یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه بار دیگر تعطیل شد و نمایندگان تا 20 دی‌ماه به حوزه‌های انتخاباتی خود رفتند، نمایندگان در حالی برای سرکشی به حوزه های انتخابی خود بازگشتند که در ماه گذشته تنها در 11 جلسه علنی مجلس حضور داشتند.
به گزارش تابناک، این روزها بیش از هر چیز دیگری صحبت از انتخابات و آماده شدن کاندیداها برای ورود به مجلس است، مردم نیز در حال ارزیابی کاندیداها برای رأی دادن به افراد مورد نظر خود هستند. کاندیدا‌ها نیز عموما در این برهه زمانی، همه تلاش خود را می‌کنند تا با آشنا کردن مردم به مشکلات موجود در جامعه، راهی برای نفوذ در میان دل های مردم پیدا کرده و نظر آن‌ها را برای اخذ رأی جلب کنند.
در نگاه اول نمایندگی و نماینده بودن در مجلس شورای اسلامی، شاید به نظر کار بسیار سختی باشد، اما وقتی به رفتار نمایندگان در مجلس نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، درخواهیم یافت که شاید کار سخت نمایندگی همین دوران انتخاب شدن برای ورود به مجلس باشد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطابق قانون اساسی دو وظیفه اصلی بر عهده دارند:
 وظیفه اول قانون‌گذاری و وظیفه دیگر، نظارت بر حسن اجرای قوانین توسط دولت است.
نگاه به جداول آماری در 6 ماه گذشته، نشان می‌دهد در کمیسیون‌های مختلف مجلس به طور متوسط کم‌تر از 5 لایحه و کمتر از 4 طرح مطرح شده که هیچ یک به نتیجه نهایی نرسیده‌اند؛ یعنی یا منتظر اعلام نظر مرکز پژوهش‌های مجلس بوده و یا در مرحله اعلام وصول قرار دارند.
اما وظیفه دوم نمایندگان ـ که خود وکلای ملت، گویا علاقه بیش‌تری نیز به آن دارند ـ وظیفه نظارتی مجلس است. در طول 4 سال گذشته، مجلس شورای اسلامی از این بعد اقدامات زیادی از جمله سؤال از وزرا، استیضاح و تحقیق و تفحص از سازمان‌ها و وزارت خانه‌های زیادی را در دستور کار خود قرار داده است.
تنها در سال اول مجلس نهم، 55 مورد تحقیق و تفحص مورد بررسی نمایندگان در صحن قرار گرفت. در سال دوم، حدود 42 و در سال سوم نیز حدد 66 مورد تقاضای تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، حال آن که هنوز آمار تحقیق و تفحص‌هایی که در سال چهارم در مجلس مطرح شده، در دسترس نیست.
جدول طرح‌ها و لوایح در دست بررسی در کمیسیون‌های مختلف مجلس:
 تعطيلي 2 هفته‌اي مجلس/ نماینده شدن از نماینده بودن سخت‌تر است!
 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر مهدی 1394-10-09 23:14
باسلام
ازبین کمیسیونهای مجلس یک کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی و دوم کمیسیون قضایی که بریاست دکتر بروجردی ودکتر ملکشاهی بودن در سطر آمار ارایه شده قرار دارن درود بر بزرگ مردان لرستانی
نقل قول کردن
#2 شهروند 1394-10-10 13:05
با سلام
جناب اميرمهدي در جدول دقت بيشتري بفرماييد ، لوايح رو دولت به مجلس ميده و طرح ها رو نمايندگان مينويسند و به مجلس ارائه ميدن براي بررسي پس با اين ديد درست مسئله رو كه بررسي بفرماييد كميسيون فعال مجلس كميسيون اجتماعي مجلس هست كه دكتر عبدي و آقاي قائدرحمت عضو اين كميسيون هستن
در لوايح براي امينت ملي و قضايي دولت از نمايندگان بسيار فعالتر بوده اند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا