مزاحمت ساختمان بانك‌تجارت در ايجاد پروژه ونك‌پارك سابق+ جزييات مجتمع جديددر راستای تکمیل پروژهای نیمه‌کاره خرم‌آباد، طرح احیا و شروع به کار مجدد مجتمع تجاری، تفریحی و مسکونی کیو با پي‌گيري مدیريت ارشد استان و جذب یک هلدینگ بزرگ سرمایه‌گذاری با نام سازمان اقتصادی معین کوثر وابسته به بنیاد شهید که در مسکن‌سازی ید طولايي دارند، چند ماهی هست رنگ و بوی عملیاتی گرفته است.
این مجتمع بزرگ تفریحی، تجاری و مسکونی که در زمره‌ي پروژهای متوسط تا بزرگ قرار می‌گیرد قرار است زینت‌بخش ضلع جنوب غربی میدان کیو باشد و در آینده به عنوان یکی از نماد‌های پست‌مدرن شهر خرّم‌آباد معرفی شود. مشخصات ساختاری این پروژه عظیم 30 طبقه با زیر‌بنای 17 هزار و 500 متر مربع عبارت است از‌:
برج‌های مسکونی
دو برج مسکونی A  و B با 25 طبقه و با 3 یال بزرگ و خوش‌سیما در طرفین و عقب و با 402 واحد مسکونی که جزییات بآن به ترتيب است:
طبقات اول تا 18 با قرارگیری 3 واحد مسکونی در هر یال و با توجه به وجود 3 یال در هر برج‌، به طور کلی 9 واحد مسکونی در هر طبقه را شکل داده است.
در طبقات 18 تا 25 مساحت واحدها افزایش یافته، با قرارگیری 2 واحد مسکونی در هر یال و باتوجه به وجود 3 یال در هر برج، به طور کلی 6 واحد مسکونی در هر طبقه را شکل مي‌دهد.
تعداد واحدهای مسکونی در 17 طبقه اول 153 واحد است. تعداد واحد‌های مسکونی در طبقه آخر 48 واحد بوده كه در مجموع تعداد واحدهای مسکونی در هر برج 201 واحد و با احتساب 2 برج 402 واحد مسکونی در كل اين مجتمع وجود دارد.
میانگین واحدهای مسکونی تا 9 طبقه 120، 130 و 140 متری بوده و در 6 طبقه نیز واحدها از 196 تا 200 مترمربع مساحت دارند و شایان ذکر است که چند واحد بزرگ و مجلل 402 متری در طبقات بالای این مجتمع در طراحي لحاظ گرديده است.

نقشه پروژه ونك‌پارك سابق+ جزييات مجتمع جديد

پارکینگ‌
دو طبقه پارکینگ با ظرفیت 1034 خودرو در طبقات منهای یک و دوي(زير زمين)  این مجتمع بزرگ تعبیه شده است که 441 پارکینگ در طبقه اول زيرزمين و 593 پارکینگ در طبقه دوم از مشخصات این بخش از پروژه است.
تجاری
سه طبقه واحد تجاری که مجموعاً غریب به 300 واحد تجاری را در خود جای می‌دهد.
تفریحی
هایپرمارکت، فود کورت، سالن‌های بولینگ، تیراندازی و بدن‌سازی، شهربازی کودکان، رستوران‌های متعدد(15 عدد) و متنوع به صورت مدرن و سنتی و ... از بخش‌های تفریحی و لذت بخش این مجموعه به شمار می‌روند.
تا کنون چند ساختمان اطراف این پروژه که به هر نحوی مانع انجام آن بود به طور کامل تخریب شده‌اند ولی در مورد تخریب سالن ورزشي باشگاه 22 بهمن شهرداري در ضلع جنوب شرقي پروژه و ساختمان بانک تجارت در ضلع شمال شرقی نظرات متفاوتی وجود دارد که با استناد به سخنان چند ماه قبل شهردار و شوراي شهر، در نهایت تصمیم به تخریب سالن 22 بهمن گرفته شد و قرار است در طبقات مثبت یکی از برج‌ها، جای مناسبی برای سالن ورزشی در نظر گرفته شود.
اگر چه تا کنون کار تخریب باشگاه 22 بهمن به خوبی پیش رفته ولی در مورد ساختمان بانک تجارت دو سناریوي حذف اين ساختمان یا در طرح بودن برای آن لحاظ شده که با استناد به نقشه پروژه، گویا قرار بر این شده است که بانک تجارت در طرح باشد و تخریب نشود!
اگر چه تملک بانک تجارت و سپس تخریب و پیوست آن به زمین پروژه هزینه قابل توجهی را در بر خواهد داشت، ولی با توجه به سرمایه‌گذاری عظیمی که در حال انجام است و همچنین موقعیت قرار‌گیری نامطلوب بانک تجارت که دقیقاً در جلوی مهم‌ترین ضلع پروژه قد علم کرده است، به نوعی انسجام و یک‌پارچگی اين پروژه از بين مي‌رود و از سوي ديگر، ساختمان بلند بانك، چشم‌انداز قسمت‌هایی از این پروژه را مخدوش خواهد نمود چرا که بانک تجارت به نوعی در قلب پروژه واقع شده و فضای قابل توجهی از پروژه را اشغال نموده است.
در مجموع، برای چنین پروژه بزرگی و آن هم با این حجم از سرمایه‌گذاری اتفاق خوبی نخواهد بود كه اين بانك در محل باقي بماند.
از طرفی، ساختمان بانک تجارت به علت نداشتن پارکینگ مناسب و همچنین عدم هم‌خوانی فضای فیزیکی با تعداد کارمندان مشغول در این بانک، موجب نارضایتی كاركنانش و گاه مراجعه‌کنندگان را داشته است و اين موضوع خود سندی دال بر جانمایی نامناسب ساختمان بانک تجارت بوده است.
به هر روی، سرمایه‌گذاری 330 میلیارد تومانی در این نقطه از شهر با توجه به همسایگی با یکی از میادین بزرگ و بلوارهای مهم و پرتردد خرم‌آباد و همچنین هم‌جواری با پارک و دریاچه‌ي کیو و محله‌ي شیرخوارگاه که از محلات برجسته و زيباي شهر خرم‌آباد است، موجب مي‌شود که توجیه اقتصادی در این پروژه تضمین شده باشد.
لذا مي‌طلبد مسوولان راي‌زني لازم را جهت خروج هر چه سريع‌تر بانك تجارت از اين محل انجام دهند چرا كه اين كار بنا بر آن‌چه آورده شد، به نفع هر دو طرف خواهد بود.
احمد ساكيبه يقين اجرای چنین پروژه‌هایی، تاثیر فراوانی در توسعه عمران شهری خرم‌آباد، رونق اشتغال، تولید و گردش نقدینگی و جذب سرمایه‌گذاران خواهد داشت و به جاست با آينده‌نگري، از هم‌اكنون آن را به سرنوشت زيرگذرها يا پل‌هاي احداث شده در مركز شهر دچار نكنيم.
احمد ساكي / خرم‌آباد
 مزاحمت ساختمان بانك‌تجارت در ايجاد پروژه ونك‌پارك سابق+ جزييات مجتمع جديد