یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دفتر منطقه‌ای به محلی اطلاق می‌شود که قابلیت راهبری مجموعه تحت نظر خود را مطابق برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت نهاد و یا اداره مرکزی بر عهده داشته و در این راستا از اختیارات خاصی برخودار می‌باشد.
چند سالی است که استان‌های مختلف کشور برای نشان دادن توان خود در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، گردشگری، صنعتی و ... به دنبال ایجاد زیرساخت‌های آن به تکاپو افتاده‌اند و در این بین استان‌هایی که از نگاه مثبت داخلی و بین‌المللی برخوردار بوده‌اند در این راه بیش‌تر موفق شده‌اند. مراکز استان‌هایی مانند تبریز اصفهان شیراز مشهد و همین کرمانشاهی که در همسایگی لرستان قرار دارد، ظرفيتي كه مغفول مانده: ایجاد دفاتر سرپرستی منطقه‌ای غرب کشور در لرستانتوانسته‌اند بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص دهند.
با توجه به گستردگی جغرافیای کشور، وجود دفاتر منطقه‌ای ادارات و نهادها در تمرکززدایی از تهران، نقشی به‌سزا داشته و از رفت و آمدهای بی‌شمار به پایتخت جلوگیری به عمل خواهد آورد. گستردگی کشور را با ایجاد پنج قطب شرقی و غربی و شمالی جنوبی و قطب مرکزی می‌توان تسهیل نمود.
اصفهان در مرکز کشور به خوبی این نقش خود را به اثبات رسانیده و حتی در سطح معاونت‌های وزارتخانه هم پا پیش نهاده و در شرق کشور، مشهد؛ در شمال غرب هم تبریز این نقش را به خوبی ایفا می‌کنند و در جنوب نیز اهواز و شیراز بازیگران این سریال پردرآمد هستند. اما در غرب کشور رقابت بیش‌تر با چند استان است و لرستان نقش کم‌رنگ و تقريباً مي توان گفت منفعلي داشته و اين کرمانشاه، همدان و اراک هستند كه به ترتیب گوی سبقت از رقبای خود لرستان، ايلام و کردستان ربوده‌اند.
استان لرستان در مرکزیت غرب کشور قرار داشته و از نظر جغرافيايي موقعيت مناسب و مركزيتي بين استان‌هاي ياد شده دارد و از طرفي شاهراه ارتباطی شمال به خوزستان و اصفهان به غرب می‌باشد. این استان با توجه به چنين مزیت‌هاي بارزي می‌تواند نقش مهم‌تری در ارتباط بین استان‌هاي غرب کشور ایفا نماید.
اگر استانی همانند کرمانشاه که در مقایسه با لرستان از توان رقابتی بالایی برخوردار نبوده و به نوعی به دلیل فقط بافت جمعیتی صرفاً بالای شهر کرمانشاه توانسته است از مزیت ایجاد این دفاتر منطقه‌ای سهم بالایی به خود اختصاص دهد، چرا شهر خرم‌آباد که از شهرهای مهم ترانزیتی کشور بوده و فقط به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته از قافله توسعه عقب افتاده است نتواند این‌گونه دفاتر منطقه‌ای را به خود اختصاص دهد؟
با توجه به محدود شدن لرستان در مرکزیت غرب کشور و مجاورت با 7 استان، ایجاد این دفاتر منطقه‌ای در شهر خرم‌آباد کاملاً توجیه‌پذیر بوده و جای هیچ‌گونه ایراد و بهانه‌ای وجود ندارد. چرا دفتر منطقه‌ای برق باختر در اراک و یا دفتر گاز منطقه‌ای در همدان و یا روزگاری آب منطقه‌ای غرب در کرمانشاه باشد؟!
چرا بیشتر ارگان‌های نظامی هتل‌های مجلل و بیمارستان‌های منطقه‌ای خود را در کرمانشاه بسازند ولی استانی که بیش‌ترین نیروی نظامی  استخدامی را در غرب کشور دارد، چنین جایگاهی ندارد؟
در صحبتی که با یکی از بازنشستگان نیروی انتظامی داشتم خبردار شدم که برای کمیسیون پزشکی بازنشستگی بایستی نیروهای انتظامی لرستان به کرمانشاه بروند. چرا جوانان لرستان برای بعضی امتحانات کشوری باید به استان‌های مجاور بروند و در استان خودشان حوزه امتحانی نداشته باشند؟!
به راستی چرا استانی که این همه استعداد بالفعل و بالقوه داشته، تحت حاکمیت و نظارت استان‌هایی که از توان کم‌تری برخوردارند قرار بگیرد؟! آیا این ضعف عملکرد حال و گذشته‌ي مسئولان استان را نمی‌رساند و اين كه اكثر مديراني كه براي دستگاه‌ها انتخاب مي‌شوند، در مقايسه با همتايان خود در استان‌هاي ديگر فوق‌العاده ضعيف عمل كرده و مردم لرستان حق دارند از آن‌ها ناراضي باشند؟
اگر بدانید مجموعه‌ي شركت برق منطقه‌ای باختر که شامل استان‌های لرستان مرکزی و همدان است برای اراک چه مزایایی به همراه داشته است هیچ‌گاه مسئولان گذشته‌ي لرستان را نخواهید بخشید. یکی از زیباترین مجموعه‌های تفریحی در غرب کشور توسط شرکت ملی گاز در همدان ساخته شده است و یا یکی از مجهزترین استخرهای اراک متعلق به برق منطقه‌ای باختر است. بیمارستان مجهز نیروی انتظامی در کرمانشاه، دفتر منطقه‌ای پارک‌های علم و فناوری زاگرس در کرمانشاه که ثبت اختراعات منطقه‌ای را بر عهده دارد، راه‌آهن غرب، شرکت نفت و گاز غرب که چاه‌های نفت پلدختر لرستان زیر نظرش هستند، آزمایشگاه‌های منطقه‌ای دانشگاه‌های غرب کشور، موزه منطقه‌ای غرب و ... در کرمانشاه همه و همه دست خرم آباد و لرستان را از این مزیت‌ها خالی گذاشته‌اند ما همچنان معتقديم سرمايه‌گذار خصوصي بايد وارد لرستان شود تا تجربه تلخ هتل صخره‌اي را اين بار در حريم قلعه تاريخي فلك‌الافلاك و باغ گلستان پياده نمايد!
این روزها صحبت از هر زیرساختی هست دم از بزرگ‌ترین در غرب، در شرق و ... مي‌زنند ولی در لرستان همچنان خبری از این رقابت‌ها نیست! البته به جاي آن ما در لرستان ما بزرگ‌ترين قوم‌گرايان و بزرگ‌ترين سياسيون را داريم كه در محافل شبانه اقدام به انتخاب مدير و مشاور از جناح و طايفه‌ي خود مي‌نمايند بلكه به جاي خدمت به مردم، خدمت‌گزار منافع خويش يا اطرافيان‌شان باشند. در اين بين به قول استاندار محترم لرستان دردا كه «مردم ما فرهنگ مطالبه‌گري ندارند»، لذا سودجويان سياسي و قومي هر استفاده‌‌اي كه بخواهند از آنان مي‌كنند.
چرا ما لرستاني‌ها صاحب بزرگ‌ترین‌ها در غرب و حتي در كشور نباشیم؟ چرا ما هم داعیه‌ي راهبری چند نهاد و اداره مهم در غرب کشور نداشته و چرا ما هم نقش حاکمیتی براي برخي استان‌هاي غربي بازی نکنیم؟!
بحث این یادداشت حسادت به استانی خاص نیست بلکه بیدار کردن دیدگاه برخي مسئولینی است که خود را به خواب زده‌اند و لرستان عزیز را که از امنیت بالایی برخوردار است، دست‌مایه حاکمیت استان‌هایی قرار داده‌اند که از صلاحیت حداقلی براي برخي از اين مزايا نسبت به استان ما برخوردار هستند، اما از اين مزايا استفاده مي‌كنند.
خوشبختانه بارقه‌های امیدی در لرستان از جمله ايجاد سرپرستی بعضی بانک‌ها و بیمه ها و ایجاد دفتر منطقه‌ای سازمان زمین‌شناسی و شاید هم دانشکده محیط زیست غرب کشور در آینده نزدیک دمیده شده که نشان از قابلیت شهر خرم‌آباد و استان لرستان در پوشش این دفاتر منطقه‌ای دارد.
این یادداشت تلنگری به مدیران استان است تا بدانند همچنان که با تلاش برخي لرستاني‌ها ميزباني مسابقات مهم بين‌المللي ورزشي را ميرحسين شيخي‌بهارونددر خرم‌آباد شاهد بوديم، نهادهاي ديگر نيز می‌توانند در تأسيس دفاتر منطقه‌ای نقش مهمی ایفا کرده و لرستان به قافله توسعه نزدیک كنند. البته اگر قبيله‌گرايان و سياست‌زده‌ها، فرصت و ارزشي براي لرستان و لرستاني قائل بوده و اجازه دهند به جاي برآورده شدن منافع شخصي و حزبي، همگان از شهد شيرين توسعه كه بدون شك در آينده نصيب فرزندان همين افراد نيز خواهد شد، بهره‌اي برند ...
ارسال کننده:
میرحسین  شیخی‌بهاروند
کارشناس ارشد روابط بین‌الملل
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1394-09-18 08:50
باتشکر از جناب شیخی بهاروند و یافته که توجه خاصی به روشهای نوین رشد و توسعه شهر خرم اباد دارند.
منم بااین یادداشت کاملا موافقم چرا که وجود این دفاتر باعث رفت و امدهای استانهای اطراف به خرم اباد میشه و مسئولان استانی برای حفظ شان خودشونم که شده سعی در برطرف نمودن کاستیهای شهر میکنن و در این بین سود خوبی عاید شهر خواهدشد
نقل قول کردن
#2 حامد 1394-09-18 09:41
ما خیلی عقب موندیم ، کرمانشاه از جمعیت زيادش استفاده میکنه و شهر زیبایی تبدیل شده ، مونوريل هم تو ایران فقط کرمانشاه و قم دارند . بیشتر هم پیشرفت میکنه . ما فقط موندیم طائفه گرایی میکنیم . همین کرمانشاه تا ده بیست سال پیش از خرم آباد هم چیزی بیشتر نداشت . خرم آباد همون خرم آباد و کرمانشاه کرمانشاهی مدرن . فردا پس فردا انتخابات شروع میشه و تمام دیوارهای رنگ آمیزی شده و پل شصت متری و زیرگذر و حتی پل شکسته میشه جای تبلیغات برخی از نماینده های روشن فکر .
نقل قول کردن
#3 مسعود ایمان طلب 1394-09-18 09:49
متاسفانه ایجاد این دفاتر منطقه ای در استانهای مجاور لرستان کم نیستند، بعنوان مثال لرستان با توجه به همسایگی آن با خوزستان از نظر انتقال نفت و ترانزیت لوله ای فرآورده های نفتی گلوگاه کشور محسوب میشود ولی شرکت لوله ومخابرات نفت لرستان زیر مجموعه استان مرکزی می باشد، چرا نباید سازمانها و وزارتخانه ها در خرم آباد دفاتر منطقه ای داشته باشند!
www.masoudiman.mihanblog.com
نقل قول کردن
#4 تویسرکان 1394-09-18 10:53
یافته جان واقعا دمت گرم کاملا درست میفرمایی....است اندار محترم و کار بلد لرستان باید در این رابطه چاره ای بیاندیشد...
نقل قول کردن
#5 رامین 1394-09-18 17:33
واقعا اقای بهاروند درودبر شما با این اظهارات به جایتان متاسفانه برخی مدیران و نمایندگان ما فقط به دنبال منافع شخصی خود می باشند و وقتی ثروت هنگفتی از این استان و شهر خرم اباد به دست اوردند بساط خود را جمع می کنند و در تهران خانه های انچنانی می سازند و با قول استاندار دلسوز و کاربلد لرستان فرهنگ مطالبه گری هم که خیلی خیلی پایین است و هیچ وقت از این اقایان سوالی از سوی مردم پرسیده نمی شود انها هم با خیال راحت به جمع اوری ثروت این شهر و استان می پردازند واقعا جایگاه شهر خرم اباد و استان لرستان این نیست ما می توانستیم در همه زمینه ها قطب باشیم در غرب کشور مگر لرستان چه از استان های دیگر کم دارد ولی افسوس و هزاران افسوس
نقل قول کردن
#6 مهدی 1394-09-19 00:19
خسته شدیم از این به اصطلاح تحلیل های یک سان و مسلسل وار یافته به نام لرستان و به کام خرم آباد! واقعا برای توجیه همه چیز برای خرم آباد خیلی همت می کنید! یک روز بودجه یک روز پارک یک روز هتل یک روز بام یک روز صدا و سیما یک روز دانشکده داروسازی یک روز پتروشیمی یک روز مترو یک روز یونسکو یک روز آزادراه یک روز اختصاص بودجه به فرودگاه یک روز اهمیت آزادسازی قلعه یک روز کلانشهر یک روز ترانزیت یک روز بیمارستانهای بیشتر یک روز مرکز ادارات منطقه ای ... :zzz :zzz
-------------------------
يافته: سلام
از دفتر زمانه فتد نامش از قلم/ هر ملتي كه مردم صاحب قلم نداشت
كسي جلوي شما را نگرفته، مثل اين دوستان در مورد منطقه زندگي خود مطلب بنويسيد و بفرستيد تا منتشر كنيم
به هر حال مردم برخي نقاط استان نظير خرم‌آباد و اليگودرز به يافته اعتماد بيش‌تري دارند و از طريق اين سايت مطالب خود را به اطلاع مسئولين استان مي‌رسانند
نقل قول کردن
#7 حمید ت 1394-09-19 00:44
اقای بهاروند مقاله شما بسیار هوشمندانه نوشته شده است دستتون درد نکند ... هر چیزی که لازم بود شما بیان فرمودید و ماهم نوشته های شما را تایید میکنیم ... امیدوارم برخي مسئولین این شهر و استان روزی از خواب غفلت بیدار بشن و بخاطر خدا این شهر و استان را اباد کنند و همش بفکر صندلی ریاست نباشند و کمی هم بفکر این ملت محروم باشند. باید همگان به این امر واقف باشیم که در بحث مدیریت طایفه گرایی سم است و درست نقطه مقابل شایسته سالاری قرار گرفته است.
نقل قول کردن
#8 حمید ت 1394-09-19 12:39
اقا مهدی از چی خسته شدی؟ مگر سایتها و وبلاگهای شهرستان شما غیر از این مطالب چیزی مینویسند؟ این سایت یک سایت بی طرف است و هر کسی میتواند مشكلات شهر و منطقشون رو اینجا بیان کند اگر غیر این بود اصلا پیغامتون منتشر نمیشد . قبلا هم گفتم بچه تا گریه نکنه که شیرش نمیدن... فرق زیادیست مابین انتقاد سازنده و تهمت... اگر میخواید لرستانی اباد داشته باشیم باید درست مشکلاتتون رو بیان کنید اینجوری فقط به دشمنی دامن میزنید برادر جان... در ضمن نمیدونم چرا هر کاری برای منطقه شما انجام میشه بازم شما ناراضی هستید و مدام در حال قیاس با مرکز استان هستید . برادر جان شما یه نگاه به مراکز استانها بینداز و بعد در مورد ما قضاوت کنید.
نقل قول کردن
#9 رامین 1394-09-19 14:02
[quote name="مهدی"]خست ه شدیم از این به اصطلاح تحلیل های یک سان و مسلسل وار یافته به نام لرستان و به کام خرم آباد! واقعا برای توجیه همه چیز برای خرم آباد خیلی همت می کنید! یک روز بودجه یک روز پارک یک روز هتل یک روز بام یک روز صدا و سیما یک روز دانشکده داروسازی یک روز پتروشیمی یک روز مترو یک روز یونسکو یک روز آزادراه یک روز اختصاص بودجه به فرودگاه یک روز اهمیت آزادسازی قلعه یک روز کلانشهر یک روز ترانزیت یک روز بیمارستانهای بیشتر یک روز مرکز ادارات
..................
با همین اسم دانشکده داروسازی معلوم شد که چه داغ بزرگی در دلت است . حتما شهر شما خبر مهمی در ان به وقوع نمی پیونده یا اصلا خبری درونش نیست اما مرکز استان و شهر خرم اباد شکر خدا رو به توسعه اساسی داره میره نکنه خیال دارید بیایم نمایندگی چند شرکت جهانی را بگیریم . به عنوان مثال نظرتان در مورد ایجاد نمایندگی شرکت بنز المان چیست یا بزرگترین نمایندگی شرکت جنرال موتر در خاورمیانه را در شهرتان بزنیم؟
نقل قول کردن
#10 مهدی 1394-09-19 18:33
به نقل از رامین:

..................
با همین اسم دانشکده داروسازی معلوم شد که چه داغ بزرگی در دلت است . ...


دقیقا ! اشکالی که من گرفتم این است که از نام و نیاز شهرهای استان برای رفع مشکلات و رشد یک طرفه خرم آباد استفاده نکنید. نمی شود که مردمی زور بزنند دانشکده ای به استان بیاورند بعد شما بگوئید مال ما چون زورمان می رسد! تیم گهر دورود را که یادتان نرفته با همین مدل فکری تان به نابودی کشیدید. پتروشیمی و راه آهن و دهها مثال دیگر هم هست.

عزیزان هم استانی خرم آبادی، کسی با پیشرفت شهر شما مشکلی ندارد اما لطفا از توان و ظرفیت شهر و همشهریان خود استفاده کنید و یک رقابت عادلانه با شهرهای دیگر استان داشته باشید نه این که از مرکز استان بودن سو استفاده کنید. چرا آقای استاندار هتل و پارک را در بقیه شهرهای استان راه اندازی نمی کند و پول استان را صرف توسعه فرودگاه و راه آهن خرم آباد می کند؟!

متاسفانه همه مثالها و تحلیل هایی که اشاره کردم را اگر مرور کنید می بینید که همان مطلب اول می شود:

به نام لرستان به کام خرم آباد
نقل قول کردن
#11 كارمند علوم پزشكي 1394-09-19 18:43
اقاي مهدي چوب خدا صدا نداره . از چيزي كه خبر نداريد در موردش اظهار نظر نكنيد .
چند سال قبل با رايزني برخي از خرم اباديها قرار شد دانشكده داروسازي اينجا تاسيس بشه.
روزي كه معاون وزير امد خرم اباد از بين نمايندگان استان فقط نماينده بروجرد در جلسه بود و يك روز قبل از عيد قربان .
در ان جلسه بحث دانشكده داروسازي خرم اباد مطرح شد. وقتي نوبت به حرف زدن نماينده بروجرد رسيد گفت معاون وزير قصد داره عيدي چي به مردم بروجرد هديه بده؟ بعد كه معاون وزير گفت شرايط و وضعيت دادن هديه نداريم ايشون گفت اين دانشكده خرم اباد را به بروجرد بدهيد و رئيس وقت علوم پزشكي هم كه ادم سياسي و محافظه كاري بود در مقابل اين ظلم اشكار به مردم خرم باد كه مدتي پيگير اين دانشكده بودن سكوت كرد و اسما شد مال بروجرد
اما بعد از چند سال وزارت فهميد كه اصلا بروجرد زيرساختهاي لازم براي اين دانشكده را نداره و قبل از وعده اون روز اين زيرساختها بخشيش در خرم اباد ايجاد شده بود لذا ان را پس دادند و به اين ترتيب چوب خدا صدا نداشت نذاشت حقي ناحق بشه
نقل قول کردن
#12 رامین 1394-09-19 19:21
نمی شود که مردمی زور بزنند دانشکده ای به استان بیاورند بعد شما بگوئید مال ما چون زورمان می رسد! تیم گهر دورود را که یادتان نرفته با همین مدل فکری تان به
...
اقای محترم اول که دنشکده داروسازی از اول مال خرم اباد ولی نماینده شما می خواست با زرنگ بازی این حق خرم اباد رو ضایع کنه و دانشکده ای که مردم شهر خرم اباد سالیان سال برای ان زحمت کشیدند را به راحتي ببره برای شهری که اصلا زیرساخت ایجاد حتی رشته فوریت پزشکی هم نداره
دوما گهر درود را مگر ما بردیم که شما اینگونه سخن می گوید وقتی حتی یک بازی گهر هم در خرم اباد برگزار نشد . در ضمن شما از شهرستان عزیز دورود سواستفاده نکنید شما با تمام استان مشکل داری
سوما شما خیال دارید مرکز لرستان بعد از 50سال یک هتل نداشته باشه یا راه اهن و فرودگاهش توسعه نیابد تقصیر ما چیه که ما اگر پیشرفت می کنیم شما ناراحت ميشي
پیشرفت هم نمی کنیم زبان به تمسخر باز می کنید کمی انصاف و وجدان چیز بدی نیست
به نظرم شما به جز بغض کینه و حسادت چیزی نسبت به خرم اباد نداری و انتظار داری تمام امکانات استان را در شهر خودت برقرار شود..
نقل قول کردن
#13 حمید ت 1394-09-19 20:29
اقا مهدی بخشی از جوابت رو کامنت شماره 11بهت داد و من نیز بخشی دیگه ای رو به سمعت میرسانم
1-ازاد راه و راه اهن و فرودگاه و پتروشیمی جزء طرح های ملی است و بودجه این طرحها خارج از بودجه استانی ردیف ملی اعتبار گرفته اند
2- هتل ساختن کار بخش خصوصیه و تمامی هتلهای خرم اباد مربوط به بخش خصوصی هستن
3- ساخت پارک جزء وظایف شهرداریهای همان شهر است و بودجه ان از درامد شهرداری تامین میشه
4- سقوط تیم گهر به این علت بود که مسئولین و مردم این شهر نذاشتن تا اماده شدن استادیوم دورود بازیها در خرم اباد یا بروجرد برگزار شوند و تیم گهر چه بازی رفت و برگشت رو در خانه حریف انجام میداد و در نتیجه از تشویق پرشور تماشگر لرستانی محروم شد و تیم خسته از این همه مسافرت برون استانی تن به باختهای مکرر داد و سقوط کرد و الکی گردن ما نندازید
5- ناسلامتی ما مرکز این استانیم نباید یه کم ابادتر باشه؟
6- مثل اینکه یادت رفته که خرم ابادهم از بودجه استانی سهیمه....
7- لابد اگه شب خوابت نمیبره حتما مقصر مرکز استانه...
نقل قول کردن
#14 مهدی 1394-09-20 09:52
من معتقدم شما خرم آبادیها ده دوازده سالی است شمشیر را از رو بسته اید و آشکارا دارید از کمبودها و نام «لرستان» برای توسعه «خرم آباد» استفاده می کنید. قبلا اینجوری نبود و مدیریت استان واقعا استانی فکر می کرد اما الان هر که می آید در چنان جو بمباران خبری و ... غیره قرار می گیرد که می شود شهردار و فرماندار خرم آباد! اوج این شاهکار استاندار قبلی بود. مسئولان کشوری هم که چند سالی است بازدیدشان را از لرستان یک روزه و محدود به فاصله فرودگاه تا مرکز شهر خرم آباد شده است!

این که بقیه هم استانی ها زبان به گله باز نمی کنند و فقط بروجردی ها اعتراض می کنند اولا نادرست است (سری به دنیای وب بزنید) و حتی اگر هم چنین باشد در اصل قضیه تغییری نمی دهد و اتفاقا باید گفت خدا را شکر که دست کم گروهی هستند که در مقابل حق خوری هنوز حساس هستند. بروجرد که تا بیست سال پیش از خرم آباد (که شما می گوئید کلانشهر است) پر جمعیت تر و توسعه یافته تر بوده و ترمزش را مدیریت استان کشیده تا بقیه برسند از این وضعیت ناخشنود باشد.
نقل قول کردن
#15 مهدی 1394-09-20 10:01
همین مقاله گواهی حرف من است. می گوئید دفاتر منطقه ای در لرستان تاسیس شوند. آیا اجازه می دهید و حمایت می کنید که این دفاتر منطقه ای در بروجرد که فاصله اش با سه مرکز استان (خرم آباد و اراک و همدان) حدود صد کیلومتر است ایجاد شوند یا منظورتان از لرستان همان خرم آباد است؟!

یادم هست که چند سازمان از جمله چند بانک اتفاقا به همین ترتیب در بروجرد دفاتر سرپرستی دو سه استان را داشتند که بعد مجبور استقرار در مرکز استان شدند. الان هم برخی شرکت های خصوصی و به ویژه شرکتهایی که در کار پخش کالا و مواد خوراکی هستند چون آزاد هستند دفاتر منطقه ای در بروجرد دارند.

حالا باز بحث را بین بروجرد و خرم آباد نکشانید لطفا. این مورد بالا را برای مثال گفتم. قبلا منظورم را واضح گفتم که وقتی چیزی را برای خرم آباد می خواهید از نام و امکانات و توان خرم آباد استفاده کنید وگرنه می شود همان که گفتم به نام لرستان و به کام خرم آباد.
نقل قول کردن
#16 رضا 1394-09-20 12:43
در جواب مهدي : اقا مهدي تا حالا هيچكدام از استاندارهايي كه در اين نيم قرن لرستان امده اند خرم ابادي يا لرستاني نبوده و بيشترشان فارس بوده اند . ايا انها هم با شهر شما مشكل دارند ؟ وقتي مي ايند و مي بينند چه حق خوريهايي از گذشته صورت گرفته دلشان به حال خرم اباد كه مركز استان است ميسوزد . اين كه چهل سال پيش شما ده هزار نفر بيشتر بوده دليل نميشود خوب الان هم چهل سال است شهرستان خرم اباد صد و پنجاه تا دويست هزار نفر از شما بيشتر است اما هفتاد درصد صنايع استان در شهر شماست و بقيه هشت شهر فقط سي درصد را دارند لذا بايد توازن برقرار شود . تازه با اين تعداد جمعيت هر دو به اندازه هم نماينده مجلس داريم در حالي كه ما بايد به خاطر جمعيت بيشتر سه نماينده داشته باشيم . از طرفي انتظار اين كه دفاتر سرپرستي غير از مركز استان در شهر ديگري ايجاد شوند شدني نيست زيرا كارهاي اداري در مراكز استانها انجام ميشود و اگر اين طور بود سرپرستيهاي استانهاي مركزي و همدان هم بايد در تويسركان و آشتيان ايجاد ميشد كه به خاطر انجام امور اداري امكان پذير نيست
نقل قول کردن
#17 رامین 1394-09-20 13:51
جناب مهدی قابل توجه شما که می گید جمعیت بروجرد در 50سال پیش از خرم اباد مقدار بسیار ناچیزی بیشتر بوده دلیل بر این نمی شه که تمام امکانات رو درشهر شما برقرار کنند با این حساب باید شهر شاهرود که جمعیت ان از سمنان بیشتر است همین الان باید تمام امکانات را داشت و سمنان هیج گونه امکاناتی نداشت در صورتی که الان سمنان کجا و شهرستان شاهرود کجا از اون گذشته ما باید معترض شما باشیم که نسبت به مرکز استان اینقدر کینه توز هستی و به خرم اباد حسادت می کنی شمایي که کل مردم لرستان را لر خطاب می کنی و خود را از این استان دور می گیرید و لرستات را کذایی خطاب می کنید در صورتی که استانی که شما به فکر ان هستی کذایی می باشد خیال می کنی شما از کهکشان دیگر امده ای کمی منصف باشید و این همه حسادت نکید شهرستانی مثل کوهدشت با جمعیت بسیار کمتر از شما در مقایسه با شما چه دارد؟ درود و الیگودرز و نوراباد و ... چی اگر بحث توسعه باشد این شهرستان ها نسبت به شهر شما بسیار ارجع تر می باشند الان که بعد مدت ها شهر خرم اباد به عنوان مرکز استان به حول خداوند در حال پیشرفت است شما چشم دیدن ان را ندارید
نقل قول کردن
#18 رامین 1394-09-20 14:02
اقای مهدي محترم. شهر شما به اندازه ی خود پیشرفت کرده و حتی بیشتر از حد خود به گونه ای که 70درصد صنایع استان اکنون در شهر شما می باشد این چه جور انصاف و مردانگی است که مردم و جوانان خرم اباد کوهدشت الیگودرز درود نوراباد پلدختر و.... بیکار باشند و بهضي مردم شما دو شیفته کار کنند و درامد داشته باشند خداوند همیشه ناظر اعمال ماست.چطور می شود استانی توسعه یافته با مرکز استانی محروم از توسعه و ابادانی داشت اگر بحث توسعه باشد باید خرم اباد و دیگر شهرستان ها در اولویت باشند تمام استان ها شهرستان هایشان با هم متحد می باشند به جز لرستان که شما بذر تفرقه در ان پراکنده کرده ای شما که از شهر کاشان یا دزفول یا شاهرود و ... پیشرفته تر نیستید که خود را از این استان جدا می دانی و خود را از سیاره ای دیگر می دانی نمی شود هر روستا و شهری ادعای پایتختی کشور رو کنه
نقل قول کردن
#19 رامین 1394-09-20 14:08
مهدی اقا مثلا می شود خرم اباد با تهران کینه توزی کند که چرا خرم اباد پایتخت کشور نشده اخر این چه کینه توزی مضحک و خنده اوري می باشد که شما نسبت به خرم اباد داری و به جای کمک به پیشرفت استان همیشه کینه توزی می کنی وانتظار داری تمام امکانات استان در شهر شما باشد و مردم بقیه نواحی استان در محرومیت مطلق باشند؟ مثلا چرا شهر دورود در بقل دست شما نباید به اندازه ی شما پیشرفته باشد .شما خدا را همیشه مد نظر داشته باشید
نقل قول کردن
#20 حمید ت 1394-09-20 15:35
انچه شرط بلاغت بود گفتیم حال خواه پندگیر خواه ملال..... :-|
نقل قول کردن
#21 حمید ت 1394-09-20 16:04
اقا مهدی خدمتتون عرض کنم که مردم خرم اباد مردم بیست سال پیش نیستن مردم کنونی خرم اباد بخوبی با حق و حقوق خودشون اشنا هستند اگر بیست سال پیش شما وضعتون از ما بهتر بود علتش نخبه بودن شما نبود بلکه علتش خواب برخي مسئولین ان زمان شهرمان بود. دراین شهر عده بسیاری فارغ التحصیل بهترین دانشگاههای کشور هستند . مردم علاقه زیادی به کارهای عمرانی نشان میدهند و بخش خصوصی بخاطر استعداد این شهر در جذب توریست بسیار فعال شده است اقا مهدی مطمئن باش پیشرفت ما به ضرر شما نخواهد بود من چند روز پیش شنیدم که میخوان بزرگترین پارک ابی غرب کشور در بروجرد بسازن باور بفرمایید من از این امر بسیار خوشحال شدم .اخه چرا برای دیگران بد بخواهم. شما هم زیاد از بعضی از بحثها نگران و ناراحت نشوید بعضی ها زود جوش می اورند.. و باید تحمل داشت.اقا مهدی شما داشه های زیادی دارید بعضی از شهرهای این استان فقط ارزوی داشتن یکی از کارخانه های شهر شما رو دارن.. پس شکر‌گذار باشید و بگذارید دیگران عقب افتادگی های خودشان رو دور از حسادت بر‌طرف کنند. من در اخر برای شما موفقیت روز افزون در امور زندگیتان رو ارزو دارم ... خدانگهدار :roll:
نقل قول کردن
#22 مهدی 1394-09-20 21:07
سهم بروجرد از صنعت لرستان سی تا سی و پنج درصد است حالا چرا دو برابر نشانش می دهید بماند. این هم به سابقه طولانی صنایع در زندگی مردم این شهر و رغبت بخش خصوصی بر می گردد نه به امکاناتی که استان داده. ضمنا چرا فقط به این یک مورد توجه می کنید و مثلا از بیمارستانهای عهد قجر بروجرد نمی گوئید که در کل کشور شهره شده و مدیریتش در درست شماست! تعداد بیمارستان خرم آباد 10 مورد و بروجرد 2 مورد (نیم قرن پیش دومی ساخته شده!!! اخیرا در خرم آباد متوسط سالی یک بیمارستان جدید درست می شود)

بینید فقط در بخش بودجه چگونه حق خوری می شود: جمعیت شهرستان بروجرد 340 هزار نفر شهرستان خرم آباد 480 هزار نفر،
بودجه بروجرد 15 و نیم و خرم آباد 46 و نیم میلیارد! دقت کنید جمعیت شما حدود 30 درصد بیشتر است اما بودجه تان 300 درصد بیشتر !!! تازه بماند رانت های دیگر که به دلیل استقرار مدیران ادارات استان در اختیار دارید مثل گرفتن موافقت های اصولی و یا دستکاری در سهمیه های استخدامی ادارات!

بعد هم تا اعتراضی می کنیم هی می گویید شما ضد لر و ضد خرم آباد هستید و از این تهمت های نخ نما شده!
نقل قول کردن
#23 مهدی 1394-09-20 21:42
حمید خان، من هم معتقدم که نسل مثبت اندیش و توسعه خواهی در خرم آباد شکل گرفته که مسائل شهر خود را مو به مو رصد می کنند. این عالی است و کاش در بروجرد و شهرهای دیگر هم چنین کسانی دلسوزانه پیگیر باشند. اما همین افراد متاسفانه دیدگاه کلان استانی ندارند و از لرستان فقط نامش را می برند و ته دل فقط منافع خرم آباد را می خواهند. نمونه اش هم همین سایت یافته و کسانی که در آن می نویسند! لطفا چند صفحه به عقب بروید و همه تحلیل ها را بخوانید.
به هر حال متاسفانه سو استفاده از موقعیت مرکز استانی امری واقعی است که دارد در خرم آباد اتفاق می افتد. مصاحبه اخیر بروجردی را بخوانید و ببینید که اوضاع چقدر خراب شده که فرد محافظه کاری مثل او دهان به اعتراف در خصوص وجود یک جریان فعال در مرکز استان برای عقب نگه داشتن بروجرد گشوده است.
نقل قول کردن
#24 مهدی 1394-09-20 21:55
این کامنت ها و بحث ها طولانی شده و اگر بیش از این ادامه پیدا کند باز هم وارد همان بحث های انحرافی همیشگی می شود. کاش یافته همه این بحث ها را به همین ترتیبی که آمده مرتب و در قالب یک پست جدید منتشر کند تا قضاوت بماند برای خوانندگان. یا این که مطلبی با عنوان «ادعای یک بروجردی: به نام لرستان به کام خرم آباد» منتشر کند و نوشته های تحلیلی قبلی خود را مرور کند که آیا این ادعا صحت دارد یا خیر. چرا که انتقاد اول و اصلی من هم همین موضوع بود که هر چه می نویسید از نام و نیاز لرستان استفاده می کنید ولی با هدف امتیاز گرفتن برای خرم آباد و تا کنون هم کسی به این ادعا پاسخ درستی نداده است.
نقل قول کردن
#25 رامین 1394-09-20 23:08
از این بیشتر دیگه این بحث رو نمی شه ادامه داد به قول معروف العاقل فی الشاره شما اگر این امکانات را در شهرتان بزنند اونوقت دیگه می شه به کام لرستان و شاید و هزاران شاید که راضی شود شما حسادت را سرلوحه خود قرار داده ای. راستی راجب مطلب بالا هم منظورم جمعیت کوهدشت با بروجرد اختلاف زیادی ندارد ته این که جمعیت شهر کوهدشت از بروجرد کمتر است. چه بخواهید و چه نخواهید به حول الهی مردم خرم اباد با‌سواد و مطالبه گر شده اند و دوران حق خوری به سر امده
نقل قول کردن
#26 حمید ت 1394-09-21 00:46
ظاهرا این قصه پایانی ندارد و کسی حرف دیگری رو توجه نمی کند ..اقای بروجردی بازم نزدیک به انتخابات حرفای گفته که هیچ دلیل و مدرکی براش نداره ... ولی اقا مهدی فقط یه چیز رو بگم خدایش همینه که میگم رو توجه کن ما در دولت قبلی و کنونی شانس باهامون یار بود ولی شما خیر . نماینده های شهر ما در نزد دولت بهتر از نمایندهای شما بودن . علتش رو نمیدانم ولی همینه دوست گرامی . در ضمن من خان نیستم..موفق باشی دیگه ختم این گفتگو رو اعلام میکنم . خدانگهدار
نقل قول کردن
#27 یک خرم ابادی عاشق لرستان 1394-09-21 15:18
این که مطلبی با عنوان «ادعای یک بروجردی: به نام لرستان به کام خرم آباد» منتشر کند و نوشته های تحلیلی قبلی خود را مرور کند که آیا این ادعا صحت دارد یا خیر.
ولی با هدف امتیاز گرفتن برای خرم آباد و تا کنون هم کسی به این ادعا پاسخ درستی نداده است.
دوست عزیز نمونه بارز صحبتهای شما د خصوص شعار داده شده تغییر نام داروسازی لرستان و داملران بود که روزگاری و در بحبوحه جنگ به نام لرستان وارد بروجرد شدند ولی الان با تغییر نام هر دوی انها به کام بروجرد رسیدند!!
من تمام کامنتهای شمارو خوندم هی گفتم بزار دهنم باز نشه ولی مجبورم کردی این چند خطو بنویسم تا دیگه ادعاهاتو تکرار نکنی!! خرم ابادیا کاری با رشد بروجرد ندارند اما اجازه نمیدن به شهرشون در حد مرکز یه استان استراتژیک توهین بشه. والسلام
نقل قول کردن
#28 فرزاد 1394-09-23 16:26
دوستان من فراموش نشود که خرم آباد مرکز استان لرستان است. و این شهر ویترین کل استان است . بنده بدور از هر گونه تعصب و تهجر عرض میکنم که خرم آباد باید پا به پای سایر مراکز استان های پیشرفته با سرعت به پیش رود . مثل این میماند که شهری مثل خرم آباد بهانه جویی کند که باید از هر نظر شبیه به تهران باشد. و این قیاسی غلط و اشتباه است . تهران باید پا به پای سایر پایتخت های پیشرفته کشور های جهان به پیش رود و سایر مراکز استان ها که نباید ادعا داشته باشند که چرا شبیه به تهران نیستند. دوست عزیز بروجردی و هم استانی عزیز قیاس مع الفارق نکنید.
نقل قول کردن
#29 پرهام 1395-01-19 04:19
کرمانشاه بزرگترین شهر غرب کشور هست و قبلا هم مرکز استان پنجم.کشور شامل استانهای کردستان همدان و ایلام.کنونی بوده و استحقاق سرپرستی دفاتر منطقه ای رو داراست
نقل قول کردن
#30 همدانی 1395-09-23 01:44
دوستان به همه ی شهرای غربی احترام میزارم .ولی مدرنترین و و شایسته ترین استان غرب کشور در تمامی زمینه ها همدان میباشد و درجواب به دوست کرمانشاهی .کرمانشاه تا قبل از حمله ی روس ها قسمتی از ایالت همدان بوده و بدون اطلاعات ریشه ای استانتو بالا نکش.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا