یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

می‌دانیم که مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم و تاثیر‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران و یکی از قوای سه‌گانه می‌باشد.
وظیفه قانونی مجلس و نمايندگان، وضع قانون و نظارت بر حسن انجام قوانين است. این که نماینده با رای مستقیم مردم راهی مجلس شده و محتسب بر این قدرت قانونی مي‌شود، وظیفه مردم را سنگین می‌کند که در انتخاب فرد اصلح باید بسیار هوشیار عمل کرده و فریب وعده‌های پوشالی‌، توخالی را نخوردند چرا که در حین انتخابات به دلیل وجود فضای سیاست‌های غلط عامه‌پسند، میدان را برای دادن وعده‌های دروغین از جمله رفع بیکاری‌، آوردن کارخانه‌ها‌، نیرو گاه‌ جای بسیار تامل دارد.
حتي برخي كانديداها به خانواده‌های زندانیاني که از بضاعت مالی خوبی برخودار هستند مراجعه کرده و قول آزادی زندانی آن‌ها بدون توجه به جرمی که مرتکب شده را داده‌اند یا حتی کار به جایي می‌رسد که با توجه به نیاز هر منطقه، سخنان مطابق میل آن فضا را مطرح و فضایی عمومی را به سمت سویی خود سوق داده‌اند.
وعده دادن پوشالي به همان نسبت که وظیفه نماینده در مقابل ملت را سنگین می‌کند، وظیفه مردم هم در انتخاب فرد اصلح را مشکل مي‌نمايد و باید با مطالعه صورت گیرد و این که پرسیده شود اگر به حل معضل بیکاری می‌اندیشد برای حل آن چه طرحی در دستور کار خود دارد؟ آیا این طرح به صورت عقلانی و توجیه شده است یا بر اساس یک سری موهومات خیالی می‌باشد و یا این که اگر طرحی ندارد از کدام لایحه دولت دفاع کرده و مشکل بیکاری در استان و حوزه انتخابیه خود را حل می‌کند؟
 برای ساماندهی بخش درمان در استان یا حوزه انتخابیه چه طرحی دارد یا این که از کدام لایحه دولت در این بخش دفاع خواهد کرد و برای استان و حوزه انتخابیه خود مطلوب می‌داند؟
این که ما در ادوار گذشته نمایندگانی را راهی مجلس کردیم که با دولت از نظر قرابت سیاسی مخالف حتی کار به جایی کشیده شد که برخي از مطرح کردن سخنان همراه با توهین به نخبگان سیاسی کشور را مایه افتخار خود محسوب می‌کردند كه برای لرستان بسیار مهلک بود، چرا كه نگاه مرکز به استان ما را سیاسی و همراه با بی‌توجهی دچار می‌كرد.
 رابطه معكوس وعده دادن كانديداها با ميزان عمل آن‌ها در مجلس: وعده‌ي بيش‌تر؛ عمل كم‌تر
این که نماينده چقدر در بحث بودجه و اجزای متشکله آن دارای اطلاعات باشد بسيار بسيار مهم است. نیک می‌دانیم بودجه و منابع مالی برای توسعه به مثابه اکسیژن برای تنفس می‌باشد و اگر یک سال را به دو نیم تقسیم کنیم یک نماینده باید 6 ماه اول سال را باید در حال رایزنی با وزارت‌خانه‌ها و پی‌گیر اجرای طرح‌ها و لوایح تصویب شده و چگونگی انجام تعهدات آن باشد.
اين كار به نوعی به وظیفه نظارت نمایند‌گان که در قانون به آن‌ها محول شده بر می‌گردد و در 6 ماهه دوم که دولت لایحه بودجه را تقدیم مجلس می‌کند باید در بحث تصویب آن و گرفتن بودجه لازم آن‌قدر تبحر و زیرکی‌، تجربه داشته باشد که بتواند با نمایند گان استان‌های دیگر که با وجود سوابق چندین دوره نمایندگی حق استان همیشه محروم که این هم به دلیل ویژگی‌های اخلاقی مردم این دیار می‌باشد برمی‌گردد تا آن‌جا که مولای متقیان حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «حیاي بيش از حد موجب محرومیت مي‌شود».
 این موضوع وظیفه تک تک آحاد لرستاني‌ها را سخت می‌کند چرا که نباید با سهل‌انگاری رای خود را به افراد سود‌جو، منفعت‌طلب‌، حافظ منافع حزبی و محفلی بدهند چرا كه در پشت صحنه اين قبيل كانديداها، افرادی به صورت پنهانی هستند که به دنبال منافع شخصی خود بوده و با چرب‌زبانی و دادن وعده‌های قشنگ و زیبا و غیر‌واقعی درپی جلب اخذ رای مردم و خیل جوانان تحصیل‌کرده بیکار مي‌باشند.
این که باید با مطالعه سوابق‌، تحصیلات‌، تجربه‌، سنجیده سخن گفتن‌، عقلانی سخن گفتن، هوش و ذکاوت، از مردم بودن‌، درد مردم را فهمیدن، نوع نگاهش به مسائل کلان کشوری و منافع ملی‌، سیاست خارجی‌، اخلاق‌مداری‌، نداشتن تعلقات دنیوی‌، داشتن برنامه در موارد ذکر شده در بالا، در انتخاب خود سهیم و پای صندق‌های رای حاضر و یک جواب محکم به کسانی که در پی اجرای سیاست‌های پوپولیستی هستند داد.
عقلانیت و آگاهی اجتماعی ايجاب مي‌كند که به جریان‌های فکری و سیاسی تند با مختصات مختلف اجازه ظهور و بروز را ندهيم چرا كه به مصداق «از کوزه همان تراود که در اوست» اين افراد دنبال منافع حزب و جناح خود خواهند و نه مردم لرستان.
جامعه باید تصمیم بگیرد که چه روشی را برای زندگی شخصی و اجتماعی خود انتخاب کند، روش مبنتی بر عقل‌، منطق‌، علم و تجربه یا روشی بر اساس داد و بیداد و هرج و مرج؟!
ارسال کننده:
محسن  سپهوند / خرم‌آباد
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 دیار افلاک 1394-09-06 14:51
از عوامل گرداننده پایگاه وزین یافته جناب آقای جایدری و قاسمی
و دیگر عزیزان زحمتکش در این سایت نهایت قدردانی را دارم
بدون تردید جایگاه این منبع خبری در بین مردم لرستان و غرب کشور
بسیار رفیع و باعظمت است . از مسولان محترم در اداره کل فرهنگ
و ارشاد اسلامی بخصوص شخص آقای حنان خواستاریم با عنایت
به جایگاه این خبرگزاری در نزد مردم نسبت به رفع مشکلات موجود
اقدام کنند تا پایگاه یافته بتواند با قدرت و صلابت بکار خود در امر
خطیر اطلاع رسانی ادامه دهد .
نقل قول کردن
#2 کاندیدا 1394-09-08 08:46
وعده‌های دروغین از جمله رفع بیکاری‌، آوردن کارخانه‌ها‌، نیرو گاه‌
افرادی به صورت پنهانی هستند که به دنبال منافع شخصی خود بوده
:-*
دوما : کی گفته کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند , به صورت پنهانی هستند!!!!
توی ستادما همه به صورت علنی دنبال منافع هستند.
اولا :هزار وعده خوبان یکی عملی شده ؟؟؟؟
ما چون خوبیم وعده هامون مثه خوبانه :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا