یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محمدتقي توكلي نماينده مردم اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي - يافتهيادداشت نماينده اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي

صنعت گردشگری امروزه به یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصادی جهان تبدیل شده، و با سرعت در حال رشد و توسعه است، آن گونه که از نظر اقتصادی به ویژه کارآفرینی و اشتغال‌زایی با هیچ صنعتی قابل مقایسه نیست.

فضای رقابتی توسعه‌گرایانه این صنعت در سطح بین‌المللی در حال شکل‌گیری است در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورها، ابعاد گستردۀ صنعت گردشگری از نظر تولید، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و تأمین درآمد به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

به همین منظور از چند دهه پیش برنامه‌هایی برای بهره‌برداری و توسعه زیر ساخت‌های این صنعت از جمله ایجاد مناطق نمونه گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای مناسب برای دست‌یابی به اهداف سند ملی توسعه و گردشگری در نظر گرفته شده است.

در سال‌های اخیر سیاست‌های افزایش جذب توریست در کشور یکی از دغدغه مدیران و مسوولان کشور در این زمینه آبشار بيشه لرستان - يافتهبوده است سیاست مورد نظر در بخش گردشگری کشور می‌تواند تأثیرات شگرفی در کاهش نرخ بیکاری افزایش سطح درآمد ملی و تأمین منابع انرژی و رونق بازار صنایع دستی و غیره داشته باشد.

یکی از مزیت‌های استان لرستان جاذبه‌های گردشگری است که می‌تواند این استان را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

لرستان به عنوان یکی از استان‌های غربی ایران به واسطه قرار‌گیری بر روی رشته کوه‌های زاگرس و برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر و بی‌همتا دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی از جمله تنوع آب و هوایی و منابع غنی آب‌های جاری و زیر زمینی، دریاچه‌ها، آبشارها، تالاب‌ها، رودخانه‌های پر آب، مناظر و پدیدهای طبیعی شگفت‌انگیز و دل‌نواز، جاذبه‌های فرهنگی و اجتماعی، قدمت تاریخی و تنوع فرهنگی و میراث معنوی، آداب و رسوم عشایر، امام‌زاده‌ها، صنایع دستی و بسیاری از استعدادهای بالقوه؛ آماده تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری در ایران و منطقه خاورمیانه است.

مسوولان استان و کشور بایستی از این فرصت برای رفع مشکلات اقتصادی به ویژه بیکاری استفاده کنند و ضمن برنامه‌ریزی در ایجاد زیرساخت‌ها برای جذب  سرمایه‌گذاران این بخش تلاش شود.

مدیریت کلان استان لرستان بايد در حذف موانع اداری، مانع اعمال سلیقه اشخاص در ادارات و به درازا کشیده شدن فرآیند صدور مجوز متقاضیان گردد.

زیبایی‌های بی‌نظیر، دریاچه گهر، آبشارها، طبیعت بکر و آثار و ابنیه فرهنگی در استان خواستگاه گردشگران داخلی و خارجی است و مسوولان در استان باید زمینه ورود آنها را تسهیل نمایند.

 

محمدتقی توکلی

نماینده مردم شریف الیگودرز در مجلس شورای اسلامی

 


دیدگاه‌ها  

#1 بیرانوند 1393-01-22 08:25
باسلام.سوالی داشتم . در صورت ارسال مقالات وبسایت یافته نسبت به چاپ اقدام خواهد کرد؟ برای مثال در صورت ارسال پاسخی به نوشته جناب آقای توکلی در باب توسعه مراکز گردشگری.باتشکر.
_______________________________
يافته: سلام. به شرط رعايت قوانين مطبوعات از جمله عدم توهين به اشخاص و ... نقد شما منتشر خواهد شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا