یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

قضاوت و داوری در باره مردم یکی از حساس‌ترین موضوعاتی است که همیشه در مکتب فکری ما مطرح بوده و هست‌.
با نگاهی بر آیات کلام الهی درمی‌یابیم که خداوند متعال هر نوع اظهار نظر و موضع‌گيري انسان را نوعي قضاوت و داوري به حساب آورده است كه مي‌تواند حق يا باطل باشد. مسلم است که  رعايت عدل و قسط از طريق توجه به نداي فطرت سليم، رجوع به كتاب خدا، پيامبر اكرم و امامان معصوم (عليهم السلام)، كه عدل مجسّم هستند، ضامن حقّانيت قضاوت‌هاي بشري است و  پيروي از هوا و هوس، ظن و گمان، تعصّبات بي‌جا و عناد با حق‌، داوري را در مسير باطل قرار داده، انسان را گرفتار پيامدهاي زيان‌بار دنيوي و اخروي مي‌گردانند.
چندی پیش بود که در فضاهای مجازی متوجه انتقادهای تند نسبت به استاندار لرستان و برخی از مدیران ارشد استان شدم‌. به عنوان یک شهروند که تا حدودی مسائل استان را دنبال می‌کنم برآن شدم از باب امر به معروف و نهی از منکر بر اساس ادله و مستندات مطالبی را به نگارش درآورده و قضاوت را به افکار عمومی واگذار کنم‌.
عصر شنبه 6 مهر‌ماه 92 مراسم معارفه هوشنگ بازوند به عنوان پانزدهمین استاندار لرستان با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حالی برگزار شد که افکار عمومی لرستان خاطره خوبی از خدمات استاندار جدید لرستان در دوران تصدی معاونت عمرانی استانداری این استان داشت‌.
 16سال خدمت در حوزه معاونت عمرانی استانداری استان‌های همدان، لرستان و مرکزی پشتوانه بسیار خوبی بود تا بازوند با اتکا به تجارب گذشته خود و شناختی که از استان لرستان دارد، خیلی زود بتواند با استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد خشت بنای توسعه این استان محروم  را بنا نهد‌.
«اعتقاد دارم که زندگی بهتر حق مردم لرستان است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد. من قابلیت‌ها و ظرفیت‌های لرستان و همچنین چالش‌ها و مشکلات این استان را به خوبی می‌شناسم. اعتقاد دارم که باید به سرمایه‌گذاران به مانند مجاهدان فی سبیل‌الله نگاه کرد و به استقبال آن‌ها برویم. بنده مرد عمل هستم و از همه کسانی که صاحب تجربه هستند می‌خواهم که برای پیشرفت لرستان پیش‌قدم شوند.»
این جملات، کلید واژه‌های سخنان مهندس بازوند در روز معارفه خود به عنوان استاندار لرستان است که نشان می‌دهد وي با کوله‌باری از هوشنگ بازوند استاندار لرستاندانش و تجربه عزم خود جزم کرده تا لرستان را از مشکلات و بحران‌های پیش رو نجات دهد‌.
متخصصان سیستم حمل و نقل را یکی از ارکان اصلي توسعه هر استان می‌دانند و ارتقا و توسعه این زیر ساخت را زیر‌بنای توسعه صنایعی همچون  صنعت توريسم‌، تجارت‌، اقتصاد‌، کشاورزی و .... ذکر می‌کنند‌. قبل از بازوند تلاش‌هایی برای احیای زیر ساخت‌های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی انجام شده بود‌، اما پیگیری و سماجت بازوند باعث شد تا علاوه بر توسعه فرودگاه خرم‌آباد از حالت داخلی به بین‌المللی پروازهای آن به بیش از 30پرواز در هفته ارتقا یابد‌، پرواز مستقیم به مشهد‌، عسلویه و نجف اشرف هم رهاورد استاندار جدید لرستان در دولت تدبیر است که نوید‌بخش ورود سرمایه‌گذاران‌، تولیدگران و جهانگردان به این استان است‌.
نباید فراموش کرد که در همین دوران بود که فریاد کارگران بیکار شده این استان به سامان رسید و با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شاهد فعالیت صنایع بزرگی همچون کشت و صنعت بودیم‌. لرستان بهشت سرمایه‌گذاران شعار جدیدی بود که در این دوران از زبان سرمایه‌گذاران خارجی به گوش رسید و استانی که احساس ناامنی در آن به کابوس سرمایه‌گذاری تبدیل شده بود‌، حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از داخل و خارج از کشور را تجربه کرد و رویدادهای مهمی همچون همایش تجار مسلمان برای سرمایه‌گذاری در لرستان را رقم زد‌.
تلاش برای جذب گردشگران و توسعه صنعت توریسم‌درمانی نیز کار دیگری بود که با دقت دنبال شد و به‌سازی زیر‌ساخت‌های  صنعت گردشگری در استان و توسعه آثار و ابنیه تاریخی و فراهم کردن امکانات رفاهی و خدماتی برای  گردشگران خود موید نگاه مثبت استاندار لرستان در  اهمیت و جذب گردشگران در مسیر توسعه لرستان بود که با دقت در دستور کار قرار گرفت‌.
استاندار لرستان در روز معارفه خود به درستی به این حقیقت اشاره کرد که باید به فعالان بخش خصوصی به عنوان مجاهدان فی سبیل‌الله نگاه کرد و دیری نپایید که با این بینش و تفکر توانست پای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به استان باز کند و پروژه‌های بزرگی همچون برج‌های دو‌قلوی شهرستان خرم‌آباد‌، پروژه تعطیل شده کشت و صنعت‌، یخچال‌سازی‌، پل‌های شهری وسدهای مروک و ایوشان‌، راه‌آهن و ده‌ها پروژه دیگر اقتصادی را سر و سامان دهد‌.
اگر بخواهیم به اهمیت این پروژه‌ها در توسعه و پیشرفت استان و اشتغال‌زایی آن‌ها پی ببرید کافی است بدانید در پروژه مجتمع کشت و صنعت که در مساحتی به ابعاد یک هزار و 300 هکتار و با سرمایه‌گذاری 200میلیون دلاری سرمایه‌گذار خارجی احیا گردید 1500 فرصت شغلی جدید  به ظرفیت‌های استان افزوده شد  و یا در پروژه برج‌های دو قلوی شهرستان خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری 300میلیارد تومانی‌، 200 فرصت شغلی‌، در راه آهن دورود‌، بروجرد‌، خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومانی‌، 400 فرصت شغلی‌، در توسعه فرودگاه خر‌م‌آباد با سرمایه‌ای بالغ بر 53 میلیارد تومان‌، هتل صخره‌ای خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری 8 میلیارد تومان‌ ،100 فرصت شغلی به صورت مستقیم‌، و در مجتمع گلخانه‌ای دیناروند هم با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد و 400میلیون تومانی اشتغال‌زایی برای 200 نفر به صورت مستقیم ایجاد گردید و این موارد تنها گوشه‌ای از ظرفیت‌های ایجاد شده اقتصادی در استان است که می‌تواند بخشی از نیروی انسانی مولد را به کار‌گیری کند و از آمار گسترده بیکاری بکاهد‌.
اما در عرصه سیاسی استاندار لرستان معتقد است که برای موفقیت در مسیر توسعه استان و دست‌یابی به رشد و توسعه همه‌جانبه باید اعتدال و تدبیر در عرصه‌های مختلف مدیریتی‌، اجرایی‌، سیاسی و اقتصادی حاکم شود تا مردم طعم شیرین توسعه و پیشرفت را در زندگی خود احساس کنند‌. در این مورد خاص باید نخبگان سیاسی و فرهنگی هم به پیامدهای منفی افراطی‌گری واقف شوند و نیک بیاندیشند که نیاز امروز لرستان اتحاد‌، همدلی‌، هم‌افزایی و تفاهم است و برای رسیدن به آرمان شهری توسعه یافته باید از تمام ظرفیت‌ها هوشمندانه استفاده کرد و همه استعدادها را به کار گرفت‌.
اما در این جا باید از حقیقتی تلخ هم سخن به میان آورد و اعتراف کرد که یکی از موانع و دغدغه‌ها در مسیر توفیق مدیران دراین استان انتظارات وتوقعات نامعقول‌، غیر‌منطقی و فراقانونی و از همه  بدتر سهم‌خواهی فراقانونی از آن‌هاست.
مدیران اجرایی در این استان به جای این که تمام توان و ظرفیت خود را صرف پیشبرد برنامه‌ها‌، توسعه و عمران استان کنند و در این مسیر از وجود نخبگان و جریان‌ها به عنوان مشاورانی جامع‌نگر و کلان‌نگر با افق منافع ملی و استانی استفاده کنند‌، با کمال تاسف بالاجبار می‌بایست بیش‌ترین وقت و انرژی خود را صرف دیدارها‌، ملاقات‌ها‌، رایزنی‌ها و شنیدن توقعات و مطامع افرادی کنند که مدیران را وسیله‌ای در دسترس برای نیل به اهداف‌، مطامع و توقعات فردی و سود شخصی می‌دانند، و این چنین است که توسعه و عمران در جاده‌ای ناهموار و آزار دهنده گرفتار فرسایش می‌شود‌.
مردم فهیم ما نیک می‌دانند که زمزمه‌هایی که در گوشه و کنار استان در تخریب مدیران اجرایی صورت می‌گیرد نمی‌تواند تنها از سر دلسوزی و احساس تعلق خاطر نسبت به توسعه و آبادانی این استان باشد‌، بلکه ممکن است از سر سهم‌خواهی و زیاده‌طلبی و نرسیدن به مطامعشخصی افرادی باشد که احساس می‌کنند به آرزوهای خود نرسیده‌اند‌.
گمان اشتباهی است که تصور شود با شعارهای کلیشه‌ای و عوام‌فریب باز هم می‌توان از احساسات پاک افکار عمومی بهره برد‌.
علي قربانيجا دارد رسانه‌ها و نخبگان فرهنگی با دیدی جامع و کلان‌نگر ورود کنند و در ایجاد فضایی آرام و به دور از هرگونه تنش تلاش کنند تا توسعه فرهنگی در این سامان نماد‌سازی و نهاد‌سازی شود  و برسد روزی که شاهد لرستانی توسعه یافته و آباد متناسب با فرهنگ چندین هزار ساله مردم لرستان باشیم‌.
 
علی قربانی
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 کاندیدا 1394-09-09 08:32
دیری نپایید که با این بینش و تفکر توانست پای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به استان باز کند
:eek:
هتل صخره‌ای خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری 8 میلیارد تومان‌ ،100 فرصت شغلی به صورت مستقیم‌، :zzz
نقل قول کردن
#2 فرهنگی 1394-09-09 10:12
یعنی چی جناب قربانی؟؟؟
عملکرداستاندار بهیچ عنوان قابل دفاع نیست.
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1394-09-09 10:38
اقای قربانی ما هم با عقیدها و نوشته های شما کاملا موافقیم در کارنامه استاندار پر است از کارهای بزرگ و عام المنفعه ایشان فردی اگاه و دلسوز واقعی این استان می باشند. ایشان در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی بسیار کوشا هستند بطوریکه بودجه ای که سرمایه گذاران بخش خصوصی به داخل استان اورده اند از بودجه اختصاص یافته از طرف دولت به استان لرستان بیشتر است. کسانی که از ایشان انتقادهای مخرب میکنند غالبا مغرضانه و گاهی سیاسی است . به جرات میتوان گفت که استان لرستان تا بحال اینچنین استاندار دلسوزی رو بخود ندیده است .باید مردم لرستان قدر این فرد محترم را بدانند و براحتی از دستش ندهند.اگر ایشان برود هیچ بعید نیست که فرد نالایقی جای ایشان را بگیرد پس نباید این متاع رو از دست داد..
نقل قول کردن
#4 محمد اكبري 1394-09-09 12:05
چه گويم كه ناگفتنم بهتراست وبس ...بگذريم وورد نكنيم چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است
نقل قول کردن
#5 خرم آبادی 1394-09-09 12:38
آقای قربانی عزیز اگر آنطور که شما می فرمایید انتقادات یکسره از سر سهم خواهی و زیاده خواهی است، پس دفاع و خوش بینی شما هم از سر سهم گرفته شده است.
نه برادر عزیز آنچنان هم که شما می دانید همه چی آروم نیست.
نقل قول کردن
#6 گرین 1394-09-09 13:13
بعضیا فکر میکنن بقیه نمدانن یا نمیفهمن در این استان چه خبره اقای قربانی دفاع از گفتار و پندارهای سیاسیون استان فایده نداره. بفرماييد کردارهای انجام گرفته کدامند تا ما هم تشویق کنیم. نه تشویش
نقل قول کردن
#7 یوسفوند از الشتر 1394-09-09 14:48
مرد یکی باشه اونم فقط و فقط مهندس بازوند.....
استانداری بی نظیر در ایران ...پر قدرت و پر توان.....خداوند متعال حافظ و نگهدارت باشه جناب آقای بازوند
نقل قول کردن
#8 حمید ت 1394-09-09 15:40
در جواب پست شماه 2 باید گفت: که چرا عملکرد استانداری قابل دفاع نیست؟ اصلا استانداری لرستان احتیاجی به دفاع ندارد ..همگان دارن به چشم می بینند که ایشان چند تا سرمایه گذار مهم رو به استان اوردن .و بسیاری از پروژههای که تعطیل شده بودن دوباره راه اندازی کرد. فقط در دو پروژه کشت و صنعت و برجهای دو قلو بیش از هزار ملیارد تومان داره سرمایه گذاری میشه یعنی بیش از بودجه ای که دولت امسال به استان لرستان اختصاص داده.. در دوره استانداری ایشان نه تنها هیچ بودجه ای برگشت نخورد بلکه بودجه بیشتری از مرکز طلب کردن .چند تا سد مهم را با استفاده از بودجه شناور کشور و خارج از بودجه استانی ساختن. در دوره استانداری ایشان هیچ طرحی تعطیل نشد ..همیشه خوبه که ادم قدر دان افراد خادم ملت باشد تا خدای ناکرده یک ادم نالایق مسئول استان نشود ...
نقل قول کردن
#9 عبدالله 1394-09-13 01:16
کدام سرمایه گذاری ؟!!!!
نقل قول کردن
#10 حمید ت 1394-09-13 11:40
به نقل از عبدالله:
کدام سرمایه گذاری ؟!!!!

کمی دقیق تر پستهای بالا رو مطالعه کن برادر جان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا