یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ویژگی‌های منحصر به فرد مردم لرستان در هم‌نوع‌دوستی و تعارف جان و مال، بر کسی پوشیده نیست، اما این بار پای دلدادگی معلمی در میان است که رگ غیرتش نگذاشت شاگردش یک شب تا صبح درد بکشد و عذاب به جان بخرد.
کاظم‌آقا با خودروی شخصی‌اش در شب سيلاب بیرون زد تا جان ببخشد و سلامت هدیه کند، اما جان خود را هم ایثار کرد.
می‌گویند در حرکت به سوی کمال و به نیت قرب الهی، این دست کارها معمولاً شامل حال بندگانی خالص می‌شود که در معامله‌ای نزدیک با پروردگار، از چنین آزمون‌هایی سربلند بیرون می‌آیند و نمره 20 که نه، نمره وصل می‌گیرند.
هر چند داغ دل نمی‌گذارد از کاستی‌های موجود سخن نگوییم. از نبود امکانات درمان و جاده و دادرسی به موقع. وقتی می‌گوییم ریشه‌های محرومیت باید از جان لرستان کنده شود یعنی همین.
حالا و به هر تقدیر و همان طور که گاه و بیگاه نیز در ملل دیگر می‌شنویم و پیش می‌آید، حادثه‌ای رخ داده و جان 4 عزیز لرستاني از دست رفته است. سرمان را بالا بگیریم و ببینیم کجای این وطنیم؟ مسوولان استان بعد از حادثه کم نگذاشته‌اند و برنامه‌های جاری و کارهای روزمره را متعاقب رنج پیش آمده واگذاشته و از نزدیک ابراز هم‌دردی و همراهی‌شان را تا امروز نشان داده‌اند.
با امید به تکرار نشدن چنین حادثه‌های دلخراشی که بی‌تردید در روزهایی که سخن از اسیدپاشی بر صورت مظلوم دختران در اصفهان است به اندازه خودش درد روی در می‌گذارد. باشد که از پیش کارها و برنامه‌ریزی‌های بحران و مدیریت آن جوری تنظیم بشود که گاه سیل و هر پیامد طبیعی تلفات بار استان نباشد.
معلم لرستانی باید نشان افتخار بگیرد. این کم‌ترین تسلی بر اذهان و افکار و خانواده فرهنگ و بستگان درجه یک و هم‌تباران لر است. این قهرمان مومن را باید ستود و بر روح قرین رحمتش هزاران درود و آفرین فرستاد و بر محرومیت عشایر لرستان گریست و در برابر غیرت دلیرمردان این سرزمین هنوز هم سر تعظیم خم کرد.
وخامت ماجرا نمی‌گذارد بیش از این بنویسم که تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل... اما کاظم صفرزاده، بی‌تردید برگ دیگری بر دفتر اسطورگان لر افزوده است. مهم نیست که نشان یادبود افتخار را کدام یک از مسوولان مرتبط یا غیرمرتبط یا حتی انجمن‌های مردم نهاد و گروه های اجتماعی هرکدام از سوی خودشان اهدا کنند، حتی لزوماً مهم این نیست که وزیر آموزش و پرورش و مقامات ملی دست به کار شوند، اول از هر چیز دیگری مهم فهم ماست.
مهم این است هر نهادی هر تشکیلاتی هر موسسه‌ای هر انجمن مردم نهادی هر مدرسه‌‌ای هر مدیری هر کلاس درسی به سهم خودش قدم بردارد. در نتیجه چنین امری هزاران نشان یادبود افتخار سمت این مرد راستین عرصه تعلیم و تعالی سرازیر خواهد شد. بلکه کائنات نیز بر حسن تدبیر و نیت و هم آوایی ما صحه بگذارند.
 ىيدا شدن جسد يكي ديگر از دانش‌آموزان غرق شده در سيلاب لرستان / عكس از عظيم شكوري
پيدا شدن جسد يكي از دانش‌آموزان غرق شده در سيلاب لرستان / عكس از عظيم شكوري
 
مطلب مهم دیگر این که: به نظر می‌رسد رسیدگی فوری و همه‌جانبه به وضعیت بهداشتی درمانی عشایر و ایجاد مسیرهای امن و مطمئن در حوادث غیرمترقبه، از جدی ترین درس های تلخی است که این حادثه به همه ما می‌دهد. شاید ثبت این روز در تقویم محلی لرستان در ایجاد انگیزه و تلاش مضاعف برای بهبود امور بی‌تاثیر نباشد.
شاید آقا معلم خواسته درسی به ما بدهد تا آیندگان از آن نصیبی ببرند. روزی به نام "سلامت عشایر لر" به یادبود کاظم صفرزاده یا هر چه شبیه آن که انگیزه ی واکاوی کاستی ها و مشکلات موجود را از یادمان نبرد و از هزارتوی دستورالعمل ها و بخشنامه‌ها بیرون‌مان بیاورد و باعث شود در ظاهر هم که شده نگاهی به وضع موجود و زنده اطراف‌مان بیاندازیم که هم یاد استاد را زنده بداریم و هم کمبودهای درمانگاه و جاده و راه‌های مواصلاتی را برای چنین روزی نگذاریم.
واقعیت این است که باید با شروع فصل سرد این آمادگی‌ها تامین شود. سلامت عشایر لر، یعنی سلامت همه ما و دستگاه‌های مختلف بهداشت و درمان‌، آموزش و پرورش و راه و هلال احمر و امور عشایری و سایر نهادهای مرتبط باید پای کار باشند و در سال‌روز چنین روزی در سال بعد بررسی کنند که چه میزان تفاوت کرده‌ایم و آیا هنوز هم مدارس عشایری و پایگاه‌های عشایری‌مان جای امنی برای ماندن و بودن و قد کشیدن هست یا نه. که جان 3 دانش‌آموز عشایر در این سفر کوتاه اما بی‌بازگشت از دست رفت و بازنگشت.
امیدوارم با نگارش این چند سطر و بیان برخی نتایج تلخ، بخشی از آرامش مخدوش شده‌مان برگردد. وظیفه‌ای که همچنان باید بر دوش همه‌مان سنگینی کند.
روح‌تان شاد برادران کوچکم.
روحت شاد معلم همه‌ی ما، آقا کاظم سفر رفته.
آتوسا  رحمتی
    
                                                             مرحوم كاظم صفرزاده معلم فداكار لرستاني
مرحوم كاظم صفرزاده فرهنگي فداكار لرستاني
 

دیدگاه‌ها  

#1 ذهن آگاه 1393-08-03 03:24
با عرض خسته نباشید خدمت خانم رحمتی. و عرض تسلیت به خانواده مرحوم صفر زاده و خانواده داغدار دانش آموزان.خانم رحمتی کدام نشان افتخار؟ بی اهمیت بودن نسبت به جان دانش آموزان بی گناه آیا نشان افتخار می خواهد گویا اشتباه به عرضتان رسانده اند. اولن مرحوم صفر زاده به خاطر ضرب پای آن دانش آموز نباید دو دانش آموز دیگر را با خود به خرم آباد می آورد و در برگشت از بیمارستان در راه عزیمت به ویسیان زمانی که در منطقه شوراب دیدند ماشین های سنگین همه توقف کرده اند و با وجود بسته شدن پل شوراب که زمان اولیه بالا آمدن اولیه آب و گذر آب از روی جاده سراسری بود آقای صفرزاده نسبت به هشدارهای رانندگان بی توجهی نموده و با خیال کم بودن آب قصد گذر از آب اندک بالا آمده مینماید که هنگام گذر چرخهای ماشین در گل ولای گیر میکند و باعث گیر افتادن و گرفتار شدن در مسیر سیلاب میشود تمام این گفته ها از زبان افراد محلی و موجود در محل میباشد آیا به نظر شما این سهل انگاری و بی توجهی نسبت به جان دانش آموزان نشان افتخار می خواهد.
_____________________________
یافته: احتمالا شما یکی از کارکنان دستگاه های مقصر در این موضوع هستید!
نقل قول کردن
#2 پیرحیاتی 1393-08-03 10:54
باسلا م وتشکر از نویسنده مطلب خانم رحمتی.قطعا نظر مخالفت با لوح افتخار به معلم عزیزی که جان خود را فدای دانش آموزانش کرده است غیر منطقی واحتمالا از ناحیه غرض ورزی های شخصی وحزبی می باشد
نقل قول کردن
#3 ذهن آگاه 1393-08-03 14:23
بنده ساکن شهر ویسیان و ازاهالی محلی می باشم و هیچ گونه وابستگی به ارگان خاص و غرض ورزی با مرحوم صفرزاده نداشته ام و جوابیه شما کاملن غیر منطقی و از سر احساس می باشد. لطفن آگاهانه و به دور از احساس جواب دهید و به شعور اجتماعی مردم احترام بگذارید. با خانواده داغدار دانش آموزان عاقلانه جواب بدهید. نشان افتخار پیشکشتان.
نقل قول کردن
#4 خرم ابادی خوش قلب 1393-08-03 16:15
ذهن اگاه که امروز معلمی را مقصر می دانی معلمی که با این حقوق اندک حاضر شده با وسیله نقلیه شخصی خود ان هم در ان شب بارانی بخاطر درد نکشیدن دانش اموزش ایشان را به بیمارستان در خرم اباد برساند لایق دریافت لوح ایثار نیست ؟ نکند انهایی که در خیا بان در شب بارانی شیشه ماشین را تا نصفه با لا کشیده و انچنان گاز می دهند که گل و لای به سر و صورت رهگذران می پاشد و یا کسانی که در شرایط مشابه حتی حاضر نیستند به نزدیکترین اقوام و همسایگان خود کمک نمایند و شاید هم یاد گرفته اند جهت تمسخر از اه و ناله فرد مجروح فیلم بگیرند و فیلم را دست به دست کنند؟
نقل قول کردن
#5 ذهن آگاه 1393-08-04 00:26
خدمت خوش قلب خرم آبادی سلام و عرض ادب. به نظر شما اورژانس 115 برای چه چیزی درست شده است. آیا مرحوم صفرزاده نمیتوانستند شبی که دانش آموز فوق در مرکز شبانه روزی پایش مصدوم شد به پایگاه اورژانس 115 اطلاع دهند و با این کار جلوی خیلی از این حوادث گرفته میشد. آیا با مرکز اورژانس تماسی حاصل شد؟ معنای نشان افتخار چیز دیگری ست. با تمام تفاسیر روحشان شاد.
_______________________
يافته: جناب ذهن آگاه، گويا ذهن شما درگير جاي ديگري است! اين‌ها در منطقه عشاير و محروم زندگي مي‌كرده‌اند،اور ژانس‌شان كجا بوده برادر؟!
نقل قول کردن
#6 ازی 1393-08-04 16:06
روحش شاد و یادش گرامی باد
ای کاش او هم مانند همه وسایل نقلیه سبک و سنگین صبر می کرد.....او که از خودگذشتگی بی نهایتی را از خود نشان داده بود و دانش اموز مصدوم را در ان شرایط جوی به بیمارستان رسانده بود...او که همه فداکاریها را به عشق دانش اموزانش انجام داده بود.....در راه برگشت از بیمارستان پس از اینکه همه چیز به خیر و خوشی گذشته بود اخر چه عجله ای دیگر در کار بود.....ای کاش صبر می کردی.....دوستت داریم معلم فداکار.....
نقل قول کردن
#7 اصغر 1393-08-04 18:15
[
_____________________________
یافته: احتمالا شما یکی از کارکنان دستگاه های مقصر در این موضوع هستید!
واقعا به حال آدم هایی مثل شما باید تاسف خورد احساس بزرگی معلم را نادیده گرفته اید
نقل قول کردن
#8 ذهن آگاه 1393-08-05 01:09
خبرنگار یافته خودت رو در جایگاه عقل کل میبینی و نظرات همه کاربران رو از ارگان های دولتی تلقی میکنی و بیهوده میدونی. به حال شما خبرنگاران صفر کیلومتر باید افسوس خورد. استانی که شما خبرنگارش شی باید هم حقش تو کشور ضایع بشه. منطق جدا از احساسه حالا شما صحبت همه کاربرا رو منفی بدون با عقل و شعور مردم که نمیشه بازی کرد.
نقل قول کردن
#9 ذهن آگاه 1393-08-05 21:33
با عرض معذرت از کاربران گرامی و خبرنگار یافته. نشان افتخار برای این معلم فداکار کم است او اسطوره بود. به من اطلاعات ناقص دادن. لطفن در صورت امکان تمام کامنت های من رو پاک کنید.
نقل قول کردن
#10 خانم معلم 1393-08-05 22:09
خداوند درگذشتگان رو بیامرزه
من ترجیح میدم قضاوت نکنم

اما هم استانی های عزیزم خواهش می کنم دقت کنید که مساله اصلی کیفیت بد جاده ها هست که باید پیگیری بشه تا انشااله در آینده شاهد حوادث از این دست نباشیم.
نقل قول کردن
#11 یاسر 1393-08-09 01:57
جناب آقای ذهن آگاه
اولاً همین بردن دانش آموز به بیمارستان یعنی احساس مسئولیت که متاسفانه مسئولان ما ندارند.
دوماً شما که میگی ساکن ویسیانی باید بدونی که اونجا آمبولانس نداره و باید از سرابدوره یا خرم آباد بیاد که نمیاد!!! اورژانس برای مواردی مثل تصادف یا موارد سخت نه برای ضرب دیدن پا؟
سوماً اونا به سمت بیمارستان میرفتند نه برگشت و 2 دانش آموز دیگه همراه و فامیلش بودن. آن مرحوم تلاش کرده زودتر برسه بیمارستان وگرنه میموند تا هوا خوب بشه مثل بقیه ماشینها!!!
اون بنده خدا مرده و نمیتونه جواب بده ولی خواهشاً دیگه پشت سرش حرف درنیارین. هنوز تو اون موقعیت گیر نکردین تا تصمیم بگیرید!!!!
نقل قول کردن
#12 یاسر 1393-08-09 02:06
و اما با تشکر از شما خانم رحمتی که حق مطلب را ادا کردید.
یک پیشنهاد هم من دارم که امیدوارم از سوی شما اعلام شود و آن هم به جای روز سلامت عشایر لر، روز 28 مهر روز " معلم عشایری" نامگذاری شود حداقل در لرستان چون در سطح کشور که حتی خبر سیل لرستان رو هم اعلام نكردند چه برسه به این فداکاری و ایثار!!! تا ادای دینی به آقای صفرزاده شود.
بیایید ما لرستانیها حداقل خودمون به خودمون احترام بگذاریم. به اسطوره ناشناخته مان جناب آقای " کاظم صفرزاده " .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا