یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این ربیع مشک بیز از نو به ما بر شد خزان        خطه غربند یک‌سر نوحه‌گر سینه‌زنان
ترنم شنیدن این بیت در دوران نوجوانی مرا با شخصیتی آشنا کرد که نامش هنوز برایم سمبل مردان راه حق و حقیقت است.
ایام انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، پدر‌بزرگم منتظر ورود یک مهمان بود، بعد از مدت کمی مردی معمم به همراه چندین نفر وارد حیاط شدند. دیدم پدربزرگم با این که سالیانی از عمرش گذشته بود؛ به قدری به احترام و خضوع در مقابل مرد معمم رفتار نمود که شيخ علي آل كاظميحیرتم را برانگیخت. آن مرد شیخ علی آل‌کاظمی بود.  
هنگامی که نشست با اندکی تأمل بیت فوق را بر لبانش جاری کرد و از پدر‌بزرگم خواست هم‌چنانی که به مرحوم پدرش آیت‌الله شیخ فرج‌الله کاظمی‌مومه‌وند ارادت داشته است او را در انتخابات دوره پنجم یاری کند.
این بیت از قطعه شعر معروفی است که مرحوم پدربزرگم (حاج نصرت‌الله صولت‌پور چنگیزی) در سال 1341 در رثای مرحوم آیت‌الله شیخ فرج‌الله کاظمی گفته بود. بعد از رفتن آشیخ علی کاظمی از پدر بزرگم جویای موضوع شدم. وی این خانواده را مروج دین اسلام و از مبارزان نستوه انقلاب اسلامی برشمردن که زحمات زیادی برای انقلاب در دوران نهضت امام(ره) به دوش کشیده‌اند. خاطره‌ای مبنی بر آمدن شهید نواب صفوی به لرستان برایم ذکر کرد که مدت‌ها ذهنم را مشغول کرد تا این که بعد از سالیان زیادی از آن خاطره در ذهنم به یک حقیقت پیوست.
حقیقت این بود که در بعدازظهر جمعه به برنامه شناسنامه نگاه می کردم مدعوش جناب محمدمهدی عبدخدایی دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام بود. در آن زمان، حدود 20 سال پیش پدر‌بزرگم سفر شهیدنواب صفوی به لرستان و ارادت ایشان به مرحوم آیت‌الله شیخ فرج‌الله کاظمی (متوفي 1341) و تمام کارهای مبارزاتی نواب و راه‌کارها برای مبارزه با رژیم طاغوت در دهه 30 و تبیین آن‌ها به وسیله آشیخ فرج‌الله برایم تعریف کرد. این گونه بر می‌آمد که شهیدنواب صفوی تمامی کارها و ارتباطات با حوزه نجف از طریق ایشان هماهنگ می‌کرد و همین استنباط درست بود. برنامه شناسنامه اسفندماه 1393 مهر تاییدی بر این استباط شد.
عبدخدایی در این برنامه  ارادت شهیدنواب صفوی به آیت‌الله شیخ فرج‌الله کاظمی و پیروی از نقطه نظرات و حکم‌های فقهی ایشان را تایید کرد. به هر روی خانواده کاظمی در تاریخ معاصر ایران اسلامی نامی نیک به جای گذاشته‌اند. پس از رحلت آیت‌الله کاظمی فرزندان ایشان به ویژه مرحوم آشیخ علی کاظمی از بدو شروع نهضت امام خمینی(ره) در کنار ایشان و رهبری معظم انقلاب با تمام توش و توان خود یاری صدیق برای آنان بود. 
بی‌تردید تالیف بیش از 140 عنوان کتاب از شیخ علی کاظمی چهره‌ای محقق و پژوهشگری توانا ساخته بود. وی با مناعت طبع و اخلاق‌مداری هرگز حاضر نشد چهره علمی و پژوهشی خود را به سایه سیاست ببرد. همگان می‌دانند به خصوص مردم حوزه انتخابیه سلسله و دلفان در تمام ادوار گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی آشیخ علی کاظمی ذره‌ای از مرز اخلاق و صداقت گام فراتر ننهاد و همیشه به تکلیف شرعی خود که منبعث از شرع اسلام بود، عمل می‌کرد.
در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با این که اقبال عمومی و فضای مناسبی برای حضور در انتخابات داشت، با خداحافظی عزت‌مندانه میدان را برای حضور جوانان و چهره‌های کارشناس خدوم باز گذاشت. این مرد صدیق و مبارز هیچ‌گاه حاضر نشد برای دستیابی به کرسی مجلس به هر ذلت تن بدهد و یا کاری خارج از عرف و معیار اسلامی که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست انجام بدهد.
امروزه ما شاهد آنیم کسانی هستند برای دستیابی به کرسی نمایندگی به هر عمل غیر اخلاقی از صغر سن گرفته تا تبلیغ دروغ و بداخلاقی که وجاهت معنوی و مردانگی آدمی را زیر سؤال می‌برند، دست می‌زنند.
حال که این مرد عالم به دیار حق شتافته است و مردم عالم‌پرور شهرستان دلفان و در نهایت خطه لرستان به سبب عظمت مکارم اخلاق ایشان مراسم تشییع باشکوه و بی‌نظیری ترتیب دادند، رویه اسلامی شیخ علی آل‌کاظمی را نصب‌العین فضای سیاسی خود قرار دهیم تا بتوانیم در این گذران عمر جز نامی نیک چیزی دیگر بر جای نگذاریم. 
 
مسعود  فرج‌الهی / تهران
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 ناشناس 1394-06-11 11:06
عالی بود ازنوشته هات معلومه انسان باشرفی هستی آره برخي نماینده این دو شهربودن هیچ کاری نکردن تازه الان تشنه قدرت کورشان کرده ومیگن احساس تکلیف میکنند . مثل این انسان باعزت و باشرافت دوره قبل به خاطر جوانها کشید کنار شماهم برو
نقل قول کردن
#2 محمد مهدی روشن 1394-06-11 12:07
بسمه تعالی
عن ابی عبدالله علیه السلام – اذا مات المومن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمۀ لا یسدها شیئ
خبر در گذشت عالم ربانی ، نویسنده توانا حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی آل کاظمی را به بیت علم و شریف آل کاظمی تسلیت عرض می کنم دیروز در نورآباد حضور همه جانبه مردم علاقه مند به بیت علم و دانش خارج از جریانهای سیاسی و در کنار هم به یاد فرموده رسول اکرم صلی الله و ال وسلم افتادم که فرمود حیاتی خیر لکم و مماتی خیر لکم مصداق همین حدیث است که زندگی شریف این عالم ربانی برای مردم خیر بود و مرگش هم خیر که این وحدت در بین جامعه گرچه کوتاه بود ولی زیبا بود روحش شاد . . . .
رابط دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان لرستان
محمد مهدی روشن
نقل قول کردن
#3 مهرداد خدایی سوری 1394-06-11 13:34
احسنت جناب فرج الهی؛ حقا که نواده و قلمدار بحق این سلاله ای
خوشحالیم که تکلیف پاسداشت بزرگان لرستان و خاصه سلسله و دلفان به ذهن سیال و ثمرمندد مدد نوشتار می دهد
آل کاظمی نه به صدق نوشتار ما بلکه به گواه تاریخ عظمتی فراتر از همه داشته و دارند و این میسر نبوده جز تردد در مسیر حق و حقوردی

تمام یزرگان این طایفه مردمی بوده اند و با مهربانی همه پذیر شده اند
نقل قول کردن
#4 مهرداد خدایی سوری 1394-06-11 13:39
حال که به صولت پور بزرگ اشارت داشتی بر خود واجب میدانم از فرزندان و نواده ای چون شما که بحق باقیات صالحات قلمتان برجاست یاد کنم
مرحوم حسن خان چنگیزی بی بدیل آنقدر به این خاندان ارادت داشت و احساس تکلیف میکرد که در سنه های ابتدایی این قرتن اخیر داماد این خاندان شد و از همان روزها سلسله و دلفان صیغه اخوت جاری کردند
تلاشی که مثمر ثمر شدو اینک پسر سلسله خواهر زاده دلفان است
نقل قول کردن
#5 مهرداد خدایی سوری 1394-06-11 13:47
آل کاظمی شخصیتهایی جهانیند که از خوشبختی و خرسندی بختمان دلفان را آرامش سکنا یافته اند
میشود دست به سینه به هر منتسب و مرتبط با ال عزیز کاظمی ادای احترام کرد
اسباب تاثیر اسم و منش ایشان بر زیست بوم سلسله و دلفان حقیقتی روشن است
اینجانب بعد از سالها ی مدید غربت پایتخت،هر وقت دلم میگیرد به این گنج تمام ناشدنی رجوع کرده و برنا میشوم
سلسله به سبب این قرابت و همزیستی با برادر دلفانی ابدالدهر مدیون صولت چنگیز بوده و هست و ....
نقل قول کردن
#6 مهرداد خدایی سوری 1394-06-11 13:53
شهید در معنای اخص خویش
شاهد ایثار و یقینیست که یه قیمت جانش تمام میشود تا حقیقتی مبرهن در تاریخ مکرر شود
من جناب آل کاظمی را شهید ی زنده میدانم
چون هیچگاه با روزگار دون و رذل کنار نیامد و نخواست که از درجه عال انسانی تنزل کند
نقل قول کردن
#7 سوری 1394-06-11 14:15
درود بر یافته ی عزیز که هیچ مطلبی از چشمان تیز بین خبرنگارانش پنهان نیست
نقل قول کردن
#8 ع - ع 1394-06-11 18:51
سلام بر دوستان یافته ای
روحشان شاد
نقل قول کردن
#9 امید 1394-06-11 22:37
تمام چیزهایی که از مرحوم آل کاظمی گفتی درست است اما نکته مهم این است که مرحوم اسکندر فرج الی که انصافا انسان باشخصیت وفرهیخته ای بودند همیشه از طرفداران آقای محمدی بودند و بارها از او میپرسیدیم واقعا چه دلیلی دارد که با وجوداقای کاظمی همیشه ازاقای محمدی حمایت میکنید؟ به ما میگفت اقای کاظمی و محمدی ازهمه جور شاخص هستند اما من به این دلیل به محمدی رای میدهم که کسانی که باولایت فقیه زاویه دارند رابه حضور نمی پذیرد وهمیشه باانهامشکل دارد...
نقل قول کردن
#10 میم.مستمر 1394-06-12 02:45
اقای امید شما با اسامی دیگه ای در سایتهای دیگه ای هم این مطلب رو نوشتین و جوابتونو دادند
اگر ناراحت کاندیدای مورد نظرتون هستین که بهشون توهین شده خوب از خودشون بپرسین علت دشمنی مردم با ایشون چیه
خود بنده دوره ی قبل در خرماباد بیشترین تلاش رو برای نماینده ای که به عنوان کاندیدای حزب مورد علاقم بود انجام دادم و عملکردشو دیدم و این دوره دیگه ازش حمایت نمیکنم
شما با ای طرز سوال و بیان حرمت این عالم ربانی رو میشکنید
لطف کنید دیگه بی خیال شید


بهایم خموشند و گویا بشر
زبان بسته بهتر نه گویا به شر
جناب محمدی زاوبشون با ولایت تاب برداشته
شما میفرمایین چکار کنیم ؟
نقل قول کردن
#11 امید 1394-06-12 14:51
نویسنده محترم چهره ارزشمند ایت اله کاظمی چه ربطی به صغرسن اقای [...] دارد؟ مسئله صغرسن چه ربطی به اقای کاظمی دارد؟ چراازیک نفرکه دستش ازاین دنیا کوتاه شده است هزینه میکنید؟ مسئله صغرسن درتاریخ ۲۷/۵/۹۴ تمام شدو شماها هنوز از رونرفته اید و باز تخریب راشروع کرده اید. چرا در مورد عملکرد نماینده فعلی که نتوانست هیچ کار مثبتی انجام دهد حساس نیستید. معلومه چون فامیل نزدیک نویسنده فوق است
نقل قول کردن
#12 مسعود فرج الهی 1394-06-12 18:23
با سلام و تحیت
به عرض دوست کامنت گذار جناب امید که در نسیم دلفان هم گفته بودید؛ می رسانم :
۱٫ پدرم اسداله فرج الهی با پدر بزرگ مادریم حاج نصرت الله صولت پور چنگیزی دو نفر متفاوت هستند در این یادداشت من از مرحوم نصرت الله صولت پور خاطره گفتم نه پدرم اسدالله فرج الهی.
۲٫ جناب امید کامنت گذار عزیز، پدرم فقط در دوره دوم مجلس به شخص مورد نظر شما رای داد آن هم به خاطر مکتبی بودنش در آن زمان بود. بعداز آن مورد هیچ گاه ما به سمت ایشان نرفتیم. دلیلش هم اطرافیان این آقا بود زیرا بنده خدا که شخصا انسانی مومن هستند با حرف اطراف به سمت سوی کسانی رفت که آنها در شان جمهوری اسلامی نبودند.
نقل قول کردن
#13 مسعود فرج الهی 1394-06-12 18:26
۳٫ همگان می دانند آشیخ علی کاظمی برای کار شخصی کسی وارد نمی شد فقط کار عام المنفعه را پیگیری می کرد. هیچ برای کسب رای به دامن کسانی که با ورود مواد مخدر جوانان این مرز بوم را منحرف می کردند پناه نبرد. او همیشه به مبنای اصیل اسلامی پایبند بود. و برای کسب آرا کاری خارج از عرف کاری انجام نمی داد.
۴٫ شما که اطراف آن شخص محترم هستید چرا به ایشان را تحت فشار قرار می دهید که کار خارج عرف مانند صغرسن انجام دهد. گیرم که انجام شد و شما به مطامع دنیوی رسیدید. آیا در مقابل تاریخ حرفی برای گفتن دارید. آخرت هم بماند که حساب همه با کرام الکاتبین است.
ودر آخر چند بیت از این شعر که در ابتدای یادداشت آمده است:
در عزای مرجع تقلید دین جعفری
آن که قد رسایش شد کمان
لر جماعت داشت فرزند چنان پر افتخار
آن فروزان شمع شد خاموش سوزش شد عیان
چنگیزی با آه و ناله ذکر وردش این کلام
ثلمه ای در دین حق شد بس گران
نقل قول کردن
#14 میم.مستمر 1394-06-12 21:16
خدا هدایتتون کنه
نقل قول کردن
#15 امید 1394-06-13 00:51
جناب اقای مسعودفرج الهی عزیزاینجانب پدر مرحوم شمارااز نزدیک میشناسم و در کامنت بالا هم گفتم که واقعا انسان فرهیخته ای بودند. در مطلب قبلی اشتباه تایپی بود که نوشتم مرحوم اسکندر فرج الهی ایراد من به شمااین است اگر دلتان واسه منطقه میسوزد چرا فقط ظرف این یک سال گذشته تمام فکر وذکر خود را سراین مسئله گذاشته اید درهر مطلبی که چاپ میکنید اخر سر ربطش را به نماینده خاصي میدهی. عزیز من اگر این خصومت شخصی نیست پس چیست اگر شماواقعا دلتان برای شهرستان میسوزد چرا در مورد عملکرد نمایده فعلی کامنت نمیگذاری؟ نماینده قبلی با وجود اینکه به قول شما سواد نداشت چطور است که همه مردم خواهان ورود او به صحنه هستند؟ مردم خودشان شعور دارند و بیشتر میفهمند. من تا جایی که خبر دارم خود [...] تمایلی برای ورود به صحنه ندارند اما عملکرد برخي فامیل شما باعث شده مردم به او فشار بیاورند که وارد صحنه شود. در مورد اینکه فرمودید مرحوم پدرت فقط در دور دوم به او رای داده است اشتباه به عرضتان رسانده اند. فقط شما در دوره چهارم و نهم بااو نبوده اید امیدوارم همیشه در بیان مطالبتان جانب انصاف را رعایت نمایید. با تشکر از حضرتعالی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا