یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به‌رغم اینکه از سال گذشته تاکنون مردم و مسؤولین به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد حوضیان اعتراض نمودند، سرمایه‌گذار این پروژه هفته گذشته نسبت به تخلیه بچه ماهی اقدام نمود و رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.
سد حوضیان؛ به نام الیگودرز و به کام دیگران/ سرمايه‌گذار غيربومي، يك شبه بهره‌بردار شد!طرح پرورش ماهی با انتقال سبدها در اسفندماه سال گذشته و در هنگامه برگزاری انتخابات کلید خورد و با حمایت‌های برخی مدیران استان و بدون توجه به اعتراضات مردم و مسؤولین به آماده‌سازی خود ادامه داد تا این که موضع‌گیری‌های سریع ائمه جمعه دائم و موقت، رسانه‌ها و نماینده دوره نهم و شورای شهر و تأکید بر غیرقانونی بودن طرح باعث شد سرمایه‌گذار عقب‌نشینی نموده و از دری دیگر وارد شود و در حاشیه خطبه‌های نماز جمعه دهم اردیبهشت‌ماه که به همراه نماینده ولی‌فقیه در اداره کل شیلات و جمعی از کارکنان و مدیران برای رایزنی با امام‌جمعه الیگودرز حضور یافته بود مورد اعتراض مردمی قرار گرفت.
در اینجا گذشته از مقالات و گزارشات رسانه‌ها به بخشی از اظهارات مسؤولین شهرستان از ابتدا تاکنون اشاره خواهیم کرد.
نخستین اعتراض از جانب مسؤولین سال گذشته از زبان امام‌جمعه الیگودرز شنیده شد.
حجت‌الاسلام محمدعلي ارزنده امام جمعه الیگودرزحجت‌الاسلام ارزنده در خطبه‌های نماز جمعه 21 اسفندماه گفت: در مواردی زمین‌هایی با شیب 10 درصد را به اسم منابع طبیعی از مردم می‌گیرند اما برخی اوقات قانون را زیر پا گذاشته و زمین‌های با شیب بالای 50 در صد را به نورچشمی‌ها واگذار می‌نمایند که این دوگانگی خلاف قانون می‌باشد.
امام‌جمعه الیگودرز افزود: در بحبوحه انتخابات که همه مردم و مسؤولین شهرستان سرگرم برگزاری انتخابات بودند یک غیربومی با هماهنگی مدیران استان مجوز بهره‌برداری از آب سد حوضیان را جهت تولید پرورش ماهی در قفس دریافت نموده و مشغول بکار شده است.
وی با اشاره به اینکه این فرد مجوز تولید سالیانه 500 تن ماهی را دریافت نموده افزود: چرا برخی گمان می‌کنند الیگودرز مستعمره آن‌هاست و هرگونه می‌خواهند با این شهر و مردم برخورد می‌نمایند؟!
امام‌جمعه الیگودرز اظهار داشت: به راستی مگر مشکل بیکاری الیگودرز رفع شده که از شهرهای دیگر برای ایجاد اشتغال خودشان در این شهر اقدام می‌کنند در حالی که تعاونی به همین منظور تشکیل شده و می‌تواند تعداد زیادی از بیکاران شهرستان را مشغول بکار نماید.
 وی افزود: چطور عده‌ای برای دریافت مجوزهای قانونی بیش از یک سال باید دوندگی نمایند اما زمین‌های منابع طبیعی با شیب 50 در صد ظرف چند روز در سد حوضیان به یک فرد واگذار می‌شود.
خطیب نماز جمعه الیگودرز افزود: این مردم نجابت و حیا دارند و هیچ نمی‌گویند اما متأسفانه برخی از این نجابت سوءاستفاده می‌کنند.
 اما بار دیگر در پی اعتراضات مردم و رسانه‌ها این بار نوبت به حجت‌الاسلام ترکی امام‌جمعه موقت شهرستان رسید که در خطبه‌های نماز جمعه سوم اردیبهشت به این طرح اعتراض نماید.
وی با انتقاد از عدم توجه مدیران استان به درخواست‌های مردمی گفت: یقیناً اقدامات مهندسین و طراحان و مشاوران و پیگیری مسؤولین در جهت احداث سد مخزنی حوضیان قابل قدردانی می‌باشد.
وی با اشاره به این که امام‌ جمعه محترم نیز در خطبه‌ها به مدیران استان تذکر جدی داده و همچنان پیگیر موضوع می‌باشند افزود: یقیناً در کنار ساخت این سد برای تأمین آب کشاورزی بحث گردشگری نیز مطرح می‌باشد که در اجرای این طرح باید مدنظر قرار می‌گرفت
ترکی از کمبود آب به‌عنوان بحران قرن حاضر یاد کرد و عنوان داشت: دو سال قبل بر اثر جاری شدن سیل در روستای کمندان چندین روز تامین آب آشامیدنی شهر الیگودرز با مشکل مواجه شد و در صورت بروز مجدد این‌گونه مشکلات استفاده از سد مخزنی حوضیان می‌تواند جایگزین شود و مشکل را رفع نماید.
وی افزود: اما متأسفانه اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در این دریاچه تا سال آینده آب این سد را برای همیشه غیر قابل مصرف خواهد نمود و بحث بهره‌برداری گردشگری نیز منتفی می‌شود.
امام‌ جمعه موقت الیگودرز با اشاره به هزینه‌های میلیاردی اجرای سد حوضیان گفت: در این اوضاع بی‌پولی و مشکلات اقتصادی کشور آیا دولت صرفاً برای استفاده و تأمین منافع مادی یک شخص این سد را احداث نموده است؟!
حجت‌الاسلام ترکی با اشاره به ظرفیت‌های سد رودبار جهت اجرای این‌گونه طرح‌ها گفت: از نماینده فعلی و منتخب مردم انتظار پیگیری جدی و پاسخگویی به مردم را داریم و از استاندار لرستان هم درخواست داریم با ورود جدی به این موضوع جلوی سوءاستفاده‌ها را بگیرد.
 
پروژه پرورش ماهی رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد
ششم اردیبهشت‌ماه فرماندار الیگودرز در گفت‌وگو یی با ایرنا اظهار داشت: واگذاری پروژه پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد حوضیان این شهرستان با رعایت کامل تشریفات اداری بوده و قانونی است.
"ولی‌الله میرزایی‌اصل" پروژه پرورش ماهی در قفس شهرستان نه تنها ضرری برای شهرستان ندارد بلکه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد.
وی با اشاره به این که در خصوص سرمایه‌گذار غیربومی این پروژه اعتراضی را دریافت کرده‌ایم گفت: چنانچه سرمایه‌گذار بومی شهرستان قصد ادامه این پروژه را داشته باشد سرمایه‌گذار غیربومی فعلی با دریافت هزینه فعالیت خود را متوقف خواهد کرد.
وی اظهار داشت: بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان فراهم است لذا چنانچه سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی تمایل داشته باشند مشابه این کار را در دریاچه سد خان‌آباد و سد رودبار انجام دهند حمایت خواهند شد.
استاندار: با بهره‌برداری از سد حوضیان 1500 شغل ایجاد می‌شود
اقدام سرمایه‌گذار غیرقانونی است
هفتم اردیبهشت در حاشیه بازدید مدیران استان از سد حوضیان در رابطه با اجرای طرح پرورش ماهی توکلی در گفت‌وگو  با مدیرکل شیلات به صراحت با اجرای طرح مخالفت نمود و حتی در جلسه‌ای نیز که به همین منظور تشکیل شده بود شرکت نکرد.
 وی در همین روز در گفت‌وگو  با فارس با انتقاد از اجرای این طرح گفت: در هنگامه انتخابات سرمایه‌گذار اقدام به اجرای این طرح نمود که کاملاً غیرقانونی می‌باشد و این اقدام بدون مجوز انجام شده است.
وی افزود: در سال گذشته و همچنین سال جاری پیگیری‌هایی از طریق وزارت نیرو انجام گرفت که عنوان شد اقدام سرمایه‌گذار غیرقانونی می‌باشد.
توکلی با اشاره به این که اقدام غیرقانونی سرمایه‌گذار به آب منطقه‌ای لرستان ابلاغ شده است اظهار داشت: وزارت نیرو تنها مجوز انجام مطالعات طرح و ظرفیت گذاری را صادر نموده است و مقرر شده پس از انجام مطالعات نتیجه به وزارت نیرو اعلام شود اما متاسفانه سرمایه‌گذار بدون انجام مطالعات فعالیت خود را آغاز نموده که این اقدام غیرقانونی می‌باشد.
وی عنوان داشت: در نامه وزارت نیرو به آب منطقه‌ای لرستان به‌صراحت عنوان‌شده با عنایت به عدم تحویل موقت و بهره‌برداری پایدار از سد مذکور در حال حاضر انجام اقدامات مربوط به آبزی‌پروری در این سد توصیه نمی‌گردد و در این خصوص پس از تحقق شرایط بهره‌برداری پایدار از سد مقتضی است آیین‌نامه آبزی‌پروری در سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی با اهداف غیر شرب موضوع ابلاغیه وزارت نیرو ملاک عمل قرار گیرد.
نماینده الیگودرز با اشاره به این که ما از سرمایه‌گذار استقبال می‌کنیم افزود: در بحث حوضیان ابتدا باید امکان‌سنجی استفاده از این آب جهت شرب و مباحث زیست‌محیطی موردبررسی قرار بگیرد و در نهایت اگر موافقت شد با اولویت واگذاری به سرمایه‌گذار بومی به سرانجام برسد.
توکلی با اشاره به پی‌گیری‌های صورت گرفته در این خصوص گفت: در رابطه با این مشکل هرگز سخنان خود را رسانه‌ای نکردم و پیگیری‌ها از طریق وزارت نیرو را کارسازتر می‌دانستم و امروز هم به‌صراحت اعلام می‌نمایم که فعالیت سرمایه‌گذار تا زمانی که مراحل قانونی را طی نکند، غیرقانونی می‌باشد.
 
حمایت استاندار از طرح
اما سخنان نهم اردیبهشت‌ماه "علی‌امید سیفی" مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان پرده از حمایت قاطع استاندار از طرح مذکور علي‌اميد سيفي مدير عامل شركت آب منطقه‌اي لرستانبرداشت.
وی به خبرنگار کیهان گفت: بر اساس ‌نامه و تاکید استاندار لرستان به سرمایه‌گذار اجرای طرح پرورش ماهی در دریاچه سد حوضیان اجازه فعالیت داده‌ایم.
 سیفی گفت: علاوه بر این طرح برای واگذاری به سرمایه‌گذار بومی هم برنامه داریم و بخشی از حاشیه سد هم‌جهت مباحث گردشگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
سیفی با تایید وصول نامه معاونت بهره‌برداری وزارت نیرو گفت: در این نامه عنوان شده اجرای طرح پرورش ماهی توصیه نمی‌گردد و با توجه به احتمال کاهش آب دریاچه ما عنوان کردیم که خسارات احتمالی از این ناحیه به عهده سرمایه‌گذار می‌باشد.
وی افزود: اما در نهایت هدف همه ما و به‌ویژه استاندار محترم ایجاد اشتغال در منطقه می‌باشد و این مهم با جذب سرمایه‌گذار امکان‌پذیر است و بر اساس نامه و تاکید استاندار لرستان به سرمایه‌گذار اجرای طرح پرورش ماهی در دریاچه سد حوضیان اجازه فعالیت داده‌ایم.
مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان افزود: این طرح آزمایشی است و قراردادی یک‌ ساله دارد و مقرر شده همزمان با افتتاح سد حوضیان با حضور معاون اول رییس‌جمهور رسماً آغاز به کار نماید.
 
سرمایه‌گذار هم تنها مجاز به مطالعه است
پس از سخنان سیفی بار دیگر شاهد موضع‌گیری سریع و تند حجت‌الاسلام ارزنده امام‌جمعه الیگودرز بودیم که در خطبه‌های نماز جمعه دهم اردیبهشت ضمن تأکید بر برخورد قضایی با متخلفین گفت: وزارت نیرو در نامه‌ای به مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان عنوان داشته‌اند که تا قبل از بهره‌برداری کامل سد انجام پرورش ماهی در این سد توصیه نمی‌شود و سرمایه‌گذار هم تنها مجاز به مطالعه می‌باشد.
وی افزود: مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان بجای اینکه پاسخگوی وزارت نیرو باشد طی مصاحبه‌ای اعلام می‌کند که ما بر اساس نامه استاندار به سرمایه‌گذار اجازه انجام کار را داده‌ایم که این پذیرفتنی نیست.
وی با قدردانی از زحمات نماینده مردم گفت: نماینده فعلی که در این حوزه تخصص دارد بر غیرقانونی بودن آن تأکید دارد و با حضور در سد حوضیان در حضور مدیران استان به صراحت با این اقدام مخالفت نموده است که جا داشت این موضع‌گیری را زودتر از این‌ها انجام می‌داد.
ارزنده با اشاره به مشکلاتی که در سال‌های اخیر در خط انتقال آب کمندان رخ داد افزود: چاه‌های آب الیگودرز آلوده و حتی کفاف شرب مردم را نمی‌دهد و پیش‌بینی این است که در صورت نیاز با استفاده از تصفیه‌خانه از سد حوضیان بهره برده شود که در صورت اجرای طرح پرورش ماهی برای همیشه غیر قابل استفاده خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای سد حوضیان بیش از 100 میلیارد تومان هزینه شده افزود: چرا باید منافع یک شهر فدای منافع شخصی یک نفر شود و اعلام نمایند که دو نفر کارگر استخدام شده‌اند.
امام‌جمعه الیگودرز عنوان داشت: در این شهر یک بام و هوا را هنگامی مشاهده می‌کنیم که سپاه با احداث پرورش ماهی در رودخانه شول‌آباد ایجاد اشتغال کرده و عنوان می‌شود مسائل زیست محیطی را رعایت نکرده اما در سد حوضیان که هم‌جوار شهر است مسائل زیست محیطی مدنظر قرار نمی‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در حق مردم ظلم می‌شود افزود: متأسفانه برخی عنوان می‌کنند که خسارت سرمایه‌گذار را بدهید تا برود در صورتی که مسئولینی باید خسارت بدهند که اجازه داده‌اند سرمایه‌گذار بدون مجوز فعالیت خود را شروع نماید که ما انتظار داریم دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم سرمایه‌گذار را احضار نماید و دلیل فعالیت بدون مجوز در سد حوضیان را جویا شود.
 
مجوز باید بررسی‌ شود
یازدهم اردیبهشت‌ماه "محمد خدابخشی" نماینده منتخب الیگودرز در گفت‌وگو با پایگاه خبری الیگودرز اعلام نمود :منافع سد حوضیان در بحث گردشگری و منافع اقتصادی باید به عموم مردم شهرستان الیگودرز برسد.
وی ادامه داد: به دنبال مدل اجرایی جهت جلوگیری از رانت‌خواری افراد می‌باشیم.
دکتر خدابخشی با اشاره به این که شهرستان الیگودرز باید در سطح استان مدیران اجرایی داشته باشد اظهار داشت: تشکیل یک شرکت سرمایه‌گذاری برای مشارکت مردم در آینده نزدیک از مهم‌ترین برنامه‌هایمان می‌باشد و نباید به یک نفر امتیاز داده شود.
نماینده منتخب مردم شهرستان الیگودرز بیان کرد: در خصوص ارائه مجوز از سوی استان نیز باید بررسی‌ها بیشتر صورت گیرد.
خدابخشی اضافه کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان در جهت اشتغال‌زایی بهره برد و همه عوامل که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با اشتغال‌زایی مرتبط هستند باید مدنظر قرار گیرد.
 
اعضای شورای شهر با اجرای طرح مخالفند
اعتراض به طرح پرورش ماهی در دریاچه سد حوضیان به صحن شورای شهر هم رسید.
"محمد‌نبی عسگری" رییس شورای شهر در چهاردهم اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو  با خبرگزاری فارس با اشاره به اعتراضات مردم و مسوولین نسبت به اجرای طرح پرورش ماهی در دریاچه سد حوضیان افزود: اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند با انجام سرمایه‌گذاری باعث ایجاد اشتغال و رشد و شکوفایی شهرها شوند تردیدی وجود ندارد اما این مهم مستلزم برنامه‌ریزی مدون می‌باشد.
وی افزود: اگر این برنامه‌ریزی‌ها وجود نداشته باشد نتیجه معکوس خواهد داد و بجای پیشرفت و توسعه باید شاهد بروز مشکلاتی دیگر باشیم و خساراتی هم به مردم وارد خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر الیگودرز با اشاره به اینکه منافع توسعه گردشگری در سد حوضیان برای مردم ما از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: ایجاد طرح پرورش ماهی در قفس تا حدود زیادی بحث گردشگری را در دریاچه سد حوضیان مختل خواهد نمود.
وی گفت: همچنین با توجه به بحران کم‌آبی و حتی بی‌آبی این سد می‌تواند در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار بگیرد.
عسگری با اشاره به این که اعضای شورای شهر با اجرای پرورش ماهی در دریاچه سد حوضیان مخالف می‌باشند افزود: در شهرستان الیگودرز سدهای دیگری نظیر سد خان‌آباد، رودبار و حتی کزنار و دره حیدر وجود دارد که زمینه مناسبی برای اجرای طرح پرورش ماهی دارند اما سد حوضیان به جهت نزدیکی با شهر باعث آلودگی زیست محیطی خواهد شد.
چهاردهم اردیبهشت در حالی که مقرر شده بود همزمان با افتتاح سد حوضیان طرح پرورش ماهی در قفس هم با تخلیه بچه ماهی رسما آغاز شود اما سایه سنگین اعتراض مردم و مسؤولین و مخالفت وزارت نیرو برنامه آغاز بکار طرح مذکور را ملغی نمود و داستان ادامه یافت تا این که زمزمه‌های شروع فعالیت طرح همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به لرستان در پنجم خردادماه انجام پذیرد اما بازهم این خواسته در پی مخالفت‌های صورت گرفته و اعتراضات محقق نشد.
 
از سرمایه‌گذاری و به‌ویژه طرح پرورش آبزیان استقبال می‌کنیم
پنجم خردادماه محمدتقی توکلی در آخرین اظهارنظر خود در آخرين روزهاي نمایندگی مجلس به خبرنگار فارس گفت: متأسفانه در http://yaftenews.ir/images/93/94-4/tavakoli.jpgاجرای این طرح منافع شهر و مردم لحاظ نشده است که پس از پیگیری‌ها از طریق وزارت نیرو از ادامه طرح ممانعت به عمل آمد.
توکلی با اشاره به اینکه امام‌جمعه شهرستان و مردم مخالف اجرای این طرح هستند گفت: همان‌گونه که بارها اعلام نموده‌ایم ما از سرمایه‌گذاری و به‌ویژه طرح پرورش آبزیان استقبال می‌کنیم و همواره سد خان‌آباد و رودبار لرستان که حدود 20 کیلومتر طول دریاچه آن می‌باشد را پیشنهاد داده‌ایم و اجازه اجرای این طرح را در حوضیان نداده‌ایم.
رییس کمیته آب کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از طریق معاون وزارت جهاد کشاورزی در امور شیلات برای جمع‌آوری طرح پیگیری‌هایی صورت گرفته است افزود: از نماینده منتخب می‌خواهیم این مهم را به‌عنوان یکی از موارد پیگیری‌های خود مورد توجه قرار دهد.
 وی افزود: تا کنون به‌عنوان نماینده مردم الیگودرز وظیفه داشتم به‌رغم اصرار و پافشاری سرمایه‌گذار و برخی مدیران استان اجازه فعالیت به این طرح ندهم و از این پس هم با توجه به تخصص در بحث آب مخالفت خود را به صراحت با اجرای این طرح اعلام می‌نمایم.
توکلی با اشاره به این که این سد تنها باید در بحث تقویت گردشگری فعالیت نماید و در سفر معاون اول رییس‌جمهور به الیگودرز هم بر این موضوع تأکید شد افزود: مردم و مسؤولین الیگودرز اجازه نمی‌دهند عده‌ای برای تأمین منافع شخصی آب سد حوضیان را آلوده و منافع شهر را با مخاطره مواجه نمایند.

تخلیه بچه‌ماهی در قفس‌ها
اما در هفته گذشته باخبر شدیم طرحی که قرار بود با حضور مقامات کشور آغاز به کار نماید در سکوت کامل خبری و بدون برگزاری مراسم و تقریباً در خفا انجام شد و سرمایه‌گذار نسبت به تخلیه بچه ماهی در قفس‌ها اقدام نمود.
اما بی‌گمان این پایان کار نیست زیرا سرمایه‌گذار تاکنون مباحث زیست‌محیطی را رفع نکرده است و مجوز بهره‌برداری دریافت نکرده و وزارت نیرو تنها اجازه انجام مطالعات را صادرکرده است که مردم انتظار دارند دکتر محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز ضمن اعلام موضع صریح در قبال طرح با استفاده از اهرم‌های قانونی و قدرت خویش نسبت به جمع‌آوری طرح مذکور اقدام نماید.
به هر حال بحث‌هایی نظیر این که چه زمانی طرح اجرا شده و رد ارتباط آن با زمان حال و کار را تمام شده پنداشتن پذیرفتنی نیست، زیرا سرمایه‌گذار با سماجت انجام طرح را پی می‌گیرد و نیازمند مجوزات قانونی است و می‌توان جلوی آن را گرفت و ...
عباس شاه‌علي اليگودرزبی‌تردید اگر انجام این طرح شکل قانونی به خود بگیرد و اجرایی شود آیندگان ما را به جهت سکوت امروزمان مواخذه خواهند نمود، همان‌گونه که با گذشت سال‌ها و پایان عملیات پروژه انتقال آب به شهرهای مرکزی در موسم تبلیغات انتخابات طرح موسوم به قمرود و خسارات آن دستاویز داوطلبان می‌شود و...

عباس شاه‌علی
اليگودرز


دیدگاه‌ها  

#1 لرستان 1395-03-23 14:32
سلام یافته عزیز
میخواستم مطلبی رو عرض برسونم
امروز در سایت خبری تابناک خبری کار شده به عنوان انتقال آب از سرچشمه های کارون به طبس
در این خبر نقشه ای کار شده که نام لرستان رو کلا نیاورده
ینی ما استانمون کم آبه یا حساب نمیشه؟!!!
لینک عکس:
http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1395/3/22/602794_157.jpg

لینک خبر :
http://tabnak.ir/fa/news/596794/%D8%B7%D8%A8%D8%B3-%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D8%A8-%D8%B1%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86



لین
نقل قول کردن
#2 محمد اكبري 1395-03-23 15:16
اي برادر شاه علي عزيز
اين نوع نگرش كه در برخی مديران هست كه هر كاري را تصميم بگيرندميكنند
مطالبات مردمي ومحيط زيست كه زياد جايگاهي نداره
مهم واگذاريه!!!!!!!
نقل قول کردن
#3 جوادی 1395-03-23 21:12
سلام یافته جانم لطفا پیگیری بفرمایید چرا از این سرمایه گذار غیر بومی دفاع میکند؟ آن هم از یک طرح غیر محیط زیستی !!!!چرا رسالت مطبوعاتی خود را بجا نمی آورید.
----------------------
یافته: تشکر از یادآوری رسالت مطبوعاتی!
زحمت بکشید و آرشیو سایت یافته را در این خصوص مطالعه کنید تا رسالت شما نيز به عنوان انساني باوجدان زير سؤال نرود ...
نقل قول کردن
#4 محسن 1395-03-23 22:05
تا زمانی که دکتر توکلی بود نگذاشت این طرح ادامه یابد بعد از ایشان دوباره فعالیت طرح شروع شد از جناب خدا بخشی انتظار داریم تعطیلی و جمع اوری طرح را پیگیری نمایند
نقل قول کردن
#5 مهدی 1395-03-24 10:13
جناب جوادی لطفا مطلب را بخوانید سپس در رابطه با یافته قضاوت کنید از سال گذشته تا کنون چندین مطلب در این رابطه چاپ نموده است
نقل قول کردن
#6 بی نام 1400-06-30 14:04
سلام به داد کشاورزها که زمینهایشان رفته زیر اب ولی چهار ساله پولی ندادن برای حوضیان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا