یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چنان كه شكسپير می‌گوید: «درستي اين ضرب‌المثل را بايد در عمل آزمود كه: اگر گدايي را بر اسب بنشانند، حيوان را آن‌قدر مي‌تازاند تا بميرد.»
چنين اشخاصي اعتقادي راسخ و بيش از اندازه هم به سرنوشت، هم به قابلیت‌های خود دارند، اعتقادي كه نه‌تنها در سر، بلكه در دل آنان نيز جاي دارد.
باید هزینه داد، جمله که جناب استاندار در باب توسعه استان گفتند!
 همه‌ی ما خوب می‌دانیم برای توسعه باید زیرساخت‌های فرهنگی نیز فراهم باشد چراکه فرهنگ زیر بنای توسعه است، ۱۶۸ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻭﺍﮐﺴﯿﻨﺎﺳﯿﻮﻥ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪ، ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ بعد ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩﻧﺪ علما ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﺷﺎﯾﻌﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻭﺍﮐﺴﻦ ﺯﺩﻥ ﺑﺎﻋﺚ ورود ﺟﻦ ﺑﻪ ﺧﻮﻥ می‌شود!
اﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩ هرکسی واکسن ﺁﺑﻠﻪ نزند ﺑﺎﯾﺪ ﭘﻨﺞ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺟﺮﯾﻤﻪ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ، ﺍﻣﺎ ﻧﻔﻮﺫ ﺳﺨﻦ ملاهای نادان بر ﻣﺮﺩﻡ ﺑﯿشتر بود، پولدارها ﭘﻨﺞ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ آبله‌کوبی ﺳﺮﺑﺎﺯ ﺯﺩﻧﺪ دیگران نیز در خانه‌ها پنهان می‌شدند.
پس از مدتی چند نفر را آوردند ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪانشان ﺍﺯ ﺁﺑﻠﻪ ﻣﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺍﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮔﺮﯾﺴﺘﻦ ﮐﺮﺩ.
ﻣﯿﺮﺯﺍ ﺁﻗﺎﺧﺎﻥ ﺁﻫﺴﺘﻪ به امیرکبیر ﮔﻔﺖ: ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻨﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ نادانی مرده‌اند.
امیرکبیر ﮔﻔﺖ: ﻣﺴﺌﻮﻝ نادانی‌شان ﻧﯿﺰ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﺍﮔﺮ ﻣﺎ به‌اندازه کافی ﻣﺪﺭﺳﻪ ساخته بودیم ملاها ﺑﺴﺎﻃﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ کرده بودند.
اینکه استاندار خیلی خوب توانستند آسیب‌های استان که انباشته شده از مدیران و مسئولین قبلی که فقط به فکر درمان فوری و مسکن بودند را بشناساند و به فکر چاره اساسی و ریشه‌ی باشد.
بازستاندن حق‌وحقوق مردم از افرادی که هرکدام از آن‌ها به ارتباطاتی وابسته بودن که همین باعث کلی هزینه دادن و گرفتن وقت در جهت توسعه است ولی هوشنگ بازوند این را خوب درک کرده بود که این افراد فقط داعیه کار کردن برای مردم را دارند و دگر هیچ!
تعین تکلیف شرکت پارسیلون بعد از بیست سال که آن‌همه تاراج از آن صورت گرفت و همیشه با مسکن‌های مسئولین قبلی درمان موقت آن‌هم از نوع کاهش درد می‌شد و به جای نرسیده بود را استاندار را به این وا داشت که فکر چاره اساسی باشد و آن‌هم بازستانی آن از افراد بی‌صلاحیت بود.
بازگشت کشت و صنعت و احیاء آن، چرا بعد از تعطیلی چندین ساله کشت و صنعت با کلی ضربه به پیکره آن، این‌قدر زمان ببرد؟ یا نه مسئولین از عمق فاجعه خبر داشتن و احیاء آن را غیرممکن و نشدنی می‌دانستند و برای همین فراموشی آن‌ها به صلاح خود و مردم می‌دانستند، چرا که آوردن همین آقای الحی که سرمایه‌گذار که آن است، با چه هجمه‌های همراه نبود که هزینه‌های این اتهامات واهی را استاندار تحمل و در صدد حل مشکلات ریشه و برجای‌مانده از سال‌های گذشته آن برآمدند.
یا بازستانی گلخانه‌ای دیناروند که علیرغم تعطیلی هیات مدیره آن در طول هشت سال حقوق و مزایایی خود را دریافت کرده بودند که باید پرسید این‌ها قرار بوده تا کی به وضعیت ادامه می‌دادند.
یا تعیین تکلیف چرم و پوست که سند را به اسم خصوصی به نامه کسی دیگر زده بودند؟
باور کنید اگر استاندار خودشان درگیر این مسائل پیچیده که داستان هرکدام مثنوی هفتاد من است نمی‌کردند کسی ایشان را به کم‌کاری یا اهمال‌کاری متهم نمی‌کردند؛ چرا این مشکلات میراث گذشتگان بوده و ایشان هیچ دخل و تصرفی در واگذاری یا سست‌کاری‌های گذشتگان نداشتند.
از عوامل توسعه‌نیافتگی استان را می‌توان ضعف شدید سرمایه‌های مدیریتی، انسانی، سازمانی، اطلاعاتی بدنه مدیران میانی و کارمندان اشاره کرد که نسبت به پیشرفت استانی به درک درستی که منجر به تغییرات در کارهای اجرایی رسیده باشد دانست که استاندار نیز از آن شکوه دارند.
این که در زمانی که توزیع سهم دلار هفت تومانی در بین استان‌ها در اوایل دولت سازندگی در بین استان‌ها صورت گرفت و استان‌های که از این سهمیه در جهت ساخت زیرساخت‌های خود استفاده نمودند و آهنگ توسعه را در استان خودشان به صدا در آوردند و اثرات آن را الآن می‌بیند و مسئولین وقت ما از این فرصت استفاده نکردند چه چیزی را به ما اثبات می‌کند، غیر از اینکه ندانم‌کاری و اهمال‌کاری.
برای قرار گرفتن در مسیر شتابان توسعه نیازمند چه الزامات و مقدماتی هستیم؟ این سؤالی است در ذهن اکثر عزیزان همشهری وجود دارد؛ اینکه قرار گرفتن در مسیر توسعه به وجود داشتن منابع غنی طبیعی نیازمند چه چیزهای هست لذا این منابع در استان لرستان که سرشار از منابع طبیعی است و به‌وفور دیده می‌شود که لازمه بهره‌برداری از آن داشتن منابع مادی و انسانی است، نیرو انسانی که در بین سازمان‌ها و ادارات استان در حال حاضر قرار دارد باید بیشتر خود را با حرکت توسعه استان که استاندار آن را به صدا در آوردن هماهنگ کنند که نقش نیرو انسانی که به تعبیر امروزه جزئی از دارایی‌های نامشهود سازمان‌ها و شرکت‌ها است بر کسی پوشیده نیست.
در پایان تشکر می‌کنم از استاندار محترم در جهت باز ستانی صنایع واگذارشده به افراد بی‌صلاحیت امیدواریم به‌زودی آثار و برکات این تحرکات مثبت و در جهت توسعه را مردم در سر سفره‌های خود ببینند.

محسن سپهوند





توضیح:
مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نمائيم.

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1395-08-24 10:31
استاندار در خور ستایش هستند وانشالا در این زمان باقی مانده از عمر دولت تدبیر وامید تمام تلاش خود را معطپف به پیشرفت استان کنند.قطعا مردم از عملکرد مثبت اقای استاندار راضی هستند.
نقل قول کردن
#2 محمد 1395-08-24 10:33
استاندار در خور ستایش هستند وانشالا در این زمان باقی مانده از عمر دولت تدبیر وامید تمام تلاش خود را معطوف به پیشرفت استان کنند.قطعا مردم از عملکرد مثبت اقای استاندار راضی هستند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا