یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در اعتراض به تصمیم اتخاذ شده برای فروش مجتمع رفاهی- گردشگری دانشگاه لرستان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس این دانشگاه رد تصميم گرفته شده در فروش اين مجتمع را مشکوک دانست.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، متن نامه سرگشاده بسیج دانشجویی لرستان که در اعتراض به فروش مجتمع رفاهی- گردشگری این دانشگاه خطاب به رئیس دانشگاه لرستان نگاشته شده به شرح زیر است:
رئیس محنرم دانشگاه لرستان
سلام علیکم
گویا سیر اتفاقات ناگوار برای دانشگاه لرستان پایانی ندارد. در اندوه قربانی شدن رشد علمی دانشگاه به واسطه سیاست‌بازی در قضیه بورسیه‌ها، باوجود تاکید رهبری بودیم که خبر مزایده مجتمع رفاهی دانشگاه لرستان رسید. وقتی خبر این عقب‌گرد عجیب به گوش ما رسید پی‌گیر شدیم تا بلکه دریابیم متصدیان امر با کدام منطق دست به سوزاندن فرصت‌های دانشگاه زده‌اند. آن‌چه بدان رسیدیم پاره‌ای از توجیهات بی‌پایه‌ای بود که شرح آن خواهد آمد.
عمده‌ترین توجیه برای فروش مجتمع گردشگری، تفریحی، اقامتی، پذیرایی و رفاهی دانشگاه لرستان که نه تنها در استان بلکه در کشور، مجموعه‌ای کم‌نظیر و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد؛ نبودِ بودجه برای محصور کردن دانشگاه و ساخت سازمان مرکزی دانشگاه است! مجتمعی که سنگ بنای آن از طریق فروش تعدادی از خانه‌های سازمانی دانشگاه گذاشته شد و بنا بود که در جهت رفاه حال اهالی دانشگاه و همچنین منبع درآمد عالی برای دانشگاه باشد، امروز برای انجام کارهایی مانند محصور کردن و احداث سازمان مرکزی که ردیف بودجه‌ی ملی دارد، باید قربانی شود!
فوریت اقدام برای محصور شدن فضای دانشگاه بر کسی پوشیده نیست و بسیج دانشجویی بر اساس رسالت خویش یعنی دفاع از حقوق دانشجویان در امر مطالبه این مهم سردمدار و پیشگام است؛ اما گویا برخی آن را چماغی کرده‌اند تا بدان وسیله بر سر مخالفانِ حراج کردن دستاوردهای دانشگاه بکوبند.
سوال این است که در این آشفته‌بازار بودجه و نبود منابع مالی براساس کدام منطق تصمیم به ساخت فازِ دو دانشکده‌ی کشاورزی گرفته شده است؟! حال آن که ظاهراً نه تنها قرار است این دانشکده از دانشگاه لرستان جدا شود؛ بلکه ردیف بودجه‌ای برای اجرای فاز دو این دانشکده وجود ندارد!؟ چرا این منابع را برای کارهای فوری تری مثل محصور نمودن فضای دانشگاه نمی‌کنید؟ راه حل‌های بسیاری از این دست وجو دارد که درصورت درخواست مدیریت دانشگاه بسیج دانشجویی حاضر به ارائه آن‌هاست.
این مجتمع به گواهی آگهی مزایده‌ی فروش کلیه عوارض آن پرداخت شده، تمامی مجوزهای قانونی لازم آن اخذ شده و همچنین با هزینه حدود سه میلیارد قریب به 45 درصد از نظر ساخت، جلو رفته و براساس برآورد در بدبینانه‌ترین حالت می‌توان آن را با حدود 5 الی 6 میلیارد تکمیل کرد – نه 10 میلیارد، آن‌گونه که برخی بیان می‌کنند– آیا حفظ مجموعه‌ای با ویژگی‌های مذکور از حراج آن عاقلانه‌تر نیست تا هم آبرویی برای دانشگاه باشد و هم یک منبع عظیم درآمد که می‌توان پشتوانه عظیمی برای دانشگاه در انجام کارهای علمی، عمرانی و رفاهی باشد؛ چرا که طبق قانون، بودجه مجوز ساخت مهمان‌سرا دیگر صادر نخواهد شد.
رد پای مشکوک عده‌اي که در زمان مدیریت شما در مسائل مختلف دانشگاه دخالت مي كنند دیده می‌شود، در این‌جا نیز قابل مشاهده است. سئوال اساسی در این رابطه این‌جاست که اساساً چه ارتباطی بین ديگر نهادها و فروش این مجتمع می‌باشد؟! آیا دخالت نهادهاي ديگر به معنای هیچ انگاشتن مدیریت دانشگاه و در جهت سوءاستفاده برای تامین منافع شخصی و جناحی نیست؟
ديگران بر مبنای کدام حق وعده فروش این پروژه را قبل از هر گونه اقدام قانونی به برخی سرمایه‌داران خارجی می‌دهند؟! آیا آن‌ها صاحب این مجتمع هستند که وعده‌ی آن را به این و آن می‌دهد!؟ مگر از این فروش چه عایدشان می‌شود که تمام توان خود را جهت تسریع در فرآیند فروش این مجتمع بسیج کرده‌اند؟! این دخالت‌ها و دخالت‌هایی از این دست این شائبه را به وجود می‌آورد که مبادا پول فروش این مجموعه اصلاً به جیب دانشگاه لرستان نرود؟! آن وقت چه باید کرد؟!
این روزها گویا بعضی مدیران استان به زمین‌های دانشگاه لرستان به دید آش نذری نگاه می‌کنند! چرا بذل و بخشش‌هایی از اراضی دانشگاه آغاز شده است؟ آیا این بذل و بخشش‌ها مطابق با چشم‌انداز عمرانی دانشگاه لرستان است؟! گویا درحال حاضر دانشکده کشاورزی به جای آغاز ساخت فاز دو باید به فکر حفظ زمین‌های نبش جاده‌اش باشد!
در برابر این منطق روشن برای برخی چاره‌ای نمی‌ماند جز آنکه به این بهانه‌ی واهی تمسک جویند که هتل داری در شأن دانشگاه لرستان نیست!!! به این جماعت باید گفت که خوابگاه داری و اداره ی مهمانسرا در شان دانشگاه است؛ اما هتل داری خیر؟! آری ایده آل برای دانشگاه کسب درآمد از راه تولید علم است؛ اما امروز که ما با این مهم فاصله داریم چه باید کرد؟ همچنین کسب درآمد از راه مجتمع رفاهی می‌تواند زمینه‌ی بسیار عالی برای حرکت در راستای تولید علم باشد و البته  این مطالبه به قوت خود باقی است که مدیریت فعلی دانشگاه برای ارتباط با صنعت چه کرده است که پرداختن به این موضوع خود مجال دیگری می‌طلبد.
در پایان به شما عرض می‌کنیم که چرا همان طور که برای تکیه حضرت‌عالی بر کرسی ریاست دانشگاه نظرسنجی صورت گرفت برای این امر مهم نظرسنجی نمی‌کنید؟ ما حاضریم در تریبون آزاد به صورت شفاف نظرات خود را به جامعه دانشگاهی لرستان عرضه داریم تا سره از ناسره بر همگان روشن شود.
 رد پاهای مشکوک در فروش مجتمع رفاهی گردشگری دانشگاه لرستان
 تصوير آگهي مزايده فروش مجتمع در نشريات

دیدگاه‌ها  

#1 زنده باد کوهدشت 1394-05-08 19:17
این جملات گهربار از خودتان تراوش نموده یا ساخته ذهن کسانی است که در اطراف ان مجتمع برای خودشان باغ ویلا فراهم نموده اند تا از این طریق به سرمایه خودشان رونق ببخشند. ایا بسیج دانشجویی می داند که در دانشکده کشاورزی اتاق برای اساتید وجود ندارد؟
بسیج دانشجویی می اند که در فصل کوچ عشایر چه مشکلاتی برای دانشجویان و کارمندان و ... به وجود می آید؟
آیا پس از فروش منازل سازمانی دانشگاه رییس وقت دانشگاه از اعضا هییت علمی و کارمندان دانشگاه برای صرف عواید حاصل از فروش نظرخواهی کرد؟
کاش بسیج دانشجویی عین کلمات دیگران ( ذینفعان آن پروژه) را تکرار نکند بی آنکه خود تاملی از سر انصاف داشته باشد.

دوستان بسیج دانشجویی :
اگر زمین دانشگاه آش نذری نیست پس چرا آن زمان که بخشی از زمین هایش را به مسکن مهر دادند صدایتان بلند نشد؟
اگر بنا به درآمدزایی باشد مجتمع کناری این مجتمع خیلی شیک تر در انتظار مهمان قد علم کرده است.
والعاقبه اللمتقین
نقل قول کردن
#2 رضا 1394-05-08 23:02
سئوال از عزیزان بسیج دانشجویی

دانشگاهیان می پرسند چرا زمانی که يكي از مسئولين سابق دانشگاه بهترین خانه سازمانی دانشگاه را بصورت قسطی برد نامه به رئیس ننوشتن؟
حیف است بسیج رسالتش چیزه دیگه است
نقل قول کردن
#3 میراثی 1394-05-09 18:36
چند نکته
1. اول اینکه این وضعیت دانشگاه لرستان که چهار دانشکده در یک ساختمان چپانده شده اند، حصارکشی نداشتن محوطه دانشگاه، نبود سازمان مرکزی و بسیاری دیگر از نبودهای دیگر برای دانشگاه مادر استان شم آور است. که البته این وضعیت محصول مدیریت گذشتگان است و نه مدیریت کنونی
2. چرا بسیج دانشجویی به ظاهر مدافع حقوق دانشگاه زمانی که بودجه ی دانشگاه صرف ساخت مجتمعهای رفاهی اینچنینی میشد با وجودی که این همه مصیبت گریبانگیر دانشگاه بود، دم برنیاوردند!!!؟؟؟
3. دوستانی در بالا به به برخی رفتارهای مشکوک مدیران پیشین اشاره نمودند. چرا در این خصوص بیانیه صادر ننمودید و داد برنیاوردید؟؟
این تناقضات آشکار در رفتارهای حال و گذشته شما قطعا دلیلی جز خیرخواهی برای دانشگاه و دانشگاهی و لرستان و لرستانی دارد
بدرود
نقل قول کردن
#4 بیطرف 1394-05-10 02:29
درود برهمه دوستان تیز بین بسیج دانشجویی وظیفه دیگری دارد
نقل قول کردن
#5 رضا 1394-05-10 20:27
بسیج رسالتش دور از سیاسی بازی است
اکنون عامه مردم و دانشگاهیان فکر می کنند چون تفکر پیروز انتخابات (دولت یازدهم) با شما همسو نیست گیر واهی می گیرید
ما بسیج و بسیجی واقعی را دوست داریم و روی سرمان جا دارد و حیف است خام جریان انحرافی در دانشگاه لرستان شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا