یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از اتفاقات مهم که برای ما لرستانی‌ها بیش‌تر از مردم دیگر استان‌ها اهمیت دارد و همواره از آن به عنوان فرصتی مناسب ياد مي‌كنيم که باید غنیمت شمرده شود و مدیران استان هم خیر و برکتش را به رخ می‌کشند سفر روسای جمهور و وزرای دولت به استان است که اگر انصاف داشته باشیم و تعلقات خاطر و مقام و منصب را کنار بگذاریم از این خیر و برکت، آن گونه که در بوق و كرنا می‌کنند چیزی نصیب مردم محروم این استان نشده، چه در دوران سازندگی و اصلاحات‌، چه در دولتی که با شعار عدالت و حتی کلنگ به دست وارد لرستان شد و چه در دولتی که با کلید تدبیر تنها به مردم امید داد و نتوانست آن گونه که شعار می‌دهد قفل‌های زنگار گرفته را باز نماید و ...
در این مقال بحث بر سر نتایج مثبت و یا عدم تحقق بخشی از مصوبه‌های سفر روسای جمهوری و ... نیست که خود مثنوی هفتاد من کاغذ است، اما همان گونه که کم و بیش همه اطلاع دارند چندی پیش مقرر شد همزمان با هفته دولت وزیر بهداشت و درمان دولت یازدهم برای افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی وارد لرستان  و از جمله الیگودرز شود تا پس از سال‌ها بهره‌برداری از بیمارستان جدید‌الاحداث این شهرستان رنگ واقعیت به خود بگیرد و ...  اما در نهایت این مردم الیگودرز بودند که در سایه خلف وعده آقای وزیر باز هم باید برای بهره‌برداری این بیمارستان در وقتی دیگر به انتظار بنشیند.
هر چند فرماندار الیگودرز در مقام نمایندگی دولت یازدهم و در رابطه با چرایی عدم بهره‌برداری ازبیمارستان گفت: این بیمارستان از لحاظ ساختاری قابل بهره‌برداری می باشد اما لازم است زمانی افتتاح شود که فعالیت در آن جاری و ساری باشد و مردم الیگودرز هم به واسطه این که دکتر قاضي‌زاده‌هاشمی را به نظم و انظباط و خدمت‌گزاری به مردم شهره می‌دانند عمدی در عدم حضور وی مشاهده نکرده و باز هم همچون 25 سال گذشته به انتظار می‌نشینند.
در این‌جا نسبت به طرح‌های دیگر شهرهای استان که  افتتاح شده‌اند اظهار نظر نخواهیم کرد اما آن‌چه نگارنده را برآن داشت تا این مطلب را به رشته تحریر در آورد عنوانی بود که دكتر ساكي ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با بهره‌برداری از بیمارستان شهید دکتر علی‌رضا ولیان الیگودرز به کار برد و آن را جایگزین بیمارستان امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد! جمله‌ای که تمام امید و آرزوهای کسانی را که سال‌هاست انتظار افتتاح این بیمارستان را می‌کشند به یأس و ناامیدی تبدیل کرد، اتفاقی که بیم وقوعش را داشتیم و همواره توسط نماینده و فرماندار تکذیب می‌شد، امروز از زبان مدیر ارشد بهداشت و درمان استان به گوش می‌رسد.
اگر چه پس از انتشار مطلبی تحت عنوان "بیمارستان 25 ساله الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد، اما چرا جایگزین؟" در فضا‌های مجازی و همچنین پی‌گیری‌های نماینده‌، فرماندار و دلسوزان خبر اولیه توسط دکتر ساکی رئيس دانشگاه علوم پزشکی استان تکذیب شد و ایشان بر مجزا بودن بیمارستان جدید‌الاحداث تاکید نمودند اما بیان چند باره معضلات و مطالبات مردم را حق آن‌ها می‌دانیم.
 افتتاح بیمارستان ولیان، شاید وقتی دیگر!/ 25 سال كم نيست؟
بد نیست بدانید بیمارستان جدید‌الاحداث الیگودرز که با پی‌گیری‌های فرماندارالیگودرز و تاکید استاندار لرستان به نام شهید دکتر علی‌رضا ولیان مزین شده است در سال 1369 کلنگ‌زنی شد و پس از مدتی فعالیت به دلیل انتقال اعتبارات تخصیص یافته به شهری دیگر، تعطیل و به یکی از آثار باستانی تبدیل شد تا این که در سال 1389 با پی‌گیری‌های حجت‌الله رحمانی نماینده دوره هشتم در مجلس شورای اسلامی احیا شد و پس از مدتی فعالیت در ردیف طرح‌های ماندگار دولت دهم قرار گرفت و مقرر شد تا پایان عمر این دولت به بهره‌برداری برسد اما به دلیل نبود اعتبارات لازم این خواسته تحقق نیافت و پس از گذشت دو سال از پایان عمر دولت دهم در آینده‌ای نزدیک  شاهد بهره‌برداری از آن هستیم که یقیناً تلاش‌های محمد‌تقی توکلی نماینده فعلی شهرستان در جهت تخصیص اعتبارات لازم علی‌رغم مشکلات مالی دولت غیر قابل انکار است.
بی‌شک یکی از اقدامات بی‌نظیر و قابل قدردانی دولت یازدهم و شخص وزیر بهداشت و درمان اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت می باشد که در راستای اجرای عدالت اجتماعی دگرگونی‌های ارزشمندی درحوزه درمان ایجاد کرده است اما این طرح هنگامی تأثیرات مثبت خود را نمایان خواهد کرد که زیرساخت‌های آن فراهم و مهیا شود.
اگر چنان‌چه آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها و بیماران بستری شده را با قبل و پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت مقایسه نماییم به افزایش چشمگیر این مراجعات و بستری‌ها پی خواهیم برد که بعضاً بخش‌های مختلف بیمارستان با ازدحام مواجه بوده و نارضایتی‌هایی را هم در پی داشته است که این مهم لزوم توجه به افزایش ظرفیت بهداشتی و درمانی الیگودرز را با اهمیت بیش‌تری مواجه خواهد نمود.
این در حالی است که بیمارستان جدید‌الاحداث حتی برای استفاده مردم شهرهای ازنا، دورود و خمین هم می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و با بهره بردن از  تجهیزات مدرن پزشکی و پزشکان متخصص نیاز‌های درمانی مردم سه شهر شرق لرستان (اليگودرز، ازنا و دورود) تا حدودی بر آورده شود.
به هر ترتیب مردم اليگودرز انتظار دارند که بیمارستان امام جعفر صادق (ع) همچون گذشته به فعالیت خود ادامه دهد و بیمارستان عباس شاه‌عليجدید‌الاحداث نیز به عنوان پروژه ای جدید و نه جایگزین در جهت خدمت‌رسانی به مردم راه اندازی شود، موضوع مهمی که نماینده مردم و فرماندار همواره بر آن تاکید نموده و امروز هم لازم است با جدیت این شبهه جایگزین شدن بیمارستان جدید را پی‌گیری و رفع نمایند.
 
عباس شاه‌علی
خبرنگار کیهان در اليگودرز


 

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی 1394-06-16 20:54
واقعا استانداران و فرمانداران بدون وابستگی و تعلق خاطر باید از وزیران بپرسند که برای لرستان چه کرده اند اما دریغ از یک پرسش چه در گذشته و چه در حال و....
نقل قول کردن
#2 رامین 1394-06-16 20:55
من بچه بودم که خبر کلنگ زنی این بیمارستان را شنیدم اما افسوس که تا الان افتتاح نشده است
نقل قول کردن
#3 خرمی 1394-06-16 20:56
آقای شاه علی ضمن تشکر اما این بیمارستان با تلاش سید مرتضی موسوی نماینده دوره هفتم احیا شد و از جمله مصوبات سفر اول دکتر احمدی نژاد می باشد و پس از آن رحمانی و توکلی هم پیگیری کردند
نقل قول کردن
#4 محمود 1394-06-16 20:58
این بیمارستان زمان سید مرتضی موسوی احیا شد انصاف داشته باشید
نقل قول کردن
#5 محمود 1394-06-16 21:01
لرستان سرزمین کلنگهای ناصر قلی خانی از کلنگ پتروشیمی و پالایشگاه پلدختر و .... بنویسید
نقل قول کردن
#6 افشین بقایی 1400-08-15 22:34
روبان وباندش توسط دکترمحمدخدابخشی پاره شد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا