یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چند سالی است از گرفتن مدرک خبرنگاری‌ام می‌گذرد. از ابتدا می‌دانستم در این مدرک، نانی نیست اما رسالتی بس سنگین بر عهده خبرنگار است که مهم‌ترین آن بیان درد مردم مي‌باشد.
اصالتاً ازنايي و ساكن تهران هستم و درآمدم از راه "هنر" است. جهت توسعه‌ي کارم و شاغل نمودن چند نفر دیگر برای گرفتن تسهیلات از اداره‌های شهرستان ازنا تا مرکز استان اقدام کردم. تا کنون کم‌تر راهم به اداره‌های استان افتاده بود. وقتی دیدم که چگونه کارهای نیم ساعته در اين ادارات بیش‌تر از دو ماه به طول می‌انجامد و چه برخوردی با ارباب رجوع می‌شود و کار به جایی می‌رسد که مردم در این کلاف سردرگم کلافه می‌شوند، دست به قلم بردم و مطلبي در اين خصوص نوشتم. (اين‌جا كليك كنيد)
با اين وضع حاكم بر اكثر ادارات استان، مردم در بیش‌تر موارد، بی‌خیال پی‌گیری كارهاي‌شان شده مخصوصاً اگر ساکن شهرهای شرق لرستان باشند و اگر پارتی هم در اداره‌های کل استان نداشته باشند، بايد گفت كه تقريباً انجام كارهاي اداري آنان محال است.
 بعد از سه ماه دوندگی، کار دو روزه‌ي من، سه ماهه انجام شد! آن هم با حمایت وزارتخانه‌های مزبور در تهران! این شد که برای دومین بار و به صورت جدی‌تر بر خود تکلیف دانستم که نقدی بر این موضوع داشته باشم و به برخی از رفتارهای اداره‌ها و استانداری لرستان خرده بگیرم و بگویم که چگونه حتی وزارت‌خانه از برخورد اداره‌های لرستان در عجب مانده‌اند.
بعد از استقبال عده‌ای از هم‌استانی‌ها از نقد قبلی که بر همین موضوع داشتم که گویا داغ کهنه اكثر این مردم محروم است، متاسفانه برخی تاب نیاورده و به جای تلاش در بهبود روند سیستم اداری و پاسخ‌گویی روشن، با تماس‌های متعدد از خط ناشناس تلفن، چندین بار با ارسال پیامک به این‌جانب اهانت کرده و تهدید شدم که شاید مرا از رسالتم باز دارند!
و اينك خطابم به کسانی است که خود را در لرستان نماینده دولت می‌دانند و وظیفه خود را فراموش کرده‌اند.
 نگاشته‌ام را با فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری ادامه می‌دهم.
امام خمینی (ره) در جمع مسئولین نظام فرمودند: «شما باید توجه به این معنا کنید که ما را این‌ها (‌مردم) آورده‌اند و وکیل کرده‌اند، آورده‌اند و وزیر کرده‌اند، رئیس جمهور کرده‌اند. این‌ها ولی‌نعمت ما هستند و ما باید از ولی‌نعمت خودمان قدردانی و به آن‌ها خدمت کنیم‌.»
ایشان همچنین به این موضوع نيز اشاره کرده‌اند که: «خدمت به مردم و اسلام، هدف خدمت است، نه پست و مقام و خدمت از مرحله "شعار" باید به مرحله "عمل" برسد.»
همچنین مقام معظم رهبری در بسیاری از فرمایشات خود بارها فرموده‌اند: «نظام اسلامی نظامی است که مسئولین آن خدمتگذار مردم و برای مردم هستند» و ایشان هیچ کاری را فوری‌تر و مهم‌تر از خدمت به مردم نمی‌دانند.
رهبر معظم انقلاب نيز در جای دیگر به مسئولین متذکر می‌شوند: «همچون حضرت علی علیه‌السلام کار مردم را بدون منت، تحقیر و توقع با احترام و تکریم مراجعه کنندگان و همراه با سلامتی نفس، چشم و زبان و سلامت قلب انجام دهید.»
همچنین ایشان در بند 23 منشور نظام اداری می‌فرمایند: «حفظ حقوق مردم و جبران خسارت‌های وارده برای اشخاص حقیقی و حقوقی که در اثر قصور یا تقصیر در تصمیمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات در نظام اداری بوده الزامی است.»
حال شمایی که در استان لرستان خود را مسئول و نماینده دولتی می‌دانید که پیام‌آور امید و اعتدال است، چگونه در عمل‌تان ما جوانان و مردم استان این امید را نمی‌بینیم و زمانی که می‌خواهیم برای خود شغل آبرومندانه تعریف کنیم، چرا مانع‌تراشی می‌کنید!؟ چرا روند اداری را آن‌قدر طولانی و موانع عجیب ایجاد می‌کنید که نه تنها نحبگان لرستانی، بلکه مردم عادی که برای پیش پا افتاده‌ترین کار به نهادهای مختلف مراجعه می‌کنند، کارشان انجام نشده و پا به فرار می‌گذارند!؟
مگر نه اين است كه پست و مقام براي خدمت به مردم ايجاد شده؟ پس از چه روي وظيفه نوكري خود را در قبال مردم فراموش كرده و به آنان فخر مي‌فروشيد و از اين مديريت‌ها و معاونت‌ها به عنوان عاملي براي اعمال فشار و قدرت بر مردم عادي استفاده مي‌‌نماييد؟
آقاي استاندار لطفاً پاسخ‌گوي انتصاب كساني باشند كه به هيچ وجه در حد و اندازه‌ي مسئوليت در لرستان نبوده‌اند و بعضاً در زمان ايشان منصب گرفته‌اند، لذا رفتار اين افراد صداي مردم را درآورده و باعث شده اكثر روزنامه‌نگاران لرستاني نيز در اين خصوص بارها دست به قلم شوند.
آيا گرفتن حق در  لرستان = تهدید؟! / وقتي برخي مسئولين، از نوكري مردم عاجزند
اكثر كساني كه با مهندس بازوند سر و كار داشته‌اند از توان و درايت وي در انجام امور سخن به ميان مي‌آورند، لذا ما هم انتظار داريم، ايشان حداقل به افرادي در قواره و توان خودش مسئوليت بدهد نه كساني كه از انجام كارهاي روزمره‌ي مردم ناتوان هستند و باعث مي‌شوند صداي آن‌ها درآيد.
آيا فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در بین نخبگان را شنیده‌اید که فرمودند: «کسانی که در این شرایط دنبال دلسرد کردن نسل جوان از حال و آینده هستند مرتکب خیانت به کشور و ناموس ملی می‌شوند.» حال آیا این اعمال و رفتار برخي مديران استان کم‌تر از خیانت است؟ چرا وقتي خلاف منافع مردم و بزرگان نظام عمل مي‌كنند، مرجعي در استان با آنان به طور برخورد قاطع نمي‌نمايد يا اين كه برخي به صورت نمايشي بركنار مي‌شوند اما در جاي ديگري دوباره منصب مي‌گيرند؟ البته اسم "مسئول" شایسته کسانی است که مسئولیت‌های محوله را به نحو احسن انجام مي‌دهند و حق مردم را مهم‌تر از حفظ میز خود می‌دانند.
به هر حال، استنباط من از رفتار اين افراد چنين است كه اگر کسی بخواهد حق قانونی خود را در ادارات لرستان بگیرد، در صورت پي‌گيري "تهدید" می‌شود، اين است كه مردم اين استان مطالبه‌گر نيستند و استاندار محترم بايد از اين مورد، پي به واقعيت ماجرا ببرد!
 بوروكراسي دست‌ و پاگير اداری در لرستان نه تنها موضوع نقد من، بلکه نقد بسیاری از کارشناسان و مردم است. آیا این روند يكي از دلايل اصلي محرومیت لرستان نیست؟ البته با استناد به اظهارات استاندار محترم لرستان در اين خصوص، خود ايشان نيز به اين موضوع معترف شده‌اند، اما مشخص نيست چرا اقدامي ضربتي براي رفع آن انجام نمي‌دهند؟! (اين‌جا كليك كنيد)
مدیران و كارمنداني كه در مقابل نقد و جلوگیری از گلایه‌های به حق مردم، به جای پاسخ‌گويي، موضع‌گیری نموده و از ابزار تهدید استفاده مي‌كنند، همانا در فكر استحكام پايه‌هاي منصب خويش و نه خدمت به مردم هستند؛ وگر‌نه، مديري كه در نظام مقدس ما منصب گرفته بايد آرامش، حوصله و درايت مقتضي و نه ظاهري؛ داشته باشد، يعني همان وظیفه‌ای که نظام اسلامی برای آن‌ها تعریف کرده است و جز خدمت‌گذاری، کار دیگر ندارند. در غیر این صورت، اگر نا‌صبور و ناتوان در انجام امور هستند، مسئولیت را واگذارند تا كسي كه چنين خصوصياتي دارد، كار خلق‌الله را پيش ببرد.
لذا بار ديگر از استاندار محترم لرستان تقاضا داريم هر چه زودتر فكري به حال جو حاكم بر ادارات استان و وضعيت انتصاب افرادي كه توانايي خدمت به مردم را ندارند بنمايند، چرا كه مردم اكثراً وضعيت دولت‌ها را از طريق مديران منصوبي در شهرها و استان‌هاي خود مي‌سنجند و مهندس بازوند نيز يقين بدانند كه استفاده از كساني كه به جاي راه انداختن كار مردم، شروع به تهديد آن‌ها مي‌نمايند، ادارات اين استان را آبستن حوادثي ناخوشايند خواهد كرد. از ما گفتن بود ...
 
الهام  حاجی‌وند / تهران
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 کاندیدا 1394-07-27 11:56
وام های با مبلغ کم مثل آدامس های کوچیکه
هم اسمش آدامس نیست هم به دندونا می چسبه هم مزاحم حرف زدن میشه
ولی آدامس وقتی بزرگه مثه آدامس فرگوسن , هم دندونا باهاش حال می کنن هم خود صاحب آدامس هم فروشنده هم ........
بعید میدونم کسی برای وام ده میلیاردی خیلی معطل شده باشه
نقل قول کردن
#2 علی جابری 1394-07-27 12:56
خسته نباشی دلاور
فکر میکنی چه اتفاقی میافته؟ حالا تو تونستی کارتو پیش ببری، مردم فقیر لرستان چیکار میتونن بکنن؟!البته اكثر كار نيندازها رییسن ، ی وام یک میلیونی میخواستیم بگیریم دو تا ضامن آزمون میخواستن، نداشتیم پشیمون شدیم. خدا حقمونم بهمون نمیده راحت بشیم، گذاشته تو لرستان یه عمر بدبخت زندگی کنیم، خدایا اگه این مطلوب میخونی از همینجا ازت خواهش میکنم به این قبيل آدما نشون بده هستی
نقل قول کردن
#3 ا سد رضا 1394-07-27 13:36
باید فرهنگ تک تک افراد درست بشه برای هر کارمند نمیشه یک پلیس گذاشت
نقل قول کردن
#4 شهروند 1394-07-27 14:25
عجب عجب ؟؟؟!!!باید به حال این استان گریه کرد که برای گرفتن حق قانونی و انجام یک کار پیش و پا افتاده و برای لقمه ایی نان تهدید هم بشی ؟؟؟ آقا به این مدیران استان بفرمایید 36 سال هستش که انقلاب شده دوران تهدید گذشته !!! - امروز آقایان مثلا مسول این شماها هستید که باید از تهدید مردم بترسید.
خواهر بزرگوار از تهدید این قبيل فرصت طلبان سودجو نهراسید این مدیران فرصت طلب باید در مقابل مردم و منویات حضرت آقا تمکین کنند . ما شهروندان لرستانی خواستار معذرت خواهی مسئولين از این خانم و همه مردم لرستان هستیم و باید با مدیران خاطی برخورد شود و کوتاه هم نخواهیم آمد ...
از شما یافته عزیز خواستاریم تا حذف مدیران خاطی و اخراج از لرستان در تلاش باشيد. چنين افرادي لیاقت خدمت به مردم را ندارند..
ضمنا خواهر بزرگوار ما مردم شرق و غرب لرستان یکی هستیم و این رفتارهای برخی کارکنان بی لیاقت را پای همه نگذاریم.. این هم از دولت امید ...
نقل قول کردن
#5 علی اکبری 1394-07-27 14:57
اگه مسئولین رسیدگی میکردن این همه جوون بی کار
نداشتیم،
این همه دختر و پسر نمیرفتن تهران دنبال کار،
اینجا اكثر كارها با بند پ درست میشه.
نقل قول کردن
#6 احمد آزاد بخت 1394-07-27 16:12
خسته نباشید خانم حاجی وند
بعضی از مسئولین خودشونو خادم مردم نمیدونن و فکر میکنن تا ابدیت این جایگاهو دارن که به مردم از بالا نگاه کنن و درک مشکلات مردم برای اونا قابل باور نیست،
در مورد وامم فکر میکنن از جیب خودشون پول بلاعوض میدن به مردم بخاطر همین سخت گیری میکنن

شمام خسته نشو انقد بنویس شاید از رو رفتن،
مسئول گرامی اگه این جمعه بیاد چیکار میکنی ؟ جرات داری سرتو بالا بگیری بگی حق با من بود؟ تو کی هستی که به خودت اجازه میدی تهدید کنی؟
ثروت را شبی زیبایی را تبی
از خدا خجالت بکش
نقل قول کردن
#7 مرتضی 1394-07-27 19:28
با سلام
من خودم یکی از اونا هستم که کلافه شدم و دیگه پیگر نشدم ی جورایی دیدم فایده نداره .نوکری نخواستیم .اینا دردسري برامون دست نكنن .ما که از اخلاق اینا فقط اینو فهمیدیم که اینا ارباب هستن ما نوکر .تازه حق اعتراضم نداریم .تازه اعتراض هم بکنیم به کی اعتراض کنیم به بالا دستیشون .که چی بشه؟ اخرش باید بگیم غلط کردیم شما درست میگین .تو اكثر این اداره جات اگه پارتی نداشته باشی نباید پا بذاری .امیدوارم ی روز خودشون به روز مردم دچار بشن . ما نوکران این مدیران هستیم .
نقل قول کردن
#8 امیر 1394-07-27 19:35
مسئولین از مردم نیستن وگرنه لرستان این همه مشکل نداشت
نقل قول کردن
#9 محمدرضا گودرزی 1394-07-28 00:48
متاسفانه استاندار محترم جوابگوی کم کاری و ناتوانی مدیران منصوبی خودش نبوده و از نظر من به دغدغه مردم و اصحاب رسانه توجهی ندارد
در عوض عده ای هم آماده حمله و انگ و تهمت زدن به منتقدان هستند
تشکر از خانم حاجی وند
نقل قول کردن
#10 محمد اكبري 1394-07-28 12:44
مشكل اين است برخي دولتي ها وقتي توسط مردم انتخاب ميشوند خود را ارباب مردم مي دانند. دولت هاي تكنوكرات مردم سالار نيستند خود را ارباب ميدانند و مردم را رعاياي فرمان آنها. شاهدهستيم ملاقات هاي مردمي از برنامه برخي مسئولين حذف شده است
نقل قول کردن
#11 موسوی 1394-07-28 14:14
خسته نباشید خانم حاجیوند جوهر قلمتون گرم
بسیار عالی نوشتی
گل گفتی
میدونید من این مشکل رو از چی میبینم!؟
به نظر من این اتلاف های بی مورد ، این پاس کاری های ظالمانه دلیلش چیزی نیست غیر ضعف ایمان !!!
اگر هر مسوولی خودش رو پایبند دین بدونه به واژگانی مثل حق الله و حق الناس پی میبره ،البته اینم بگم خيلی از دوستان و خدمت گزاران هم هستند که واقعا کم نمیزارن ولی کافیه در سیستم یک نفر از اون اشخاص ضعیف النفس درون سیستم باشن . . .
امیدوارم روزی برسه که هر چیزی سر جای خودش باشه!
با تشکر از یافته دلسوز
نقل قول کردن
#12 خرم اباد 1394-07-28 15:20
نمونه ی بارزش رو در بیمارستان شهدای عشایر میبینیم، همه شاهد هستیم که در این بیمارستان گاهي چه بلایی سر مردم میارن هیچ مسوولی هم پیگیر کار مردم نیست بلکه سعی میکنند ندانم کاری و کوتاهی برخي پرسنل را توجیح کنند و در مقابل مردم بی پناه جبهه بگیرن.
نقل قول کردن
#13 هم استاني 1394-07-28 23:01
امام حسي (ع) فرمود : نيازها و حجت هاي مردم به سوي شما از نعمت هاي خدا است . پس از اين نعمت ها خسته نشويد .
اين جمله را بايد مديران قاب كرده و در دفتر كارشان نصب كنند .
خواهرم شما مي توانيد از طريق مراجع قضايي پيگير اين تهديد باشيد . از طرف هر كس كه باشد قابل رسيدگي و نيز ردگيري است
نقل قول کردن
#14 برزو 1394-08-03 13:35
انصافن فساد و رکود در سیستم اداری بیداد می کند. مسولان بایستی فکری به حال عدم گردش کار و موانع پیش روی ارباب رجوع ها بکنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا