سال‌هاست از طرح شعارهاي «شهرما، خانه ما» و «شهر خوب ساختنی است، نه یافتنی» در خرم‌آباد مي‌گذرد، اما طي اين ساليان كم‌تر شهروندانی احساس مي‌كنند كه شهرشان خانه‌شان است و شهرداري در خدمت آن‌ها.
اگر بپذیریم که شهر، خانه‌ي بزرگی است که انسان‌هایی با سلایق مختلف در آن زندگی می‌کنند، می‌توان زمینه‌ي مشارکت همگانی را در کلیه‌ي فعالیت‌ها فراهم آورد. مردم و یا  مدیران شهرها باید به دنبال راهی باشند برای رسیدن به شهری زیبا‌، توسعه یافته با رونق اقتصادی و فرهنگی که هم ساکنان و هم مسافران در آن احساس آرامش و لذت کنند‌.
یک شهر خوب را شهروند خوب می‌سازد و اگر شهروندان خوب، شهر را با رفتارش خانه‌ي دوم خود بدانند و در اين زمينه با شهرداری مشارکت و همکاری مداوم داشته باشند، مي توانند با مسئولان ارتباط مطلوب و دوسويه جهت گرفتن خدمات هدفمند برقرار کنند و آن گاه همه چيز تحت شرایط ایده‌آل پیش خواهد رفت.
 شهرداری باید بستر لازم برای استفاده از ایده‌های خلاقانه شهروندان را در همه عرصه‌های عمرانی‌، خدماتی‌، فرهنگی و زیباسازی فراهم کند زیرا اين نهاد همواره به فکر و ایده نو نیاز دارد‌.
شهرداری می‌تواند با ایجاد یک سامانه یا فراخوان ایده‌ها و طرح‌های شهروندان را دریافت و در صورت دارا بودن شرایط لازم به کارگروه‌های مرتبط در شهرداری ارجاع نماید، البته در ارائه طرح‌ها و ایده‌ها لازم است که توان مالی شهرداری هم در نظر گرفته شود‌.
نگارنده در زمان شهردار سابق خرم‌آباد (محمد مهرابي) طرح به‌سازی و زیباسازی دریاچه کیو را به ایشان ارائه کردم که این طرح با کم‌ترین هزینه و به بهترین شکل انجام و مورد توجه شهروندان و مسافران و گردشگران قرار گرفت. برچیدن حصار قدیمی و نصب نرده‌های شکیل و ساماندهی اطراف درياچه باعث آشتی دوباره مردم با اين دریاچه زيبا شد.
طرح پیشنهادی جدید من برای زیباسازی بین پل شهدا و دارایی‌زاده است‌. جایی که قلب شهر خرم‌آباد محسوب مي‌شود و با توجه به نورپردازی زيباي خیابان شهدای شرقي، اجرای این طرح زیباسازی، اين محدوده را به یکی از نقاط دیدنی شهر خرم‌آباد مبدل خواهد كرد:
 
1- ایجاد آب‌نما در دوسوی رودخانه بین دو پل که این دو آب‌نما به صورت فواره‌ای پرتابی در وسط رودخانه به هم می‌رسند و با نورپردازی در شب، جذاب‌تر و دیدنی‌تر نيز مي‌شوند.

 ایده‌ای برای زیباسازی بین پل شهدا و دارایی‌زاده خرم‌آباد + تصاوير طرح
 
2- مسقف کردن دو زیرگذر و فضاسازی بر روی آن‌ها و ایجاد یک نشیمن‌گاه مدرن شهری. با توجه به این که خيابان شهدای شرقی یکی از پرترددترین خیابان‌های شهر خرم‌آباد است، این نشیمن‌گاه بهترین مکان برای استراحت و رفع خستگی عابران پیاده است.


 
 
3- پیاده‌روسازی اطراف پل شهدا برای دسترسی آسان‌تر عابران به خیابان‌های ساحلی


 
 
محمدرضا گودرزيامیدوارم که این طرح مورد توجه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر خرم‌آباد قرار گیرد‌.
در پایان جا دارد از آقاي محمد قاسمی که در یک شرکت طراحی پروژه‌های شهری در تهران مشغول به فعالیت هستند تشکر کنم که طراحي تصوير سه بعدی ايده مذکور را بدون دریافت هزینه‌ای انجام دادند‌.
 
ارسال‌کننده:
محمدرضا گودرزی / خرم‌آباد