پروژه ونك‌پارك خرم‌آباد در منطقه كيو - يافتهپروژه عظیم اداری، تجاری، مسکونی ونک‌پارک خرّم‌آباد در شهریور سال 82 با حضور مسوولان عالی‌رتبه استان، مدیران و معاونان بنیاد مستضعفان در ضلع جنوب غربی میدان کیو، کلنگ‌زني شد.

به گزارش يافته، اين پروژه با تبلیغات و هیاهوی فراوان شروع به کار نمود ولی دیری نپایید تا تب هياهو نیز فرو نشست و از آن همه وعده، جز گودالی عمیق و ترسناک چیزی عاید شهر خرّم‌آباد نشد.

این پروژه عظیم که قرار بود با مشارکت شهرداری خرّم‌آباد و با سرمایه‌گذاری شرکت ونک‌پارک(سهامی خاص) که از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمانی در امر انبوه‌سازی و بلند‌مرتبه‌سازی مسکن در کشور است ساخته شود، شوربختانه حدود یک دهه است که پس از کلنگ‌زنی همچنان به طرز عجیبی در همان مراحل گود‌برداری و شناژ به صورت نیمه‌کاره به حال خود رها شده است.

پروژه ونك‌پارك خرم‌آباد در منطقه كيو - يافته

این پروژه بزرگ فرصتی بی‌نظیر برای توسعه لرستان و شهر خرّم‌آباد بود، ولی شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که اکنون بعد از گذشت یک دهه، شکسته و پوسیده شدن حصارهای چوبی که 10 سال پیش در اطراف محوطه پروژه کشیده شد بود، بتواند بهترین شاهد و سندی دال بر طولانی شدن و مسکوت ماندن این پروژه میلیاردی باشد و به دنبال آن با نمایان شدن این گودال بزرگ در محلی پر رفت و آمد بار دیگر داغ دل خرّم‌آبادی‌ها را تازه کند.

پروژه ونك‌پارك خرم‌آباد در منطقه كيو - يافته

نباید فراموش کرد که شرکت ونک‌پارک از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی در کشور است و سرمایه‌گذاری توسط این شرکت از فرصت‌های بی‌نظیر، برای خرّم‌آباد و لرستانی به شمار می‌رود که تا کنون از لحاظ شهرسازی و رعایت اصول فنی‌مهندسی، مسوولان آن بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.

به يقين حضور چنین شرکت‌هایی می‌تواند تحول شگرفی در امر شهرسازی و ساختمان‌سازی خرّم‌آباد و حتي ديگر شهرهاي لرستان ایجاد کند.

محل احداث پروژه ونك‌پارك خرم‌آباد در منطقه كيو - يافته

بی‌شک از دست رفتن چنین فرصت طلایی که بسیار کم برای استان محروم و کم‌تر توسعه یافته‌ای همچون لرستان پیش می‌آید، می‌تواند بزرگ‌ترین ضربه را به صنعت ساختمان‌سازی و اقتصاد، خرّم‌آباد و لرستان وارد آورد‌، چرا که اجرای این پروژه بزرگ یقیناً ورق را به نفع صنعت ساخت و ساز و حتی سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در لرستان بر خواهد گرداند.

محل احداث پروژه ونك‌پارك خرم‌آباد در منطقه كيو - يافته

امید است که مهندس بازوند استاندار پرتوان لرستان در امور عمراني، همچون رفع مشکلات فرودگاه خرّم‌آباد و مجتمع کشت و صنعت، بار دیگر با دعوت از مدیران شرکت ونک‌پارک و مذاکرات با آنان جهت رفع این مشکل و باز کردن گره کور آن، اقدامات لازم را انجام دهد تا طي ماه‌‌های آینده شاهد شروع به کار مجدد این پروژه بزرگ باشیم.

احمد ساكي - يافتهدر غیر این صورت، یقیناً همچون پروژه هتل پارك صخره‌اي، هر روز شاهد کهنه‌تر شدن زخم اين پروژه میلیاردی در افکار عمومی خواهیم بود و جز حسرت و عدم اعتماد به مسوولان خرم‌آباد و استان بین مردم، نسبت به روند اجرای پروژه‌های شهری، نتيجه‌اي در بر نخواهد داشت.

 

احمد ساكي