یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

لرستان سرزمین ناشناخته معادن ایران است؛ دیاری که از حیث داشتن پهنه‌های معدنی جز بهترین استان‌های معدن خیز ایران به شمار می‌رود و حتی با دو پهنه معدنی بیش‌تر از کرمان- قطب معدن ایران- حرف‌های بسیار درشت‌تری در حوزه معدن برای گفتن دارد.
اما این استان با تمام ظرفیت‌های شناخته و ناشناخته اش طی سال‌های گذشته و حتی امروز با بی‌مهری‌های فراوانی روبه رو شده است به گونه‌ای که برای کشف استعداد‌های معدنی‌اش نمایندگی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در آن ایجاد می‌شود اما کسی به فکر پرسنل و رفتارهای سازمانی و غیر‌سازمانی آن نیست.
بر اساس بررسی‌های به عمل آمده توسط خبرنگار سفیرافلاک بی‌مهری‌ها به کارشناسان این سازمان در حدی است که از بدو تاسیس تا سازمانی در لرستان که بدون کارمند کار می‌کند!به امروز حقوق و مزایایی به آن‌ها پرداخت نشده و حتی زمانی که برای اعاده حقوق و مزایای نادیده گرفتن‌شان به سازمان مرکزی مراجعه می‌کنند از دو در آن‌ها را راه نمی‌دهند و خسته و دل‌شکسته از کار و زحمت به سرزمین معدن خیز لرستان باز می‌گردند!
بازگشت تاسف‌برانگیز این کارشناسان در شرایطی صورت می‌گیرد که سازمان مرکزی در پاسخ به خبرنگار ما معتقد است که کارشناسان آن‌ها فاقد حکم کارگزینی هستند و چون فاقد این حکم هستند نمی‌توان به آن‌ها حقوقی پرداخت شود.
اما در استان چیزهای دیگری به گوش می‌رسد و آن‌ این که 5نفر از کارشناسان دارای حکم کارگزینی هستند و سایر نیروها شرکتی مي‌باشند.
"علي اصغر خوش‌رفتار" معاون برنامه‌ريزي، توسعه مديريت و پشتيباني سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این رابطه می‌گوید: هر آن‌چه به عنوان بودجه در خصوص استان لرستان نزد سازمان است مربوط به سه طرح شامل طرح مطالعاتی ژئوتوریسم استان با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان که استان لرستان 86 میلیون و 800 هزار تومان آن را تخصیص داده است که مربوط به فصل 7 سایر است، طرح مستند سازی ژئوتوریسم استان با اعتبار 30 میلیون تومان که 26 میلیون تومان آن از استان تخصیص داده شده است و مربوط به فصل 7 سایر است و نیز طرح مطالعاتی اکتشاف مواد معدنی استان مربوط به فصل دو بابت خرید تجهیزات با 30 میلیون تومان اعتبار و 200 میلیون اعتبار مربوط به فصل 7 سایر که مجموعاً برای این طرح نیز 160 میلیون تومان از استان لرستان اعتبار تخصیص داده شده است. یعنی استان لرستان در مجموع 360 میلیون تومان اعتبار برای طرح ها در نظر گرفته است که در آن هیچ حقوق و مزایایی را برای نیروها در نظر نگرفته است.
وی مي‌افزايد: در اعتبارات تعیین شده فصل 7 شامل دو بند حقوق و مزایای پرسنل و سایر است که در استان لرستان برای حقوق و مزایای نیروها یک ریال تعیین نشده است و همه اعتبارات سایر عنوان شده‌اند.
به گفته خوش‌رفتار در این 3 طرح استان لرستان هیچ نیرویی را نگنجانده است؛ در حالی که می‌توانست در همین طرح‌ها تعداد نیرو‌ها را تعیین و در فصل 7 نیز حقوق و مزایای آن‌ها را در نظر بگیرد مانند کاری که استان‌های یزد و فارس و ... انجام داد‌ه‌اند.
وي افزود: اگر این تعداد نیروها اصل حکم کارگزینی صادر شده از سوی سازمان کشوری را دارند ما حقوق و مزایای این نیروها را پرداخت می‌کنیم  اگر حکمی وجود ندارد و یا داخلی است ارزش قانونی برای پرداخت حقوق ندارد.
معاون مالی سازمان زمین و اکتشافات معدنی در حالی این صحبت‌ها را انجام می‌دهد که قرار داد برخی از نیروها که به صورت خرید خدمت موقت بسته شده، رویت شده است.
منبع: پایگاه خبری سفير افلاك
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا