یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پس از برگزاری انتخابات مجمع عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در 25 خرداد‌ماه امسال و با روی کار آمدن هیات مدیره جدید نوید تغییرات اساسی و تحول بنیادین در این کانون به گوش می‌رسد.
کانون کارشناسان رسمی دادگستری در 18 فروردین 1381 با تصویب مجلس شورای اسلامی تشکیل گردید، در استان لرستان نیز این کانون به همت مهندس عزت‌الله فیلی در سال 1384 رسمیت یافت و هم اکنون بیش از 380 نفر کارشناس در آن عضویت دارند.
به موجب ماده 18 قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری در تمامی مواردی که رجوع به کارشناسی لازم باشد‌، کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر‌دولتی مکلف هستند از وجود کارشناسان رسمی استفاده  نمایند، همچنین در بیش از 52 قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و 92 آئین‌نامه و دستورالعمل دولتی بر الزام استفاده از کارشناس تاکید گردیده‌، وجود همین موارد به خوبی نقش و اهمیت جایگاه قانونی کانون را نشان می‌دهد.
به موجب ماده 7 قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری وظایف و اختیارات شورای عالی کارشناسان مشخص و احصاء گردیده که موجب بند "ج" ماده مذکور تشکیل کمیسیون‌ها و گروه‌های کارشناسی یکی از این وظایف قانونی می‌باشد که متاسفانه از بدو تاسیس کانون لرستان در سال 1384 تا کنون این بند مهم قانونی مغفول مانده و هیچ‌گونه اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته بود در حالی که این مهم یکی از مطالبات جدی کارشناسان بود که خوشبختانه هیات مدیره جدید از بدو شروع فعالیت علاوه بر برنامه‌ریزی جدی برای ارتقاء صلاحیت‌های کارشناسی که خواسته جدی همگان می‌باشد و نیز جذب کارشناسان رسمی در رشته‌های جدید برای اولین بار از جمله رشته نساجی در هفته‌های اخیر با تلاش مضاعف اقدام به تشکیل مجمع عمومی در دو گروه تخصصی کارشناسی نموده‌، بر اساس اعلام کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان مجمع عمومی گروه کارشناسان رشته‌های حسابداری و حسابرسی، آمار، امور بازرگانی و تعیین نفقه برگزار گردید که منصور ساکی، کورش مستی و حجت والیزاده به عنوان اولین هیات رئیسه این گروه‌ها انتخاب گردیدند.
 همچنین بر همین اساس مجمع عمومی گروه کارشناسان امور وسائط نقلیه برگزار و محمد حسنی‌گودرزی، حمید مرادی و سید‌محمود موسوی به عنوان هیات رئیسه این گروه کارشناسی برگزیده شدند. علاوه بر این مقرر گردید 26 شهریور‌ماه نیز مجمع عمومی گروه حجت واليزادهکارشناسان راه و ساختمان و نقشه‌برداری برای انتخاب هیات رئیسه تشکیل گردد.
امید است که هیات رئیسه جدید بتواند کانون را به جایگاه واقعی خویش نزدیک نموده و بازوی مشورتی و کارشناسی برای کلیه دستگاه‌های اجرایی باشد.

حجت  والی‌زاده / مدیر مسئول نشریه ایوار

 

دیدگاه‌ها  

#1 خرم آبادی 1394-06-22 21:11
با سلام. به همه اعضا تبریک می گویم بخصوص به همکاران محترم امور مالی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا