دولت تدبير و اميد طي دو سال گذشته منشاء اقدامات بسيار ارزنده‌اي در عرصه سیاست بین‌الملل نظير حل مقتدرانه مسأله هسته‌اي و نيز مهار تورم و شكوفایي اقتصادي‌، بهداشت‌، رفاه و ... در خدمت به ملت شريف ايران بوده است.
 همگان شاهد هستند دولت يازدهم با تدبیر خود، جوانه‌های امید را در دل مردمان این مرز و بوم شکوفا کرد. البته هم‌استاني‌هاي عزيزي كه ظرف دو سال گذشته شاهد خدمات شايسته‌ا‌ي كشوري بودند‌، انتظار داشتند با همين سرعت، نظاره‌گر جهش‌، پيشرفت و توسعه‌ي سياسي‌، اقتصاد‌ي و فرهنگي در سطح استان نيز باشند‌.
جناب آقاي مهندس بازوند‌؛ بيش از دو سال از  حضور حضرت‌عالی در استان لرستان به عنوان استاندار مي‌گذرد‌، اين در حالي است كه سهم استان ما از نسیم مدبرانه و امید‌بخش دولت محترم بسیار ناچیز بوده و چه بسا شاهد عدم تحقق وعده‌های داده شده و گاها تغییر مسیر در شعارها بوده‌ایم‌.
لذا به عنوان يك شهروند حامي و دلسوز دولت تدبير و اميد در محضر مردم شریف استان لرستان چند سوال براي تنوير افكار عمومي و همچنين وظيفه‌اي كه نسبت به سرنوشت رأي خود در حماسه سياسي 24 خرداد 92 داشته‌ام از حضرت‌عالی مي‌پرسم، اميد است پاسخي شايسته ارائه نمايید؛ باشد که گامی جهت همدلی و همزبانی هر چه بیش‌تر مردم و دولت در تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مد ظله العالي‌) باشد‌:
1- لطفاً برنامه‌های عمرانی و اقتصادی که در زمان استانداري حضرت‌عالی "به انجام رسیده" است را اعلام فرمایید.
تكميل طرح‌های بام لرستان‌، كشت و صنعت و فرودگاه خرم‌آباد با تبلیغات وسیعی كه برای آن‌ها شد به كجا رسيد؟!
مصوبات سفر رياست محترم‌ جمهور که در رأس آن اجراي سد معشوره بود اکنون در چه مرحله‌اي از اجرا است‌؟
جناب آقاي استاندار شایسته نیست اين شائبه در ذهن مردم ایجاد شود که برنامه‌هاي اقتصادي و عمراني شما قبل از آن كه عملي و اجرايي باشد، تقليدي از دكترين اقتصادي دولت قبل بوده و جنبه‌ي تبليغاتی و پروپاگندا به اذهان عمومي متبادر نمايد‌. آيا اگر بخواهيد عملكرد 800 روز حضور خود را در استان لرستان به مردم ارائه دهيد، هزينه‌ي اين تبليغات به اندازه‌ي منفعت عملكردتان خواهد بود‌؟
2- انتصاب فعالين سياسي ستاد كانديدا‌هاي رقيب دكتر روحاني در كليدي‌ترين پست‌ها از مشاورين حضرت‌عالي گرفته تا مدير كل‌هاي مختلف (‌با وجود شايستگان حامي دولت‌) به چه معناست‌؟ در حالي كه دلسوزان و حاميان دولت یازدهم از انبوه بي‌مهري‌هایی كه در سايه‌ي بي‌توجهي دوران استانداري حضرت‌عالی به وجود آمده‌، رنجیده‌خاطرند‌. برخي نيز در اين ميان سوء استفاده كرده و با ديدن وضعيت حاضر، اين موضوع را جا مي‌اندازند كه شايسته‌سالاري جاي خود را به معاملات سياسي داده كه اميدوارم اين يك مطلب را با قدرت رد نماييد‌.
جناب استاندار؛ با توجه به حضور فعال افرادي در مناصب مديريتي ادارات كه هيچ‌گونه اعتقادي به دولت تدبير اميد نداشته و ندارند حتي در برخي حوزه‌هاي استانداري، چه اقداماتي در راستاي تبليغ و حمايت از سياست‌هاي دولت تدبير اميد در استان لرستان صورت گرفته است‌؟‌
3- جناب استاندار جهت تنوير افكار عمومي قدري در مورد شايعات حلقه‌ي همدان و كوچ برخي مديران احمدي‌نژادي به لرستان توضيح دهيد‌.
4- جناب آقاي بازوند؛ ناديده گرفتن خواست حاميان دولت و دلسوزان و نفوذ لابي‌هاي مختلف سياسي براي انتصاب فرمانداران و بخشداران (به اذعان همگان) چنددستگي غريبي در بدنه‌ي هيات اجرايي استان به وجود آورده‌، با اين وجود، آيا موفق به برگزاري انتخابات مد نظر مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) و دولت محترم خواهيد بود؟!
5- اقدامات عملي حضرت‌عالي در مورد برداشتن موانع توسعه‌ي استان و كاهش نرخ بيكاري در دو سال گذشته چه بوده است‌؟ (با ذكر دقيق و تفكيك شده‌ي تعداد اشتغال‌هاي ايجاد شده در هر نهاد يا هر بخش)
6- نقش مهم و سرنوشت‌ساز آموزش و پرورش بر كسي پوشيده نيست. تفكر حاكم بر بزرگ‌ترين نهاد استان را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ آيا شايعات تصميمات عزل و نصب‌های آموزش و پرورش را از نشست‌هاي برگزار شده در يك هتل شنيده‌ايد‌؟ اقدامات انجام شده حضرت‌عالي به عنوان رئيس شوراي آموزش و پرورش استان در اين حوزه چه بوده است؟
7-  صندوق كار‌آفريني اميد (مهر‌) با هدف حمايت از كسب و كار‌هاي خرد و كوچك كه بايد در خدمت جوانان استان باشد‌؛ آيا همچون سنوات پيش در خدمت و پيشبرد اهداف سياسي همان دلبستگان و وابستگان دولت قبل نيست؟
8- منابع و سرمايه‌هاي ملي در آتش‌سوزي‌هاي تابستان گذشته آن هم در سطح بسيار وسيع به خاكستر تبديل شدند. اقدامات موثر شما در مهار آتش‌سوزی چه بوده است‌؟ آيا مي‌توان خاموشي آتش بعد از آن كه چيزي براي سوختن نمانده بود را مهار آتش ناميد‌؟
در ضمن مي‌شود پیرامون این قسمت از متن تقديرتان از يكي از مسئولين كوهدشت كه: «آتش‌سوزی در کوهدشت 8 برابر وسیع‌تر از آتش‌سوزی در ایلام بود‌، در حالی که برای خاموش کردن آتش‌سوزی ایلام 3 استان بسیج شده بودند» را توضيح دهيد.
ايوب كوشكيعملكرد بارز مديريت بحران استان در جلوگيري از خسارات‌هاي سيل قابل پيش‌بيني اخير چه بود؟ آيا اگر اقدامات موثر و كم‌هزينه‌اي قبل از بارندگي صورت مي‌گرفت، خسارات جبران‌ناپذير جاني و 200 ميلياردي مالي پيش مي‌آمد‌؟
ضمن عرض تشكر، منتظر ارائه‌ي پاسخ‌هاي شما هستم.
 
 ايوب  كوشكي
مسئول وقت ستاد تبليغاتي دكتر روحاني در شهرستان‌هاي كوهدشت و رومشگان
 

* توضيح: به رغم تقاضاهاي مكرر رسانه‌هاي استان براي برگزاري نشست خبري عمومي با مسئولين ارشد استان به صورت ماهانه يا فصلي، متاسفانه يك سال از زمان آخرين نشست خبري استاندار لرستان (يك‌شنبه 7 دي 1393) مي‌گذرد.
بديهي است كه طرح چنين سؤالاتي از سوي مردم و مخاطبان رسانه‌ها بايد در نشست‌هاي خبري توسط خبرنگاران مطرح شده و پاسخ مسئولين پس از تنظيم و تدوين به اطلاع مردم برسد؛ اما از آن‌جا كه مسئولين ارشد كنوني استان چندان روي خوشي به برگزاري نشست خبري نشان نداده‌اند (حداقل در مقايسه با استاندارهاي قبلي اين طور به نظر مي‌رسد) به صورتي كه ظرف 27 ماه اخير، استاندار محترم فقط 2 نشست خبري عمومي برگزار كرده‌اند، لذا رسانه‌ها ناچارند سؤالات مردم را به اين ترتيب به اطلاع مسئولين ارشد استان برسانند كه معمولاً نيز بدون پاسخ مي‌مانند.
لذا مقتضي است استاندار محترم لرستان به صورت منظم نشست‌هاي خبري عمومي (و نه خصوصي) با رسانه‌هاي استان برگزار نمايند تا از بروز شايعات و ايجاد موارد مبهم بين مردم، جلوگيري شود.