یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

میراث جهانی یونسکو (به انگلیسی: World Heritage Sites) به مجموعه مکان‌های فرهنگی و یا طبیعی ثبت ‌شده در سازمان جهانی یونسکو مانند جنگل، کوه، آبگیر، صحرا، بقعه، ساختمان، مجموعه و یا شهر گفته می‌شود که به صورت فهرستی توسط کمیته میراث جهانی یونسکو همه ساله برگزیده شده‌اند.
سایت‌هایی که در این فهرست قرار می‌گیرند بر اساس کنوانسیون حفاظت از میراث جهانی فرهنگی و طبیعی متعلق به تمام انسان‌های زمین، فارغ از نژاد، مذهب و ملیت خاص، محسوب می‌شوند و دولت‌ها موظف به حفظ و نگه‌داری این آثار هستند.
بر پایه این کنوانسیون، کشورهای عضو یونسکو، می‌توانند آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور خود را نامزد ثبت به ‌عنوان میراث جهانی کنند. حفاظت از این آثار پس از ثبت در عین باقی ‌ماندن در حیطه حاکمیت کشور مربوطه، به عهده تمام کشورهای عضو خواهد بود.
این کنوانسیون از یک دیباچه و ۳۸ ماده در ۸ فصل تشکیل شده ‌است. مطابق آخرين فهرست اعلام شده، كشور ایتالیا مقام نخست را در تعداد میراث جهانی یونسکو در جهان دارد. تا سال ۲۰۱۴ ایتالیا ۵۰ اثر، چین ۴۷ اثر و اسپانیا ۴۴ اثر ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو داشته‌اند.

کمیته میراث جهانی یونسکو
میراث جهانی بین‌المللی، که توسط کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو که ترکیبی از ۲۱ کشور عضو می‌باشد که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هر چهار سال یکبار تعیین می‌شوند.
آثار حفاظت‌شده
بر اساس اعلام سال ۱۳۹۲، ۹۶۲ اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو، در این سازمان ثبت شده‌اند، که ۷۴۵ اثر جزء آثار فرهنگی، ۱۸۸ اثر جزء آثار طبیعی و ۲۹ اثر دیگر، ترکیبی می‌باشند.

معیارها
هر مکان دست کم باید یکی از معیارهای فرهنگي يا طبيعي را برای ثبت در میراث جهانی دارا باشد.
معیارهای فرهنگی:
    (I): نشان‌دهنده یک شاهکار از نبوغ و خلاقیت انسانی باشد.
    (II): نشان‌دهنده تبادل ارزش‌های بشری در یک بازه زمانی در یک منطقه فرهنگی از لحاظ پیشرفت در معماری یا فناوری، برنامه‌ریزی شهری یا طراحی چشم‌انداز باشد.
    (III): گواهی بی‌همتا یا دست‌کم استثنایی بر یک سنت فرهنگی یا تمدن زنده یا از میان رفته باشد.
    (IV): نمونه‌ای برجسته در معماری یا تکنولوژی که مرحلهٔ مهمی از تاریخ بشر را نشان دهد.
    (V): نمونه برجسته‌ای از تعامل بین انسان و محیط زیست و یا نماینده یک فرهنگ باشد.
    (VI): به طور مستقیم مرتبط با رویدادها یا سنت‌های زندگی، افکار و عقاید یا آثار هنری یا ادبی دارای اهمیت عالی جهانی باشد.
معیارهای طبیعی:
    (VIII): پدیده‌ای بی‌نظیر طبیعی با زمینه‌های استثنایی و زیباشناسی باشد.
    (IX): نمونه برجسته از مراحل و تغییرات تاریخ زمین‌شناسی باشد.
    (VII): نمونهٔ برجسته از فرایندهای زیست محیطی و بیولوژیکی در تکامل و توسعه زمینی، اکوسیستم‌های ساحلی و دریایی و جوامع از گیاهان و حیوان‌ها باشد.
    (X): شامل زیستگاه‌های طبیعی مهم از نظر تنوع زیستی و حاوی گونه‌های در خطر باشد.

فهرست میراث جهانی یونسکو در ایران
فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده در ایران شامل ۱۹ مکان است که تمام ۱۹ مکان فرهنگی می‌باشند.
ایران 3 سال پس از تصویب کنفرانس عمومی یونسکو در تاریخ چهارشنبه ،۲۶ فوریه سال ۱۹۷۵ به کنوانسیون میراث جهانی یونسکو پیوست. در سال ۱۹۷۹ چغازنبیل با معیارهای (iii، iv)، تخت جمشید با معیارهای (i، iii، vi) و میدان نقش جهان با معیارهای (i، v، vi) نخستین مکان‌هایی بودند که در ایران به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شدند.
افزون بر مکان‌های ثبت شده مکان‌هایی مانند، نقش رستم، نقش رجب، طاق بستان كرمانشاه، دماوند، شهر تاریخی ماسوله، چشم‌انداز فرهنگی الموت، قنات گناباد، ، قلعه فلك‌الافلاك خرم‌آباد، پارک ملی گلستان، منطقه حفاظت شده ارس‌باران، کوه سبلان، هگمتانه، مسجد کبود و ... نیز برای ثبت در میراث جهانی یونسکو پیشنهاد شده‌اند.
مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران اعلام كرده كه امسال 49 اثر ایران در نوبت ثبت جهانی در یونسکو قرار دارد. این در حالی است که به گفته وی ایران تا 2 هزار اثر بنایی ظرفیت ثبت جهانی دارد.
ارگ بم و فضای فرهنگی آن جز مکان‌های در خطر نابودی قرار داده شده ولی در اجلاس اسال ۲۰۱۳ که از ۱۶ تا ۲۷ ژوئن برگزار شد از این فهرست خارج شد. ارگ بم ایران پس از زلزله یک دهه پیش در بم به شدت تخریب شد و از آن زمان در فهرست آثار در خطر قرار گرفت، اما با توجه به مرمت‌های انجام شده در طول سال‌های گذشته سازمان یونسکو ارگ بم را از فهرست آثار در خطر خارج کرد. (منبع: ويكي‌پديا)

نام 19 اثر ايران كه در فهرست فرهنگي ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده عبارتند از:
1- چغازنبیل *  استان خوزستان سال ۱۹۷۹ به شماره ثبت ۱۱۳ داراي شاخصه‌هاي iii، iv
2- تخت جمشید * استان فارس سال ۱۹۷۹ به شماره ثبت ۱۱۴ داراي شاحصه‌هاي i، iii، vi
3- میدان نقش جهان * استان اصفهان سال ۱۹۷۹ به شماره ثبت ۱۱۵ داراي شاخصه‌هاي‌ i، v، vi       
4- تخت سلیمان * استان آذربایجان غربی سال ۲۰۰۳ به شماره ثبت‌ ۱۰۷۷ به شماره ثبت ‌i، ii، iii، iv، vi
5- ارگ بم و فضای فرهنگی آن *  استان کرمان سال ۲۰۰۴ به شماره ثبت ۱۲۰۸ به شماره ثبت ii، iii، iv، v
6- پاسارگاد *  استان فارس سال ۲۰۰۴ به شماره ثبت ۱۱۰۶ داراي شاخصه‌هاي i، ii، iii، iv
7- گنبد سلطانیه * استان زنجان سال ۲۰۰۵ به شماره ثبت ۱۱۸۸ داراي شاخصه‌هاي ii، iii، iv
8- سنگ‌نوشته بیستون *  استان کرمانشاه سال ۲۰۰۶ به شماره ثبت ۱۲۲۲ داراي شاخصه‌هاي ii، iii
9- مجموعه کلیساهای آذربایجان *  استان‌های آذربایجان شرقی و غربي سال ۲۰۰۸ به شماره ثبت ۱۲۶۲ داراي شاخصه‌هاي ii، iii، vi (کلیساهای قره کلیسا، کلیسای استفانوس مقدس، کلیسای مریم‌مقدس دره‌شام، کلیسای چوپان و کلیسای زور)
10- سازه‌های آبی (آبشارها) شوشتر *  استان خوزستان  سال ۲۰۰۹  به شماره ثبت ۱۳۱۵ داراي شاخصه‌هاي i، ii، v
11- مجموعه تاریخی بازار تبریز *  استان آذربایجان شرقی سال ۲۰۱۰ به شماره ثبت ۱۳۴۶ داراي شاخصه‌هاي ii، iii، iv
12- آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی *  استان اردبیل سال ۲۰۱۰ به شماره ثبت ۱۳۴۵ داراي شاخصه‌هاي i، ii، iv        
13-  باغ ایرانی *  استان‌های: فارس، مازندران، اصفهان، کرمان، یزد و خراسان سال ۲۰۱۱ به شماره ثبت ۱۳۷۲ داراي شاخصه‌هاي i، ii، iii، iv، vi (سال ۲۰۱۱ باغ‌های ایرانی پاسارگاد، ارم، چهل‌ستون، فین، عباس‌آباد، باغ شازده، دولت‌آباد، پهلوان‌پور، اکبریه به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیدند)
14- مسجد جامع اصفهان *  استان اصفهان سال ۲۰۱۲  به شماره ثبت ۱۳۹۷ داراي شاخصه‌هاي i، ii، iv         
15- برج گنبد قابوس *  استان گلستان سال ۲۰۱۲ به شماره ثبت ۱۳۹۸ داراي شاخصه‌هاي i، ii، iv
16- کاخ گلستان *  استان تهران سال ۲۰۱۳ به شماره ثبت ۵۱۹۴ داراي شاخصه‌هاي iii،iv
17- شهر سوخته * استان سیستان و بلوچستان سال  ۲۰۱۴ به شماره ثبت ۵۱۸۵  داراي شاخصه‌هاي ii،iv
18- میمند *  استان کرمان سال   ۲۰۱۵ به شماره ثبت ۱۴۲۳ داراي شاخصه شماره  v
19- شوش * استان خوزستان سال ۲۰۱۵  به شماره ثبت ۱۴۵۵ داراي شاخصه‌هاي   i،ii،iii،iv
 
شرايط میراث جهانی یونسکو/ خرم‌آباد و فلك‌الافلاك، استعداد و اشتياق ثبت جهاني دارند

خرم‌آباد و فلك‌الافلاك، استعداد و اشتياق ثبت جهاني دارند
همچنان كه در اين فهرست مشاهده مي‌شود استان‌هايي همانند لرستان و ايلام كه مناطق از كشورمان محسوب مي‌شوند كه آثار باستاني فراواني دارند، تا كنون موفق به ثبت هيچ اثري نشده و از امتيازات ويژه ثبت جهاني شدن آثار باستاني خود بي‌نصيب مانده‌اند.
از جمله موارد موثر براي ثبت آثاري نظير قلعه فلك‌الافلاك خرم‌آباد در ميراث جهانيف آزادسازس كامل حريم آن و پرهيز از ساخت و سازهاي جديد ار اطراف اين بنا مي‌باشد كه باعث خارج شدن هميشگي اين اثر از آثار پيشنهاد شده كشورمان به يونسكو خواهد شد.
چنان‌چه سايت تاريخي فلك‌الافلاك در فهرست جهاني ثبت شود، اثرات مثبت آن بر رشد اقتصاد و فرهنگ در خرم‌آباد و لرستان به طور قابل ملاحظه‌اي افزايش خواهد يافت.
در سفر اخير محمدباقر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور به خرم‌آباد، وعده‌هايي براي پرداخت 40 ميليارد تومان هزينه آزادسازي بخش‌هاي جنوبي و غربي قلعه داده شد كه قرار است 20 ميليارد تومان آن تا پايان امسال و مابقي در اوايل سال آينده پرداخت شود.
از طرفي، انتشار خبري مبني بر ساخت هتل توسط يك سرمايه‌گذار عرب‌تبار در بخش شمالي قلعه، نگراني‌هاي بسياري بين مردم ايجاد كرد، چرا كه هر گونه ساخت و ساز جديد در حريم اين قلعه، باعث خروج سايت فلك‌الافلاك از ميراث جهاني خواهد شد.
 البته استاندار لرستان اعلام كرد كه اين سرمايه‌گذار كه از دبي خواهد آمد، سربازخانه مربوط به دوران پهلوي اول را به هتل تبديل مي‌كند و قصد ايجاد ساختمان چند طبقه در حريم قلعه را ندارد.
 بايد توجه داشت كه تغيير كاربري ساختمان قديمي سربازخانه كه بيش از 80 سال قدمت دارد و تبديل آن به هتلي مجلل كه پذيراي گردشگران خارجي باشد، به انجان تغييرات بسياري در اين بناي تاريخي منجر مي‌شود كه به گفته برخي كارشناسان ميراث فرهنگي مطمئناً علاوه بر نابود كردن اصالت اين بناي تاريخي، مشمول ساخت و ساز جديد (به منظور ايجاد سيستم‌هاي فاضلاب، آب‌رساني و ...) براي اتاق‌هاي هتل جديد خواهد شد.
به نظر مي‌رسد استاندار محترم و مجموعه اداره كل ميراث فرهنگي لرستان، پيش از هر اقدامي در اين خصوص، مراتب را با كارشناسان مجرب در ميان نهند و از آن‌جا كه اخيراً هتل تابان خرم‌آباد نيز توسط سرمايه‌گذار و مالك هتل رنگين‌كمان در حال احيا بوده و اين هتل فاصله بسيار كمي با مجموعه‌ي تاريخي فلك‌الافلاك و باغ گلستان دارد، تقويت هتل تابان براي اين منظور معقولانه‌تر به نظر مي‌رسد.
ر - ج / حرم‌آباد
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-10-11 23:16
قلعه فلک الافلاک خرم آباد بدون تردید باشکوه ترین و زیباترین دژ باستانی در جهان است و این که تا کنون ثبت جهانی نشده واقعاً مایه ی تعجب و البته تاسف است. تبدیل شدن لرستان به قطب گردشگری در گرو ثبت جهانی این بنای بی نظیر تاریخی و دره خرم آباد است.
نقل قول کردن
#2 خرم آبادی 1394-10-11 23:55
جناب آقای مهندس بازوند با توجه به سابقه درخشانی که دارند قطعا برای ثبت جهانی دره خرم آباد از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد
امید است این ثبت در دوره ایشان صورت گیرد تا کلکسیون خدمات ایشان تکمیل شده و بعنوان یادگار برای مردم لرستان باقی بماند
نقل قول کردن
#3 ناشناس 1394-10-12 00:35
با تشکر از مطلب جامع و کاملتون ولی یه نکته اصلی که از قلم افتاده اونه که دره خرم آباد در فهرست موقت ثبت جهانی قرار داره نه قلعه فلک افلاک به تبع برای ثبت جهانی اول باید در فهرست موقت قرار بگیره
نقل قول کردن
#4 سپهر 1394-10-12 01:30
به نقل از ناشناس:
با تشکر از مطلب جامع و کاملتون ولی یه نکته اصلی که از قلم افتاده اونه که دره خرم آباد در فهرست موقت ثبت جهانی قرار داره نه قلعه فلک افلاک به تبع برای ثبت جهانی اول باید در فهرست موقت قرار بگیره

دوست عزیز جهت اطلاعتون اتفاقا قلعه فلک الافلاک چند سال قبل از دره خرم آباد در فهرست موقت ثبت جهانی قرار گرفته. در صورت فراهم شدن شرایط لازم به امید خدا شاهد ثبت نهایی همزمان قلعه فلک الافلاک و دره باستانی خرم آباد در فهرست آثار جهانی یونسکو خواهیم بود.
نقل قول کردن
#5 رامین 1394-10-12 02:06
بی صبرانه منتظر اون روز خجسته هستیم که دره خرم اباد ثبت جهانی بشه و ما در کل استان و شهر خرم اباد جشن بگیریم انشاالله
نقل قول کردن
#6 حامد 1394-10-12 07:42
بخدا چند روزه فکر و ذهنم مشغوله تبدیل سربازخانه به هتل هست . انشالله که اتفاقی نيفته و سربازخانه موزه مفرغ بشه . اگر هم هتل میخوان همون مهمان سرا ارتش بدن هتل .
نقل قول کردن
#7 کیوان 1394-10-12 09:27
یافته جان ما مردم مظلوم خرم آباد دستمان به جایی بند نیست و صدایمان به جایی نمیرسد مثل همیشه مقاله هایی اینچنینی در سایت بگذارید
خواهش میکنم نگذارید باغ گلستان را به یه گردن کلفت عرب بفروشن
تو رو خدا کشت و صنعت چی شد چند نفر رفتن سر کار بجز چند تا چوپان؟
بخش خصوصی چه تاجی بر سر ما گذاشته؟ هتل پار صخره ای چی شد پارسیلون چی شد؟
حتی رهبر معظم هم دستور داده پس این چه کاریه؟ مطبوعات استان باید صدای ما را به رهبرم برساند ...
نقل قول کردن
#8 علی 1394-10-12 11:13
به نقل از سپهر:
قلعه فلک الافلاک خرم آباد بدون تردید باشکوه ترین و زیباترین دژ باستانی در جهان است و این که تا کنون ثبت جهانی نشده واقعاً مایه ی تعجب و البته تاسف است. تبدیل شدن لرستان به قطب گردشگری در گرو ثبت جهانی این بنای بی نظیر تاریخی و دره خرم آباد است.

آقای سپهر دست های زیادی پشت پرده است تا از مطرح شدن نام خرم آباد در عرصه های کشوری وجهانی جلوگیری کنند به امید روز های پر از سر افرازی برای لرستان ولرستانی.
نقل قول کردن
#9 سعید 1394-10-12 11:13
مفرق لرستان دارای شرایط بالا هست؟ ثبت شده؟
نقل قول کردن
#10 سپهر 1394-10-12 12:47
به نقل از رامین:
بی صبرانه منتظر اون روز خجسته هستیم که دره خرم اباد ثبت جهانی بشه و ما در کل استان و شهر خرم اباد جشن بگیریم انشاالله

رامين جان حتي تصور فرا رسيدن اون روز هم انسان رو به وجد مياره. خرم اباد و قلعه باشكوه فلك الافلاك بايد خيلي زودتر از برخي اثار ثبت شده در يونسكو جهاني مي شدند. به هر حال همه منتظريم كه روز تاريخي و فراموش نشدني ثبت جهاني خرم اباد و فلك الافلاك فرا برسه. شهر و استانمون تشنه ي شادي و توسعه اقتصادي و ايجاد اشتغال براي جووناست.
نقل قول کردن
#11 سپهر 1394-10-12 12:59
به نقل از علی:
به نقل از سپهر:
قلعه فلک الافلاک خرم آباد بدون تردید باشکوه ترین و زیباترین دژ باستانی در جهان است و این که تا کنون ثبت جهانی نشده واقعاً مایه ی تعجب و البته تاسف است. تبدیل شدن لرستان به قطب گردشگری در گرو ثبت جهانی این بنای بی نظیر تاریخی و دره خرم آباد است.

آقای سپهر دست های زیادی پشت پرده است تا از مطرح شدن نام خرم آباد در عرصه های کشوری وجهانی جلوگیری کنند به امید روز های پر از سر افرازی برای لرستان ولرستانی.

ان شاالله كه موفق نخواهند شد. هر گردشگري كه به لرستان و شهر خرم اباد مي ايد از زيبايي و جذابيت كم نظير اين ديار شگفت زده ميشود و اظهار غرور ميكند. به اميد خدا استان لرستان در اينده نه چندان دور به يكي از مهم ترين و محبوب ترين قطب هاي گردشگري كشورمان تبديل خواهد شد. رونق صنعت گردشگري زمينه ساز كاهش بيكاري در اين استان خواهد بود.
نقل قول کردن
#12 حمید ت 1394-10-12 13:29
ظاهرا هیچ فردی نمی تواند تضمین و جواب دقیق و کاملی دررابطه با ساخت هتل در سربازخانه قدیمی به مردم ارائه دهد ما واقعا نمیدونیم که ایا با ساخت این هتل در روند ثبت جهانی قلعه فلا الافلک خللی ایجاد میشود یا خیر ... بهتر است در این رابطه از کمیته میراث جهانی یونسکو استعلام شود ... و جوابیه انها به سمع مردم برسد
نقل قول کردن
#13 کیوان 1394-10-12 14:15
در هفته نامه محلی زاگرس دوستم آقای مسعود فرج الهی مصاحبه ای با آقای «ابراهيم فرحبخشیان»
استاندار لرستان بین سالهای ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۵ که اکنون با ۸۵ سال سن مقیم کاناداست با تیتر « استانداری که وعده قیامت داد» ؛ داشتند .
ایشان بنیانگذار مجتمع گوشت ؛ چرم و پوست ؛ فرودگاه ؛ پارسیلون و... بودند و در مصاحبه اظهار داشتند : من اهل منبر و مسجد نبودم اما به روز قیامت اعتقاد داشتم و خودم دم درب استانداری ماشینم را می شستم و تکریم ارباب رجوع می نمودم وبه اخلاقیات اعتقاد دارم .
راستی برخي مسئولین ما را چه میشود !!؟؟؟
_______________________________
يافته: سلام
مطلب در سايت يافته منتشر شده و ساير همكاران رسانه‌اي نيز زحمت انعكاس اين مصاحبه را با عنوان "استانداري كه وعده قيامت داد" را كشيده‌اند. آدرس مطلب:
http://yaftenews.ir/2014-08-22-19-23-33/11580-bazarent.html
نقل قول کردن
#14 کرمی 1394-10-12 15:23
با سلام
در عجبم از رفتار غیراصولي برخی مسئولین.
شک نکنید چنین اتفاقی رو ما که نه احتمالا نوه های ما ب چشم ببینن.
کاش حداقل سربازخونه رو اگه تبدیل ب موزه نمی کنن هتل نکنن
نقل قول کردن
#15 احمدی 1394-10-12 17:16
با سلام در این زمینه هم شاهد نا عدالتی در حق لرستان هستیم کلا در حق لرستان در همه زمینه ها کوتاهی فراوانی شده است چه در اشتغال چه نوسازی بافت شهری چه ایجاد صنایع چه ورزش .با وجودی که همه استانها در حال پیشرفت هستند متاسفانه ما پسرفت داریم و امیدی به بهبود هم وجود ندارد .
نقل قول کردن
#16 سپهر 1394-10-12 17:55
یکی از مهم ترین زیرساخت های گردشگری برای میزبانی از توریستها داشتن چند هتل لوکس و مجهزه.الآن در شهر خرم آباد چهار هتل نیمه کاره وجود داره و به زودی احداث هتل کیو هم شروع میشه.اگر این هتلها تکمیل و افتتاح بشن دیگه چه لزومی داره که بنای تاریخی سربازخانه تبدیل به هتل بشه؟ کاش به این سرمایه گذار اهل دوبی پیشنهاد ساخت هتل در مجموعه گردشگری پل شاپوری خرم آباد داده بشه.آیا پروژه بزرگ پل شاپوری نیاز به هتل اقامتی برای گردشگران نداره؟؟؟
نقل قول کردن
#17 ایران بان 1394-10-12 18:11
با سلام و سپاس از سلاحورزی بابت مطلب جامع و پر محتوایتان در خصوص معرفی آثار تاریخی برتر کسور و جابگاه هر یک و شاخص های الخاق به یونسکو باید بگویم جناب آقای استاندار محترم تازیان را غم احوال گرانباران نیست / پارسایان (مسئولین) مددی تا از احداث هتل به جای سربازخانه قدیمی جلوگیری بلکه این دژ باشکوه استان جایگاهش را در سطح بین المللی پیدا کند و قابلیت های دیگر استان از قبل این مهم و مهم های دیگر رونق یابد
نقل قول کردن
#18 ناشناس 1394-10-12 20:05
با سلام
با این سیستم مدیریتی در میراث فرهنگی لرستان اتفاق خاصی نخواهد افتاد
میراث فرهنگی از وقتی آقای مهاجری نژاد برکنار شده تقريبا تعطیل شده
در صورت نیاز به تایید از استاندار عملکرد میراث فرهنگی رو سوال بفرمایید.
نقل قول کردن
#19 کیوان 1394-10-12 21:31
به نقل از کیوان:
در هفته نامه محلی زاگرس دوستم آقای مسعود فرج الهی مصاحبه ای با آقای «ابراهيم فرحبخشیان»
استاندار لرستان بین سالهای ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۵ که اکنون با ۸۵ سال سن مقیم کاناداست با تیتر « استانداری که وعده قیامت داد» ؛ داشتند .
ایشان بنیانگذار مجتمع گوشت ؛ چرم و پوست ؛ فرودگاه ؛ پارسیلون و... بودند و در مصاحبه اظهار داشتند : من اهل منبر و مسجد نبودم اما به روز قیامت اعتقاد داشتم و خودم دم درب استانداری ماشینم را می شستم و تکریم ارباب رجوع می نمودم وبه اخلاقیات اعتقاد دارم .
راستی برخي مسئولین ما را چه میشود !!؟؟؟
_______________________________
يافته: سلام
مطلب در سايت يافته منتشر شده و ساير همكاران رسانه‌اي نيز زحمت انعكاس اين مصاحبه را با عنوان "استانداري كه وعده قيامت داد" را كشيده‌اند. آدرس مطلب:
http://yaftenews.ir/2014-08-22-19-23-33/11580-bazarent.html

مرسی یافته عزیز
نقل قول کردن
#20 سپهر 1394-10-19 23:07
متاسفانه به دلیل فراوانی ساخت و سازهای نامناسب و عدم تعریض خیابان های مرکزی شهر،احتمال ثبت جهانی دره ی خرم آباد بسیار کم است.فقط باید امیدوار باشیم حداقل با استحکام بخشی و آزادسازی کامل حریم قلعه فلک الافلاک زمینه ثبت جهانی سایت تاریخی فلک الافلاک فراهم بشه.البته اگه تبدیل بنای سربازخانه به هتل برای ثبت جهانی قلعه دردسرساز نشه!اگه یکی از دو پرونده دره ی خرم آباد و قلعه فلک الافلاک ثبت جهانی نشه امکان نداره استان لرستان تبدیل به مقصد گردشگری بشه.
تجربه نشون داده استان هایی که آثار جهانی دارند بیشتر مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار میگیرند.مثال بارزش استان های اصفهان و فارس و کرمان هستند که به قطب های بزرگ گردشگری ایران تبدیل شدند.
از سایت محبوب یافته انتظار داریم باز هم راجع به این موضوع یادداشت و گزارش منتشر کند.
نقل قول کردن
#21 ریحانه 1396-05-15 11:07
من این هفته برای اولین بار خرم آباد و آثار بی نظیرش رو دیدم .و چقد غصه خوردم چرا همچین جایی اینطور مظلوم رها شده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا