یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وظیفه ذاتی نظارت و بازرسی، کاهش تخلف و از بین بردن جرائم است که اگر با دلسوزی و برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه انجام نشود موجبات ایجاد سرخوردگی مردم و کسبه را فراهم می‌آورد؛ امری که در سال‌های اخیر شاهد آن می‌باشیم‌.
سنگ بنای غلط آمار‌گرایی که در سنوات گذشته و در پی طرح تشدید بازرسی ایجاد شد سبب كاهش کیفیت کار بازرسی از واحدهای نظارت و بازرسی بی‌اثر بر بازار لرستان/ تغيير مسير از آمارگرايي به درمان‌گراييصنفی گرديد، به نحوی که بعضا پرونده‌های تخلفاتی متشکله از واحد‌های صنفی استان لرستان از استان‌های بزرگی چون تهران‌، خراسان رضوی‌، آذربایجان شرقی‌، فارس و اصفهان پیشی می‌گرفت‌.
این خود موید وجود یک تناقض در بازرسی‌های انجام شده در استان لرستان است، چرا که تمام واحدهای صنفی یک شهرستان از لرستان بعضا کم‌تر از یک یا چند مرکز خرید یک شهر بزرگ در یک استان بزرگ هستند. با اين وجود، در کمال ناباوری شاهد بودیم مسئولین وقت، این فضاحت را یک پیروزی‌، دستاوردی مهم و برگ زرینی از رزومه‌ي خود می‌دانستند!
ناگفته پیداست این آمار و اعداد و ارقام تبیین‌کننده وجود یک فساد گسترده در بین بازار و هرج و مرج و تخلفات فروان می‌باشد که در واقع خلاف آن صادق است‌! برای مثال اگر مسافرتی به یکی از شهرهای بزرگ و یا اماکن مذهبی و تفریحی داشته باشید خواهید دید بازار‌های مورد نظر به مراتب متخلف‌تر از بازار یک شهرستان کوچک و رقابتی است و بیش از پیش به مظلومیت استان لرستان پی خواهید برد‌.
نکته بعد، بی‌انگیزگی موجود در بین بازرسان زحمت‌کش سازمان است که به واسطه بی‌مهری‌های مسئولین امر و عدم جایگاه مناسب شغلی ایجاد شده است‌. بازرسان که همواره پیشانی ایجاد تعادل در بازار هستند می‌بایست با فراغ بال و فارغ از دغدغه‌های مالی و شغلی به فعالیت در این عرصه اهتمام ورزند‌. زحمت‌کشانی که در سرما و گرما‌، ایام پایانی سال حتی تا نزدیک لحظه تحویل سال و ایام سید‌رضا نجفی‌زادهماه مبارک رمضان به صورت مضاعف با کار شبانه‌روزی رو به رو هستند اما متاسفانه از حمایت مناسب بهره‌مند نیستند‌.
تقاضای نگارنده از مهندس صفی‌خانی که با تصدی ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت استان لرستان امید را به مجموعه باز گرداندند این است که با توجه به حساسیت جایگاه مجموعه تحت امرشان، اجازه تکرار این‌گونه مسائل و افزايش آمار در زمينه جريمه‌گرايي را ندهند؛ بلكه با به کار گماردن مدیران لایق و دلسوز، کار را از روال سابق خارج نموده و طرحی نو برای خروج از روزمرگی اندیشیده شود.
 
سید‌رضا  نجفی‌زاده
عضو هیات مدیره انجمن حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان
 

دیدگاه‌ها  

#1 بهروزبیرانوند 1394-11-20 18:09
سلام علیکم توقع مردم این است که مدیران به کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی بجای مصاحبه و شعار در میدان عمل و با حضور بموقع نشان دهند که تغییر حاصل گردیده است و الا هر سال هنگام عید میکروفن و مصاحبه و گفتار درمانی مشکل گشا نخواهد بود چون کسبه گوششان از تهدیدات بی اثر پر است
تميد که مدیر جديد صنعت .معدن در این کار موفق باشد
نقل قول کردن
#2 رنجبر 1394-11-20 18:17
سازمان تعزیرات کجایی که بازار دارد اوج میگیرد با عیدی 600 هزاری دولت
نقل قول کردن
#3 علی 1394-11-20 18:45
کدوم نظارت
نقل قول کردن
#4 جباری 1394-11-20 21:16
سلام
ایا واقعا در عرصه عمل سازمان صنعت و معدن کاری در خصوص نظارت بر کالا و خدمات انجام میدهد ...واقعا در عمل خبری نیست هر کس هر جور کالا با هر قیمت عرضه میکند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا