در زمستان سال ۱۴۰۲ استان لرستان در حالی با نرخ ۱۲.۳ درصد، چهارمین استان با نرخ بالای بیکاری در بین استان‌های کشور بود که این نرخ در پاییز سال جاری ۱۱.۶ درصد بود، بنابراین نرخ بیکاری لرستان در سه ماهه گذشته هفت دهم درصد افزایش یافته است.

به گزارش یافته، بر اساس گزارش ۲۷ اسفندماه مرکز آمار ایران در خصوص طرح آمارگیری نیروی کار، بررسی وضعیت نرخ بیکاری استان‌های کشور در پایان زسمتان سال ۱۴۰۲ بیانگر این است که استان لرستان با ۱۲.۳ درصد بیکار چهارمین استان در بین استان‌های کشور بود. این نرخ در تابستان ۱۱.۱ درصد، پاییز ۱۱.۶ درصد و در مدت مشابه سال قبل ۱۲.۸ درصد بود.
در همین دوره نرخ مشارکت اقتصادی لرستان از ۴۱.۵ به ۴۱.۸ درصد رسیده است.
بیشترین آمار بیکاری در زمستان سال ۱۴۰۲ در استان‌های کرمانشاه با ۱۷.۴درصد، کردستان با ۱۴.۳ درصد، اردبیل با ۱۲.۹ و لرستان با ۱۲.۳ درصد، گزارش شده است، ضمن این که بیشترین آمار بیکاری در پاییز سال ۱۴۰۲ در استان‌های سیستان با ۱۳.۵ هرمزگان با ۱۱.۸ درصد و لرستان با ۱۱.۶ درصد، گزارش شده بود.
آمار منتشر شده در زمستان ١۴٠٢، حاکی از آن است که این شاخص در سطج کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (زمستان ١۴٠١) ۱.۱ درصد کاهش یافته است. این نرخ در زمستان گذشته در سطح کشور ۹.۷ درصد بود که به ۸.۶ درصد کاهش یافته است.
بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه سال قبل (زمستان ۱۴۰۱) ۳درصد افزایش یافته است.



خبر: عبدالرضا قاسمی/ یافته

 

جزییات بیشتر و مشروح گزارش را اینجا بخوانید:

فایلهای پیوست