یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير مسوول محترم پايگاه خبري يافته
با سلام و احترام؛
در پي انتشار خبري با عنوان "‌پروژه ساخت جاده‌ گهر به صورت چراغ خاموش ادامه دارد!" كه مهرماه در پايگاه خبري "يافته" منعكس شد و در خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا" با عنوان "ریه‌های گهر هر لحظه تنگ‌تر می‌شود" منتشر شد، توضيحات زير جهت تنوير افكار عمومي به اطلاع مي‌رسد:
ضمن تشکر از دغدغه های زیست‌محیطی آقای "مجید انتظاری" در خبر‌گزاری ایسنا و گلگشت ایشان از مسیر گهر به طرف الیگودرز با  دید زیست‌محیطی و کنکاشی در دانش محیط زیست و بوسازگان‌ها، متوجه خواهیم شد كه هر جايي، جاده‌کشی در مناطق 4گانه سازمان در راستای توسعه پایدار با امکان‌سنجی و ارزیابی اثرات زیست‌محیطی، مشکلي براي محيط زيست ایجاد نمی‌کند.
 جاده‌کشی از سمت الیگودرز بدون در نظر گرفتن مخاطرات زیست‌محیطی و با دخالت‌های نماینده وقت شهر الیگودرز در سال 1380، فرماندار و امور عشایر و اداره راه با یک تیغ‌کشی با گریدر صورت پذیرفته بود که در همان زمان هم توسط اداره کل محیط زیست لرستان با قاطعیت هر چه تمام‌تر با این تخریب برخورد شد.
اين موضوع با واکنش شدید اداره کل محیط زیست و کلیه طبیعت‌دوستان و سمن‌های محیط زیست استان مواجه شد و با قاطعیت جاده مذكور قطع شد و این راه تراکتور‌رو کماکان از قدیم باقي بوده است و مرز‌بندی منطقه در زون حفاظتی و ضربه‌گیر از دوآب خلیل‌خان به طرف گردنه تاپله می‌باشد.
خردادماه امسال با قاطعیت تمام با حمایت و پی‌گیری جدی مدیر کل محترم محیط زیست لرستان و فرماندار محترم شهرستان دورود و نماینده محترم شهرستان‌هاي دورود و ازنا، راه‌سازی مسئولین شهر الیگودرز که قصد پاک‌تراشی را داشتند با جدیت تمام و قویاً با حکم دستگاه محترم قضایی جلوگیری و به سمت الگودرز برگردانده شد. مسئولین محترم این شهر نیز همکاری لازم را در جهت بهبود وضع محیط زیست طبیعی نمودند.
شایان ذکر است یگان حفاظت منطقه حفاظت شده اشتران‌کوه در حوزه 5 شهرستان دورود، الیگودرز، ازنا، سپیدشت و شول‌آباد و 3 بخش با وسعتی بالغ بر 104 هزار هکتار قرار دارد و نيروهاي آن به صورت شبانه‌روز به این حوزه سر‌کشی می‌نمایند. تا کنون نيز هیچ‌گونه تعرض و تخریب جديدي در زون حفاظتی مشاهده نشده است. لذا خواهشمند است عزیزانی مثل آقای مجید انتظاری که دغدغه محیط زیست را دارند عملاً وارد میدان مشکلات محیط زیست شوند و ما را یاری نمایند نه این که بدون اطلاع از پهنه‌بندی و مرزبندی‌های حفاظتی، تلاش‌هاي مسئولین زحمتكش منطقه را زير سؤال برده و آن‌ها به حاشیه بکشانند تا از رسالت اصلی دور بمانند.
جهت اطلاع کلیه طبیعت‌دوستان، يگان حفاظت اشتران‌كوه طی 8 ماه گذشته درخشان‌ترین عملکرد و کارایی خود را طی سابقه 40 ساله را داشته، لذا انتظار می‌رود مردم فهیم و گردشگران در طی فصل گردشگری خود هر کدام یک مامور محیط زیست باشند و سطح فرهنگ بومی محلی و زیست ‌محیطی ما به جایی برسد که دیگر نیاز به ماموران محیط زیست و گوش‌زد آنان نباشیم. البته طی سال جاری مدیریت عقلانی و جهادی در حوزه محیط زیست منطقه اشتران‌كوه به وجود آماده که جای مباهات دارد.
 در خصوص جاده دسترسی از مسیر شهرستان الیگودرز و همچنین ادعای مالکیت برخی از مسئولین این منطقه طی چند ماه گذشته شاهد موضع‌گیری‌های بسیار خوبی از سوی مسئولان شهرستان به خصوص جناب جناب فرماندار بودیم و از طرفی از برخی رسانه‌هاي استان و شهرستان نیز تلاش کردند تا با ایجاد یک جریان رسانه‌ای این تحرکات و ادعاها را بی‌پاسخ نگذارند که خوشبختانه این ماجرا نتیجه‌بخش بود.
 با آغاز تحرکات جاده‌سازی طی چند ماه گذشته، یگان‌های حفاظت منطقه حفاظت شده اشتران‌کوه به همراه شخص مهندس گودرزی رئيس منطقه حفاظت شده چندین روز در منطقه مستقر شدند تا مانع پیش‌روی فعالیت‌های جاده‌سازی شوند.
 بدون شک دریاچه گهر یک سرمایه بزرگ و ملی است که اندکی بی‌توجهی نسبت به آن، باعث حسرت بسيار در آینده می‌شود.
روابط عمومی منطقه حفاظت شده اشتران‌كوه
 
تصاويري در خصوص مبارزه با راه‌سازي در اين منطقه:
 جوابيه‌اي بر مطلب ریه‌های گهر هر لحظه تنگ‌تر می‌شود/ جاده‌سازي جديد در اشتران‌كوه انجام نشده


دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1394-08-09 08:46
خدا قوت به محیط بانان عزیز
نقل قول کردن
#2 عبدالرضا توکلی 1394-08-09 16:16
از کی تا بحال منطقه حفاظت شده روابط عمومی داره ؟ چرا به اسم محیط بانان زحمت کش نامه نگاری میکنید؟
نقل قول کردن
#3 دوستدار محیط زیست 1394-08-09 19:39
از اینکه با جاده سازی مقابله شده باعث خوشحالی است .لیکن ورود موتور سیکلت و خودرو به این جاده هنوز ادامه داشته و مسدود نشده است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا