یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چند روز پیش بعد از کلی دردسر و شب‌نخوابی و سر گردانی در خیابان بالاخره موفق به دریافت نوبت از پزشک "فوق تخصص" غدد در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد شدم و با کلی خوشحالی، عصر روز بعد به محل درمانگاه مراجعه کردم. بدو ورود با انبوه جمعیتی از بیماران مواجه گرديدم که شرایط جسمی بعضی از آن‌ها باعث شد تا  من بیماری خود را فراموش کنم و شکر صد چندان نمابم برای سلامتی نسبی که دارم‌. بالاخره پس از ساعاتی انتظار آقای پزشک تشریف آوردند ولی هنگام ورود به مطب وقتی متوجه شدند که بیش از 60 نوبت داده شده با حالت قهر از محل درمانگاه خارج شدند و تمام نوبت‌های داده شده آن روز، خود به خود کنسل شد!
یک روز در درمانگاه بيمارستان شهيد رحيمي خرم‌آباد: وقتي تنت به ناز طبيبان نيازمند مي‌شود!
از طرف منشی ایشان و مسئول درمانگاه پس از عذر‌خواهی از بیماران اعلام شد که برگه‌های نوبت خود را پس از مهر درمانگاه به صندوق ببرند برای دریافت وجه پرداخت شده. این موضوع برای بعضی‌ها آن قدر عادی بود که بدون هیچ حرفی به سمت درب خروجی رفتند. بعضی دیگر که مریض بد‌حال داشتند معترض شدند و برخی دیگر افسوس آن همه مشکلات و زحماتی را می‌خوردند که در شبانه‌روز گذشته برای دریافت نوبت کشیده بودند و می‌بایست شبی دیگر نیز تکرار شود.
برخی از پیرمردها و پیرزن‌ها هم زیر لب نفرینی به دکتر و بیمارستان کردند و رفتند. عده‌ای هم پا را فراتر گذاشته و توماری را به عنوان اعتراض برای رییس بیمارستان نوشتند و امضاء کردند و تحویل مسئول درمانگاه دادند‌. در این رابطه به نظرم رسید مطالبی را عنوان کنم تا شاید مسئولینی که در این زمینه تخصص دارند اظهار نظر بفرمایند‌:
1 – در دوره‌هایي که عصر فناوری اطلاعات است واقعا دور از شأن مسئولان بیمارستان و مردم است که برای دریافت نوبت به شیوه‌ای کاملا ابتدایی از نیمه‌های شب جلوی درب بیمارستان تجمع کنند و روی کاغذ اسامی خود را بنویسند و تا صبح هم پای آن برگه نگهبانی بدهند که مبادا خدای ناکرده شخصی دخل و تصرفی در آن نماید‌.
2-  آقای پزشک واقعاً حق دارد که روزانه بیش از 30 نفر را ویزیت نکند چرا که هم از لحاظ زمان، وقت کم می‌آورد و هم از لحاظ توان، انرژی ایشان به پایان می‌رسد‌. طبق فرمایش وزیر محترم بهداشت مدت زمان معاینه و ویزیت یک بیمار توسط پزشک فوق تخصص 45 دقیقه است که برای 30 نفر می‌شود بیش از 22 ساعت در روز که عملی نیست. حال اگر ما  زمان استاندارد جناب وزیر را کمی تخفیف بدهیم و به یک سوم تقلیل دهیم به عدد 15 دقیقه برای هر بیمار و 7 ساعت و نیم در روز می‌رسیم که تا حدودی قابل قبول است و البته باز هم جناب پزشک کلی فداکاری کرده است و به سلامت خودش ضرر می‌زند‌.
3 – قهر کردن پزشک و ترک محل مطب کاری زیبنده یک پزشک نیست چرا که این عزیزان با سلامت مردم سر و کار دارند و به قول معروف بعد از خدا، جان مردم در دست آن‌هاست‌. اگر در میان مراجعه کنندگان بیمار بد‌حال بود چه‌؟ اگر بیماری از شهرها یا روستاهای اطراف آمده بودند چه‌؟ و خیلی مسائل دیگر که شما بهتر از من می‌دانید‌.
4 – بیمارستان حق و حقوق کسانی را که یک شبانه‌‌روز کامل وقت گذاشته‌اند برای دریافت نوبت چگونه جبران می‌کند‌؟ مسلما مهر کردن برگه‌ها و بگویند بروید از صندوق پول خود را پس بگیرید پاسخ مناسبی برای بیماران نخواهد بود و در اين مورد حق و حقوق شهروندي پايمال مي‌شود.
5 – همان گونه که می‌دانید در منطقه‌ای مانند لرستان و به ویژه خرم‌آباد که به دلایل اقلیمی و رژیم غذایی نامناسب مردم ، بیماری‌های غیرواگیر زیادی در میان مردم وجود دارد که ضرورت وجود پزشک فوق تخصص غدد را به تعداد زیاد اجتناب‌ناپذیر می‌کند. چرا دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت فکری برای جبران کمبود پزشکان متخصص در اين استان نمی‌کنند تا آن‌ها بتوانند با آرامش بیش‌تری کار کنند و پس از مدتی به خاطر سختی کار ترک این دیار نکنند‌؟
6 – دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها با راه‌اندازی درمانگاه سهم به سزایی در کمک به هزینه درمان بیماران خصوصاً اقشار کم‌درآمد جامعه دارند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد ولی لازم به یاد آوری است که تنها دلیل مراجعه زیاد مردم به درمانگاه‌های دولتی فقط هزینه پایین آن‌ها نیست، بلکه از عمده دلایل دیگر عبارتند از‌:
الف)  اعتماد بیماران به نظارت کافی دانشگاه علوم پزشکی بر درمانگاه
ب)  اعتماد بیماران به وجود تجهیزات پیشرفته و به روز در بیمارستان‌ها
ج)  اعتماد بیماران به برخی پزشکان که فقط در درمانگاه کار می‌کنند و مطب شخصی ندارند
د)  نبود بعضی تخصص‌ها در مطب‌های شخصی و یا دادن نوبت چند ماهه آن‌ها به بیماران
محمد كاويانيکه همه‌ی این موارد مسئولیت بیش‌تری را بر عهده دانشگاه علوم پزشکی خواهد گذاشت‌.
اميدواريم مسئولين محترم اين موارد را رصد كرده و در صدد حل مشكلات برآيند.
 
محمد  كاوياني / خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1394-08-07 08:57
تورا به خدا فکری بحال ملت گرفتار بکنید ، مردم تو این بیمارستان خیلی اذیت میشن خیلی شلوغ وبی نظمی بیداد میکنه برا وقت مردم ارزش قائی بشین
نقل قول کردن
#2 امین 1394-08-07 09:01
سلام بریافته وتشکراز انعکاس مطلب خوب تون . من یک ماه پیش رفتم پیش دکتر [...] توهمین بیمارستان منشی دکتر شخصی به نام آقای [...] بود برخوردبسیاربدی بابیماران داشت حرف های رکیک وزشتی ازدهنش درمی اومد واقعا وضعیت بدی بود. حتما مسولین هم ازطریق دوربین نگاه میکردند ولی هیچ برخوردی بااین اقانکردند
نقل قول کردن
#3 شهروند 1394-08-07 09:01
با سلام به نظر بنده دلیل اصلی ضعف در اداره بیمارستان است . ریس دانشگاه باید همانند معاونتهایی که تغییر داد مسئول اينجا را هم اگر نميتواند اين مشكلات را حل كند تغییر دهد تا مشکل حل شود
نقل قول کردن
#4 سارا 1394-08-07 09:17
کار پزشک درست نبوده اما شاید تنها راه اعتراض به این قضیه بوده .متاسفانه بیمارستان شهید رحیمی اوضاع خوبی نداره
نقل قول کردن
#5 دس پتی 1394-08-07 12:13
برای یه نوبت ساده باید از ساعت 4 صبح در صف انتظار باشی ساعت8 تازه نوبت دهی واسه عصر شروع میشه و عصر هم که میری تویه یه اتاق 15 متر بالغ بر 50 نفر تویه صف انتظار هستند ...؟ مسئولین هم که عین خیالشون نیست . منشی دکتر ها هم هر طوری که می خوان با بیماران برخورد می کنند
نقل قول کردن
#6 موسوی 1394-08-07 12:30
برای یه نوبت سونوگرافی باید 1 نیمه شب تا صبح تو بیمارستان باشی / خود بیماران اقدام به نام نویسی می کنند و فردای آن روز لیست پر شده را تحویل واحد رادیولوژی می دهند ظرفیت پذیرش سونوگرافی نیز 50 نفر است درحالیکه بیشتر از 80 نفر مراجعه می کنند اما هیچ کسی در بیمارستان پاسخگو نیست متاسفانه مسئولین بیمارستان خود را درقبال معطلی سرگردانی مردم مسئول نمی دانند . سازوکار نوبت دهی در بیمارستان شهید رحیمی باید مدیریت شود تعداد پذیرش بیماران را بایستی افزایش دهند و کار نوبت دهی را در ساعتی مشخص آغاز نمایند ولی متاسفانه هر کسی ساعات نیمه شب با نوشتن اسامی شروع به پر کردن لیستی می کنند واقعا جای تاسف دارد
نقل قول کردن
#7 پزشک 1394-08-07 12:50
خرم آباد نیاز به5 تا بیمارستان فوق تخصصی دارد.
نقل قول کردن
#8 علی 1394-08-07 15:38
خدا رو شکر حداقل عشایر نوبت دهی اینترنتی داره.
زیاد سخت نیست شهید رحیمی هم اینترنتی بشه.
ملت الکی اذیت نشن.
به دلیل اینکه بهانه میگرن ممکنه کسی به اینترنت دسترسی نداشته باشه میتونن نوبت دهی رو 80 درصد اینترنتی و 20 درصد حضوری باشه.
که احیانا کسی نتونست و دسترسی نداشت حضوری مراجعه کنه.
ولی اینطوری کلی از ازدحام کم میشه.
مسئولین به فکر ملت باشید.
این مسئله درست نیست.
نقل قول کردن
#9 خرم اباد 1394-08-07 17:02
با تشکر از اقای کاویانی، انجایی که فرمودید" تمام نوبت های داده شده آن روز، خود به خود کنسل شد" خود به خود نبود بلکه عدم مدیریت و نظارت و عدم قانون مندی و مهمتر از همه اهانت به بیماران باعث کنسل شدن نوبتها گردیده،چرا که با دادن 60نوبت به پزشک متخصص و فوق تخصص نوعی بی قانونی و جرم و اهانت آشکار به مردم محروم استان است و میتوان آن را نوعی رفع تکلیف از سوی مسوولین مربوطه تلقی نمود که البته در همه ی بیمارستانهای استان شاهد این اهانتها هستیم .
نقل قول کردن
#10 سید 1394-08-08 00:06
جالبه دوتا از نمایندگان استان پزشک هستن
نقل قول کردن
#11 خرم آبادی 1394-08-08 13:36
"برای دریافت نوبت به شیوه‌ای کاملا ابتدایی از نیمه‌های شب جلوی درب بیمارستان تجمع کنند و روی کاغذ اسامی خود را بنویسند "
این نحوه ی خدمت رسانی به مردم فهیم لرستان، واقعا جای تاسف داره!!!!!!!!!
نقل قول کردن
#12 کیومرث 1394-08-09 08:07
متاسفانه اگر کسی پارتی داشته باشه جز اون 30 نفره و گرنه بایستی تا وقتی که زنده هستی 5 صبح بیدار بشی و بی فایده برای نوبت گرفتن به اینجا مراجعه کنی
نقل قول کردن
#13 محمد 1394-08-09 08:11
ستاد علوم پزشکی با همه این نیرو که داره یعنی نمی تونه نوبت دهی این بیمارستان رو کنترل کنه ...
نقل قول کردن
#14 فتحي 1394-08-09 09:29
باسلام
لطفا مسِولين محترم بيمارستان شهيدرحيمي يه زحمت بكشن ازطبقه سوم بخش زنان (نماي شمالي) تخت 11يا13يا15 به پشت بام طبقه دوم نگاه كنن و وضعيت نظافت و تجمع كلي زباله رو مشاهده كنن. لازم به ذكراست كه تلفني به استحضار مسِِولين بهداشت محيط و جناب آقاي شكيب رسانده شده ولي متاسفانه ترتيب اثر داده نشد.
نقل قول کردن
#15 فتحي 1394-08-10 11:54
لطفا وجهت رضاي خدا در هر بخش از بيمارستان شهيد رحيمي يك دستگاه آبسردكن قرار دهند تا بيماران وهمراهان بيماران مجبور نباشندكه از شير آب دستشويي آب بخورند. مثلا ما بيمار برديم كه شفاپيداكنه نه اينكه از دستشويي آب بخوره وبدتر مريض بشه..
م
نقل قول کردن
#16 انوشا 1394-08-11 21:05
با تشکر از مطلب خوبتون ظاهرا انتقاد شما اثر بخش بود نوبت دهی به صورت اینترنتی شده
نقل قول کردن
#17 حمید ت 1394-08-13 21:30
اگه واقعا بخواید منصفانه قضاوت کنیم باید بگم بعضی از مراجع کنندگان به بیمارستان اصلا رفتار درستی با کارکنان بیمارستان ندارن .و با ادبیات سطح پایین با کارکنان برخورد میکنن.البته عده معدودی
نقل قول کردن
#18 زهرا 1394-09-07 09:44
وضع اين بيمارستان از نظر نظم تاسف بار است
نقل قول کردن
#19 فریبا 1394-11-16 21:01
جناب کاویانی ممنون از انعکاس یک واقعیت.ما هم با شما هم دردیم چون بارها خودمون هم این قضیه را تجربه کردیم.جای تاسف برای ما خرم آبادیها ست که مثلا یکی از نمایندگان محترممون در مجلس هم دکتر هستن.
نقل قول کردن
#20 سیدعابدین موسوی 1394-12-13 00:34
سلام 2باربه بیمارستان شهیدرحیمی مراجعه کردم هنگام اذان مغرب نمازخانه قفل بودوگفتندهرروزا ین مکان قفل است وکارکنان آنجاهم شاکی بودندوباز دیگرقرص تاریخ گذشته به من دادند که شکایت کردم امااقدامی نکردند
نقل قول کردن
#21 مونا 1395-03-09 01:29
چرا ازمايش هاي بيمارستان همه جوابا غلط هستن :eek:
نقل قول کردن
#22 فرزانه 1399-04-24 14:45
به نقل از پزشک:
خرم آباد نیاز به5 تا بیمارستان فوق تخصصی دارد.

خدا رحم کنه تازه،خرم آباد مرکز استانه. :-x :oops:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا