یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ماندانا آكسونيان عضو شوراي اسلامي شهر پلدخترسفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان لرستان دستاوردهای مهمی برای توسعه استان داشت‌.

از دستاوردهای این سفر مصوباتی از جمله احداث شهرک پتروشیمی با هم‌کاری بخش خصوصی، احداث هتل‌های پنج ستاره برای جذب توریست با توجه به پتانسیلی که در زمینه گردشگری در استان وجود دارد، احداث سدهایی جهت آبی کردن اراضی و توسعه بخش کشاورزی و تخصیص اعتباراتی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام است‌.

وزرای دولت تدبیر و امید نیز به شهرهای مختلف استان سفر کردند‌. در این میان وزیر نیرو با همراهان خود برای بازدید از طرح‌های نیمه تمام پمپاژهای آب‌رسانی به شهرستان پلدختر سفر کرد و با تاکید بر تکمیل این طرح‌ها از کلیه‌ي سدهای موجود در منطقه بازدید کرد.

در این دیدار، مردم پلدختر به مشکلاتی که احداث سد معشوره به دنبال خواهد داشت از جمله خشک شدن آب رودخانه کشکان که منبع آب کشاورزان این منطقه جهت استفاده در کشاورزی، تعطیلی بسیاری از ایستگاه‌های پمپاژ آب‌رسانی است اشاره کردند و خواهان بررسی کارشناسانه سد مذکور شدند.

ظرفیت‌ها، امنیت و سرمایه‌گذاری

برای توسعه شهرستان باید بستر سرمایه‌گذاری فراهم شود تا سرمایه‌گذار با خیالی راحت بتواند سرمایه‌اش را به جریان بیاندازد. در بخش نفت و پتروشیمی، بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی همچنین حوزه گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی، همچنین حوزه گردشگری و صنایع دستی بسترهای مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان پلدختر وجود دارد.

پلدختر پتانسیل‌های بالقوه زیادی برای توسعه دارد. از نظر مرتع رتبه اول استان و از نظر جنگل رتبه سوم استان را داشته و با داشتن 57 هزار هکتار اراضی کشاورزی اعم از دیم و آبی و تولید سالیانه 14 هزار تن انجیر سیاه که تقریباً 13 درصد تولید انجیر در کل کشور است، با 5 رودخانه دائمی به طول 250 کیلومتر می‌تواند به قطب کشاورزی و دام‌پروری تبدیل شود‌.

از طرفی، اين شهرستان در مسیر انتقال خطوط نفت قرار داشته و همچنین یکی از مناطق نفت‌خیز بوده و دارای چندین حلقه چاه نفت است‌. سالیانه نزدیک به 400 میلیارد تومان درآمد نفتی برای کشور داشته که سهم پلدختر از آن، فقط آلودگی است!

پلدختر، شورای شهر و توسعه

معظلات و مشکلات این شهرستان بسیار زیاد هستند آن‌قدر که شهر پلدختر از توسعه متوازن نسبت به دیگر شهرهای استان، برخوردار نیست‌. عدم رشد صنعت کشاورزی سنتی و در بن‌بست قرار گرفتن شهر به دلیل تغییر مسیر جاده سراسری و به تبع آن بیکاری، از جمله معظلات و مشکلات شهرستان پلدختر هستند‌.

شهرستان پلدختر در زمینه صنعت و وجود کارخانجات و صنایع تبدیلی و تکمیلی، رشد چندانی نداشته و یک کارخانه نیمه‌تمام در زمینه فرآوری انجیر و یک واحد نیروگاه گازی تولید برق که هنوز به بهره‌برداری نرسیده و همچنین کارخانه سیمانی که فقط کار مطالعاتی آن انجام شده و به نظر می‌رسد، دولت یازدهم و مسوولان استانی در صدد هستند که این در چند بخش نسبتاً کوچک، کارخانه‌هایی به ویژه در زمینه مصالح ساختمانی فعال نمايند.

نمایندگان مردم پلدختر در شورای اسلامی شهر به فکر توسعه و مدیریت بهتر و با برنامه در شهرستان هستند و در جلسات مختلف، اين قبيل مشکلات را به مسوولان استانی گوش‌زد كردة اند. کارهای مطالعاتی برای توسعه شهرستان انجام شده، لذا انتظار داریم بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاراي در اين ديار فراهم شود.

ماندانا آكسونيان

عضو شورای اسلامی استان لرستان و شهر پلدختر

 

 


 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 حامد نصیری 1393-04-29 09:33
سلام.خانم اکسونیان(نصیری) کاملا حرف درست و به جای زدند.
نقل قول کردن
#2 h 1393-11-25 22:44
سلام درود بر تو ای شیرزن لرستان...خدا حفظت کنه برامون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا