یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طی چند روز اخیر و پس از مشخص شدن استاندار جدید لرستان، بسیاری از سپرده‌گذاران موسسه مالی وحدت (آرمان/ فردوسی) با مراجعه به خبرنگاران از آن‌ها تقاضا کردند که خادمی را در جریان دقیق مشکلات‌شان قرار دهند بلکه پی‌گیر حق و حقوق مردم مظلوم لرستان باشد.
یکی از سپرده‌گذاران به خبرنگار ما گفت: در شرایطی که چند ماه است پولی را که به شدت نیازمند سود ۸۰ هزار تومانی آن در ماه جهت پرداخت کرایه‌خانه و زدن آن به زخم زندگی‌ام بودم را پس نمی‌دهند، هیچ زمانی را نیز برای پس دادن پول‌های ما اعلام نمی‌کنند و در این بین هر روز مقروض‌تر و دچار مشکلات بیشتری می‌شویم!
این سپرده‌گذار ۴۴ ساله که سرپرست خانواده ۶ نفری خود و مادرش است، افزود: در شرایطی که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که موسسه ملل متولی موسسه وحدت آرمان شده و دارایی‌های موسسه وحدت که از نظر مالی وضعیت خوبی نسبت به دیگر موسسات داشته، در اختیار ملل است و کار حسابرسی نیز به اتمام رسیده، چرا هیچ زمانی برای پرداخت پول مردم اعلام نمی‌کنند؟
وی اظهار داشت: از گوشه کنار شنیده می‌شود که بهانه اخیر در مورد املاک سهام‌داران موسسه و عدم همکاری آن‌ها است در حالی که این سهام‌داران بدون هیچ مشکلی، آزادانه می‌گردند و برخی از آن‌ها در پاسخ شایعاتی که در خصوص بازداشت آن‌ها مطرح بود اعلام می‌کنند که به کوری چشم بدخواهان، حتی سفرخارج از کشور هم می‌رویم!
این سپرده‌گذار لرستانی افزود: آیا درست است که من ۵ ماه بلاتکلیف سپرده زیر ۱۰ میلیون تومان خود باشم و چنین کسانی، بدون این که تحت فشار باشند، آزادانه به خارج بروند و به ریش امثال من بخندند؟
وی گفت: وظیفه دولت‌ها خدمت به مردم است نه کارشکنی و گره انداختن در کار آن‌ها؛ این که دولت‌مردی آمده و ۲۰ سال قبل به چند نفر مجوز تاسیس موسسه داده دلیل نمی‌شود که دولت‌مرد دیگری حالا بگوید که نباید مجوز می‌دادند و مردم هم نباید پول در این موسسات می‌گذاشتند!
این سپرده‌گذار تصریح کرد: اگر دولت کنونی با بهانه ساماندهی، پول مردم را مسدود و آن‌ها را سپر اقدام خود نمی‌کرد، هیچ مشکلی برای مردم پیش نمی‌آمد، آن‌چنان که ۲۰ سال است مشکلی برای مردم پیش نیامده بود اما اقدام بانک مرکزی برای مردم مشکل‌زا بود و با مسدود کردن حساب‌های و نرساندن مردم به پول‌شان نشان داد که خطای دولت‌مردان کنونی از دولت‌مردی که ۲۰ سال قبل مجوز تاسیس موسسه داده هم بیشتر است و در حقیقت مردم را از هر چه می‌ترساندند، خودشان بر سر مردم آوردند!
وی بیان کرد: دیگر کسی به من قرض نمی‌دهد و چوب‌خط بدهی‌هایمان پر شده و از اندک دارایی خود نیز با اقدام نابه‌جای بانک مرکزی، محروم شده‌ام و دردآورتر این که یا به ما وعده دروغ ماه‌های بعد را می‌دهند یا اصلاً پاسخ روشنی به ما نمی‌دهند طوری که احساس می‌کنیم بانک مرکزی که مقصر اصلی در این زمینه است، سعی دارد با انداختن توپ به زمین دولت‌های قبل، خود را کنار کشیده و در حقیقت مجوز چپاول پول مردم بی‌نوای لرستان را به سهام‌داران گردن‌کلفت موسسه بدهد، همان‌ها که بانک مرکزی تا کنون قدرت ضبط اموال‌شان را نداشته و اقدامی عاجل جهت بازداشت و تحت فشار گذاشتن آن‌ها نکرده است و به قول خودشان سفر خارجه هم تشریف می‌برند تا چشم حسودان‌شان کور شود!
وی در پایان با بیان این که مگر مسئولان نگفتند که حساب وحدت (آرمان/فردوسی) از موسساتی نظیر کاسپین و البرز ایرانیان که مجوزشان مشکل داشت، جداست، گفت: سود پول‌های بلوکه شده مردم طی این چند ماه اکنون به جیب چه کسانی می‌رود که این پول‌های مفت به دهان‌شان مزه کرده و هیچ پاسخی در مورد زمان قطعی بازپرداخت سپرده مردم نمی‌دهند؟

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1396-06-29 09:30
از استاندار محترم جناب دکتر خادمی عاجزانه خواهشمند یم به اوضاع آشفته سپرده گذاران موسسه آرمان رسیدگی کنند.وانها را از این بدبختی نجات دهند با تشکر
نقل قول کردن
#2 کریم 1396-06-29 10:10
شمارابخدا درمورد موسسه آینده سازان هم که پول مردم را بالاکشیده والان عوامل آن در بازداشت میباشند وکسی جوابگوی مردم نیست اطلاع رسانی کنید
نقل قول کردن
#3 صداقت 1396-06-29 10:11
دوست عزیز زمانیکه مقامات ارشد استان همراه با آقای ....در سایت ها و خبر گزاریها دوش به دوش دیده می شد و برخی مقامات از طریق به قول خودشان.... وام های کم سود و میلیاردی دریافت نموده اند باید هم مردم را در بلاتکلیفی قرار بدهند.
نقل قول کردن
#4 صداقت 1396-06-29 11:02
سپرده گذار گرامی ضمن عرض همدردی با شما
هر گونه مشکلی نیاز به پیگیری جدی داره؟ همانند قطع نمودن 100 ها اصله درخت در اطراف خرم آباد توسط آقای....که چند سال پیش توسط دایره حقوقی منابع طبیعی استان جهت قطع نمودن 100 ها درخت تشکیل پرونده در دادگستری میدان ژاندارمری خرم آباد تشکیل گردی.نکته قابل توجه اینجاست که آقای ... خودش سمت بالایی هم در یکی از زیر مجموعه های .... داشته است.
نقل قول کردن
#5 رحمان 1396-06-29 11:38
سلام
نقل قول کردن
#6 منصور 1396-06-29 13:43
آقای استاندار باید پیگیر مطالبات مالباختگان موسسه آرمان باشد
نقل قول کردن
#7 خرم ابادی 1396-06-29 21:39
رییس شعبه... لرستان باچربزبانی وفقط برای اینکه سر ما به حق ازحمه خود برسد خانواده های زیادی را بدبخت نموده جادارد جناب رازانی ایشان و رییس امور شعب و رییس اعتبارات این بانک من در اوردی خانوادگی را به پای میز محاکمه بکشاند تا سپرده گزاران بینوا به حق خود برسند.
نقل قول کردن
#8 محمد 1396-06-30 07:32
هر کس منابع مالی مردم لرستان را از سال نود تا کنون به اسم فردوسی - وحدت- ارمان- توسعه جذب کرده باید خسارات ما را بدهد وگرنه به اندازه سیصد میلیون پول فروش خانه ام که تمام سرمایه زندگیم بود - جان عزیزانشان را میگیرم
نقل قول کردن
#9 مهدی 1396-06-30 23:11
چند ماهه که موسسه ثامن هم پرداخت پول صاحبان حساب را به هفته ای ۵۰۰ هزار تومان کاهش داده و پول ملت را بدون اجازه آنها از کوتاه مدت به یکساله تبدیل کرده و عجیبه که با اینکه همه از این موسسه ناراضی هستن هیچ صحبتی ازش به میان نمیاد راستی برای رفع چنین مشکلی به چه کسی باید شکایت کرد؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا