یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پروژه ونك‌پارك خرم‌آباد در منطقه كيو - يافتهسرانجام با همت و تلاش‌های مهندس "هوشنگ بازوند" عالي‌ترين مقام دولت در لرستان تکلیف یکي از پروژهای بزرگ و تعطیل‌شده خرّم‌آباد مشخص شد و با کلنگ‌زنی و آغاز به کار "ونك‌پارك" سابق كيو با حضور مسوولان استان و شهر خرم‌آباد، نمایندگان مجلس و مدیر‌عامل شرکت سرمایه‌گذاری "معین‌کوثر" انجام گرفت تا بتوانیم در آینده شاهد شکوفا شدن یکی از توانایی‌های خفته در مرکز لرستان باشیم.

بی‌شک، بدون کار شبانه‌روزی و پی‌گیری مسوولان ارشد استان خصوصاً مهندس بازوند، شروع اين طرح، کاری نشدنی بود.

نكته قابل ذكر اين كه در این مراسم و همچنین در بعضی از نقاط شهر، تصویری از شکل و شمایل پروژه بزرگ "برج افلاک" بر روی بنرهایی بزرگ خود نمایی می‌کرد که نا‌خود‌آگاه فکر هر بیننده‌ای را به طرف ساختمان‌های مسکن مهر و یا به سوی خانه‌های سازمانی در محدوده میدان کیو می‌برد که تصویر نه چندان دل‌چسبی را در ذهن‌ها متبادر می‌نمود.

كلنگ‌زني پروژه ونك‌پارك خرم‌آباد در منطقه كيو - يافته

در کنار هم قرار دادن این طرح با طرح اولیه پروژه مسکوت مانده ونک‌پارک، ناموزونی و بدسلیقگی بسیاری در طراحی "شالوده معماری" برج‌های افلاک به چشم می‌خورد.

اگر چه این موضوع با زیرکی و تیزهوشی خبرنگاران از "كرامت نرگس‌نژاد" مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذار پرسیده شد و وي نيز اظهار داشت که این طرح نهایی نیست و فقط طرح اولیه است و ممکن است در طول اجرا 100 بار تغییر کند!

قطعاً این تغییرات طی این پروژه بزرگ، جزئی بوده، لذا با هدف استفاده بهتر از فضاهای موجود می‌باشد و تاثیری در اصل طراحی ساختمان‌ها و برج‌های این پروژه نخواهد داشت.

به يقین شالوده و شکل و شمایل هندسی (آپارتمانی‌شکل) برج‌های افلاک، همانی است که در طرح اولیه بر روی بنر تبلیغاتی مراسم دیده می‌شود و در صورت تغییراتی هم در طی پروژه، این تغییرات تاثیر چندانی در نمای بصری و آپارتمانی شکل برج‌ها نخواهد داشت.

در حالی که علی‌رغم کم‌کاری‌های بسیار از طرف شرکت سرمایه‌گذاری ونک‌پارک در تکمیل این پروژه و شانه خالی کردن از تعهدات خویش نسبت به نیم میلیون نفر سکنه خرم‌آباد، ولی انصافاً مهندسان این شرکت طرحی بسیار منسجم و زیبا برای برج‌های ونک‌پارک ارائه نمود که حتی پس از گذشت 12 سال از ارائه این طرح، با نیم‌نگاهی به گوشه‌کنار تصویر طرح اولیه برج‌های "ونک‌پارک" شاهد نمای و سازه‌ای متفاوت و مجلل از این پروژه بزرگ هستیم!

نگاه ریز‌بینانه طراحان این شرکت به زیبایی بصری و نمای بیرونی مجتمع‌، طراحی کم‌نظیر ساختمان اصلی پروژه (تاج‌برج)، پیوستگی و هم‌گونی نقاط مختلف مجتمع با هم‌، دور‌نما و منظره (view)، هسته اصلی و "تاج مجلل برج ونک‌پارک"  که از هر جانب از میدان کاملاً مناسب و قابل قبول به نظر می‌رسد، عدم شباهت شالوده و شکل هندسی مجتمع به آپارتمان‌های گوشه و کنار شهر و وجود نو‌آوری در طراحی کلی مجتمع، از جمله نقاط قوتی است که کاملاً توسط مهندسان شرکت سرمایه‌گذار ونک‌پارک در طراحی این پروژه رعایت گردیده است.

پروه ونك‌پارك در منطقه كيو خرم‌آباد - يافته

امید است که در ادامه این کار بزرگ و با پی‌گیری استاندار لرستان شاهد پیاده کردن طرحی زیبا، منسجم همراه با  الگوبرداری از ایده‌ها و نوآوری‌های به کار گرفته شده در طراحی پروژه ونک‌پارک و به کار‌گیری آن در برج‌های افلاک باشیم و تا حد امکان از طرح‌های تکراری آپارتمان‌گونه، که اکنون متاسفانه در شالوده طراحی برج‌های افلاک به کار گرفته شده است، دوری شود و شاهد نمایی با شکل و شمایل هندسی متفاوت و مجلل در این پروژه بزرگ باشیم.

احمد ساكي - يافتههمچنین با اضافه كردن یک سالن همایش بزرگ هزار نفری در این مجموعه، شاهد رفع مشکل کمبود مکان برای برگزاری جلسات مختلف در استان باشیم‌.

 

احمد ساكي

 

 


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا