یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در هفته‌ای که گذشت اظهار نظرات متفاوتی در رابطه با طرح پرورش ماهی سد حوضیان را از سوی امام‌جمعه موقت، نماینده مردم و فرماندار الیگودرز شنیدیم که نظرات نماینده مردم و امام‌جمعه موقت در کنار اظهارات سال گذشته امام‌جمعه و طومار و درخواست‌های از قانون‌شکنی در سد حوضیان تا سکوت معنادار مدیران لرستانمردمی بی‌شباهت به یکدیگر نبود و همگی حکایت از تأکید بر غیرقانونی بودن طرح و لزوم ممانعت از ادامه فعالیت آن داشت و هر کدام دلایل خاص خود را مطرح نموده‌اند که پیش از این منتشر شد و در همین رابطه شکایتی هم از سوی گروه‌های زیست محیطی تقدیم دادستان شهرستان الیگودرز شد که در حال رسیدگی می‌باشد.
اما "ولی‌الله میرزایی‌اصل" فرماندار الیگودرز پس از خبرگزاری ایرنا در دومین مصاحبه خود با سایت هیجار باز هم بر قانونی بودن طرح و اشتغال‌زایی آن تاکید نمود و عنوان داشت تاکنون دو نفر به‌عنوان نگهبان در این طرح مشغول فعالیت شده‌اند! و این اشتغال‌زایی همچنان ادامه خواهد داشت و در نهایت باز هم سخن از درخواست سرمایه‌گذار برای دریافت هزینه کرد و خسارت به میان آمده است که اظهار نظر در رابطه با این مورد که درخواستی غیر منطقی می‌باشد تکرار مکررات است و از حوصله این و جیزه خارج می‌باشد.
اما این که عنوان شده سرمایه‌گذار تمایلی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ندارد به‌نوعی تعارف است و اگر شرط دریافت خسارت در پی نداشت می‌توانستیم به صدق گفتار ایشان اعتماد نماییم.
در رابطه با مصارف آب دریاچه سد حوضیان ما هم بر مصارف کشاورزی آن اشراف و آگاهی داریم اما جناب فرماندار آیا نباید سال‌های آینده را هم در نظر بگیریم و به یاد آوریم بحران‌های کم‌آبی و بی‌آبی احتمالی که گریبان شهرستان و منطقه را خواهد گرفت و به‌گونه‌ای که این سد توان تا مین آب آشامیدنی شرق لرستان را در مواقع بحرانی خواهد داشت و از این مهم‌تر باوجود قفسه‌ای پرورش ماهی بحث گردشگری مختل و شاید هم به‌طور کلی حذف شود و بی‌گمان اگر گردشگری حاشیه سد حوضیان رونق بگیرد ظرفیت اشتغالی به‌مراتب بیشتر از طرح پرورش ماهی خواهد داشت که مشخص نیست چند نفر از جوانان بیکار این شهرستان جذب خواهند شد و در نهایت با در نظر گرفتن موارد فوق گمان می‌کنیم منافع بی‌شمار این دریاچه بیشتر از استخدام دو نفر نگهبان توسط طرح پرورش ماهی باشد و...
در رابطه با قانونی بودن فعالیت طرح اینکه صرفاً شفاهی عنوان شود قانونی است پذیرفتنی نیست و یقیناً سرمایه‌گذار دارای مجوز می‌باشد و گذشته از موافقت شیلات و جهاد کشاورزی استان نیاز به مجوز وزارت نیرو یا حداقل آب منطقه‌ای لرستان دارد و الزاماً باید مطالعات طرح صورت گرفته باشد و مباحث زیست‌محیطی و ... مدنظر قرار گرفته باشد اما آیا سرمایه‌گذار این مراحل را طی کرده است؟! که اگر این‌چنین بود دیگر نیازی به انصراف و درخواست خسارت و هزینه کرد نبود و…
اما جناب فرماندار شما به‌عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی در شهرستان الیگودرز شایسته است به درخواست مردم توجه نمایید و یقیناً در حالی که همه مدیران و مسوولین و از جمله دلسوزانی همچون امام‌جمعه محترم و امام‌جمعه موقت و نمایندگان فعلی و منتخب و انجمن‌های زیست محیطی و مردم از معایب اجرای این طرح سخن می‌گویند اصرار و ابرام شما بر دفاع از این طرح در راستای کدام منافع مردم الیگودرز می‌باشد؟!
همان‌گونه که پیش از این عنوان شد در نامه مورخه 21 فروردين 95 معاونت بهره‌برداری وزارت نیرو به مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان به صراحت عنوان شده با عنایت به عدم تحویل موقت و بهره‌برداری پایدار از سد مذکور در حال حاضر انجام اقدامات مربوط به آبزی‌پروری در این سد توصیه نمی‌گردد و در این خصوص پس از تحقق شرایط بهره‌برداری پایدار از سد، مقتضی است آیین‌نامه آبزی‌پروری در سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی با اهداف غیر شرب موضوع ابلاغیه وزارت نیرو ملاک عمل قرار گیرد وبر اساس همین نامه تاکنون مدیر عامل محترم آب منطقه‌ای از صدور مجوز برای سرمایه‌گذار خودداری نموده و به قراردادی یک‌ساله به‌صورت آزمایشی و صرفاً برای انجام مطالعات طرح بسنده شده است که تصویر نامه مذکور عیناً منتشر می‌شود تا سرمایه‌گذار محترم هم برای شفافیت موضوع اسناد خود را انتشاردهد.
 به هر حال با توجه به برخی قانون‌شکنی در این شهرستان از جناب مهندس بازوند استاندار محترم لرستان که در مدت مسئولیت خود اقدامات ارزشمندی در کارنامه دارد درخواست می‌نماییم به این موضوع ورود پیدا نموده و از ادامه فعالیت این طرح که منافعی برای شهرستان ندارد جلوگیری نماید.

خبر تکمیلی: بر اساس دستور به سرمایه‌گذار سد حوضیان اجازه فعالیت داده‌ایم
مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: بر اساس نامه و تاکید استاندار لرستان به سرمایه‌گذار اجرای طرح پرورش ماهی در دریاچه سد حوضیان اجازه فعالیت داده‌ایم.
"علی امید سیفی"در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار کیهان با اشاره به منافع اجرای طرح ازجمله اشتغال‌زایی گفت: علاوه بر این طرح برای واگذاری به سرمایه‌گذار بومی هم برنامه داریم و بخشی از حاشیه سد هم جهت مباحث گردشگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
سیفی با تایید وصول نامه معاونت بهره‌برداری وزارت نیرو گفت: در این نامه عنوان شده اجرای طرح پرورش ماهی توصیه نمی‌گردد و با توجه به احتمال کاهش آب دریاچه ما عنوان کردیم که خسارات احتمالی از این ناحیه به عهده سرمایه‌گذار می‌باشد.
وی افزود: اما در نهایت هدف همه ما و به‌ویژه استاندار محترم ایجاد اشتغال در منطقه می‌باشد و این مهم با جذب سرمایه‌گذار امکان‌پذیر است و بر اساس نامه و تاکید استاندار لرستان به سرمایه‌گذار اجرای طرح پرورش ماهی در دریاچه سد حوضیان اجازه فعالیت داده‌ایم.مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان افزود: این طرح آزمایشی است و قراردادی یک‌ساله دارد و مقرر شده همزمان با افتتاح سد حوضیان با حضور معاون اول رییس جمهور رسما آغاز بکار نماید.
شایان ذکر است: اجرای طرح پرورش ماهی در سد حوضیان مورد اعتراض مسؤولین و امام‌جمعه و مردمالیگودرز واقع‌شده و نماینده مردم هم از غیرقانونی بودن آن خبر داد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا