از پایان مهلت قانونی ثبت نام از داوطلبان در سراسر کشور تعداد 11 هزار و 538 نفر يعني به ازای هر کرسی 42 نفر برای حضور در تعداد زیاد داوطلبان انتخابات مجلس در لرستان؛ خوب یا بد؟رقابت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی نمودند که نسبت به دوره‌های گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.
 در لرستان 308 نفر ود الیگودرز نیز 17 نفر به امید نشستن روی  صندلی‌هاي بهارستان در مقابل یک‌دیگر صف آرایی نمودند.
در این گزارش به خوب یا بد روند ثبت نام از داوطلبان نمی‌پردازیم اما آن‌چه مسلم است نامزدهای انتخابات باید انصاف داشته باشند و قبل از ثبت نام وجدان خود را قاضی نمایند که آیا صلاحیت ورود به این عرصه را دارند؟!
آیا پس از ورود به مجلس در بهارستان احساس غربت نمی‌کنند و گرفتار کلاف سردرگم ناتوانی خود نمی‌شوند؟!
داوطلبان باید بدانند که این مسیر بسیار سخت و پاسخ‌گویی در قبال مردم بسی دشوارتر خواهد بود و ...سوالات دیگر که  اکنون زمان برای پرسش آن‌ها گذشته است‌.
اگر بخواهیم داوطلبان انتخابات را به گروه‌های مختلف تقسیم نماییم، گروه اول کسانی هستند که در خود صلاحیت می‌بینند و در حقیقت  دارای شایستگی هم می‌باشند اما به دلایلی نظیر عدم پشنوانه طایفه‌ای و فامیلی در این عرصه حضور نمی‌یابند.
گروه دوم کسانی هستند که تنها به پشتوانه داشتن ویژگی‌هایی نظیر چهره و شهرت اجتماعی در انتخابات حضور می‌یابند که از آن جمله می‌توان به ورزشکاران و هنرمندان سینما و تلویزیون و ... اشاره نمود.
اگر چه در انتخابات شوراها قانون منعی برای حضور آن‌ها قرار نداده و متاسفانه زیان‌هایی نیز از این ناحیه نصیب تصمیم‌گیری اداره امر شهر و مدیریت شهرها شده است که بعضا شاهد آن هستیم اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی یقینا قانون تمام جوانب را در رد و یا تایید صلاحیت داوطلبان در نظر خواهد داشت و بی‌شک اگر احساس شود که فردی صلاحیت کسب مقام وکالت مردم در مجلس شورای اسلامی را ندارد و صرفاً به پشتوانه ویژگی چهره و شهرت خود وارد این عرصه شده  به جهت ممانعت از انحرافات از حضور وی در عرصه انتخابات جلوگیری خواهد نمود‌، زیرا احتمال این می‌رود که عده‌ای و به ویژه نسل جوان بدون در نظر گرفتن توانایی‌های داوطلبان، تنها به جهت چهره و شهرت وی او را برگزینند كه در نهایت مردم دچار زیان خواهند شد.
همچنین عده‌ای دیگر البته سازماندهی شده و با اطلاع و آگاهی از قانون انتخابات وشرایط احراز صلاحیت‌ها پای به عرصه می‌گذارند و متاسفانه سوابق کیفری و وابستگی به گروه‌های معاند نظام و فتنه‌گران را در پرونده‌ي خود دارند و تنها با هدف افزایش تعداد رد صلاحیت شدگان و ایجاد زمینه برای هجمه بدخواهان داخلی و خارجی علیه نظام و نهاد شورای نگهبان اقدام به ثبت نام می‌کنند و شاید از رهگذر این جوسازی‌ها و بحث‌های انحرافی نظیر تقلب در انتخابات، قصد پايه‌گذاري فتنه‌ای دیگر را داشته باشند.
همچنین یکی از اهداف این گروه سازمان‌یافته از تلاش برای افزایش داوطلبان، ایجاد ازدحام و گذر برخی از افراد مورد نظر خود از فیلتر شورای نگهبان می‌باشد.
در رابطه با افزایش تعداد داوطلبان انتخابات، نظرات متفاوتی وجود دارد و برخی ضمن استقبال این مهم را نشانه وجود دموکراسی  عنوان می‌کنند و عده‌ای دیگر هم ثبت نام تعداد زیاد داوطلبان بدون داشتن شرایط احراز و صرفاً به جهت مدرک تحصیلی مورد نیاز را به نوعی دهن‌کجی به قانون و مردم می‌دانند.
به هر حال گذشته از نظرات موافقین و مخالفین حضور این تعداد داوطلب که نسبت به دوره نهم رشد چشم‌گیری داشته‌اند، ایرادی قانونی نخواهد داشت، به شرط این که عدم تایید صلاحیت  قانونی بخش عمده آن‌ها هم از نگاه داوطلبان و هواداران آن‌ها اشکالی نداشته باشد و عباس شاه‌عليهمه به قانون پای‌بند بوده و به دنبال جوسازی نباشند.
اگر چه داوطلبان پس از تایید صلاحیت هر کدام سخنانی به زبان می‌آورند که بعضا بوی تبلیغ داده و با هدف جذب رای بیش‌تر عنوان می‌شود، اما در نهایت این مردم هستند که باید بررسی نموده و به درستی تصمیم بگیرند و هر آن‌چه خواست و اراده‌ي اکثریت بود لازم است مورد قبول همه قرار بگیرد.
 
عباس شاه‌علی
خبرنگار کیهان در اليگودرز
 

دیدگاه‌ها  

#1 همفکر 1394-10-15 00:11
با شما موافقم خسته نباشی
نقل قول کردن
#2 ح 1394-10-15 07:47
لطفا از اين تحليل هاي ابتدايي روي سايت قرار ندهيد.اين آقاي محترم كه اين مطلب را نوشته به اين موضوع فكر نكرده كه مردم تصمصم گير هستند و فقط راي مردم است كه تعيين كننده مي باشد ديگر عوامل فقط و فقط مجري قانون هستند كه باز هم توسط مردم تعيين مي شود
نقل قول کردن
#3 بیرانوند 1394-10-15 13:52
اقای شاه علی موافقم اما اگر برای رد صلاحیت یک هنر پیشه و یا مجری صدا و سیما یا ورزشکار دلیلی نباشد چه می شه کرد؟ تنها راه حل اگاهی مردم است که یک مجری خوب سخن می گوید و ورزشکار خوب ورزش می کند اما اینها دلیلی بر توانایی برای نمایندگی نیست و فرد باید اجرایی باشد
نقل قول کردن
#4 فکر 1394-10-15 15:36
جنابح مردم همه موافق شما نیستند از جانب خودتان صحبت کنيد .ممنون
نقل قول کردن
#5 محمودی 1394-10-15 17:13
کسانیکه ناراحت شده اند و تحلیل را ابتدایی عنوان می کنند همان نسل جوان هستند که گرفتار تعلقات خاطر نسبت به هنرمندو ورزشكار و... هستند و متاسفانه ما در شورای شهر الیگودرز عواقب ان را دیدیم
نقل قول کردن
#6 رحیم 1394-10-15 17:16
اقای ح مردم تصمیم گیر هستند اما شورای نگهبان مانع ورود افرادی می شود که چهره خود را به نمایش گذاشته اند برای جذب رای مردم و بویژه نسل جوان
خدا وکیلی بسياري از ورزشکاران و هنر پیشه ها و ... درد مردم محروم لرستان را درک می کنند؟ انها عزیز و محترم هستند اما در قاب جادو و میادین ورزشی
نقل قول کردن
#7 حسن 1394-10-15 17:17
اقای فکر شما از جانب خودت حرف بزن نه از جانب مردم از کجا می دانی مردم موافق نیستند ؟
نقل قول کردن
#8 محسن 1394-10-15 17:54
لرستان محروم دلسوز می خواهد نه هنر پیشه....
نقل قول کردن
#9 محسن 1394-10-15 17:56
اقای ح شما ناراحت نباش منظور فتنه گران بوده نه اصلاح طلبان
نقل قول کردن
#10 علی عدالت خواه 1394-10-22 08:18
به نظر من باید در کشور قانونی را تصویب کرد که هر نماینده تنها دو دوره بتواند انتخاب و در مجلس حضور یابد . مثل انتخابات ریاست جمهوری . برخی متأسفانه هر دوره شرکت می کنند و در حوزه انتخاباتی خود مافیایی عمل می کنند تا دیگران انتخاب نشوند . برای جلوگیری از این بد رفتاری سیاسی و اجرای عدالت بهتر است دوره انتخابات برای هر نماینده محدود شود . نه اینکه نماینده ای تا دوره پنجم و ششم و مادام العمربه مجلس برود و همه فکر کنند که به حق انتخاب شده است ! و فرصت را از شایسته ها بگیرد. نمی دانم چرا یک دفعه که به مجلس راه می باند خود را محق تر از دیگران می دانند ؟ . راستی چرا؟
نقل قول کردن
#11 صادقی الیگودرز 1394-10-23 20:23
از روزنامه نگار فعال و صادق شهرمان تشکر می کنم بیاییم برای یکبار هم که شده بر منیتها خط بطلان کشیده و طلسم هر دوره یک نماینده را بشکنیم و دکتر توکلی را انتخاب نماییم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا