یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ما مردم لرستان همیشه می‌نالیم؛ اما چرا و از دست چه کسی؟
می‌نالیم که چرا به استان ما بودجه کافی نمی‌دهند؟ می‌نالیم که چرا استان ما از بودجه سهم کمی دارد؟ چرا جوانان ما بیکارند؟ چرا ما چرا اكثر لرستاني‌ها فوراً از انتخاب خود پشيمان مي‌شوند؟/ انتخاب هوشیارانهاستان برخورداری نیستیم؟
اما آیا هرگز از خود این سؤال را پرسیده‌ایم که ما خودمان چه نقشی در این میانه داریم و اصلاً آیا می‌توانیم نقشی داشته باشیم؟
با این چند سؤال شروع کردم تا بگویم ما باید واقعیت را قبول کنیم، و واقعیت این است که قدرت همیشه همان جایی است که «اختیار تقسیم پول» آن‌جاست، آن ‌جا که برای تقسیم درآمد کشور تصمیم می‌گیرد و سهم هر استان و شهری را نه بنا به لیاقتی که دارد، بلکه بنا به میزان قدرتی که دارد به او می‌دهد. حالا این مرکز یا این جایی که در کشور ما این اختیار را دارد کجاست؟
این مرکز در کشور ما «مجلس» است. همان مجلسی که ما خودمان نمایندگانش را انتخاب می‌کنیم. اما به راستی آیا مردم اصفهان برای ما لرستانی‌ها نماینده انتخاب می‌کنند؟ آیا مردم تبریز و اراک و مشهد برای ما نماینده انتخاب می‌کنند؟ پس چه کسی این کار را می‌کند؟ آیا کسی غیر از خود ما نمایندگان‌مان را انتخاب می‌کند؟ نخیر، هیچ کسی غیر از خودمان نمایندگان ما را انتخاب نمی‌کند!
اما یک سؤال مهم: چرا اكثر ما همیشه کم‌تر از 6 ماه بعد از هر انتخاباتی که برای نمایندگان‌مان در مجلس انجام می‌دهیم پشیمان می‌شویم؟ آیا این پشیماتی معنایی بجز این دارد که ما انتخابی با «هوشیاری» انجام نداده‌ایم؟! آیا جز این است که ما نگاه کوتاه‌مدت به انتخاب‌مان داشته‌ایم؟ آیا جز این است که ما منافع کوتاه‌مدت و شخصی‌مان را در انتخاب‌مان مد نظر داشته‌ایم؟ آیا جز این است که دلسوز خودمان نبوده‌ایم؟ آیا با این انتخاب‌های‌مان حق نالیدن داریم؟ آیا ما حق اعتراض کردن داریم؟ حق نالیدن و اعتراض کردن داریم، اما اعتراض به خودمان و انتخاب‌های‌مان! بله ما تنها می‌توانیم به خودمان اعتراض کنیم که «انتخاب» کرده‌ایم و اكثراً در کم‌تر از 6 ماه از انتخاب خودمان پشیمان شده‌ایم!
 انتخابات در راه است. گذشته‌ها گذشته است و آینده در مقابل ماست. برای گریختن از «چاه پشیمانی» باید به «قلۀ هوشیاری» برویم. انتخاب هوشیارانه تنها راه ما برای ترسیم آینده‌ای بهتر از گذشته است.
ارسال کننده: علیرضا  رباطی
 

دیدگاه‌ها  

#1 دالوند 1394-09-20 20:29
من هیچ وقت از انتخابهایم پشیمان نشده ام
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1394-09-20 20:44
خیلی وقتها مردم این شهردنبال شایسته سالاری نیستن همینکه کاندید مورد نظر جزء طایفه اشان باشد کافیه که رای رو به او بدهند البته هستند کسانیکه کاری به این مسائل ندارن و رای خود را اصلح ترین فرد می دهن.. و خدا رو در نظر دارن
نقل قول کردن
#3 آرمین 1394-09-20 20:58
طایفه بازی پدر ما رو درآورده !!
خیلی مایوس شدم از آینده
نقل قول کردن
#4 محسن 1394-09-20 22:09
شما نکاه کنید هر دوره چند نفر برای رقابت نهایی باقی می مانند ...
نقل قول کردن
#5 کارآموز 1394-09-20 22:39
سلام، آقای رباطی قبلا سرپرست واحد برق کارخانه پارسیلون نبوده اند؟
نقل قول کردن
#6 طاهره احمدی 1394-09-21 14:13
من هم قبول دارم که ما همیشه می نالیم. از زمین و زمان می نالیم. اما هیچ وقت به این موضوع فکر نکرده ایم که باید از ادست خودمان بنالیم. چون این خودمان هستیم که سر بزنگاه یادمان می رود از تعصبات و منافع کوتاه مدت خود دست برداریم و لااقل به ناله های خودمان فکر کنیم که هر چه بر سر ما آمده خودمان در آن نقش داشته ایم. نه تنها نقش داشته ایم بلکه اصلا خودمان بر سر خودمان آورده ایم. خوب است کمی به رفتار مردم شهرهای دیگر فکر کنیم. آنها کسانی را انتخاب می کنند که شاید هیچ رابطۀ سبب و نسبی با ایشان ندارند. آنها منافع بلندمدت خودشان را در نظر می گیرند و به آیندۀ استان و شهرشان فکر می کنند. به نظر من پشیمانی هم با شعله های حسرت و پشیمانی آبی برای ما گرم نمی شود. باید چراغ «هوشیاری» را برافروزیم.
نقل قول کردن
#7 امیر چگنی 1394-09-21 14:14
چه سؤال های جالبی: چرا ما مردم لرستان و خرم آباد همیشه می نالیم؟ ما از دست چه کسی می نالیم؟ یا باید از دست چه کسی بنالیم؟ به نظر من هم ما باید از دست خودمان بنالیم. از دست انتخابهای گذشته مان. البته نباید نمایندگان ادوار گذشته را تخطئه کنیم، اما همینکه ما خصوصا در خرم آباد هیچ کدام از آنها را دوبار پیاپی به مجلس نفرستاده ایم معنایش این است که از انتخابمان پشیمان شده ایم و رأیمان برگشته است. و حاصل این پشیمانی های مکرر همین بلایی است که سرمان آمده و تبدیل شده ایم به مردمی که همیشه غرغر می کنند و می نالند. به نظر من هم ما باید هوشیار باشیم. من خودم اهل کوهنوردی هستم و چقدر از تعبیر «قلۀ هوشیاری» خوشم آمد. برای گریختن از «چاه پشیمانی» باید به «قلۀ هوشیاری» برویم.
نقل قول کردن
#8 حمیدرضا محمدی 1394-09-21 23:07
سلام دوستان؛ مطلب، مطلب خوبی است.
واقعا باید فکر و اندیشه هایمان را روی هم بگذاریم و انتخاب درستی را در دستور کار قرار دهیم. سرنوشت ملت ها با دستان خودشان تغییر می کند؛ اما ما به این مهم کمتر توجه می کنیم. امیدوارم هوشیار باشیم و انتخاب هوشیارانه ای را در دستور کار قرار دهیم.
نقل قول کردن
#9 منصوری 1394-09-22 10:25
به نقل از دالوند:
من هیچ وقت از انتخابهایم پشیمان نشده ام

چون کاندیدای محترم شما رأی نیاوردند
نقل قول کردن
#10 کاندیدا 1394-09-22 11:29
انتخاب هوشیارانه تنها راه ما برای ترسیم آینده‌ای بهتر از گذشته است
هر چند ما خودمون کاندیدا هستیم. :-*
ولی توی کدوم دوره نخبه ی همه فن حریف ؛ متخصص و متعهد و مسلط به امور اقتصاد و اجتماع و اشتغال و ..... کاندیدا شد ؛ و بعد و اونوقت ما به غیر نخبه ی همه فن حریف ؛ متخصص و متعهد و مسلط به امور اقتصاد و اجتماع و اشتغال و ..... رای دادیم که پشیمون شدیم یا ایضا نشدیم ؟؟؟
همه اینایی که نرفتن هم اگه میرفتن !!!
ادامه دارد....
نقل قول کردن
#11 بهروز 1394-09-22 12:56
من هوشیارم شما هم هوشیار باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا