یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برگزاری انتخابات هیأت مدیره سومين دوره خانه مطبوعات لرستان در روز جمعه‌ی هفته جاری‌، بی‌شک  می‌تواند در سامان بخشیدن به اوضاع و احوال خبرنگاران و رسانه‌هاي استان تاثیر به سزایی داشته باشد‌.
خبرنگاران، علی‌رغم فشارها و مشقت‌های فراوان، تنها با عشق‌ و علاقه به آگاهی‌بخشی به این عرصه گام نهاده و در جاده‌ای پرفراز و نشیب در حرکت هستند.
به گواه تمام کسانی که با نوشتن زندگي مي‌كنند، شغل خبرنگاری از جمله کارهای سخت و زیان‌آور در جهان به شمار می‌رود، اما اكثراً دفاع از حق و پرده برداشتن از یک اتفاق پنهان و انعکاس واقعیت به مردم، تمامی این سختی را به شيريني تبديل مي‌كند‌.
انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان نزديك است؛ از نگاه جزیره‌ای بپرهیزیمبا توجه به جایگاه و ارزش بالای كلمه خبرنگار در جامعه، متاسفانه این قشر بی‌ادعا و فرهیخته، تا به حال به حق واقعی خود دست نیافته‌اند‌. مشکلاتی چون‌: نداشتن بیمه درمانی‌‌، امنیت شغلی، عدم تخصیص بودجه کافی به نشریات و خبرگزاری‌ها‌، حقوق بسیار پایین‌، مشکل مسکن و ... خبرنگاران را آزار می‌دهد‌.
امید آن می‌رود که در انتخابات هیات مدیره‌ سومين دوره خانه مطبوعات استان، خبرنگاران با آگاهی و واقع‌بینی 7 عضو جدید هیات مدیره را انتخاب نمایند‌ تا در حداقل در رسيدن به بخشي از موارد ذكر شده، گامي اساسي براي ان‌ها برداشته شود.
بدون تردید انتخاب نفرات هم‌دل‌، باگذشت‌، انعطاف‌پذیر و معتقد به کار گروهی، می‌تواند مشکلات خبرنگاران را به حداقل برساند‌، لذا امیدواریم دوستانی که از حق رأی برخوردار هستند، از نگاه جزیره‌ای پرهیز نموده و بدانند که هر کاندیدا متعلق به هر شهر و دیاری با هر تفکری در صورت شایستگی، می‌بایست در چارچوب هیات مدیره خانه مطبوعات فعاليت نمايد و از دادن وعده وعيدهاي كذب پرهيز كند و همچنين از ايثار فداكاري و داشتن ديدي باز برخوردار باشد، چرا كه در اين صورت قادر است حق و حقوق كساني را كه به او رأي داده‌اند، ادا نمايد.
تعامل و مکاتبه با شورای اسلامی شهر، شهرداری، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، تامین اجتماعی، بنیاد مسکن و ارتباط با اشخاص حقوقی دارای نفوذ، نقش چشم‌گیری در ارتقاء رضا طولابيسطح آموزشی، معیشتی و آینده‌ی خبرنگاران لرستاني در پی خواهد داشت‌.
از اين رو، انتخابات روز جمعه برای قشر خبرنگاران یک انتخاب مهم و کلیدی تلقی می‌شود و قطعاً رشد، بالندگی و آینده‌ی شغلی اكثر خبرنگاران استان بستگی به اتنخاب افرادی هم‌دل، باسواد و شایسته دارد.
 
رضا  طولابی
کاندیدای هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان
 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا