یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

«آقاي ... از تو انتظار دارم هر طور شده از من در سايت يا نشريه‌ات حمايت و برايم در انتخابات تبليغ كني!»
اين خواسته‌ي نامعقول و بي‌جايي است كه از چندي پيش برخي كانديداهاي حوزه‌هاي انتخابيه لرستان يا اطرافيان آن‌ها ما اهالي رسانه دارند و با زير فشار گذاشتن خبرنگاران انتظار دارند براي راه‌يابي و كام‌يابي برخي از كانديداها، ما از آبرو و اعتبار كاري خويش براي آن‌ها سرمايه‌گذاري كنيم!
البته اين قبيل انتظارات برخواسته از عملكرد ناشيانه‌ي برخي خبرنگارنماهاي استان است كه طي ساليان اخير با اختصاص صفحات نشريه يا كانديداهاي لرستان حرمت مردم و مشاغل را نگه دارند/ يافته از تبليغ براي كانديداها معذور استراه‌اندازي سايت‌هاي صرفاً با اهداف تبليغاتي و گرفتن پول از برخي چهره‌هاي سياسي، آبروي رسانه‌ها را برده و شأن و جايگاه آنان را تا حد نوچه‌هايي به عنوان ابزار دست سياسيون تنزل داده‌اند!
اگر قرار بود رسانه‌هاي مردمي، نوكر و ابزار دست سياسيون باشند و در چنين مواقعي همه كانديداها به فكر رسانه‌ها و نقش آن‌ها در رأي آوردن بيافتند كه مديران رسانه‌هاي لرستان خودشان كانديداي مجلس و شوراي شهر و ... مي‌شدند تا بهترين استفاده را از رسانه‌هاي خويش ببرند.
خبرنگاران نيز همچون برخي مشاغل همانند نيروهاي پليس، دادگستري و شوراي نگهبان و ... زيبنده نيست به هنگام تبليغات و در انتخابات به صورت علني از كانديداي خاصي جانب‌داري كنند. ما روزنامه‌نگاران به خاطر حفظ منافع مردم و كمك به انتخاب درست توسط مردم، بايد از اين جانب‌داري علني كانديداها دوري جسته و تعصب را از خويش دور نماييم. چنان‌چه شخصي منتصب به اهالي رسانه را ديديد كه خلاف اين قاعده عمل مي‌كند بدانيد كه روزنامه‌نگار نبوده و به نوعي مشغول دلالي است براي به جيب زدن پول‌هاي ديگران يا بافتن كلاهي از نمد كانديدها براي آينده خود يا خانواده‌‌اش ...
مجلس، قانون، كانديدا، ادارات، مدير، معاون، كارمند و ... همه و همه تعريف و ايجاد شده‌اند تا در خدمت مردم و اجتماع باشند، نه اين كه مردم و رسانه‌ها در خدمت خاص به سياسون و مديران جهت رسيدن به مقاصد و اهداف‌شان باشند!
از اين روز بار ديگر از تمامي كانديداهاي محترم و اطرافيان آن‌ها تقاضا داريم به منظور راه يافتن به مجلس شوراي اسلامي دور اصحاب رسانه را در استفاده ابزراي از آن‌ها خط بكشند و يا حداقل از پايگاه خبري يافته و عوامل آن چنين انتظاري نداشته باشند، چرا كه براي ما، مردم از هر كس و هر چيزي مهم‌تر هستند، لذا با اطلاع‌رساني بي‌طرفانه در اين عرصه، مشغول انجام وظيفه خود هستيم و انجام مصاحبه و برگزاري نشست خبري با كانديداها جزء وظايف ما نيست!
همچنان كه برخي از كانديداها و اطرافيان آن‌ها از پاسخ منفي ما در اين زمينه ناراحت مي‌شوند، بايد بدانند ما نيز از تقاضاي آن‌ها كه توهين به رسانه‌ها براي استفاده ابزاري از آن‌ها تلقي مي‌شود، دو چندان ناراحت مي‌شويم، لذا خواهشمند است ما را از اين كار معاف كنيد و گر نه با پاسخ منفي كه در اين زمينه از ما خواهيد شنيد، حقيقتاً خودتان را سنگ روي يخ مي‌كنيد. البته مايل نيستيم به اين صراحت چنين پاسخي به شما بدهيم اما يقين بدانيد كه در پايان همين جواب را از ما خواهيد شنيد.
البته همچون ديگر نشريات استان به منظور كمك به انتخاب بهتر، آمادگي انتشار مطالبي كه توسط كانديداهاي محترم قلمي شده‌اند را اعلام مي‌داريم كه به منظور انتشار در پايگاه خبري يافته بايد شرايط زير را در نوشته‌هاي‌شان رعايت كنند:
1- مطلب حتماً در خصوص استان لرستان و مشكلات و معضلات آن باشد و به قلم شخص كانديدا و به نام خود او براي ما ارسال شود. از انتشار مطالب بي‌ربط با استان لرستان معذوريم!
2-  از تخريب و توهين به ديگران (به خصوص نمايندگان پيشين استان) پرهيز شود. بهتر است برنامه‌هاي خود را براي رشد توسعه لرستان ارسال كنيد و به حربه‌ي تخريب ديگران براي رأي آوردن متوسل نشويد.
3- از هر كانديدا تا زمان انتخابات حداكثر 3 مطلب در فواصل زماني معين (هر 3 هفته تا يك ماه يك بار) منتشر مي‌شود.
غير از اين باشد از انجام خواسته‌ي شما معذرويم چرا كه اين مورد در جلسه اخير شوراي نويسندگان يافته مطرح و به تصويب رسيده است، لذا هيچ يك از اعضاي شوراي نويسندگان يافته (حتي مدير مسئول و سردبير) مجاز به دادن وعده به كسي از طرف كل اعضاي نويسندگان سايت نيست و اجازه‌ي انتشار مطالب تبليغاتي را به هيچ عنوان بدون نظر كل اعضاي شورا ندارد.
پس شما را دوست داريم اما نه به اندازه‌ي خودمان و مردم! اميدواريم سعي كنيد احترام متقابل بين ما و شما حفظ شود و چنان‌چه كانديدا يا مسئولي سعي در اعمال فشار بر هر يك از اعضاي پايگاه خبري يافته براي تبليغات داشته باشد، وي را در همين سايت رسوا خواهيم كرد.
تشكر از اين كه احترام كساني را كه نمي‌توانند به خاطر شغل‌ يا حرفه‌شان در خدمت شما باشند را نگه مي‌داريد.
شوراي نويسندگان پايگاه خبري يافته
6 دي‌ماه 1394
 

* به اطلاع مي‌رساند مطابق قوانين تبليغات در رسانه‌ها، اين پايگاه خبري فقط در هفته‌ي منتهي به روز انتخابات، اقدام به انتشار تصاوير كانديداها، برنامه‌ها و سوابق آن‌ها در قبال دريافت هزينه‌ي آگهي كه مبلغ مصب آن بهمن‌ماه 1394 در پايگاه خبري يافته اطلاع‌رساني مي‌شود، خواهد نمود و تا آن زمان، انتشار هر گونه مطلب و مصاحبه در خصوص افراد كانديدا، تخلف محسوب مي‌شود.
 

دیدگاه‌ها  

#1 payam 1394-10-07 12:20
سردار درویش وند از افراد مهم کشور و تجارب فرآوان مدیریتی و از همه مهم تر نفوذ درویش وند
از جمله خدمت ها:
1-ساخت بزرگترین اتکا غرب کشور در خرم آباد
2-گرفتن امتیاز نیروگاه 2000مگاواتی برای خرم آباد با اشتغال 1200نفری که متاسفانه آقایان برای اینکه به نام درویش وند تمام نشود نه خودشان حاظر به احداث این نیروگاه در منطقه پله باباحسین شدند نه همکاری کردند که این نیروگاه احداث شود
3-گرفتن صنایع بزرگ دفاعی از تهران به استان لرستان ،از جمله واگن سازی
4-کمک به زلزله زدگان دورود و دفاع از حقوق آنها و امداد رسانی به زلزله زدگان
5-فراهم آوردن اشتغال چندیدن هزار جوان در سازمان های اتکا و صنایع دفاع
و .....
اینها کارنامه درویش وند ذر خدمت های بی منتشان هست و تنها هدفشان ایجاد همدلی و خدمت به مردم است
نقل قول کردن
#2 شهروند١ 1394-10-07 13:45
با سلام به مسئولين سايت يافته
سخني كه شوراي نويسندگان فرمودند صحيح است ، اما ما كاملا اطلاع داريم كه در ميان كانديداهاي خرم آباد ،... و .... صاحب روز نامه يا نشريه هستن و به تازگي در سايت مربوط به شهر ..... هم سايت خبري راه اندازي كرده اند ، سوال من اين است كه آيا اين موارد خلاف نيستند؟
من شاهد بودم در سال ٩٠ نشريه اين دو نفر به راحتي به ديگران تهمت ميزدند و از فضاي فرهنگي به راحتي عليه ديگر كانديداها تخريب انجام ميدادند ؟؟؟!!!!
نقل قول کردن
#3 دلتنگ 1394-10-07 16:43
یافته چرا این نظر#1 payamرو بااسم فرد کاندیداتور پخش کردی من که خودم در بعضی از خبرها نظر میدم اسم هارو نقطه چین میکنید حالا چطور شده اسم این کاندید رو نشر دادید واقعا از شما بعید بود بااین خبر که گذاشتید واین نظر دورو کاری کردید؟!!!!!!!!!!
______________________
يافته: سلام
ما هم گاهي خسته مي‌شويم و با توجه به تعداد زياد نظارت ممكن است برخي از آن‌ها از اين نظر از ديد ما پنهان بمانند و دچار اشتباه شويم
نقل قول کردن
#4 دلتنگ 1394-10-07 22:52
چه جواب قانع کننده ای :D
نقل قول کردن
#5 شهروند١ 1394-10-08 01:21
متن نطق پيش از دستور دكتر عبدي به تاريخ هفتم ديماه
http://www.irajabdi.ir/news/257
نقل قول کردن
#6 مرادی 1394-10-08 01:58
به نقل از دلتنگ:
یافته چرا این نظر#1 payamرو بااسم فرد کاندیداتور پخش کردی من که خودم در بعضی از خبرها نظر میدم اسم هارو نقطه چین میکنید حالا چطور شده اسم این کاندید رو نشر دادید واقعا از شما بعید بود بااین خبر که گذاشتید واین نظر دورو کاری کردید؟!!!!!!!!!!

نگران نباش
صفحات دیگه یافته اسم باقی کاندیدا هستش
ضمنا به مثبت و‌ مننفی نگاه کن
نقل قول کردن
#7 ساده نیوز 1394-10-08 14:11
آفرین بر شما .
نقل قول کردن
#8 شهروند 1394-10-09 07:39
اين نوشته نويسندگان يافته فقط در جهت تبليغ بي قيد و شرط از كساني كه خودتون مد نظرتون هست بيان شده
___________________________
يافته: اگر به زعم شما چنين كاري هم كرده باشيم، مختاريم و اجازه‌ي ما دست سركار نيست كه براي ما تعيين تكليف كنيد. آن‌ها كه بايد ما را بشناسند، مي‌شناسند ...
نقل قول کردن
#9 علی 1394-10-17 08:24
اتفاقا برخي هستند چون پای پول و موقعیت در میان است و بس و اخلاق جایی ندارد
نقل قول کردن
#10 گلي بهاروندي 1394-11-02 00:21
دوست عزيزي كه انتظار داريد كامنت اون شخص پاك بشه اين پيشنهاد خوبي نيست چرا كه نظر دادن آزاده و اگر اين كار صورت بگيره روزي ممكنه نظر شما هم پاك بشه .
در ضمن شما سايت رو متهم به دو رويي ميكنيد چقد راحت اينكارو انجام ميديدن و قضاوت ميكنيد . اگر قرار بر تبليغ براي شخص خاصي داشتن عزيزان يافته مطمئن باشيد كار رسانه اينقدر پيچيدگي داره كه ميتونستن به راحتي اينكارو انجام بدن و ما هم متوجه نشيم
پس بهتره كمي با انديشه جواب ارسال كنيد . در ضمن بقول دوست عزيز ديگر منفي هايي كه اون نظر گرفته خودش گوياي زشتي كار هست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا