یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حضرت علی (ع) فرمود: «نفس را اگر مشغول نداری و سرگرم نکنی، او تو را خود مشغول خواهد کرد. پس کار است که سرگرمی صحیح می‌آورد و روح و فکر را از هرزگی و افکار شیطانی و وسوسه‌ها و هوا و هوس‌ها باز می‌دارد.»
بیکاری عامل اصلي اعتیاد، طلاق، فحشا، بی‌سوادی، بی‌خانمانی، دزدی و جرم و جنایت است.
لرستان سال‌هاست كه رتبه نخست بيكاري را در كشور دارد و حتي رتبه نخست جوانان تحصيل‌كرده بيكار  كشور نيز در اختيار جوانان لرستان است‌. امروزه اشتغال مهم‌ترين دغدغه‌ي مردم استان است و بيكاري جوانان ما را افسرده و پژمرده كرده است‌.
آمارسازي در حوزه اشتغال خيانت به مردم لرستان است/ وقتي به استاندار آمار كذب مي‌دهند در اين شرايط كه لرستان همواره رتبه نخست بيكاري را در كشور داشته مردم لرستان اميد به وعده‌هاي مسوولان در حل معضل بيكاري داشتند، مركز آمار ايران اعلام كرد كه لرستان رتبه اول كاهش نرخ بيكاري در كشور را به دست آورده و از نظر نرخ بيكاري به ميانگين كشور نزديك شده است و حتي نسبت به چند استان برخوردار كشور مثل اصفهان و فارس در وضع بهتري قرار گرفت!
اعلام‌ اين خبر باعث تعجب اكثر مردم لرستان شده چرا كه آن‌ها خوب می‌فهمند این قبيل آمارهاي يك شبه و فله‌اي صحت ندارد و نيازي هم به راستي‌آزمايي نيست چرا كه بايد مركز آمار ايران اعلام كند اين تعداد اشتغال در كجاها ايجاد شده است وگر مدير هر نهادي مي‌تواند يك يا دو صفر جلوي رقم آمار ارسالي نهاد تحت مديريتش قرار داده و آن را به استانداري يا مركز آمار ايران بفرستد و فرياد به به و چه چه سر دهد كه بيكاري در دوره‌ي مديرت من ريشه‌كن شد!
 مردم لرستان بيكاري جوانان‌شان و شرايط سخت معيشتي‌، گراني و تورم را هر روزه مي‌بينند و با تمام وجود حس مي‌كنند. البته در اين ميان گناهي متوجه مركز آمار ايران نيست و گناه اصلي بر عهده برخي مسوولان و مديران استان است كه اين آمار‌هاي اشتباه را به مركز آمار ايران و استانداري ارائه داده‌اند‌.
مردم لرستان از مسوولان انتظار دارند كه مشكلات و معضلات را به مقامات كشور انعكاس دهند تا چشم‌انتظار بهبود وضعيت اشتغال به عنوان دغدغه اصلي جوانان اين خطه باشيم نه اين كه براي سرپوش گذاشتن بر كم‌كاري‌هاي خود در آمارها دستكاري كنند كه اين كار خيانت به مردم استان محرومي است كه سال‌هاست از معضل بيكاري به شدت رنج مي‌برد و هر كسي مي‌داند كه حل اين معضل با يك هفته و يك ماه و يك سال ميسر نيست و در حالي كه چند ماه قبل مركز آمار ايران لرستان و كرمانشاه را در صدر جدول بيكاري كشور اعلام كرده (به گفته استاندار در مصاحبه‌هاي ايشان حدود 20 سال در صدر اين جدول هستيم) حال چطور پس از گذشت 6 ماه، همه‌ي مشكلات بيكاري ما حل و وضعيت لرستان در اين زمينه گل و بلبل شد؟! مگر مي‌شود ره صد ساله را يك شبه رفت؟! اگر صعود يكي دو پله‌اي در جدول بيكاري داشتيم حرفي، اما اين كه باور كنيم مسوولان حدود يك‌سوم استان‌هاي كشور ظرف اين مدت نشسته‌اند و دست روي دست گذاشته‌اند و حتي از آمار اشتغال قبلي خود را كم كرده‌اند تا ما از آن‌ها جلو بزنيم، به هيچ وجه باور كردني نيست!
برخي مديران ادارات لرستان بدانند كه اين آمارسازي‌ها، عملكردي براي آنان محسوب نمي‌شود و به جاي اين كه نرخ بيكاري را در روي كاغذ كاهش دهند لازم است واقعيت‌ها را به طور شفاف به مسوولان كشور انتقال دهند‌. در اين 6 ماه اخير چه كارخانه‌ي بزرگي در لرستان به بهره‌برداري رسيده كه حداقل 5 هزار نفر از نيروي بيكار لرستان را تحت پوشش دهد و باور كنيم كه آمار مركز آمار ايران درست است؟
 
باز هم تأكيد مي‌كنيم اين قبيل آمارسازي‌ها نه تنها خدمت نيست بلكه خيانت به مردم استان به ويژه به جوانان بيكار لرستان است زيرا لرستان سال‌ها رتبه اول بيكاري را داشته و با اين حال كمك و توجه خاصي براي رفع معضل بيكاري از سوي مسوولان كشور صورت نگرفته و حال با اين آمار غيرواقعي جديد و رتبه مياني اشتغال در كشور‌، ديگر لرستان مورد توجه دولت در بحث اشتغال‌زايي نيست و اولويت استان‌هاي ديگر هستند كه بالاتر از ما در جول بيكاري قرار دارند‌.
آيا كساني كه با دستكاري آمارها جوانان بيكار را به شاغل تبديل كرده‌ و به استانداري ارسال مي‌كنند مي‌دانند كه برخي از آنان براي تامين نيازهاي زندگي‌شان به بزهكاري روي مي‌آورند‌؟ آيا اين مسوولان بررسي كرده‌اند كه چرا همزمان با دستكاري آمار بيكاران تعداد مجرمان افزايش مي‌يابد و بر ميزان طلاق افزوده مي‌شود؟!
مردم آن‌چه را كه حس كنند باور مي‌كنند نه آمارهاي اعلام شده برخي كه تداوم نشستن بر صندلي مديريتي‌شان وابسته به ارسال آمار‌هاي عجيب و غريب است. همين نوروز امسال فرياد مردم از گراني ميوه به خصوص سيب و پرتقال كيلويي 8 تا 10 هزار تومان به آسمان رفت در حالي كه مسوولان اعلام مي‌كردند مطابق آمار ستاد تنظيم بازار در ورودي‌هاي شهرها كاملاً ميوه و سيب را به نرخ دولتي در اختيار مردم قرار داده و جاي نگراني وجود ندارد، اما پس از عيد بود كه تصاوير پرتقال‌هاي گنديده در انبار محتكران منتشر شد تا سيه‌روي شود هر كه در او غش باشد! اكنون نيز كه همه فرياد مي‌زنند بايد با گران‌فروشاني كه هر روز زردآلو و گيلاس را كيلويي 8 تا 10 هزار تومان به ما مي‌فروشند در حالي كه از باغدارها كيلويي 2تا 3 هزار تومان مي‌خرند، مي‌بينيم كه آمار بازديدهاي 7-8 هزار موردي از مراكز مختلف براي برخورد با گران‌فروشان اعلام مي‌شود در حالي كه در عمل هيچ تغييري در وضعيت بازار صورت نگرفته و كسي نيز بازديد منظمي از سوي مسوولان نديده است (گزارش تلنگر بخش خبري شبكه افلاك چهارشنبه‌ي قبل نيز مويد اين مطلب است). نمي‌دانيم گران خريدن توسط خودمان را باور كنيم يا آمارهاي برخورد اعلام شده توسط مسوولان را؟!
اين را گفتيم تا آن‌ها كه بايد بدانند، حساب كار دست‌شان بيادي كه روي كاغذ چيزي درست نمي‌شود و به قول معروف به عمل كار برآيد، به سخنراني نيست. اين چه نوع آمار كاهش نرخ بيكاري است كه بين اقوام و دوستان ما و همچنين سايريني كه ما مي‌شناسيم، هنوز كسي از جوانان بيكارشان داراي شغل نشده، اما به يك باره وضعيت ايجاد اشتغال لرستان به كل متحول شده است؟!
اميد است مسولان كشور و مديران استان به فكر ايجاد اشتغال واقعي و پايدار براي جوانان لرستان باشند و نه اين كه فقط  اين كه در روي كاغذ آمار بيكاري جوانان لرستان را كاهش دهند. پيشنهاد مي‌كنيم استاندار محترم نيز كه همه آن‌ها كه ايشان را مي‌شناسند مي‌دانند كه محمدرضا گودرزيفردي دلسوز و پي‌گير است، حتماً در صدد تحقيق و تفحص در خصوص صحت آمارهاي اعلام شده از سوي مديران دستگاه‌هاي مختلف به ايشان برآيد بلكه مشخص شود چه كساني قصد دارند با ارائه‌ي آمارهاي كذب، مسوولان ارشد را تخريب و مردم لرستان را بيهوده دلخوش نمايند.
 
محمدرضا  گودرزي / خرم‌آباد
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1394-04-13 11:45
آقای گودرزی حرف دل همه مردم رو زدین . خیلی ممنون.
نقل قول کردن
#2 علی 1394-04-13 11:54
مدیر کل کار و امور اجتمایی اعلام کرد 10 درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم چطور با این درصد به رده 16 رسیدیم
نقل قول کردن
#3 علیرضا 1394-04-13 11:57
واقعا حوزه اشتغال اداره کار فلج است .
نقل قول کردن
#4 علی 1394-04-13 12:55
احتمال زیاد این هم وطنان عزیز میخواهندهمین بودجه دکم استان رو هم نصف کنن وبه استان های دیگر اختصاص بدهند من یک پیشنهاد دارم که خیلی بهتره استان لرستانو تقسیم کنن بین چهار استان خوزستان .اصفهان .مركزي وکرمانشاه که دیگه حوصله مدیران و نمایندگان نا لایق رو نداریم که هر چه کرد با ما آشنا کرد برای شرکت در رای گیری شورای شهر و ریاست جمهوری به یکی از حوزه های شهر خرم آباد رفته بودم که حرف یک پیرزن سالخورده برایم خیلی ناراحت کننده بود وقتی که هدف اون پیرزن رو در رای گیری شورای شهر سرکار رفتن نزدیکانش اعلام کرد آیا کار اصلی شورای شهر اشتغال زایی ؟ یک جوان خسته لرستانی .یا علی مدد.
نقل قول کردن
#5 واقع بین 1394-04-13 13:10
با سلام . استاندار محترم می بایست با مدیران و کارشناسان ارایه این امارها بشدت برخورد کند زیرا این افراد دشمن در لباس دوست هستند.
نقل قول کردن
#6 شريف 1394-04-13 15:17
گراني ميوه مردم خرم اباد را از پا دراورده و مسئولين همش مصاحبه ميكنند كه يك ميليون بازرسي وبازديد داشتيم يا دو مليون بازديد داشتيم . برادر من صد ميليون بازديد هم داشته باشيد وقتي ميوه فروشهاي گرانفروش شما را به هيچ حساب نكنند چه فايده دارد ؟ كماكان انها به گرانفروشي خودشان مشغول هستند چون خوب فهميده اند قدرتي براي جلوگيري از انها فعلا وجود ندارد
نقل قول کردن
#7 امین 1394-04-13 17:25
سلام بریافته واقعا جناب گودرزی حرف دل همه جون هاروزده بشترجون هابیکارند اونهایی که هم سرکارن حقوقشون کفاف این همه گرونی نمیده استاندارمحترم باید فکری بحال این جون هاکنه نماینده گان مجلس هم باید استاندارراکمک کنند سرمایه گذاربیارند کارخانه های راکت راراه اندازی کنند
نقل قول کردن
#8 reza 1394-04-13 19:32
با سلام و تشکر از جناب گودرزی به خاطر این متن بجا و درست.
بنده به عنوان یکی از هزاران جوان تحصیلکرده و بیکار این استان به شما میگویم که آمار بیکاری ارائه شده مربوط به لرستان قطعا و بدون شک کذب است و شاهد این مدعا نیز بسیاری از دوستان و آشنایان خود من که از بیکاری رنج میبرند.
خوانند گان محترم انصافا در سالهای اخیر چند نفر از اقوام و دوستان بیکار شما شاغل شده اند؟؟؟؟؟؟؟؟ خودتان قضاوت کنید . . .
لعنت به این زندگی
نقل قول کردن
#9 شیخی بهاروند 1394-04-13 21:57
باسلام.خدا شاهد و گواه است اگر در شهرهایی مانند اصفهان,کرمانشاه .... چنین اماری را منشر مینمودند.الان نمایندگانشان در مجلس غوغا میکردند...اما نمایندگان لرستان سکوت محض کرده اند که فقط یک کلمه بس است .....افسوس افسوس افسوس برای استان زیبایم که دلسوز ندارد
نقل قول کردن
#10 محمدی 1394-04-14 00:04
درود بر محمد رضای عزیز که فارغ از مسایل سیاسی به دنبال اعتلای استان است .
نقل قول کردن
#11 جوان لر 1394-04-14 00:45
چقد راحت اخبار کذب میدن تازه روز به روز داره به بیکاری لرستان اضافه میشه نبروهای قرار دادی ام دارن یکی یکی اخراج میکنن حتی یکی حاضر نیست به کارشون برسه
نقل قول کردن
#12 احمد 1394-04-14 02:11
آمار بیکاری در پلدختر بالای 50 درصد است آمار کذب دادن به خاطر ماندن و ریاست کردن خیانت است خیانت است خیانت است
نقل قول کردن
#13 شهروند 1394-04-14 11:47
با سلام اقاي گودرزي بجاي تشكر بخاطر تلاشهاي صورت گرفته در دو سال اخير دنبال سياه نمايي هستند و تبليغات براي فلان نماينده سابق لطفا به فكر اخرت هم باشيد
نقل قول کردن
#14 امین 1394-04-14 17:52
سلام بریافته وخداقوت به آقای گودرزی
واقعا آقای گودرزی به مطلب بسیارمهمی اشاره کرده اندآقای استانداربایدباک مک نمایندگان کارواسه این همه جون بیکارکنند
نقل قول کردن
#15 علی 1394-04-14 20:26
خیلی جالبه فکر کنم فقط من بیکار هستم.
لطف کنید آدرس این کاره ای ایجاد شده رو بدین ما هم بریم سرکار!!!!
یعنی آمار میدن در حد تیم ملی!! آخه یکی نیست بگه شما 10 نفر که سرکار رفتن رو نشون بدین اون تعداد و درصد پیشکش!!
نقل قول کردن
#16 حسین 1394-04-15 02:10
باسلام :cry: خیلی حیف شدخواب موندم وگرنه میرفتم سرکار الان لرستان بیکارنداشت
نقل قول کردن
#17 حسین 1394-04-15 02:29
اماردرست دادن تولرستان همه سرکاریم بعضی مسولین همه مونو سرکارگذاشتن ناراحتی نداره همشهریهای عزیز
نقل قول کردن
#18 احمد 1394-04-15 08:38
واقعا امار درست است همه مردم فهیم و بی کس لر را سر کار گذاشتند.
نقل قول کردن
#19 احمد 1394-04-15 08:40
مگر نمایندگان کجا هستند چرا به امار غلط مدیران اعتراض نمیکنند شما وکیل مردم هستید نه وکیل .....
نقل قول کردن
#20 رنجور 1394-04-15 22:05
جاناسخن اززبان مامیگویی!!!!عاج زانه میخواهم سری به آماروتحصیلات جوانان افسرده وسردرگم همشهریانم که برای « رفتگری» ثبت کرده اندبزنید تاشرمنده این آمار کذب شوید (آمارفقرو اعتیاد جرم وجنایت پیشکشتان) شمایی که این آمار را منتشر میکنید چگونه میتوانید باآرامش بخوابید وشب را به صبح برسانید؟؟!!!وبر استی جنس قلب شما ازچیست ؟؟؟!!!!!
نقل قول کردن
#21 حاج محمد 1394-04-16 17:55
سلام :آمارسازی جهت حفظ میزوصندلی ودریافت لوح وتقدیر نامه.....غضنفر من هم دنبال همین چیزها هستم گفتم غضنفر تومال اینکار نیستی گفت ای بابا سالیان سال است که همینجور است.تاحالا عکس این که تو به آن می گوئی توهم ثابت نشده هر چند بارسنگین کمر شکن برخانه خودمان تحمیل شده است مادرم از گوشه نشین برادر وخواهرم از صدای خنده بلندبلند همسایه خون گریه می کند چرا کسی بچه های مرا نمی بیند!
نقل قول کردن
#22 لرستانیها 1394-04-17 13:52
نرخ بیکاری کارخانه های تعطیل شده لرستانه
نرخ بیکاری جوانان بیکار و افسرده شهرمون هستن که به جز مسافر کشی کاری براشون نیست
نرخ بیکاری استخدام رفتگر برای شهرداری با مدرک لیسانس و فوق لیسانس
به فکر مردم باشید . از این آمارهای دروغ زیاد دیدیم و شنیدیم
نقل قول کردن
#23 علی 1394-06-15 01:07
درود بر محمد رضا گودرزی برای مطالبش
نقل قول کردن
#24 م 1402-02-19 14:26
چرا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا