یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فصل زمستان در کشور ما همیشه با خود گرمای دل‌نشینی داشته است. گرمای بهاری انقلاب بهمن‌ماه در دل سرمای زمستان نمونه بارز این مدعاست و مبارزات انتخاباتی هم همیشه دومین تنوری است که از دل خود برای سرمای زمستانی، گرمای هیجان‌انگیزی متبلور مي‌كند.
 «هفتم اسفندماه ۹۴»  یکی از همان زمستان‌هایی است که در دل خود گرمای دل‌انگیزی را نوید می‌دهد.  تغییرات خرداد ۹۲ آرام آرام به ایستگاه بعدی‌اش که همان اسفند ۹۴ است می‌رسد.
 انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره در استان لرستان و به ویژه مرکز آن یعنی خرم‌آباد با شور و هیجان وصف‌ناشدنی همراه بوده است.
 تلاقی دموکراسی و قبیله(طايفه)، در این میدان خالق صحنه‌های شورانگیزی از دموکراسی هزاره سوم بوده و جایی که تمامی تئوریسین‌های علم سیاست از دستاوردهای مورد نظر خود با چاشنی علم صحبت به میان آورده‌اند؛ در سمت دیگر تغییرات لویی‌جرگه‌ای که حاکی از احترامات ریش‌سفیدی است نتیجه‌ای دیگر را به صحنه فرستاده است. چه بخواهیم و چه نخواهیم بازار طایفه‌گرایی در انتخابات مرکز استان همیشه رونق زیادی داشته و دارد، اما هنر آن است که از این ظرفیت برای تغییرات مثبت اجتماع استفاده کرد.
آیا جز این است که احزاب به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد دموکراسی‌های عصرجدید، برای ائتلاف و اجماع آرا در راستای یک هدف خاص به وجود آمده‌اند؟ بنابراین در بحث وحدت‌های طایفه‌ای هم می‌توان با آموزش و کم کردن تعصبات خودمحورانه به سمت ایجاد شکل نوینی از اجتماعات مدرن گام برداشت و تشکیل اجتماعات قبیله‌ای با اهداف والا را تعریف کرده و برای دست یافتن به آن اهداف از راه‌های قانونی اقدام کرد.
به نظر می‌رسد صحنه انتخابات مجلس دهم عرصه‌ای ناب برای تمرین دموکراسی است و چه زیباست که در این عرصه برای بهترین شدن در خدمت به مردم و كشور، گوی سبقت را از دیگری برباییم و نه فقط برای بیرون آمدن از صندوق.
اخلاق یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این خوب بودن است و اگر بتوانیم با رعایت ملاک‌های اخلاقی صحنه هایی ناب به بار بیاوریم، بدون شک همگی برنده انتخابات هستیم.
مرکز استان این روزها با مشکلات بی‌شماری دست و پنجه نرم می‌کند و بیکاری، عدم اشتغال، درآمد پایین اقتصادی خانوارها، مهاجرت و ناامیدی فقط بخشی از معضلاتی است که  باید با جدیت برای رفع آن تلاش کرد که البته نباید انتظار داشت که این مشکلات را در یک دوره کوتاه مدت 4 ساله وبه وسیله 2 نماینده حل کرد.
مشکلات موجود، اكثراً محصول ناکارآمدی بیش از چند دهه‌ی گذشته‌ی اكثر متولیان این استان مي‌باشد که نقش ما مردم هم در پدیدآمدن آن‌ها پررنگ بوده است. به همین جهت باید یادآور شد که برای جلوگیری از سرخوردگی‌های احتمالی و انباشت مشکلات در مرکز استان باید نگاه دقیقی به مقوله نماینده مجلس و حیطه اختیارات آن داشت.
همچنین موضوع را هم باید مد نظر داشت که قدرت یک نماینده در ریل‌گذاری مثبت توسعه استان بسیار تاثیر‌گذار است و باید نماینده را در راستای اختیارات و وظایف خود تجزیه و تحلیل کرد.
هم‌گرایی بین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیریت اجرایی استان، یکی از مهم‌ترین راه‌کارهایی است که می‌تواند استان را به سمت توسعه رهنمون سازد.
قابل توجه این که میرزاتقی خان امیرکبیر در دوران 2 سال و اندي صدراعظمی خود توانست اقداماتی را برای توسعه کشور انجام دهد که تا کنون هم نتایج آن‌ها برای همگان ملموس بوده است، به همین دلیل همان طور که گفته شد نباید انتظار ریشه‌کن شدن مشکلات را در یک دوره مجلس داشته باشیم ولی ریل‌گذاری مناسب و اقدامات در‌خور توجه را حتی می‌توان طی یک تا دو سال مدیریت صحیح هم به بار آورد.
با اين مقدمه قبل از هر اقدامی هم کاندیداهای احتمالی و هم مردم بدانیم که پای در چه میدانی گذاشته‌ایم و چه نیازهایی را باید مطالبه کرد؟ به نظر می‌رسد زمستان پیش روی را می‌توان از آن جهت گرم و هیجان‌انگیز دانست که سر فصلی برای شکل‌گیری توسعه متوازن باشد مردم در تمامی عرصه‌ها همیشه دین خود را ادا کرده‌اند و این بار نوبت این نفرات است که در صورت پیروزی احتمالی خود در صبح روز هشتم اسفند، دین واقعی خود را به مردم این دیار ادا کنند.
قابل ذکر است که كانديدهاي احتمالی قطعاً تا زمان انتخابات تغییرات خواهند داشت و بر تعداد آن‌ها افزوده یا از آن‌ها کم خواهد شد. بنابراین تاکید می‌شود که اسامی زیر فقط بر اساس برداشت‌های شخصی نگارنده و تحقیقات و پرس و جوی صورت گرفته در مورد كانديداهای احتمالی می‌باشد که بی‌شک خالی از نقص نیست. (به ترتيب حروف الفبا:)

نام کاندیدا

گرایش

مدرک تحصیلی

مهم‌ترین سابقه اجرایی

ابراهیم آقامحمدی

اصول‌گرا

کارشناس ارشد استراتژی

نماینده مجلس نهم

محمد‌جعفر ایرانی

مستقل

دکترای حقوق

مدرس دانشگاه

فریده بزن‌بیرانوند

اصلاح‌طلب

کارشناسی ارشد

عضو شورای شهر کرج

شاپور بیرانوند

نامشخص

کارشناسی ارشد

نامشخص

صیدمحمدخان بیرانوند

اصلاح‌طلب

دکترای ادبیات فارسی

رئیس آموزش و پرورش ویسیان

فرود پیرداده‌بیرانوند

مستقل

کارشناس ارشد

کارمند آموزش و پرورش

نادر حافظی

مستقل

کارشناس ارشد

دبیر آموزش و پروش

فتح‌الله حسنوند

اصول‌گرا

كارشناس ارشد ریاضی

نماینده مجلس هفتم

جواد درویشوند

اصول‌گرا

كارشناس ارشد حقوق

معاون سابق وزیر دفاع

بهروز دریکوند

اصول‌گرا

کارشناسی ارشد

عضو سپاه پاسداران

بهرام دلفان

مستقل

دکتری تخصصی داروساز

معاون سابق دانشگاه علوم پزشکی لرستان

فریدون دهقان

اصلاح‌طلب

کارشناسی ارشد حقوق

کارمند دانشگاه علوم پزشکی

رضا رحیمی‌نسب

اصول‌گرا

کارشناس ارشد مدیریت

نماینده مجلس هشتم

عزت‌الله رضایی‌چگنی

اصلاح‌طلب

کارشناس ارشد

کارمند سابق استانداری لرستان

عصمت‌الله ساکی‌زاده

اصول‌گرا

کارشناسی ارشد

مشاور وزیر ورزش و جوانان

محمدرضا سپهوند

نامشخص

دکترا

-

علی‌مراد صفری‌احمدوند

اصول‌گرا

ارشد الکترونیک

عضو هیات مدیره مخابرات لرستان

اصغر صفری‌راد

اصول‌گرا

-

کارمند استانداری

محمدرضا عبدالهی

نامشخص

کارشناسی ارشد حقوق

رئیس سابق دادگستری کوهدشت

ایرج عبدی

اصول‌گرا

پزشک عمومی

نماینده فعلی مجلس

محمد علی‌زاده

مستقل

دکترای ا‌قتصاد

عضو هيأت علمي دانشگاه لرستان

امیرناصر غلامرضایی

اصلاح‌طلب

ارشد علوم سیاسی

عضو سابق شورای شهر خرم‌آباد

رضا فتوحی

اصول‌گرا

دکترای مدیریت بحران

معاون اسبق وزیر جهاد کشاورزی

نورمحمد فردی‌بیرانوند

اصلاح‌طلب

کارشناسی ارشد

فرماندار سابق شهر قدس و دماوند

کوروش فولادی

اصلاح‌طلب

دکترا  (افتخاری)

نماینده مجلس پنجم

محمدحسن مالزیری

نامشخص

کارشناسی ارشد نرم‌افزار

مدرس دانشکده سماء

اعظم محمدی‌نیا

مستقل

کارشناس ارشد فلسفه

رئیس سابق اداره استعدادهای درخشان آ.پ لرستان

مرتضی محمودوند

اصول‌گرا

ارشد روابط بین‌الملل

مشاور دبير تشخيص مصلحت نظام

علی مختاری

مستقل

کارشناسی ارشد حقوق

مدرس دانشگاه

نصرالله مرادی‌فرد

اصلاح‌طلب

متخصص قلب و عروق

پزشک

محمدرضا ملکشاهی‌راد

اصول‌گرا

ارشد مدیریت

نماینده مجلس هشتم

محمدرضا ملکی‌راد

اصول‌گرا

ارشد فقه اسلامی

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان

هوشیار ملکی‌طولابی

اصول‌گرا

ارشد برق قدرت

معاون آموزش پرورش منطقه 11 تهران

سیدعیسی موسوی‌نژاد

اصلاح‌طلب

کارشناس مدیریت آموزشی

نماینده مجلس ششم

آرش میراسماعیلی

مستقل

کارشناس ارشد

نایب‌رییس فدراسیون جودو

غلامرضا نوری‌زاده

اصول‌گرا

کارشناسی ارشد

معاون سابق آموزش و پرورش لرستان

مهرداد ویسکرمی

اصول‌گرا

پزشک عمومی

عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکی

حامی هاشمی‌نیک

مستقل

 دکترای علوم سیاسی

مدرس دانشگاه‌های نورآباد و کرج

رقیه هراتی

نامشخص

کارشناسی ارشد

آموزش و پرورش

 سيد محمد قاسمي

 اصلاح‌طلب

كارشناسي ارشد مديريت

مدير عتامل سابق شركت مخابرات لرستان

 فريبا عابديني

اصلاح‌طلب

كارشناسي ارشد

مشاور استاندار در امور بانوان دولت هشتم و نهم

 

 

 

 



خرم‌آباد زير چتر رقابت‌های مجلس دهم/ چه كسي به بهارستان مي‌رود؟

نويسنده: مهدی رضاپور  09169695993
* مطلب از طريق ايميل توسط نويسنده براي يافته ارسال شده و پيش از اين در نشريه "تبلور انديشه" نيز منتشر شده است. چنان‌چه نكته‌اي در خصوص موارد مندرج هست با نويسنده مطلب كه شماره تلفن وي در كنار نام ايشان قيد شده، تماس بگيريد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 میلاد 1394-06-25 09:46
چینش نام کاندیدا باید بر اساس حروف الفبا باشد تا بی طرفی نویسنده اثبات بشه.
الان مشخصه از کی داره حمایت می کنه....

ایشون همه رو اصولگرا زده
نقل قول کردن
#2 صفورا 1394-06-25 12:46
ممنونم از نویسنده این مطلب جناب اقای رضاپور. امیدوارم مجلس آینده از آن اصلاح طلبان باشد بلکه روند حرکتی استان و کشور بسمت جلو باشد. حضور افراد متخصص در حوزه های پزشکی هم از نکات جالب توجه این لیست هست. که باعث خوشحالیه و رقابت ها رو پربارتر خواهد کرد
نقل قول کردن
#3 حاج محمد 1394-06-25 14:41
سلام :ای کاش جهت آگاهی مردم شریف؛ خدمات واقدامات مؤثر وقابل لمس که در جهت پیشرفت اقتصادی ورفع بیکاری و .....درزمان تصدی این عزیزان قبلا بعمل آمد به همراه این گزارش منتشر می شد .با آرزوی موفقیت برای آنان که با ایثار و دلسوزی تمام خواهان گام برداشتن عملی نه شعاری در راستای پیشرفت جامعه هستند.
{امام صادق(ع)فرمود:هر که زبانش راست باشد کردارش پاک است}
نقل قول کردن
#4 امین 1394-06-25 15:56
با سلام.با نگاهی مختصر به این اسامی خیلی زود متوجه میشیم چرا مرکز استان از لحاظ بیکاری و نبود امکانات شهری و... مقام اول رو در کشور داره.این بندگان خدا یا قبلا نماینده بودن یا مابقی هم که بجز یکی دو نفر اصلا بندگان خدا هیچگونه تجربه ای ندارن
نقل قول کردن
#5 فرهنگ دوست 1394-06-25 18:50
عجب جاییه بهارستان
همه دوست دارن برن
نقل قول کردن
#6 کاندیدا 1394-06-26 08:18
بعضي از این اصول طلبان اصلاح گرا دیگه از کجا دراومدن؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#7 الف 1394-06-26 10:57
تعدادي از اين ها قبلا دكترا داشتند چي شد ككه الان فوق ليسانس شدند
نقل قول کردن
#8 رامین 1394-06-26 22:54
تعداد متخصصین این لیست کمتر از انگشتان یک دسته
نقل قول کردن
#9 مینا 1394-06-29 15:37
جالب بود ابتکار برای اینکار و چاپ عکس کاندیداهای مجلس. فقط مرحله مهمتر یعنی انتخاب افراد صلاحیت دار میمونه که اونم واقعا وظیفه نخبگان جامعه به ویزه مطبوعات است که عملکرد و گذشته ی هر یک از این افراد رو برای مردم تشریح کنند تا مردم هم فارغ از هرگونه زنده باد و مرده باد طایفه ایی و فامیلی و حتی جناحی، به دو گزینه کارگشا و کاربلد رای بدهند.
همچنین تشکر ویيهخ باید بکنم از نویسنده این مطلب جناب رضاپور که گام اول را در جهت روشنگری جامعه برداشته و چراغ اول را روشن کردند. اینکه ایشان مدرک تحصیلی و سابقه ی اجرایی به همراه گرایش سیاسی رو ذکر کردند قابل تقدیره و دیگران هم در همین راستا عملکرد افراد را برای مردم ارام ارام شرح دهند تا مجموع داشته های همه این عزیزان را بعنوان توشه انتخاب آنها در مسیر انتخاب شدن داشته باشیم. موفق و پرنشاط باشید
نقل قول کردن
#10 بی طرف 1394-09-26 20:30
به نظرم ملک آسا هم جزء کاندیداتوای امسال باشه
نقل قول کردن
#11 عبدالله زاده 1394-10-03 00:57
سلام . بین کاندیداهای مناظر زنده در دانشگاه های خرم آباد برگزار کنیم و بررسی توانایی ها را به مردم واگذاریم اگر به مردم اعتقاد داری . اصلاح طلب و اصولگرا نوع دیدگاه و نظر سیاسی فرد است کاندیدا چه توانایی دارد بگذار پای سخنان آنان باشیم اینها که می خواهند در بهارستان باشند بینیم چه بیانی دارند ، طرحی دارند ، راستی سابق چه دارند ، با سایت های مجازی (غیر واقعی )که اخبار غیر واقعی را باز پخش می کنید از طرف چه کسی عملگری می کنی با چقدر جیره مردم شریف خرم آباد را دوباره فروختی اینو میگه غیرت یا ...؟ جواب می خواهم
_______________________
يافته: سلام. كافر همه را به كيش خود پندارد. جيره‌خوار شما هستيد كه به دنبال تامين نشدن منافع خود يا كانديداي مورد علاقه‌تان كه لابد وعده جيره‌هاي خاص به شما داده، چنين آتشي و برآشفته شده‌ايد
وقتي سواد كار با فضاي رسانه‌اي پيدا كرديد و فهميديد زير نوشته را بخوانيد تا بدانيد نويسنده مطلب را در جاي ديگر منتشر كرده و ما آن را با ذكر منبع بازنشر كرده‌ايم، مي‌توانيد با مدير مسئول سايت كه شماره تلفن وي در بخش درباره ما (بالاي سايت) هست تماس بگيريد
براي شما متاسفيم! همين ...
نقل قول کردن
#12 بیرانوند 1394-10-05 03:23
مجلس حقوقدان می خواهد
نقل قول کردن
#13 کر بیرانوند 1394-10-23 08:42
خیلی زشته که حاج... خودشون رو دکتر معرفی کردن در حالی که نیستند. مردم رو نادان تصور نکنیم
نقل قول کردن
#14 ع 1394-11-13 12:05
جرا از کاندیدای مجلس امتحان نمیگیرند که مشخص شود افراد باسواد وتوانمند هستند
نقل قول کردن
#15 کر بیرانوند 1394-11-13 13:50
ما دیگر گول نخواهیم خورد به فرد اصلح وشایسته دکتر بهروز دریکوند رای خواهیم داد
نقل قول کردن
#16 جمعی از بسیجیان شهرستان خرم آ 1394-11-16 14:46
ما به سردار جبهه های جنگ سخنور -صادق - نترس -شجاع - باسواد - خاضع -سابقه درخشان -رفع کننده معذلات بیکاری ورونق اشتغال زائی دکتر بهروز دریکوند رای خواهیم داد
نقل قول کردن
#17 جمعی از طلاب خرم آباد 1394-11-17 10:34
ما به کسی رای خواهیم داد که بنا بفرمان حضرت امام (ر-ض)مطیع جامعه مدرسین حوزه علیمه باشند (دکتر بهروز -شجاع - عادل - ومتواضع )
نقل قول کردن
#18 حامیان برادر بسیجی بهروز دریکو 1394-11-18 09:07
ما رای خود را آگاهانه به برادر بسیجی دکتر بهروز دریکوند رای میدهیم شایسته سالاری شعار همیشگی ما است
نقل قول کردن
#19 خرمی 1394-11-18 10:05
فرد اصلح وشایسته ما بهروز دریکوند
نقل قول کردن
#20 حامیان 1394-11-18 10:08
مردم شریف شهرستان به مرد معرفت وآگاه - باسواد- سخنور -زبان گویا لرستان - شناخت برچا لش های خرم آباد رای دهید
نقل قول کردن
#21 حامیان 1394-11-18 12:17
سادات عزیز وبزرگوار به دائی خود که بحق شیر مرد لرستان اهل قلم -سخنور - تحلیگر - دوستدار نظام مقدس ومردم رای بدهید
نقل قول کردن
#22 حامیان 1394-11-19 12:13
مردم شریف وفهیم شهرستان خرم آباد به دکتر بهروز دریکوند رای دهید آیا سخنرانیهایش گوش داده اید بخدا قسم آتش به جان برخي نا اهلان افتاده است کسانی که به ناحق پستهای کلیدی را تصاحب نموده وعدم کارائیشان در عملکردشان هویدا ومشخص میباشد
نقل قول کردن
#23 حامیان برادر بهروز دریکوند 1394-11-21 09:06
این انقلاب بی نام خمینی (ره)در هیچ جای جهان شناخته شده نیست (مقام عظمای ولایت )
ضمن تبریک مجددبه مناسبت ایام ا...دهه مبارکه فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بدینوسیله از تمامی حامیان عزیز وسرور ان این حقیر تقاضامیشود در روز یوم ا...22بهمن در راهپیمائی شرکت نمایند
نقل قول کردن
#24 حامیان برادر بهروز دریکوند 1394-11-21 09:40
دکتر بهروز دریکوند ورزشکار وورزش دوست هستند از همین رو درخواست یا علی (ع) از کشتی گیران شهر خرم آباد را خواهانیم
نقل قول کردن
#25 جمعی از ورشکارن شهر خرم آباد 1394-11-21 15:07
ما به برادر سردار بهروز دریکوند پیشکسوت کشتی رای خواهیم داد
نقل قول کردن
#26 حسنوند 1394-11-21 15:59
فرد اصلح و شایسته دکتر بهروز دریکوند
نقل قول کردن
#27 بیرانوند 1394-11-30 00:41
یه روز ه دو روزه کاندید فقط بهروز ه
پیروزباشی دریکوند قهرمان.
نقل قول کردن
#28 علی 1394-12-02 00:01
حامیان دکتر بهروز دریکوند.واقعا افتخار میکنم ک استان ما کاندیدی توانا،باعلم،صدا قت در کلام ،بیان زیبا.وپست های کلان کشوری .داره.وخواهش از مردم اینه تحقیق کنند و رای بدن.امید پیروزی برای دکتر بهروز دریکوند
نقل قول کردن
#29 حامی 1394-12-02 13:33
سرباز وطن بهروزدریکوند مردبی ادعا دست مولا علی علیه السلام نگهدارت
نقل قول کردن
#30 نیما 1394-12-02 18:50
خواهشا صحبت های بهروز دریکوند رو گوش کنید حتی اگه بهش رای نمیدید
نقل قول کردن
#31 خرمی 1394-12-17 15:25
کلبه احزان گلستان شود غم مخور
ای شیر مرد جبهه ها جنگ ای فرزند انقلاب - ای شجاع - ای توانمند لرستانی بحمدا... با بیان فصیح خود ولایت مداری را به اثبات رساندی
برای مردم اثبات خواهد شد که چه نیرو توانمندی از دست دادند ونسل های آینده خواهند که بهروز دریکوند چه کسی بوده است
درود خدا بر شما ای دل سوخته انقلاب و ما همیشه به یادت -به سخنانت - به علمت - به شجاعتت .......افتخار میکنیم
نقل قول کردن
#32 س 1394-12-17 15:31
تخریب کردن افراد شایسته ولایق به خدا قسم از گنا هان کبیره میباشد
نقل قول کردن
#33 عف 1394-12-17 15:44
حضرت امام (رض ) فرمودند
نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد درورد خدا بر آن مرد فاضل وحکیم وپیام آور حق وعدالت .......
نقل قول کردن
#34 حه 1394-12-24 13:26
همه کس داند که این دنیا بی وفا است
این دنیا هم خودش محکوم به فنا است
بزرگ مرد لرستان (بهروز دریکوند) را به چه بهائی تخریب کردید ای صندلی لیسان روزگار
جان ام حسین (ع)این پیام را ثبت نمائید
نقل قول کردن
#35 حسنی 1395-01-07 10:18
اصولگرا ئی واصلاح طلب که به نفع شخصی و حامی منافع بعضا"را نگهبای کند به درد نمیخورد و مردم میباست در زیر تورم کمرشان لهه شود
آیا این کاندیدا متوانید برنامه داشته باشند مردم فهیم وولایتی خرم آباد دارید به کجا میروید؟ از حزب و حزب گرائی وطایفه طا یفه گرائی پرهیز کنید که آفت دین جوانمردی وکم رنگ کردن غیرت وارزشها ست که این امر تهمت غیبت فساد ووووورا رواج وارزشها را کم رنگ میکند
نقل قول کردن
#36 ماهان 1395-01-07 10:33
آیا فرمایشات مقام معظم رهبری را در سال 95گوش داده اید که چه فرمایش کردند بیلان کاری دولت اصلاحات را در پایان سال 95 برای مردم از دولت خواسته اند که مردم فهیم بدانند؟
دولت مدعي است تورم مهار شده وپائین آمده بی کاری حل شده خارجیها جهت قرارداد دارند به ایران می آ یند البته با پول دادن به مافی ها وکارتر های بزرگ برای تبلیغ ولی متاسفانه در اقتصاد ما هیچ تغییری که مردم در آسایش ومزه وحلاوت رفع تحریمها را بچسند پیش نخواهد آمد
فقط تبلیغات وبا افکار مردم بازی کردن به نفع پاسداری از منافع شخصی ............... ............... .....
نقل قول کردن
#37 حامیان 1395-01-08 08:08
دنیا خیلی بی وفا است دنیا هم خود محکوم به فناست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا